Lasten pukemisen periaatteita - päivähoidossa päällä

Pääasiassa katon puhtaat vaatteet ja sellaset mitkä lapsi saa helposti puettua ja riisuttua ite (ei paljoa nappeja. vetoketjuja, solmitavia nauhoja ) Huomaan kyllä usein valkkaavani noiden lisäks värien mukaan, mutta vaihtovaatteet kassissa ei välttämättä oo enää yhteensopivia väreiltään.

ei todellakaan ole väliä vaatteilla, ei se lapsi sitä ymmärrä vaikka sillä olisi punainen paita ja kirjavathousut, jotka ei ole matsäävät. pääasia on, että vaatteet on puhtaat, ehjät ja tarkoitukseen sopivat. siis ei hiekkalaatikolle vaaleanpunaisia samettihousuja ja vaaleanpunaista velouripuseroa tai kukallista kokomekkoa sukkahousujen kera =)

Puhdasta pitää olla (jos edellispäivän vaatteet ovat vielä tahrattomat niin sekin käy), muuten ei oo niin nuukaa. Kunhan ovat sopivat ja mukavat leikkiessä, joten esim.farkut jää suosiolla kaappiin päiväkotipäivinä.
*muoks ja se tietty myös että ovat helposti riisuttavissa/puettavissa

Alkuperäinen kirjoittaja Kauris 71:
2)

Paitsi, ettei minun koskaan tarvitse katsoa onko kaapista otettu vaate puhdas. Meillä likaiset vaatteet lykätään aina pyykkikoriin eikä kaappiin...

Meillä on vaatteita, joissa pysyviä tahroja, pikkureikiä tai paikkoja ja nämä käytetään koti tai rymyvaatteina.

puhdasta ja siistiä ja mä tykkään yhdistellä rohkeasti, joten musta melkein kaikki sopii kaiken kanssa =) tai no sen puitteissa mitä lapsien vaatekaapeista löytyy =) mutta myönnetään, olenhan mä niistä tarkka, kumminkin =)

No mie katon vaan et on puhtaat ja ehjät ja suunnilleen sopivan kokoiset ,väreistä viis. Ja ite olen oman pukeutumiseni suhteen ihan samanlainen. Niin ja meillä täytyy vähän kattoa et jos toisella hame niin toisellakin on. Tai neidit itse pitävät huolta asiasta, aika äkkiä housut nakataan nurkkaan jos toinen on esim. hameen kerinnyt laittaa ja toinen onkin vahingossa vetässyt housut jalkaansa.

Yhteistyössä