Lastenhoitaja vain hävisi - ei vastaa mihinkään yhteydenottoihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Karoliina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Karoliina"

Vieras
Olen niin ihmeissäni, että johonkin on tämä tilanne kerrottava. Miehen kanssa ollaan tässä päämme puhki mietitty, että mitä ihmettä pitäisi tehdä. Jos jollakulla tulee ajatus tai idea, että mikä tässä voisi olla takana niin kuulisin oikein tosi tosi mielelläni..

Eli meillä lastenhoitaja jonka kanssa ei kirjallista sopimusta ole, mutta suullisesti sovimme, että hän käy meillä tiettyinä hetkinä tarvittaessa (ei säännöllisiä aikoja). Hänellä on muitakin asiakkaita kuin me ja tämä järjestely sopi hänelle erinomaisesti. Viimeksi oli meillä kuopuksen ristiäisissä auttamassa. No, sen jälkeen hänestä ei sitten olekaan kuulunut - ei edes laskua! Yleensä hän vastaa yhteydenottoihin heti ja laskuakin odotin. Nyt olen lähettänyt hänelle viestin seuraavasta keikasta ja muutaman päivän kuluttua soitin perään, mutta hän ei ole vastannut. Tiedän, ettei ole matkoilla tms. sillä näin hänen kommentoineen fb:ssa yhteisen ystävämme tilapäivitystä. Tämän jälkeen mieheni soitti kolme kertaa eri aikoina viikon sisällä, ei vieläkään vastausta.

Tuntuu todella oudolta enkä ymmärrä ollenkaan koko tilannetta. Pitäisikö sitten seuraavaksi kysyä viestissä, että oletko kenties jostain pahottanut mielesi tai olemmeko tietämättämme tehneet jotain mikä on sinua loukannut?! Tuntuu vaan aika hassulta alkaa kysellä ja arvailemaan tavallaan vieraan ihmisen aivoituksia?!

Yhtään en pysty arvaamaan mistä on kyse, mutta sen verran tässä on tullut pohdittua asiaa, että tuli mieleen josko tämä yhteinen "fb-ystävämme" olisi jotain ikävää sanonut meistä. Hän nimittäin on tunnetusti pahansuopa tyyppi. En vaan keksi mitä semmoinen olisi, että lastenhoitajamme ei enää vastaisi mihinkään yhteydenottoihin tai edes ilmoittaisi ettei enää tule meille...

No jos on ilmiselvästi maisemissa ja kunnossa, niin antakaa olla. Kaipa tuo laskunsa lähettäisi, jos olisi rahojaan vailla. Ja jos olisitte jotenkin pahoittaneet hänen mielensä, kaipa tuo osaisi sanoa, kun olette kuitenkin koittaneet ottaa yhteyttä.

Mulla on samantyylinen kokemus, ei lastenhoitajasta vaan eräästä kaverista.
Lupauttui mulle yhteen suureen projektiin avuksi, harkat ja kaikki tehtiin kunnes kaveri "katosi" kokonaan. Ei vastannut viesteihini, ei ilmaantunut paikalle.. Onneksi sain vara-auttajan. Tänäkään päivänä en tiedä mitä tapahtui, harkoissa hän oli innoissaan hommasta ja halusi olla mukana. Tiedän että hänellä on kaikki ok, yhteisen kaverin kautta.Hänellekään ko. tyyppi ei ole puhunut mitään asiasta.

lähettäisin varmaan viestin, että ollaanko tehty jotain mistä on loukkaantunut? Jos ei vastausta pariin päivään kuuluisi, niin lähettäisin uudelleen viestin että jos ei voi aikuismaiseen tapaan hoitaa asioita loppuun niin voi lähettää laskun niistä jo tehdyistä töistä ja etsimme uuden hoitajan.

Mulla kokemusta lapsen soitonopettajan katoamisesta. Oli aivan ihana ja "kunnollisen" ja tunnollisen oloinen nuori nainen. Yhtenä keskiviikkona ei vaan enää ilmaantunut paikalle. Ei ottanut mitään yhteyttä edes omaan pomoonsa. Katosi vain. Ja voin kertoa että opettajan pomokin oli aika huolissaan.

Eli tyttö kävi musiikkiopiston soittotunneilla ja soitonopettaja oli sitä kautta.

[QUOTE="Karoliina";28008542]Mitä jännää siinä on? Arvaa onko paha mieli ja asia vaivaa päivittäin.[/QUOTE]

Kannattaa hankkia uusi hoitaja vain ja mennä elämässä eteenpäin :)
Kyllä mielensä ehtii pahoittamaan elämän varrella niin monesti, ettei tällaiseen asiaan kannata jäädä märehtimään.

[QUOTE="Karoliina";28008566]Henoa että sinä olet noin vahva ihminen. Minä en ole. Pikkukaupungissa on lisäksi erittäin kiusallista jäädä jollekulle velkaa :([/QUOTE]

Jäädä velkaa? Itsehän hoitaja ei ole vastannut yhteydenottoihin, joten oma vikansa ettei saa rahojaankaan :o Eri asia, jos olisi laskuttanut teitä jo ennen katoamistaan, silloin tietysti maksaisitte hänelle kuuluvat maksut pois. Ei teidän tarvitse sen hoitajan perässä juosta kyselemässä että josko hän haluaa palkkansa. Kyllä se on sen hoitajan tehtävä hoitaa verokortit ja tilinumerot sun muut niin että teidän ei tarvitse kuin laittaa rahaa tilille.

[QUOTE="Karoliina";28008566]Henoa että sinä olet noin vahva ihminen. Minä en ole. Pikkukaupungissa on lisäksi erittäin kiusallista jäädä jollekulle velkaa :([/QUOTE]

Ikä ja kokemus tuovat varmuutta :)

Sinulla on varmasti entuudestaan hänen tilinumeronsa, joten laita rahat tilille (osannet arvioida oikean summan) ja siinä se.

Jos asia edelleen kovasti vaivaa sinua, ehdotan, että juttelet jonkun kanssa asiasta, sillä moinen ei saisi noin kovin ihmistä ahdistaa.

Ikä ja kokemus tuovat varmuutta :)

Sinulla on varmasti entuudestaan hänen tilinumeronsa, joten laita rahat tilille (osannet arvioida oikean summan) ja siinä se.

Jos asia edelleen kovasti vaivaa sinua, ehdotan, että juttelet jonkun kanssa asiasta, sillä moinen ei saisi noin kovin ihmistä ahdistaa.

Minusta taas on aika luontaista olla epävarmuudesta ärsyyntynyt.
Käytös on ihmeellistä ja selitys olisi kiva. Saa tuollainen vaivata.

[QUOTE="mhm";28008640]Minusta taas on aika luontaista olla epävarmuudesta ärsyyntynyt.
Käytös on ihmeellistä ja selitys olisi kiva. Saa tuollainen vaivata.[/QUOTE]

Aloittaja on kirjoittanut tismalleen saman tekstin jo ehkä parisen viikkoa sitten. Perin outoa, että asia ei ole vielä selvinnyt ja että sen antaa edelleen vaivata :)

Aloittaja on kirjoittanut tismalleen saman tekstin jo ehkä parisen viikkoa sitten. Perin outoa, että asia ei ole vielä selvinnyt ja että sen antaa edelleen vaivata :)

Miksi sinua vaivaa niin kovasti se, että aloittajaa vaivaa? Tai että hän on kirjoittanut samasta asiasta aiemminkin. Jos olet niin perin itsevarma niin miksi ihmeessä viitsit käydä tämmöistä epävarmuutta kommentoimassa täällä?

Meillä kävi samoin, mutta sähkömiehelle. Sanoi aluksi, että joutui sairaslomalle, eikä siksi tee töitä loppuun vielä. Sitten katosi kuin tuhka tuuleen. Myöhemmin kuulin, että mies oli kuollut. :(

Eli joskus voi olla noinkin. Laita kysymys vain, että oletko loukannut ja kysy suoraan samointein että paljon maksatte ja mihin tilille.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin täällä kävi;28008753:
Meillä kävi samoin, mutta sähkömiehelle. Sanoi aluksi, että joutui sairaslomalle, eikä siksi tee töitä loppuun vielä. Sitten katosi kuin tuhka tuuleen. Myöhemmin kuulin, että mies oli kuollut. :(

Eli joskus voi olla noinkin. Laita kysymys vain, että oletko loukannut ja kysy suoraan samointein että paljon maksatte ja mihin tilille.

Mun tapauksessa tiedän et entinen kaverini on kunnossa. Laitoin hänelle monta viestiä eri kauttakin. Ja kysyin suoraan loukkasinko jotenkin, ei vastauksia.
Mun tapauksessa myös mies ei ole voinut tehdä mitään, hän ei ollut prokkiksessa mukana.

Kiinnostaa myös tietää että missä päin suomea tää on tapahtunut, tiedän ent. kaverin tekevän myös lastenhoitojuttuja.

Mä olen joskus tehnyt tuollaisen häviämistempun. Olin silloin jotain 19-20 vuotias ja opiskelin. tein lastenhoitajan hommia silloin tällöin yhdessä perheessä ja niin kauan meni hyvin, kunnes se perheen isä alkoi kerran ehdottelemaan mulle kaikkea likaista. En suostunut mihkään, vaan hoidin lapset ja lähdin pois, mutta mihkää viesteihin tai puheluihin en enää vastannut, koska tuntui yksinkertaisesti niin pahalta sen perheen äidin ja lasten puolesta.

Yhteistyössä