Lastenvaunujen kanssa bussissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja autoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

autoton

Vieras
Saatteko helposti apua bussissa liikkuessanne lastenvaunujen kanssa?
Esim. jos ei ole kyseessä matalalattiabussi ja olette liikkellä yksin vaunujen kanssa.
Häiritseekö teitä pyytää kuskia/muita matkustajia auttamaan?

Kuskit vaan huutaa että kiire olis, ala tulla jo. Ei kukaan auta, muut matkustajat vaan kattoo tyhmänä ja kuskikaan ei liikahda paikaltaan... sitten kun jotenkin on saanu ne vaunut sinne bussiin niin ei ehdi edes pistää jarrua päälle ja kiinnittää niitä koukkuun kun kuski jo kaasuttaa ja sit pitäs vielä lähtee itse maksamaan lippua bussin etuosaan... Tästä syystä en liiku bussilla vaunujen kanssa kuin äärimmäisestä pakosta!

Tampereella kaikki bussit on matalalattibusseja (ainakin ne, mihin minä oon menny) joten ei oo tollasta ongelmaa. Enkä edes tiedä, mistä koukusta puhutte.. Ehkä sen takia tuleekin aika paljon liikuttua vaunuilla myös bussin kanssa, kun se on täällä niin helppoa.

Tampereen seudulla ei tosiaan ole paljon muita kuin matalalattiabusseja, joten muita matkustajia olen vain pari kertaa joutunut pyytämään apuun. Silloinkin bussi oli jäänyt rotvallin reunasta turhan kauas. Paunun kuskille pitää karjaista että tulen maksamaan (Tampereen päässä), niin ei lähde liikkeelle, kun en pidä vaunuista kiinni. Seutulippualueella, kun ei vaunut ole ilmaisia

Minä olen saanut osakseni ystävällistä apua niin kuskien kuin kanssamatkustajienkin taholta. Minulle myös annetaan tietä, kun odottelen suojatien kohdalla ajotien ylitystä. Matkustan mieluiten bussilla.

Alkuperäinen kirjoittaja mansesta nääs:
Tampereella kaikki bussit on matalalattibusseja (ainakin ne, mihin minä oon menny) joten ei oo tollasta ongelmaa. Enkä edes tiedä, mistä koukusta puhutte.. Ehkä sen takia tuleekin aika paljon liikuttua vaunuilla myös bussin kanssa, kun se on täällä niin helppoa.

Turussa myös näin.

Ite meen vaunujen kans bussilla 2-4 kertaa joka viikko, ja aina kyl yleensä joku tulee auttamaan. Tosi harvoin täytyy pyytää apua.
Mikähän siinä on, kun miehet tulee aina auttamaan paljon helpommin mitä naiset :saint:

:( kurja että teillä on noin ikäviä kokemuksia.

Ajokortittomana liikun lasten kanssa bussilla aikas monta kertaa viikossa. Vaunuissa vauva, ja kävellen 2v ja 3v. Täälläpäin on kyllä harvinaista jos ei ole matalalattiainen bussi, mutta joskus niitä portaallisia bussejakin tulee vastaan. Joka kerta kun olen pyytänyt apua, olen sitä saanut. Kuski tosin ei ole kertaakaan tullut auttamaan, ja joskus on harmittanut kun ainoa nostoapu on ollut joku mummeli ja kuski vain pyörittelee silmiään peilin kautta.

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Ite meen vaunujen kans bussilla 2-4 kertaa joka viikko, ja aina kyl yleensä joku tulee auttamaan. Tosi harvoin täytyy pyytää apua.
Mikähän siinä on, kun miehet tulee aina auttamaan paljon helpommin mitä naiset :saint:

Minua auttavat molemmat sukupuolet tasapuolisesti :saint:

No kyllä sieltä aina joku yleensä tulee, mutta saattaa kestää tovi a aika monesti auttaja on joko iäkäs ihminen tai siten pienissä sievissä tai kuski itse.

Kerran oli semmonen leveä ovinen matala bussi, mutta siinä oli kynnys, silloin ei tullut kukaan auttamaan ja kuskikin odotti kiltisti istuen että nostin rattaat itse kyytiin, olin silloin vielä viimisilläni raskaana ja sen kyllä huomasi.

Ja useinmiten joku nuori sälli tulee apuun. Vanhemmat vaan paahtaa menemään.

Alkuperäinen kirjoittaja ei kivaa:
Kuskit vaan huutaa että kiire olis, ala tulla jo. Ei kukaan auta, muut matkustajat vaan kattoo tyhmänä ja kuskikaan ei liikahda paikaltaan... sitten kun jotenkin on saanu ne vaunut sinne bussiin niin ei ehdi edes pistää jarrua päälle ja kiinnittää niitä koukkuun kun kuski jo kaasuttaa ja sit pitäs vielä lähtee itse maksamaan lippua bussin etuosaan... Tästä syystä en liiku bussilla vaunujen kanssa kuin äärimmäisestä pakosta!

onneks meillä saa kulkea ilmatteeks vaunujen kera.

Kyllä ne vaunut saa ihan itsekin bussiin vaikka ei olisi matalalattiabussia, ainakin täällä helsingin seudulla. Itse en edes viitsi pyytää ketään nostamaan kun se on niin vaikeeta yleensä ihmisille ja kuskikin huutaa vaan että ota seuraava bussi jos ei pääse kyytiin.

Alkuperäinen kirjoittaja hanna08:
Kyllä ne vaunut saa ihan itsekin bussiin vaikka ei olisi matalalattiabussia, ainakin täällä helsingin seudulla. Itse en edes viitsi pyytää ketään nostamaan kun se on niin vaikeeta yleensä ihmisille ja kuskikin huutaa vaan että ota seuraava bussi jos ei pääse kyytiin.

Siis mitä? Onko sinulle kuski ihan oikeasti huutanut noin?!
Minä ottaisin ajajan ja bussin tiedot ylös ja soittaisin samantien palautteen, jos minulle huudettaisiin noin!

keravalla osa busseista korkeita. Joskus / harvoin ihmiset tulee auttamaan vapaaehtoisesti. Aina saa huudella sieltä keskeltä sisään, että tulisko joku nostamaan. Pari kertaa olen joutunut itse nostaa vaunut bussiin kun bussissa on ollut vain kuski joka ei persettään viitsi penkistä nostaa. Kahden lapsen kanssa kun liikkuu niin ei kivaa. Yleensä yritän liikkua matalalattiabusseilla, mut niitä kulkee vain tunnin välein ja joskus on pakko lähtee sit korkeella liikenteeseen. Mutta kyllä sitä pärjää... Junaan on vähän hankalampi nostaa rattaat yksin, kun väli on paljon pienempi kuin busseissa, mutta kyllä siitäkin on selvinnyt. Onnea julkiseen liikenteeseen. Onneksi kerava/vantaa/helsinki/espoo ei rattaillakulkevan tarvitse lähteä eteen maksamaan matkaa... Busseilla kun on aina niin kiire ettei ne todellakaan jäisi odottamaan että joku mamma kävisi edessä maksamassa. =)

on se kyllä onni että espoossa saa kulkea ilmaitteeksi bussissa,eikä tarvitse eteen vielä maksaa..!!ihmiset on kyllä kummallisia etteivät oikein oma-aloitteisesti lähde auttaa ellei pyydä.ite nousen heti auttaa,jos käy et on korkea bussi.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:

Ja useinmiten joku nuori sälli tulee apuun. Vanhemmat vaan paahtaa menemään.

Juuri näin :D Semmoiset oikein koviksen näköiset nuoret miehet on niin söpöjä kun ne tulee niin kohteliaasti kysymään, että tarviitko apua :D

Alkuperäinen kirjoittaja hanna08:

Ite en kyl ainakaan sais mitenkään niitä vaunuja itse busiin, siinä on niin iso väli maan ja ensimmäisen rappusen välillä, etten sais mitenkään nostettua/vedettyä vaunuja siitä.

Yhteistyössä