Lautapelit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hello"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hello"

Vieras
Mitä lautapelejä pelaatte lasten kanssa? Minkäikäisten kanssa mitäkin? Mitä lautapelejä pelaatte aikuisten kesken?

Meillä aika vähän pelataan, mut afrikantähdestä tykkäävät lapset :)
 
Cluedo- siitä kaikki pitää
Dixit- sopii pienemmillekin
Carcassone- tosi kiva
Zak Pak -vähän tylsä
Rappakalja-kaikki pitää

Tuossa muutamia. Dixittiä suosittelen ainakin, samoni carcassonea.

Olis kiva kuulla muidenkin suosituksia :).

Niin, ja nuorin on kympin korvilla, kaikkia tuosta osaa pelata, mutta zak pakissa on paljon laskemista, joten siinä joutuu jeesailemaan liikaa. Parhaat pelit on sellaisia, joissa kaikki pärjää omillaan.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Lasten kanssa ei voi oikein vielä mitään varsinaisia lautapelejä pelata. Aikuisten peleistä uusin hankinta on 7 Wonders, joka tietysti tällä hetkellä viehättää uutuuden takia. Hyvänä puolena siinä on, että pelaajamäärä on joustava 2-7, vaikka tietysti mielenkiintoisempi isommilla määrillä.
 
Meillä aikuisten illanvietoissa käytetyimmät pelit ovat Trivial Pursuitin Genus tai Master, Aliaksen eri versiot, Pekingin Mysteerit, Afrikan Tähti, Twister, Kimble, Yatzy sekä tavallisella pakalla pelattavat korttipelit.

Pienessä hutikassa on huomattavasti mukavampi ja helpompi pelata kaikille tuttuja simppeleitä pelejä, sellaisia joissa ei ole miljoonaa pientä helposti hukkuvaa osaa ja tuuman paksuista sääntökirjaa :)
 

Similar threads

Yhteistyössä