Leikittäiskö vähän salapoliisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uskomaton juttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22417242]Joko on vauva synnytetty?[/QUOTE]

Eipä oo, en usko että mitään vauvaa on olemassakaan. Mut miten tällasen asian voi selvittää sille miesosapuolelle, ei kai kellekään voi vaan paukauttaa et etkö oikeesti tajuu tätä juttuu. Nyt se mies on ihan romuna, ottanut loparit duunista ja kaikkee. Päivittäin kantaa tytölle jotain lahjoja kotiin, ilmeisesti lohdutukseksi.

Hei oikeesti, ota se mies kunnolla puhutteluun, mene vaikka oven taakse, ja kysy että mikä on meininki oikeasti. Oli tilanne mikä tahansa oikeasti, niin tuntuu että tarvitsevat jotain apua, keskusteluaika lääkäriin ei olisi pahitteeksi.

Jos mun ystävää tai tuttavaa vedätettäis noin niin en todellakaan pitäisi epäilyjä vain itselläni, vaan auttaisin häntä totuuden selvittämisessä. Toivoisin että minulle joku tekisi samoin.

Mä luulen, että tosiaan tuo tyttö on keksinyt koko jutun. Jutun miesosapuoli puolestaan ei ehkä halua uskoa kenestäkään sellaista, että menisi jonkun tuollaisen jutun sepittämään. Eli haluaa uskoa siihen, että tyttö puhuu totta. Tosin kuvio on kyllä jo hyvin absurdi.

Mä puhuisin tuossa tilanteessa sen miesosapuolen kanssa, jos hän kerran olisi ystäväni. Tai jos olisi mieheni ystävä, mies puhuisi hänen kanssaan. Jos mies ei ole tytön mukana ollut missään lääkäreissä, neuvoloissa jne, niin kyllähän tuo erittäin selvältä peliltä kuulostaa.

Jos tämä "isä" on miehesi ystävä, niin pistä miehes puhumaan sen kanssa. Eihän kaveri voi vierestä katsoa kun mies parka kärsii olemattoman lapsen kuolemasta. Tuohan on julmaa.

Jos kyseessä ois mun kaveri, sanoisin miehelle varmaan jotain tyyliin että "Kamala juttu, oon tosi pahoillani, onneksi teille jäi sentään ultrakuvat muistoksi vauvasta, ja toki sitten pääset vielä synnytyksessä hyvästelemään, otatte vaikka hiuskiehkuran muistoksi. Ihan kauheaa miten ne voi pistää [naisen nimi]n tolla tavalla kotiin odottamaan, toihan on jo hoitovirhe koska ei missään nimessä sairaala päästäis kotiin odotteleen jos sikiön iästä on noin paljon erimielisyyttä, kyllä siinä kuuluis erikoislääkärin ultrata uudestaan."

:o Olen ollut synnytyssairaalassa töissä ja voin sanoa, että kenenkään kanssa ei toimita noin. Ja miten hän tiedon vauvan kuolemasta saisi, jos ei käy siellä sairalalla? "Joo, sun vauvas ei ole kuukauteen liikkunut, no me veikataan että se on kuollut, ei tarvi tulla ultraan että varmistettais, joo älä tule, soitellaan ehkä joskus"..

Tää on ehkä vähän kyseenalanen juttu, mutta mun yksi tuttu jo ehdotti että olis voinut duunissa katsoa, onko tää tyttö edes käynyt neuvolassa, ultrissa jne. missään vaiheesa. Tavallaan haluisin että hän tutkis asiaa, mutta oikeasti tiedän että se on vähintään moraalitonta, ellei laitontakin. Mua pelottaa se, että jos otan tän asian puheeks ja se vauva onkin oikeasti ollut olemassa (ei kyllä mun järjen mukaan oo mitenkään mahollista) , niin saan hirveät vihan niskaani (ja ihan syystäkin). Ja miten muka tollanen keskustelu aloitetaan? "**** hei, mä en usko että teille on mitään vauvaa ollu koskaan tulossakaan, joten alapas selittää..." Ja sit mahollisesti "etkö muka ite oo tajunnut, mietipä vähän näitä asioita..." Kuulostaa ihan kamalan vaikealta, mutta pakkohan tuohon on jonkun puuttua.

Tää on ehkä vähän kyseenalanen juttu, mutta mun yksi tuttu jo ehdotti että olis voinut duunissa katsoa, onko tää tyttö edes käynyt neuvolassa, ultrissa jne. missään vaiheesa. Tavallaan haluisin että hän tutkis asiaa, mutta oikeasti tiedän että se on vähintään moraalitonta, ellei laitontakin. Mua pelottaa se, että jos otan tän asian puheeks ja se vauva onkin oikeasti ollut olemassa (ei kyllä mun järjen mukaan oo mitenkään mahollista) , niin saan hirveät vihan niskaani (ja ihan syystäkin). Ja miten muka tollanen keskustelu aloitetaan? "**** hei, mä en usko että teille on mitään vauvaa ollu koskaan tulossakaan, joten alapas selittää..." Ja sit mahollisesti "etkö muka ite oo tajunnut, mietipä vähän näitä asioita..." Kuulostaa ihan kamalan vaikealta, mutta pakkohan tuohon on jonkun puuttua.

Siis katsoa mistä? Potilasasiakirjoista? Ilman mitään lääketieteellistä syytä tai hoitosuhdetta potilaaseen, ilman tämän suostumusta? Se on kyllä rikos.

Siis katsoa mistä? Potilasasiakirjoista? Ilman mitään lääketieteellistä syytä tai hoitosuhdetta potilaaseen, ilman tämän suostumusta? Se on kyllä rikos.

Jaa niin, enpäs muuten tiedä onko se varsinaisesti rikos vai rikkomus, vai mitä, no joka tapauksessa kuitenkin niin ei saa tehdä lain mukaan ja kyllä siitä jotain sanktiota saa jos jää kiinni. Ei toisten potilasasiakirjoissa huvin vuoksi saa käydä.. Kyllä te ymmärsitte pointin. Hittolainen, taas huonon ilmaisun päivä :D

No hölynpölyähän toi on koko juttu, mutta mistäpä sitä tietää, että kuka vedättää ja ketä. Patologiset valehtelijat on erittäin uskottavia koko tunneskaalassaan ja valheissaan.

Mullakin oli kaveripiirissä mies, jonka jutut oli semmosia että huh. Pitkän aikaa kaikki uskoivat niitä juttuja, koska hän osasi olla todella uskottava. Sitten kun jutut alkoivat paljastua, niin osa kaveriporukasta silti vain uskoi. Joillain ihmisillä on vaan syvä taipumus uskoa ihmisista hyvää, vaikka alitajunnassa tietää, ettei ne jutut ole mahdollisia enää. Ja patologisen valehtelijan pokkahan säilyy aina ja uusilla valheilla saa uskomattoman pitkälle selitettyä niitä alkuperäisiä vedätyksiä. Kun pahintahan on se, että patologinen valehtelija usein myös itse uskoo omia juttujaan :(

[QUOTE="vieras";22339593]Synnytys käynnistetään viimeistään 2 viikkoa ja 2 päivää yli lasketun ajan.

Mä veikkaan, että koko raskaus on keksitty ja nainen on mielisairas.[/QUOTE]

ei muuten välttämättä käynnistetä, nimimerkillä kokemusta on. jos istukka toimii, sikiön koko arvioidaan tarpeeksi "pieneksi" ja jos kaikki vaikuttaa olevan ok niin silloin raskauden annetaan jatkua.
minulle annettiin arviointiaika kun oli 23 pvää yli la:n mutta synnytys sitten alkoi 19 pvä... mutta kaverilla annettiin mennä vielä enemmän.

[QUOTE="suvi";22450348]ei muuten välttämättä käynnistetä, nimimerkillä kokemusta on. jos istukka toimii, sikiön koko arvioidaan tarpeeksi "pieneksi" ja jos kaikki vaikuttaa olevan ok niin silloin raskauden annetaan jatkua.
minulle annettiin arviointiaika kun oli 23 pvää yli la:n mutta synnytys sitten alkoi 19 pvä... mutta kaverilla annettiin mennä vielä enemmän.[/QUOTE]

Mutta 1,5kk on 90 päivää, ei kai kenenkään vauvan anneta olla niin pitkään yli??

Jos olet ap oikeasti huolissasi tästä pariskunnasta, niin soita suoraan neuvolaan ja kerro sine asiasi.. Neuvolasta eivät tietenkään kerro sulle, miten asia on, mutta voivat siellä pohtia, tarvitseeko tämä tyttö jonkin sortin apua, ja mies kanssa.. Näin minä toimisin, jos kyse olisi ystävistäni..

Yhteistyössä