M
Minna
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:Onko olemassa peruste tälle "ei pyssy leluja pojille" säännölle'?
Jokin muu tietysti kuin se että _äitiä_ ei sellaiset kiinnosta koska on itse leikkinyt barbie nukella pienenä. Eli henk. koht preferenssi ei ole perustelu vielä.
No mun henkilökohtainen perusteluni on se, että mä en halua meidän kotiin oikean aseen näköisiä leluja, johtuen pääasiassa omasta pasifistisesta vakaumuksestani. Mä en kiellä pyssyleikkejä, vaikka mun lapset tietää että mä en niistä varsinaisesti erityisesti pidäkään, mutta mä en myöskään niitä rajoita tai syyllistä niistä. Syönhän mäkin parsakaalia, vaikka mun lapset ei siitä pidä, ei meidän tarvitse pitää samoista asioista.
Ne saa leikkiä pyssyleikkejä, mun raja on siinä että oikeaa ampuma-asetta imitoiva leikkikalu ei kuulu meidän talouteen, koska mä koen että sellaisten tuominen lasten leikkikaluksi tänne meidän kotiin rikkoisi minun vakaumustani vastaan. Tää on mun mielestä ihan hyvä kompromissi, eikä noi lapset näytä siitä mitenkään traumatisoituneen. Jousipyssyllä saavat ampua oikeita nuolia ja rakennella oman mielikuvituksensa pohjalta erilaisia aseita, joilla ei niissä leikeissä ammuta ihmisiä.
Pyssyleikit sinällään on mun mielestä ihan normaali osa jotain tiettyä vaihetta, jossain esitettiin sellainen ajatus että ne on yksi tapa lapsella hakea turvallisuutta itselleen kun asiat jännittää. Mutta ne ei vaadi sitä, että lapselle pitäisi antaa oikean ampuma-aseen näköinen lelu.