lestadiolaisten ehkäisy?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tuosta sektioiden määrästä...
setäni vaimo on yhdeksän lasta saanut sektiolla, ja lääkäri oli sanonut, että edelleen kohtu on hyvässä kunnossa, eikä mitään esteitä raskaudelle.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
No sehän on jokaisen itsensä päätettävissä, mutta kukaan tuntemani lestadiolainen ei ole sitä mieltä, että henkensä kaupalla pitää alkaa synnyttämään. Tuossa tilanteessa he siis tavalla tai toisella ehkäisisivät.

Ei he itse tee sitä päätöstä, lääkärit sen tekee, samalla tavalla jos vaik päätetään et hoidetaan syöpää. Ei kannata tehä yksinkertasist asioista monimutkasii :)

Jos tilanne vaatii, niin kohtu poistetaan...
Mutta tiedän aika paljon ihmisiä, jotka synnttäneet esim 8 lasta sektiolla. Ja suurimmalla osallahan lapset syntyy alateitse, niinkuin varmaan tiedätte :)

Alkuperäinen kirjoittaja mimosa:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
No sehän on jokaisen itsensä päätettävissä, mutta kukaan tuntemani lestadiolainen ei ole sitä mieltä, että henkensä kaupalla pitää alkaa synnyttämään. Tuossa tilanteessa he siis tavalla tai toisella ehkäisisivät.

Ei he itse tee sitä päätöstä, lääkärit sen tekee, samalla tavalla jos vaik päätetään et hoidetaan syöpää. Ei kannata tehä yksinkertasist asioista monimutkasii :)

Jos tilanne vaatii, niin kohtu poistetaan...
Mutta tiedän aika paljon ihmisiä, jotka synnttäneet esim 8 lasta sektiolla. Ja suurimmalla osallahan lapset syntyy alateitse, niinkuin varmaan tiedätte :)

öööh, häh? Tottahan nyt jokainen nainen itse päättää sen käyttääkö ehkäisyä vai ei? Mitä monimutkaista siinä on? Lääkäri voi ainoastaan suositella, ei tehdä päätöstä potilaan puolesta. Ja tämä pätee, oli potilas sitten jehova, mormoni, ateisti tai lestadiolainen tai jotain aivan muuta.

asiahan on niin, että ketään vl-äitiä ei pakoteta tekemään ja synnyttämään lapsia, eikä lasten lukumäärä oo mikään suurin asia tässä uskonnossa. mutta lapset otetaan vastaan mitä tulee, ite oon 25 ja neljättä odotan innolla. en koe mitään painostusta asian suhteen!

Yhteistyössä