Liian laiska äiti, vai liian osallistuva isä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 2tired
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2

2tired

Vieras
Mun mies on aina ollut todella osallistuva isä. Kaikkiin neuvola,- ja lääkärikäynteihin on pitänyt tulla mukaan, ja vauvavaatteiden ja vaunujen valinnassa ollut todella tärkeä rooli..

Mä oon ollut kotiäitinä nyt kolmisen vuotta, ja mies on tehnyt pitkää päivää. Mutta aina kun se saapuu töistä: ottaa hommat haltuun. Alkaa tehdä kotitöitä, hoitaa lapset, vaipat jne.. Alussa se oli tosi kivaa "Jee omaa-aikaa". "Ihana mies".

Onhan se edelleen ihana, älkää ymmärtäkö väärin. Olen kiitollinen ja näin, mutta. MIes on pikkuhiljaa tehnyt musta "turhan". Hoitaa lasten lääkärikäynnit, kynsien leikkuun, tukan leikkuut... etc. Kaikessa pitää olla mukana, ja tuntuu ettei mulla ole vastuuta ollenkaan.

Mies on ollut nyt kolmisen viikkoa lomalla, ja mä en ole kertaakaan herännyt aamulla hoitamaan lapsia. Ne syö ilman mua ja lähtee ulos ilman mua. Mä vaan olen. Mun ei tartte tehdä mitään. Mun työ täällä kotona - sitä ei ole. Mä voisin hyvin olla jossain lomalla kaukana, eikä kukaan kaipaisi. Saan mennä ja tulla ja ei tartte edes vaihtaa vaippoja.. Ei ne herätä tai "häiritse". Ei sano mitään.

Mun pointti nyt vaan on se, että äidit, jotka valitatte ettei miehenne tee mitään: katsokaa myös omaa käytöstänne, ja miten te saatte aikaan sen että mies ei "pääse" osallistumaan tai tekemään. Paljonkin on näitä ylisuorittajia, ja me ei-sellaiset-jäädään jalkoihin ihmettelemään.

JA kyllä. Aion puhua miehen kanssa, älkää huoliko. Luulin että on vain ekan viikon "annan äidin levätä" - juttu, kun tuo on niin mukava ihminen. Nyt vaan ei enää tunnu että olisin edes äiti.

Me pyritään näin lomalla siihen, että kukin lapsi saisi kahdenkeskistä aikaa jommankumman vanhemman kanssa. Totta kai mennään myös paljon perheenä. Ei tässä yksinäisyys ole päässyt yllättämään, toisin kuin joskus normiarjessa kotiäitinä.

[QUOTE="kuk";30096173]Mene itse töihin ja anna miehen hoitaa lapset jos hän siitä tykkää. Silloin voit itse hoitaa heidät iltaisin.[/QUOTE]

Juu menisin. Mies tienaa vain 3 kertaa enemmän kuin minä. Ei saataisi vuokraa maksettua :) Ja tässä on aika paljon kaikkea nyt, eli en mene töihin seuraavaan 5 vuoteen opiskeluiden takia.

[QUOTE="Neilikka";30096180]Niin, ja mä en muuten ole ikinä, ikinä leikannut lasten kynsiä. Miksi pitäisi? Se on miehen homma. Mä ostan vaatteet.[/QUOTE]

Mikä sua risoo? Se ei ollut se pointti. Mun ei tartte tehdä MITÄÄN! Kotiäitinäkin tuntuu että mä vahdin lapsia sen ajan kun mies on poissa, ja se tulee olemaan äiti.

[QUOTE="Neilikka";30096189]No ihan samaa voi soveltaa arkisinkin. Jos on tyhjä ja tarkoitukseton olo, mikset ota yhtä lasta ja tee jotain kivaa tämän kanssa? Jää sille miehellekin muksuja hoidettavaksi.[/QUOTE]

Ei mulla ole tyhjä ja tarkoitukseton olo normaalisti. :O

Okei. Sä oot käsittänyt väärin.

Pointti ei ole edelleenkään tämä.

Mut joo.

[QUOTE="Neilikka";30096195]Ei mua mikään riso. Mutta ilmaiset itseäsi jotenkin epäselvästi. Mitä ihmettä tarkoittaa, että mies on äiti? Meillä mies ainakin on isä.[/QUOTE]

Jäikö sulla tämä: Mun pointti nyt vaan on se, että äidit, jotka valitatte ettei miehenne tee mitään: katsokaa myös omaa käytöstänne, ja miten te saatte aikaan sen että mies ei "pääse" osallistumaan tai tekemään. Paljonkin on näitä ylisuorittajia, ja me ei-sellaiset-jäädään jalkoihin ihmettelemään.

lukematta mun tekstistä? Siltä tuntuu.

Juu menisin. Mies tienaa vain 3 kertaa enemmän kuin minä. Ei saataisi vuokraa maksettua :) Ja tässä on aika paljon kaikkea nyt, eli en mene töihin seuraavaan 5 vuoteen opiskeluiden takia.

Miksi kaikesta pitää valittaa? Sulla on aika unelmatilanne, moni nainen haluaisi samanlaisen miehen. Opiskele etsi osa-aikatyö joku on opintoalaltasi ja ole iloinen elämästäsi. Jos olet poissa töistä vielä 5 vuotta (yhteensä 8) niin työllistyminenkin on paljon vaikeaa vaikka olisikin tutkinto alla). Nykytilanteessa ei moni korkeasti kouluttautunut ja vasta kuukauden työttömänä ollutkaan meinaa löytää töitä.

Miksi koko itsetuntosi on kiinni äitiydessä? Ala vaikka harrastamaan jotain.

[QUOTE="millaa";30096203]Miksi kaikesta pitää valittaa? Sulla on aika unelmatilanne, moni nainen haluaisi samanlaisen miehen. Opiskele etsi osa-aikatyö joku on opintoalaltasi ja ole iloinen elämästäsi. Jos olet poissa töistä vielä 5 vuotta (yhteensä 8) niin työllistyminenkin on paljon vaikeaa vaikka olisikin tutkinto alla). Nykytilanteessa ei moni korkeasti kouluttautunut ja vasta kuukauden työttömänä ollutkaan meinaa löytää töitä.

Miksi koko itsetuntosi on kiinni äitiydessä? Ala vaikka harrastamaan jotain.[/QUOTE]

Argh. Mä opiskelen, ja mulla on osa-aikatyö ja vakityö. Kummatkin.

Mitä mä sanoin? Olen kiitollinen. Keneltä jäi tämä: Mun pointti nyt vaan on se, että äidit, jotka valitatte ettei miehenne tee mitään: katsokaa myös omaa käytöstänne, ja miten te saatte aikaan sen että mies ei "pääse" osallistumaan tai tekemään. Paljonkin on näitä ylisuorittajia, ja me ei-sellaiset-jäädään jalkoihin ihmettelemään.

Lukematta?!

Mitä mä sanoin? Olen kiitollinen. Keneltä jäi tämä: Mun pointti nyt vaan on se, että äidit, jotka valitatte ettei miehenne tee mitään: katsokaa myös omaa käytöstänne, ja miten te saatte aikaan sen että mies ei "pääse" osallistumaan tai tekemään. Paljonkin on näitä ylisuorittajia, ja me ei-sellaiset-jäädään jalkoihin ihmettelemään.

Lukematta?!

En mä valita ettei mies tee mitään. Kokkaa ja siivoaa enemmän kuin minä. Jos aloituksen tarkoitus ei ollutkaan puida sinun ongelmaasi niin eipä tässä aloituksessa sitten ollutkaan mitään miksi osallistuisin koko ketjuun.

Siis täh? Oot kotiäiti, mut samalla kokoaika- ja osa-aikatyössä ja opiskelet. Ja sua häiritsee, että mies hoitaa lapsia, mut silti ei häiritse niin kuin kaikki sun viestiä lukeneet ymmärtävät?

Ei ihme, että peheessä on ongelmia jos ulosanti on noin törkeän heikko ja olet tuollainen marisija.

Pitäskö sun ap olla PERHEESI kanssa? Siis vaikka miehesi haluaisi olla vastuussa lapsista silloin kun on mahdollisuus niin eihän se tarkoita sitä että sinä olet yksin. Ainakaan mulle se ei tarkoita sitä... Joo, vähän särähtää korvaan esim tuo että et lähde ulos perheesi kanssa yms.

Siis täh? Oot kotiäiti, mut samalla kokoaika- ja osa-aikatyössä ja opiskelet. Ja sua häiritsee, että mies hoitaa lapsia, mut silti ei häiritse niin kuin kaikki sun viestiä lukeneet ymmärtävät?

Ei ihme, että peheessä on ongelmia jos ulosanti on noin törkeän heikko ja olet tuollainen marisija.

Mä olen hoitovapaalla, mulla on kaksi työtä, johon voisin palata milloin haluan, mutta en mene koska miehen työn vuoksi hoitoajat jne on ongelma. Ei mun tätä tartte selittää teille joten jätetään ne kokonaan pois.

MUN POINTTI: Mun pointti nyt vaan on se, että äidit, jotka valitatte ettei miehenne tee mitään: katsokaa myös omaa käytöstänne, ja miten te saatte aikaan sen että mies ei "pääse" osallistumaan tai tekemään. Paljonkin on näitä ylisuorittajia, ja me ei-sellaiset-jäädään jalkoihin ihmettelemään.

Eli valitetaan aina siitä kuinka isät ei osallistu, mutta kuinka monet äidit tekevät juuri sitä mitä mun mies tekee: tekee kaiken, eikä "jätä" toiselle mitään. Mä olen pitkään tätä katellut ja loppujen lopuksi siihen turtuu ja mä olen jäänyt turhakkeeksi täällä :) Ei mua haittaa se pahemmin, mutta tarkoitin tämän niille jotka kitisevät etteivät miehet tee mitään. Annatteko tehdä? Vai teettekö heti itse?

Lukematta?!

Eli et siis ole kotiäiti?

Pitäskö sun ap olla PERHEESI kanssa? Siis vaikka miehesi haluaisi olla vastuussa lapsista silloin kun on mahdollisuus niin eihän se tarkoita sitä että sinä olet yksin. Ainakaan mulle se ei tarkoita sitä... Joo, vähän särähtää korvaan esim tuo että et lähde ulos perheesi kanssa yms.

Olen, olen paljonkin. Ja niin on mies. Tehdään melkeinpä kaikki yhdessä juu. Mies hoitaa aamut ja eivät herätä mua. Loppupäivät menee yhdessä, mutta mä en ole se vetovastuussa oleva.

Olen, olen paljonkin. Ja niin on mies. Tehdään melkeinpä kaikki yhdessä juu. Mies hoitaa aamut ja eivät herätä mua. Loppupäivät menee yhdessä, mutta mä en ole se vetovastuussa oleva.

Ok, sekin jäi epäselväksi tuossa tekstissäsi. Selitit vain kuinka lähtevät herättämättä ulos ilman sinua, syövät ilman sinua, ei sano mitään, olet kuin ilmaa heille yms.

Kummallisen ristiriitaisesti muuten kirjoitat kun totuus on sitten kuitenkin toisenlainen sanomanasi.

Minä ymmärsin aloittajan pointin, mutta en nyt oikein ymmärrä, mikset vain ota sitä vetovastuuta joskus itsellesi? Nouse ylös aamulla, tee lasten kanssa juttuja jne. En tajua, miten omien lasten kanssa ei "pääse" tekemään asioita. Siinähän he ovat koko ajan. Vaikka mies kotona olisikin.

Mä en ymmärrä mikä sitten on ongelma kun kerran olette kuitenkin yhdessä ja sulla on kuitenkin melko paljonkin hommaa niille hetkille kun mies on lasten kanssa.

Mä näkisin että kumpikin vain tekee osansa (sinä päivisin lasten kanssa ja mies tekee töitä ja iltaisin, nähtävästi?, toisin päin).

Ok, sekin jäi epäselväksi tuossa tekstissäsi. Selitit vain kuinka lähtevät herättämättä ulos ilman sinua, syövät ilman sinua, ei sano mitään, olet kuin ilmaa heille yms.

Kummallisen ristiriitaisesti muuten kirjoitat kun totuus on sitten kuitenkin toisenlainen sanomanasi.

Mä puhuin vain aamuista. Mies herää lasten kanssa. Syövät aamupalaa, ja monesti lähtevät ulos edes sanomatta moikat, että mä jään nukkumaan pidempää.

Okei. Mun pointti tässä jäi kokonaan pois. Annetaan olla.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30096251:
Minä ymmärsin aloittajan pointin, mutta en nyt oikein ymmärrä, mikset vain ota sitä vetovastuuta joskus itsellesi? Nouse ylös aamulla, tee lasten kanssa juttuja jne. En tajua, miten omien lasten kanssa ei "pääse" tekemään asioita. Siinähän he ovat koko ajan. Vaikka mies kotona olisikin.

Kyllä mä pääsen. Mies on vaan se "päällepäsmäri". En esim "kerkeä" vaihtaa vaippaa kun on jo huomannut asian tai muuta. Tehdään me paljon asioita, ja ollaanhan me paljon kolmistaan.

Mä olen aamuisin huono heräämään. Mies herää ekaan risaukseen, mutta ei koskaan herätä mua. Mä oon sanonut että voisi vain töniä mut aamulla ylös, mutta ei sitä tee. Ei se tavallaan haittaa, kun tykkään nukkua, mutta olisi kiva jos mä olisin joskus tarpeellinen.... hmm. En tiedä. Vaikea selittää.