Liian laiska äiti, vai liian osallistuva isä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 2tired
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä vähän samantyylinen tilanne. Meillä hommasta tekee vielä pahemman se, että olen itse töissä, ja mies on kotona (käytännönsyistä nyt näinpäin - seuraavan lapsen, jos sellainen saadaan, kohdalla minä aion jäädä kotiin).

Meillä mies on tapaamisestamme lähtien halunnut aina ottaa kontrollin kaikessa, hän kun itsee tekee kaiken kaikista parhaiten. Välillä kuitenkin sitten valittaa, että hän on aina vastuussa kaikesta jne. No, niin kai, kun ei anna minun ottaa mistään vastuuta, vaan varastaa kaikki munkin hommani. Ja tämä tyyli on oikeasti jatkunut ihan ensimmäisistä tapaamisistamme lähtien... Mutta eipä tämä yllätä, kun katsoo miehen vanhempia, heillä sama meininki. Ryövätään ensin kaikki vastuu, ei anneta toisen tehdä mitään, kun tekee kuitenkin väärin, ja sitten valitetaan, että kun ei se toinen mirään tee.

Heh, miehen äiti on vähän samantapainen. Tai no, kummatkaan näistä ei valita pahemmin, eikä tee ilkeyttään. Kun mies ja sen äiti on samassa talossa, mä oon ihan kädetön. Mies hoitaa kaiken, ja anoppi vielä enemmän. Siivoaa, touhuaa, kaitsee lapset, laittaa astianpesukoneen päälle jne.. Ne ovat kummatkin niitä "tilanteen haltuun ottajia", kun mä olen se joka tekee, mutta ei ensimmäisestä älähdyksestä.

Alussa musta oli niin suloista kun mies halusi kaikkeen osallistua ja auttaa, varsinkin kun monien miehet ei niin tee.. Älkää nyt ymmärtäkö väärin, tuo ei ole ole ilkeä, eikä kontrolloiva narsisti, ja me puhutaan - paljon. ja tietää kyllä mikä mua häiritsee, mutta, noh, tietenkin mussa on myös vikaa. Tämä loma sai mun silmät vain aukeamaan, kuinka tarpeeton mä välillä olen. Tietenkin mä teen paljon. Hoidan kodin, juoksevat asiat, ja mieskin monesti sanoo että kuinka tarpeellinen mä olen. Mutta nyt mä ymmärrän miksi joistain miehistä tulee kädettömiä, ja vaimo vie. Enkä enää ikinä kyseenalaista näitä "tossukoita". Musta ei sellaista ikinä tule, olen kyllä sen verran voimakastahtoinen persoona, eikä mies mikään "nyt teet näin ja näin" - mutta laiska musta tulisi, jos en olisi kotiäitinä... :D