Liikunta kodin ulkopuolella tärkeämpää kuin omat lapset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Miina:
En minäkään ymmärrä miks vanhempien pitää harrastaa monena iltana viikossa siihen aikaan kun lapset on hereillä. Meillä on perheessä periaate että yks harrastus kerran viikossa jokaiselle niin sit jää vielä sitä yhteistäkin aikaa. Itse kun halusin enemmän liikuntaa niin lähdin aamulla salille tai lenkille kun muut vielä nukkui.

no se on sun tapas. jos sä haluat herätä aamulla aikaisin ja näyttää lapsille ettet luota heidän isään sen vertaa että kykenisi hoitamaan muksut muutaman iltana ilman äidin valvontaa, niin sekin on sun juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja Miina:
En minäkään ymmärrä miks vanhempien pitää harrastaa monena iltana viikossa siihen aikaan kun lapset on hereillä. Meillä on perheessä periaate että yks harrastus kerran viikossa jokaiselle niin sit jää vielä sitä yhteistäkin aikaa. Itse kun halusin enemmän liikuntaa niin lähdin aamulla salille tai lenkille kun muut vielä nukkui.

Täällä on aika kapeakatseisia ihmisiä. Se mikä sopii sinulle, ei ehkä sovi toisille. Meillä on eri-ikäisiä lapsia, joista osa harrastaa, molemmat vanhemmat harrastavat ja ehditään vielä harrastaa lastenkin kanssa. Ihan täyttä, hyvää elämää.

Alkuperäinen kirjoittaja just juu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja just juu:
Jos juoksulenkki kestää tunnin, niin onks se nyt niin paha juttu sitte? Mun mielestä on paljon typerämpää lähteä joka viikonloppu ryyppäämään ja jättää lapset mummolle hoitoon.

Suuri osa jättää molemmat tekemättä. Eihän se mulle kuulu, mutta ehkä ne lapset vaan tykkäävät enemmän teistä kuin te niistä ja haluaisivat vanhempiensa seuraa.

Kuules. Minä olen kotiäiti. Lapseni eivät ole ulkopuolisella hoidossa. Harrastan lasteni kanssa liikuntaa:uintia, hiihtoa, luistelua yms. Mutta minulla on oikeus ja velvollisuus huolehtia myös omasta terveydestäni, koska haluan olla mahdollisimman pirteä ja hyvä äiti. Lapseni myös oppivat samalla arvostamaan itseään, kun huomaavat, että äiti rakastaa itseään ja haluaa pitää itsestään huolta. Ja silloin myös tyttäreni alkavat arvostaa itseään ja terveyttään. Jos itse olet niin saamaton, että et jaksa illalla lähteä urheilemaan, niin lakkaa kateuksissasi liikunnallisten ihmisten syyttely.

hienosti sanottu!

No mun mielestä kaikki saa harrastaa jos haluaa mutta mä olen päättäänyt että harrastan sitten omia juttuja kun lapset on isoja. Lapset on kuitenkin niin vähän aikaa pieniä että voin antaa heille tämän ajan enkä tunne menettäväni mitään. Ennen lapsia rullaluistelin, opiskelin kieliä ja kävin punttisalilla. Nyt käyn lasten kanssa uimassa, hiihtämässä ,pyöräilemässä ja rakennettiin alakertaan punttisali, siellä voin käydä sit kun lapset nukkuu. Toiset varmaan vaan tarvitsee omaa aikaa harrastaa ja se on musta ok mut mä en kaipaa sitä ollenkaan.

Ihanaa nähdä että ihmiset kyllä keksivät vaikka millaisia selityksiä puolustellakseen sitä vääryyttä että eivät viihdy lastensa kanssa. Minusta se on väärin, lapsien pitäisi saada tuntea itsensä tärkeiksi, sellaisiksi joiden kanssa halutaan olla. Aika moni aikuisena sanoo harmitellen että äidille tai isälle olivat omat menot aina tärkeämpiä kuin me lapset ja vaikka tuota niin paljon kuulee niin tämä sukupolvi tekee taas saman virheen, koskaan ei olla kotona.

No mulle se salilla käynti parikertaa viikossa on omaa aikaa hyödyllisessä muodossa ja näin mä sit jaksan kotona/ töissä paremmin. Mä tartten myös omaa aikaa joka on ihan vaan mulle pyhitettyä, jotta jaksan sit pyörittää arkea :)

On se vaan hassua, et kaikesta saadaan aikaan kauhee kädenvääntö ja syyllistäminen :whistle:

Te jotka sanovat että "eihän se kestä kuin tunnin", miettikääpäs että te olette lapsienne kanssa max. 3,5h illasta, josta osa menee vielä tiskien ja pyykkien ja siivouksen parissa, niin tuosta on tunti aika paljon...

Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:
No mun mielestä kaikki saa harrastaa jos haluaa mutta mä olen päättäänyt että harrastan sitten omia juttuja kun lapset on isoja. Lapset on kuitenkin niin vähän aikaa pieniä että voin antaa heille tämän ajan enkä tunne menettäväni mitään. Ennen lapsia rullaluistelin, opiskelin kieliä ja kävin punttisalilla. Nyt käyn lasten kanssa uimassa, hiihtämässä ,pyöräilemässä ja rakennettiin alakertaan punttisali, siellä voin käydä sit kun lapset nukkuu. Toiset varmaan vaan tarvitsee omaa aikaa harrastaa ja se on musta ok mut mä en kaipaa sitä ollenkaan.

minkäs takia se punttisali siellä alakerrassa sitten on? jos sulla sattuu olemaan pätäkkää rakentaa punttisali alakertaan ja jollain toisella ei ole ja hän joutuu käymään kuntosalilla niin sun siellä käyttämä aikako ei sitten ole omaa aikaa???voi jestas...jos sulla olis tenniskenttä kotona niin sen käyttäminenkään ei olisi omaa aikaa kun se on sun kotona.

Olen miettinyt vähän samaa. Mutta lähinnä kyllä siltä kantilta, että miten itse asian hoidan kun se ajankohtaiseksi tulee. Jos on ensin 8h töissä, pääsee neljältä ja sitten vielä sen jälkeen suuntaa salille/jumppaan, niin kotona on ehkä kuudelta kotona. Kyllä siinä aika pitkä aika tulee olla erossa lapsesta. Olisihan se vaihtoehto sellainenkin, että raahautuisi sinne salille aamulla, mutta tämmösenä aamu-unisena se vaihtoehto tuntuu aika raa'alta :o no mutta onneksi ei ole vielä ajankohtainen asia. Ehkä tätä ehtii vielä miettiä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Timotei:
No mulle se salilla käynti parikertaa viikossa on omaa aikaa hyödyllisessä muodossa ja näin mä sit jaksan kotona/ töissä paremmin. Mä tartten myös omaa aikaa joka on ihan vaan mulle pyhitettyä, jotta jaksan sit pyörittää arkea :)

Jos ottaa lapsen mukaan ja lähtee vaikka rataskävelylle niin miten se ei ole omaa aikaa? Oletko päivät töissä, siellähän saa olla lapsista erossa. Mitä muuta te vielä vaaditte?

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Te jotka sanovat että "eihän se kestä kuin tunnin", miettikääpäs että te olette lapsienne kanssa max. 3,5h illasta, josta osa menee vielä tiskien ja pyykkien ja siivouksen parissa, niin tuosta on tunti aika paljon...

mistä sä tiedät palstalaisten työkuviot????senkö että kaikki on töissä 7-16? työaikoja on kuules niin monenlaisia ja työpaikkojakin.

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:

Niinkun mainitsin. Olen lasteni kanssa kaikki päivät kotona. Illalla yksi tunti isän kanssa ei varmaan tee lapsille kauheesti hallaa. KAi ne nyt haluavat laatu-aikaa isänsä kanssakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:

minkäs takia se punttisali siellä alakerrassa sitten on? jos sulla sattuu olemaan pätäkkää rakentaa punttisali alakertaan ja jollain toisella ei ole ja hän joutuu käymään kuntosalilla niin sun siellä käyttämä aikako ei sitten ole omaa aikaa???voi jestas...jos sulla olis tenniskenttä kotona niin sen käyttäminenkään ei olisi omaa aikaa kun se on sun kotona.

Ei noi monitoimi laitteet ja tangot painoineen nykuisin paljoa maksa...samanverran kuin taulutelkkari.

Niin mä vietän sen ajan siellä sit kun lapset on nukkumassa , kun ovat hereillä niin vietän heidän kanssa, lastenkin kanssa voi urheilla, ei nyt ehkä niin tehokkaasti mut mä en ole sen suhteen niin tarkka kunhan vaan saan liikuntaa.

Kyllä te olette käsittäneet nyt ihan väärin! Äidin oman elämän pitää loppua siihen kun saa lapset! Äitiys on velvollisuus ja lapsiperhe-elämä on kirjaimellisesti elämää, joka pyörii lapsen navan ympärillä, kunnes lapsi täyttää 18 vuotta! Isistä ei nyt puhuta mitään. Jos pääsi ei kestä olla lapsen seurassa 24/7 ja haluat myös hoitaa kuntoasi ja tavata toisia aikuisia olet huono äiti, etkä ole kypsä äidiksi! Niin, ja kun minä ajattelen näin, niin se on oikein. Muunlaisia perheitä tai äitejä tai ajattelutapoja ei voi olla, sillä minä olen aina oikeassa! Piste. Ei kun huutomerkki!

siis mikään ei ole hyvä; jos käyt baarissa oot huono äiti, käyt jumpassa oot huono äiti, oot töissä-->erittäin huono äiti...lisätkää vielä jos unohdin jotain..

Alkuperäinen kirjoittaja mametsu:
siis mikään ei ole hyvä; jos käyt baarissa oot huono äiti, käyt jumpassa oot huono äiti, oot töissä-->erittäin huono äiti...lisätkää vielä jos unohdin jotain..

jos et imetä olet huono äiti, jos imetät liian pitkään olet huono äiti, jos olet nuori olet huono äiti, jos olet vanhempi olet vielä huonompi äiti jne.

Alkuperäinen kirjoittaja eieiei:
Kyllä te olette käsittäneet nyt ihan väärin! Äidin oman elämän pitää loppua siihen kun saa lapset! Äitiys on velvollisuus ja lapsiperhe-elämä on kirjaimellisesti elämää, joka pyörii lapsen navan ympärillä, kunnes lapsi täyttää 18 vuotta! Isistä ei nyt puhuta mitään. Jos pääsi ei kestä olla lapsen seurassa 24/7 ja haluat myös hoitaa kuntoasi ja tavata toisia aikuisia olet huono äiti, etkä ole kypsä äidiksi! Niin, ja kun minä ajattelen näin, niin se on oikein. Muunlaisia perheitä tai äitejä tai ajattelutapoja ei voi olla, sillä minä olen aina oikeassa! Piste. Ei kun huutomerkki!

Joo. Tai sitten mä vaan haluan sano näin sen takia, että mä olen niin kateellinen ihminen ja mulla on helvetin huono omatunto, että pakko päästä syyllistämään muita ihmisiä. Mä olen katkera. Olen päättänyt, etten häviä kotoa mihinkään. En käy ikinä missään. Lapsenikin aistivat tämän ja aikuisena sitten vihaavat mua, koska olen omassa marttyyriydessäni pakottanut itseni jäämään kotiin. Samalla kuitenkin muistuttaen lapsia koko ajan siitä, että mitä he ovat minulta ottaneet ja elämästäni riistäneet.

Alkuperäinen kirjoittaja vv:

jos et imetä olet huono äiti, jos imetät liian pitkään olet huono äiti, jos olet nuori olet huono äiti, jos olet vanhempi olet vielä huonompi äiti jne.
niin ja tietty jos vedät röökiä niin oot ihan paska.. niin ja jos oot ylipainoinen..

Jos et huolehdi itsestäsi ja ota omaa aikaa olet huono äiti:) Lisätkää muut vaan vielä lisää jos tulee mieleen.

Jos et huolehdi itsestäsi ja ota omaa aikaa olet huono äiti:) Lisätkää muut vaan vielä lisää jos tulee mieleen.

jos olet hoikka ja huolehdit kunnostasi olet huono äiti, ja itsekäs

Eihän tuo vielä mitään, jos vanhemmat kaikki illat omissa harrastuksissaan, vaan kun eräs tuttavaperheen äiti viettää monet viikonloputkin harrastukseensa liittyvissä pelimatkoissa, sitä en vaan voi ymmärtää enkä ole edes ainoa.
Nuorin lapsista vasta 2v.

Muistakaa netissä roikkuminen. Etenkin kaksplussan sivulla.

Älkää nyt syyllistykö niin paljon että ette kykene enää keskustelemaan asiallisesti. Minä en todellakaan ymmärrä miksi omien lasten kanssa ei halua viettää aikaa, enkä ymmärrä miksi niitä harrastuksia ei voi muokata sellaisiksi että voi olla kotona silloin kun lapset ovat pieniä. Kyllä teillä on vielä aikaa pitää se kroppa siinä kunnossa että saatatte katsoa itseä peilistä vaikka muutaman vuoden eläisittekin jumpaten vain lasten kanssa. Mutta onhan siellä salilla tietenkin paljon muuta katseltavaa jos ei kotona saa riittävästi huviketta. En käsitä että ette huomaa mitä teette lapsillenne, kuinka opetatte heille että äiti haluaa olla aina pois kotoa.

Alkuperäinen kirjoittaja tavallinen äiti:
Eihän tuo vielä mitään, jos vanhemmat kaikki illat omissa harrastuksissaan, vaan kun eräs tuttavaperheen äiti viettää monet viikonloputkin harrastukseensa liittyvissä pelimatkoissa, sitä en vaan voi ymmärtää enkä ole edes ainoa.
Nuorin lapsista vasta 2v.

ole sitten ymmärtämättä :attn: . keskity sä vaan omaan elämääs eläkä huolehdi toisten elämästä kun et tiedä miten se OIKEASTI sujuu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Timotei:

Jos ottaa lapsen mukaan ja lähtee vaikka rataskävelylle niin miten se ei ole omaa aikaa? Oletko päivät töissä, siellähän saa olla lapsista erossa. Mitä muuta te vielä vaaditte?

Töissä oleminen ei ole mun omaa aikaa ;) Mä tarviin sellasta aikaa itselleni jolloin mä saan keskittyä vain ja ainoastaan itseeni Karua jonkunmielestä, mutta onneks mun ei tarvii perheeni sisällä tästä vääntää kättä.

Mä tiedän mm. äidin joka masentui kahden lapsen jälkeen, kun on niin kiinni lapsissaan, nyt opettelee olemaan itsekäs ja ottamaan sitä aikaa itselleen.

Yhteistyössä