Liikunta kodin ulkopuolella tärkeämpää kuin omat lapset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja olet ihan hörö:
Kyllä itsestäänkin pitää pitää huolta. Mulle ja myös miehelleni liikuntaharrastukset on tärkeitä, ollaan liikuttu aina. Liikutaan siis vuorotellen ja koko perheenkin voimin lähestulkoon joka päivä. Mitä me ei tehdä... Hm, televisiota katson vain harvoin ja silloinkin ainoastaan kun lapset nukkuu. En katso salkkareita enkä ehdi istua yleensä täällä koneenkaan ääressä koskaan. Joten enpä usko että olen ihan mahdottoman huono äiti, jos käytän sen 45-90 minuuttia liikuntaan ja opetan lapsillenikin liikkuvaa elämäntapaa... :).

Olen samaa mieltä siitä, että omasta terveydestä huolehtiminen on tärkeää paitsi itsensä, myös lasten kannalta. Mekin harrastamme miehen kanssa vuorotellen liikuntaa, emmekä sitten taas kotona ollessamme katsele televisiota tms., vaan olemme lapsen kanssa.

Itsestään on hyvä pitää huolta.

Mutta jos lapsilla on hoitopäivä tyyliin 7-16:30, ja lisäksi pari tuntia lapsiparkissa oloa iltaisin kun äiti harrastaa liikuntaa, niin onhan se helvetin väärin lapsia kohtaan, jotka eivät saa viettää rauhallista koti-iltaa vanhempiensa kanssa.

Ihan joka ilta ei oo pakko liikkua, oletan?

Meillä sekä mies että minä käymme salilla 2 iltana viikolla + päälle viikonloput treenit. Käymme erikseen, ja lapsi saa toki olla sillä aikaa kotona toisen vanhemman kanssa. Käytännössä mä olen kotona 45 min sen jälkeen, mitä olisin jos tulisin töistä suoraan kotiin. Treenaamista ollaan molemmat hiukan vähennetty lapsen syntymän jälkeen, mutta tämä on - ja tulee olemaan - meidän elämäntapa.

Jos se on jonkun mielestä väärin, niin aivan sama mulle.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Mutta jos lapsilla on hoitopäivä tyyliin 7-16:30, ja lisäksi pari tuntia lapsiparkissa oloa iltaisin kun äiti harrastaa liikuntaa, niin onhan se helvetin väärin lapsia kohtaan, jotka eivät saa viettää rauhallista koti-iltaa vanhempiensa kanssa.

Ja usein kun itse ei harrasteta niin kuskataan sitä lasta johonkin harrastukseen ja sellaiseen rauhalliseen koti-iltojen viettoon ei jää enää niitä iltoja kun jollakin on joka ilta jotakin menoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Meillä sekä mies että minä käymme salilla 2 iltana viikolla + päälle viikonloput treenit. Käymme erikseen, ja lapsi saa toki olla sillä aikaa kotona toisen vanhemman kanssa. Käytännössä mä olen kotona 45 min sen jälkeen, mitä olisin jos tulisin töistä suoraan kotiin. Treenaamista ollaan molemmat hiukan vähennetty lapsen syntymän jälkeen, mutta tämä on - ja tulee olemaan - meidän elämäntapa.

Niin eihän sitä lapsen takia voi elämäntapaa muuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Niin eihän sitä lapsen takia voi elämäntapaa muuttaa.

Miksi meidän pitäisi lapsen takia muuttaa terveellinen elämäntapa epäterveellisemmäksi?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Ja usein kun itse ei harrasteta niin kuskataan sitä lasta johonkin harrastukseen ja sellaiseen rauhalliseen koti-iltojen viettoon ei jää enää niitä iltoja kun jollakin on joka ilta jotakin menoa.

Joillain on noin.
Meillä ei, onneksi, eikä tule olemaankaan.

briiffaisko joku, en lukenut alun muutamaa viestiä pidemmälle, mutta onko nyt niin että ap paljastuu jossain vaiheessa ketjua ylipainoiseksi, laiskaksi sohvaperunaksi, joka tällä sääittävällä selittelyllään liikunnan lapsilta poisviemästä ajasta vain yrittää oikeuttaa jatkossakin sohvalla sipsipussin kanssa makaamisen ja yrittää tukahduttaa omatuntonsa äänen kääntämällä asian niin että ne timmit, onnelliset, liikunnalliset äidit onkin se osapuoli joka tekee tässä niin väärin? :D

joko käydään uimassa tai isomman lapsen harkoissa (siellä pienempi juoksentelee ja me vanhemmat myös peuhataan hänen kanssa) tai sitten käydään pyöräilemässä, pulkkamäessä, luistelemassa. Joskus käyn iltaisin 20 jälkeen itse uimassa (toinen nukuttaa lapset silloin). Ja hyvässä kunnossa ollaan :) + olen vielä kotiäitikin, että periaatteessa voisin haukata omaa aikaa noihin enemmänkin, mutta miksi kun näinkin homman saa toimimaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
briiffaisko joku, en lukenut alun muutamaa viestiä pidemmälle, mutta onko nyt niin että ap paljastuu jossain vaiheessa ketjua ylipainoiseksi, laiskaksi sohvaperunaksi, joka tällä sääittävällä selittelyllään liikunnan lapsilta poisviemästä ajasta vain yrittää oikeuttaa jatkossakin sohvalla sipsipussin kanssa makaamisen ja yrittää tukahduttaa omatuntonsa äänen kääntämällä asian niin että ne timmit, onnelliset, liikunnalliset äidit onkin se osapuoli joka tekee tässä niin väärin? :D

Lue ketju niin selviää ettei asia ole näin. Ymmärrän kyllä että näinkin monen sivun lukeminen saattaa rasittaa liikaa aivojasi, mutta ajattele niin että liikuntaa se on sekin:) Minä kyllä liikun eikä ole paino-ongelmia, mutta osaan liikkua myös lasteni kanssa, en tarvitse siihen ohjaajalta apua.

säkään ap kauheasti lapsistasi välitä, jos roikotat niitä vauvoina jossain rintarepussa. Lapsiparoilla lonkat pilalla jo heti alkuunsa...

Se on hienoa, että joillakuilla on äitiydessä noin älytön pätemisen tarve (isistähän tässä ketjussa ei juurikaan ole puhuttu). Mutta ymmärrän kyllä, kun esimerkiksi ap:lla ei mitään muuta elämää ole. Ei mitään, missä voisi tuntea itsensä tarpeelliseksi ja hyväksi. Sitten kiillotetaan omaa sädekehää ja mollataan muita, kun eivät suvaitse toimia samalla tavalla kuin tämä Maailman Paras ja Uhrautuvaisin Äiti.

Mä käyn salilla 3 krt/vko, piste. Lapsillani on isä, jonka seurassa he viihtyvät. Viikonloppuisin peuhataan sitten kaikki yhdessä, vaikka luistellaan ja pulkkaillaan. Jos lapset menevät isovanhemmille viikonloppuna, lähdetään miehen kanssa kahdestaan harrastaa urheilua. Jotkut lukee, jotkut kutoo, jotkut kattoo leffoja...ei kaikilla voi harrastuksia joita harrastetaan nyhjäämällä kotona.

Muita vaihtoehtojahan ei voi olla kuin joko urheilullinen, hoikka ja kaunis äiti joka huolehtii itsestään liikkumalla iltaisin tai sit laiska sohvaperuna joka syö sipsejä aamusta iltaan.
No mieluummin mä olen lapsilleni läsnäoleva lihava sohvaperuna kuin illat treenaava kropan palvoja, jos nuo nyt on ne ainoat vaihtoehdot.

mutta pisti silmään, että ap sai ajatuksen tähän ketjuun kavereistaan, jotka päivittävät facebookiaan aiheena mitä liikuntaa on minäkin päivänä harrastanut ja kuinka paljon.

Minullakin on vastaava fecebook-kaveri (äiti ihminen) ja monesti olen miettinyt, mitä sillä haetaan, että päivittäin pitää sinne kirjoittaa juuri liikuntaharrastuksistaan?? Mikä pointti siinä asiassa on? Millainen ihminen toimii näin?

No mieluummin mä olen lapsilleni läsnäoleva lihava sohvaperuna kuin illat treenaava kropan palvoja, jos nuo nyt on ne ainoat vaihtoehdot.

Eiks oo ihanaa, voit edelleen vältellä liikuntaa ainakin siihen saakka kun nuorimmaisesi on 18 =)

Liikunta kodin ulkopuolella tärkeämpää kuin omat lapset? kauhuissani olen katsellut facebook-kavereiden tilapäivityksiä kun joka ilta ollaan harrastamassa jotain ja pienet lapset kun ovat kotona juuri sen pienen ajan illasta kun vanhemmat ovat päivät töissä. Eikö ihminen millään kestä ilman sellaista liikuntaa joka vie hänet pois lapsen luota vai eikö se omien lasten seura todellakaan kiinnosta? Voihan sitä käydä lasten kanssa vaikka vaunukävelyllä tai jumpata kotona, en voi käsittää että joku tarvitsee niin paljon omaa aikaa ettei olis omien lasten kanssa ollenkaan.

Mun mielestä on äärettömän kummallista, että joku ei voi käsittää, että lapset voi elää oikein mukavaa elämää ja samoin aikuiset, vaikka ei elettäisi juuri samalla tavalla kuin teillä tai teidän naapurissa.
Kerronpa esimerkin. Viikon sisään ollaan käyty lasten kanssa pulkkamäessä 4 kertaa (2 kertaa yhdessä toisten lapsiperheiden kanssa), hiihtämässä kaksi kertaa, luistelemassa kerran. On pelattu ja vietetty aikaa yhdessä. Lisäksi mies on liikkunut 5 kertaa, samoin minä. Isoimmat lapset ovat liikkuneet itsekseen lisäksi 3 kertaa (+ perheen yhteiset). Koemme voivamme erittäin hyvin, lisäksi lapset voivat oikein hyvin. Miksi tämä närästää joitakin äitejä?

Eiks oo ihanaa, voit edelleen vältellä liikuntaa ainakin siihen saakka kun nuorimmaisesi on 18 =)

Mutta mikäs sitten neuvoksi? Joutuu keksimään jonku uuden syyn. :$

Joo kun muu ei ole mahdollista kuin jompikumpi noista niin pakko se sit on uhrautua. No onneks totuus on toisenlainen kuin tän palstan tosiasiat :)

Tosielämässä lienee kuitenkin mahdollista liikkua, vaikkei joka arki-ilta kävisikään salilla tms? :xmas:

Tyypillistä palstaa. Joko liikut joka arki-ilta etkä näe lapsiasi hereillä, tai olet sohvaperuna joka vaan syö sipsejä ja lihoo kunnes lapsi on 18 v.

Joo kun muu ei ole mahdollista kuin jompikumpi noista niin pakko se sit on uhrautua. No onneks totuus on toisenlainen kuin tän palstan tosiasiat :)

Joo "pakko" "uhrautua". Ihanaa =) *nostaa jalat pöydälle ja avaa fazerin sinisen*

eikö olekin ihanaa, että liikkumattomuutesi ansiosta sinä kuolet ainakin 10 vuotta aikaisemmin kuin liikkuva "kolleegasi"?!:) et ehkä näe lapsenlapsiasi, toisin kuin ne äidit, jotka pitävät fyysisestä kunnostaan huolta. lapsesi varmasti arvostavat lihavan kroppasi läsnäoloa lapsuudessa..;)

Mutta mikäs sitten neuvoksi? Joutuu keksimään jonku uuden syyn. :$

No toki lasta voi kieltää muuttamasta kotoa ja jatkaa sen varjolla samaa rataa, ehkä vielä 12 vuotta? =)

Alkuperäinen kirjoittaja vierash:
Mun mielestä on äärettömän kummallista, että joku ei voi käsittää, että lapset voi elää oikein mukavaa elämää ja samoin aikuiset, vaikka ei elettäisi juuri samalla tavalla kuin teillä tai teidän naapurissa.
Kerronpa esimerkin. Viikon sisään ollaan käyty lasten kanssa pulkkamäessä 4 kertaa (2 kertaa yhdessä toisten lapsiperheiden kanssa), hiihtämässä kaksi kertaa, luistelemassa kerran. On pelattu ja vietetty aikaa yhdessä. Lisäksi mies on liikkunut 5 kertaa, samoin minä. Isoimmat lapset ovat liikkuneet itsekseen lisäksi 3 kertaa (+ perheen yhteiset). Koemme voivamme erittäin hyvin, lisäksi lapset voivat oikein hyvin. Miksi tämä närästää joitakin äitejä?

Ei mua närästä muiden elämä mut mä en missään tapauksessa haluais että me oltais kokoajan menossa johonkin suuntaan yhdessä tai erikseen. Toiset voi tykätä hektisemmästä menosta mutta meidän perheeseen en sellaista halua.

Yhteistyössä