Loistavaa, persut! Loistavaa! Siinä meillä on ylivoimaisesti paras puolue. Katsokaa nyt.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meinaat siis ihan tosissaan rikollisuuden vähenevän kun rangaistuksia kevennetään? Tämä ei tietenkään koske autoilijoita, vaan ylinopeudet vähenevät kun rangaistuksia kiristetään.

En meinaa. Mutta se ei yksinomaan ratkaise kovinkaan paljoa. Jenkeissä on valtavasti vankeja ja kovat rangaistukset, mutta eipä se yksinomaan ole rikollisuutta vähentänyt.

Eli pelkästään kovilla rangaistuksilla ei rikollisuus vähene, ellei puututa juurisyihin.

Maksullinen artikkeli, mutta otsikko, ingressi ja tekstin alku kertonevat tarpeeksi:

Itse olen kyllä sitä mieltä, että tarpeeksi vakavat tapaukset olisi syytä pitää telkien takana ikuisesti. Esim. Breivik ja se sarjakuristaja. Kuolemantuomiokin olisi minusta ihan ok nöille, mutta ilmeisesti sen aika vaan on ohi. Se on eri keskustelu.

Itse olen kyllä sitä mieltä, että tarpeeksi vakavat tapaukset olisi syytä pitää telkien takana ikuisesti. Esim. Breivik ja se sarjakuristaja. Kuolemantuomiokin olisi minusta ihan ok nöille, mutta ilmeisesti sen aika vaan on ohi. Se on eri keskustelu.
Breiviikille pitää antaa uusi mahdollisuus, onhan sarjakuristajakin saanut vaikka kuinka monta ja onhan meillä Suomessakin joukkomurhaan osallistuneita vankilassa odottamassa vapautumista, mutta niillä taitaa olka oikea pigmentti, joten vankilan portit avautuvat aikanaan.

Yhteistyössä