LOKAKUISET 2006

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuhina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuhina

Vieras
Lillis 36v, esikoinen, la 11.10.06, Tyttö 25.9.06, 2842g ja 48cm
maruska 28, esikoinen, la 2.10.06, poika 28.09.06, 3630g, 51,5cm
Tuhina 28v, toinen, la 1.10.06, Poika 2.10.06, 3825g ja 51.5cm
Starlet 23v, esikoinen, la 26.10.06, Poika 8.10.06, 2770g ja 46cm
Pijo 29v, esikoinen, la 14.10.06, Poika 12.10.06, 4120g ja 53cm
Adalia 25v, esikoinen, la 8.10.06, Tyttö 18.10.06, 3620g ja 50cm
Kerde 32v, esikoinen, la 27.10.06, Tyttö 24.10.06, 3050g ja 50cm
Aurora Vee, 27v, toinen la 26.10.06, Poika 27.10.06, 3810g ja 51cm(?)

Aloitetaan uusilista kun tuli 100 täyteen edelliseen!

Heipä hei kaikille!

Pikaisesti vaan...uusi lista ja nosto kun oltiin tiputtu...

Pääsiäinen ohi ja arki päällä =)

Mukavasti meni pääsiäinen ja ilmatkin olivat kivat. Lokakuisemme sai uuden hampaan tällä kertaa ylös. Ei etuhammasta vaan heti sen viereen.

Esikoinen vieläkin sairastelee...pitääpi soittaa sille lääkärille...

nyt kotihommiin...kirjoitellaan!

Hei!

Syy meidän yökukkumiseen taisi selvitä: yläikenessä pilkottaa jotakin valkoista. Tulisi nyt vaan pian se hammas läpi. Viime yönä nukuttiin jo suht hyvin, herätyksiä enää kolme aikaisemman 5-6 sijasta.

Joko olette suunnitelleet kenkien ostamista pienokaisillenne? Minusta tuntuu hieman hassulta ostaa kenkiä vielä kun ei ole kävelystä, tai edes seisomisesta, mitään tietoa. Talvi on mennyt töppösillä ja villasukilla, mutta kevään koittaessa ja vaatetuksen vähentyessä tuntuu oudolta pukea lapsi takkiin ja housuihin ilman kenkiä. Ymmärrätteköhän mitä tarkoitan. Jotenkin vaikuttaa vajaalta tuolla tavalla pukeminen, varsinkin jos lapsi istuu rattaissa eikä ole vaunuissa vällyjen välissä. Täytyisi varmaan keksiä jotkut jalkineet, jotka olisivat kenkien ja sukkien välimuoto. Tiedättekö löytyykö kaupoista kengänoloisia "tossuja"?

Taisin saada itseni kuullostamaan tosi pikkumaiselta...

Kotihommiin alkaa tämäkin äiti. Lämmintä säätä odotellessa.

Aurinkoista iltapäivää täältä Varsinais-Suomesta! =)

Meillä tyttö vielä nuhassa. Nyt eilisillasta asti köhinyt välillä. En oikein osaa sanoa, onko oikeaa yskää, vai köhiikö tahallaan. Kuulostaa niin kovasti tekoyskältä. Eikö sellainenkin taito pitäisi tässä puolen vuoden paikkeilla kehkeytyä? =)

Meillä yöt jatkuvat rikkonaisina. Kaksi yötä oli välissä, jolloin heräsi vain kerran. Ehdin jo toivoa öiden helpottuneen. Josko olisi hampaita meillekin pikkuhiljaa pukkaamassa. Kuola ainakin valunut muutaman päivän siihen malliin.

Lillis: tiedän hyvin mitä tarkoitat! =) Ja kaupoista löytyy kuin löytyykin moisia tossuja. =) Meillä iskä osti pienet Puma-tennari"töppöset" kun tyttö vasta ilmoitteli tulostaan. Oli kuulemma niin ihastunut niihin ne nähtyään. =) Nyt olen käyttänyt niitä hupparin ja verskojen kanssa lämpiminä päivinä, kun ollaan oltu ilman vaunuja liikenteessä.

Nyt täytyy alkaa valmistautumaan kuntosalille lähtöön. Jos sitä vaikka vielä ennen kesää saisi itseään vähän sutjakkaampaan kuntoon: ;)

Heissan lokakuiset!

Pyhistä selvitty kunnialla sekä matkustusrumbasta mummoloihin ja muihin sukulaisiin. Meillä on ollut kanssa viime aikoina rikkinäisempiä öitä. Neitokainen haluaisi muutaman tunnin unien jälkeen alkaa jumppaamaan. Luulenpa, että neitokainen haluaisi harjoitella oppimiaan jumppataitoja (kierähtämistä ym.) myös yöaikaan. Eikös sitä sanotakin, että puolivuotiailla on rauhattomia öitä motoriikan kehittymisen seurauksena? Toinen syy ähinään ja liikuntatuokioihin saattaa olla uusien hampaiden tulo. No, onhan se hyvä että kehitys etenee.

Voi, kun saisi Adalian tavoin itseään niskasta kiinni ja lähtisi kuntosalille kohentamaan lihaskuntoa. Pitäis välillä tehdä muutakin kuin kärry- ja juoksulenkkejä.

Kengistä sen verran, että me ollaan saatu sukulaislikoilta muutamia vauvakenkiä. En kyllä vielä ole ajatellut niitä käyttää, kun neiti nukkuu vielä vaunujen kantokopassa. Keväämmällä tai kesällä niitä voikin alkaa käyttää, kun neiti alkaa istumaan rattaissa. Onhan niitä vauvatöppösiä noissa lastenvaateliikkeissä. Ne puman pikkulenkkarit on varmaankin söpön näköiset verkkareiden kanssa.

Mukava juttu, että täällä linjoilla on ollut pyhiä ennen vilskettä. Kuullaan taasen toisistamme!

Heipä hei...

voi tosiaankin kun saisi itsestään irti ja lähtisi kuntosalille! Esikoisen raskausajalta on jäljellä vielä ylimääräiset 10kg ja niitä nyt olen yrittänyt epätoivoisesti karistaa. Lokakuisen raskaudesta ei onneksi jäänyt yhtään ylimääräistä. Noissa kymmenessäkin on tarpeeksi.

Lillis: Onnea hampaiden johdota. En ole vielä edes ajatellut töppös asiaa ja nyt kun mietin niin esikoisella oli serkkupojalta kengät lainassa joita käytettiin aika harvoin. Tuli enemmän käytettyjä villasukkia tai äitiyspakkauksen töppösiä ja kesällä sitten ihan vaan sukkia. Hankala laittaa tämän ikäiselle kenkiä jalkaan se on jäänyt mieleen.

Aamulla oltiin perhekerhossa ja nyt vedettiin koko sakki 2tuntia päikkäreitä. Vissiin väsyttää nuo kerhoilut! =) Miten te muut. Nukutteko päikkäreitä? Tunnetteko olonne vielä väsyneeksi? Mä tunnen ja välillä en kyllä jaksaisi pv ilman päiväunia. Ja muutamina iltoina nyt pääsiäisenäkin olin sammua sohvalle vaikka mieskin hoitoapuna. Koska tämä väsymys helpottaa? olisi kiva jo olla senkin puolesta omaitsensä!

Täällä ihana auringonpaiste! Pitääpi varmaan illalla lähteä ulkoilemaan. Huomenna pääsemme taas katsomaan uutta kotia. Menemme mittailemaan seiniä että tiedetään paljonko tapettia pitää ostella. samalla saa taas katsella että miltä se näyttikään. (tämä on ongelma kun ostaa vanhaa...pitää oottaa että edelliset muuttaa ulos että pääsee muuttamaan ja heidän luvallaan vaan pääsee käymään...) =) Vaikka taitaa olla samanlaista odotusta jos rakentaa omaa...siitä ei kokemusta.

Nyt lasten kanssa leikkimään! hyvää päivän jatkoa...illalla creyn anatomia ja taivaan tulet...jompi kumpi nauhalle...!

Heissan,

pääsiäinen takana ja mekin palasimme kotiin eilen illalla. Terveiset puolivuotisneuvolasta, uusimmat mitat ovat 73.5 cm ja 8700 g. Kasvu on hieman laantunut, mutta hyvin poika edelleen kasvaa =). Nyt pitäisi alkaa maistella lihaakin sekä hissukseen kalaa ja kananmunaa.

Mulla lähti kiloja raskausaikana, koska olin raskausajan diabeteksen vuoksi tiukalla ruokavaliolla. Tosin nyt kun maito on loppunut ja samalla imetys, olen huomannut muutaman kilon vaivihkaa palanneen. Täytyy alkaa rajoittaa syömistään. Herkut kun vain ovat se päivien ilo =). Minä yritän aloittaa juoksuharrastusta sellaisen aloittelijan ohjelman mukaan. Juoksu olisi hyvä harrastus kiireiseen mamma-arkeen. Ei olisi niin sidottua aikatauluihin ja lenkillä saa hyvin nollattua pään.

Enpä ole myöskään miettinyt vielä kenkiä. Meillä on lainaksi saatuja töppösiä, joita nyt varmaan käytetään vielä ainakin muutama kuukausi. Sitten voisi harkita ostaa jonkinlaiset söpöt lenkkarit. Oli meillä muutama kuukausi sitten pojalla juhlissa lahjaksi saadut mustat lakerikengät, jotka olivat mahdottoman hankalat saada pulleaan jalkaan. Itse en onnistunut, pojan kummitäti onnistui vanhalla kokemuksella.

Väsymystä podetaan täälläkin, tosin päikkäreitä en saa otettua (uni ei vain tule). Iltaisin tulee kukuttua ihan liian myöhään ja sitten on aamulla pojan herätessä vielä ihan silmät ristissä. Meillä kun heräillään siinä puoli seiskan maissa aamuisin. Kovasti odottelen takaisin sitä kadonnutta energiaa touhuta kaikkea.

Leppoisaa viikon jatkoa kaikille, pianhan se viikonloppu taas tuleekin.

Lohduttavaa kuulla, että muuallakin rikkinäisiä öitä!!! Meidän poju kun ei oikein ole koko elämänsä aikana ollut niitä parhaimpia nukkujia :( Olisin oikein tyytyväinen kahteen-kolmeen heräämiseen..mutta nyt on ihan jotain muuta ja aina ei edes pysy laskuissa mukana. Nukahtaa kyllä tuttiin tai maitoon.. Alhaalla hampaat jo ovat puhjenneet ja ilmeisesti jotain tapahtuu edelleen, kun kuolaa tippuu..

Täällä myös juoksemista viritelty..ja onneksi nyt säät alkaa taas lämpenemään..Meillä on niin hankalaa tuo rattailla lenkkeily..kun poika tahtoo herätä kun vaunut pysähtyy, nukkuu paremmin jos vain laittaa ulos nukkumaan..muutenkin meillä heräillään pihalla :(

Meillä nyt maidottoman korvikkeen kokeilu (ollut viikon)..mutta vaikea vielä sanoa mitään, kun sairasteltu koko aika ja lääkekuuri päällä..Perjantaina kuuri loppuu ja sitten aion oikein kirjata ylös noita juttuja..tarkoitus on ollut 3 vkoa maidottomalla ja sitten takas nanniin ja sitten on kontrollikäynti..huh, huh..

vauva sylissä, siksi ei tule isoja kirjaimia.

maruskalle jaksamista, nuo yöheräämiset on todella raskaita ja allergiasysteemit päälle, huh. toivottavasti saat apuja arkihommiin ja osaat olla stressaamatta tekemättömistä kotihommista. vai ootko niin tehokas että jaksat tuon heräilyn päälle touhuta muutakin?

tulin tänne oikeastaan kirjoittamaan mun vakioaiheesta, eli mun vauva on niin iso! olin just kaverin luona jolla on 1 v 3 kk tyttö. ja mun tyttö on 5 kk. arvatkaa kumman tyttö oli painavampi??? huvittavan näköistä oli kattella niitä vierekkäin kun mun vauva vaan makoilee ja saman kokoinen tyyppi kiipeilee ikkunalaudoilla ym.

ollaan nyt syöty puol desiä soseita päivässä parin viikon ajan. meidän ahmatti oikein hyökkää lusikkaa kohti kun ruokaa tulee, oli maku mikä tahansa. ainoa mikä ei maistu on tutti.

nyt hyvää yötä! mötkö kitisee jo kovaa sylissä.

Moikka,

Huh Maruska, on sulla kädet täynnä. Toivottavasti heräilyt pian vähenevät. En uskalla kirjoittaa "loppuvat", sillä voi olla että siihen menee vielä vuosikausia. Meidän esikoinen on aina ollut levoton nukkuja - erilaiset kehityskaudet heijastuvat välittömästi uniongelmiksi, ja ainahan näillä pienillä on "jokin kausi". Lisäksi tyttö söi pulloa öisin varmaan lähemmäs yksivuotiaaksi, tosin viime aikoina vasta klo 5-6 aamulla. Lohdun sana: siihen tottuu. Pääasia että saatte hommaan jonkun rytmin, ettei tarvitse joka ilta nukkumaan mennessä pelätä mitä tuleva yö tuo tullessaan.

Lalaa, minkäkokoinen teidän tyttö oikein on? =) Meillä oli eilen Viktorin neuvola, ikää on 5½ kk ja kokoa 74 cm ja 9,5 kg. Kuin pienikokoinen 1-vuotias! On se sellainen jättiläinen, en yhtään ihmettele hauisteni kasvua kun vielä nostelen 13-kiloista esikoista siinä sivussa. Hauikset ovatkin sitten ainoa asia mikä minussa on kondiksessa, muuten olen rapakunnossa. Lopetin imetyksen pari viikkoa sitten (pikkutipoista rintamaitoa ei vaan enää ollut mitään hyötyä kun jäbä syö 1½ dl kasvismössöä ja 1½ dl korviketta päälle) ja se näkyy heti kun jatkaa syömistä vanhaan tahtiin eli suklaalevy päivässä. ;(

No niin, poika on hereillä vaunuissa partsilla.

Huomenia! =)

Täällä myös imetyksen vähenemisen myötä huomaanut parin kilon tulleen takaisin. Tällä hetkellä paino tosin vähemmän, kuin ennen raskautta, mutta johtuu varmaan lähinnä siitä, että kaikki lihakset tuntuvat kadonneen ja muuttuneen löllöksi. Takapuolikin roikkuu puolessa välissä reittä. Yritän nyt saada salilla hieman lihkaksia takaisin. Olisi sitten paremmassa kunnossa, jos meitä jossain vaiheessa toisellakin pienokaisella siunattaisiin. =)

Meillä herättiin viime yönä vain kerran. Tosin heräsin itse pariin otteeseen vain todetakseni tytön nukkuvan sikeästi. Niin olen näköjään tottunut useisiin yöheräämisiin. Päikkärit jäävät usein ottamatta, kun se tuntuu olevan ainoa aika kun saa kotitöitä ym tehtyä. Tytöllä jokin sylivaihe päällä, ja yksin ei viihtyisi lattialla ollenkaan. Muuten kyllä nukkuisin! =)

Meillä myös hyökätään vauhdilla lusikkaa vastaan ja siitä otetaan kaksin käsin kiinni, ja yritetään tunkea suuhun. =) Ollaan vasta otettu makuannoksia, mutta enempikin näyttäisi maistuvan. Täytynee suurentaa annoksia. Annoin yhtenä päivänä kuningatar sosetta ja kakka oli sen jälkeen ihan vihreää ja täynnä vihreitä kokkareita. Liekö allergiaa? Iho ei tosin reagoinut mitenkään.

Voimia Maruskalle allergiataistelussa! On varmasti todella rankkaa!

Lalaa: Minkä kokoinen tyttösi on? Meillä 18.pv 6kk neuvola. Tuntuu tosin, että tyttö kasvanut viimeisen kk aikana hirveästi.

Nyt pitää päästää mies koneelle töihin.

Aurinkoista päivänjatkoa! =)

Nostatetaan lokakuisia.

Pikaisesti ruuan laiton lomassa. Se on tosi harmi, että maruskan vaavilla on allergiaa. Tsemppiä!

Meillä on eilisen päivän lisäksi ollut pienimuotoista kitinää neidillä. Hampaiden tulo tuntuu olevan vaikeaa. Nyt mies lähti kärrylenkille, jos vaikka tyllerö ottaisi pienet iltapäivätorkut. Se on nyt siirtymässä kahtiin päiväuniin. Ennen nukkui yhdet pitkät ja parit pikkutorkut.

No... nyt syömään ettei vaan pääse hoikistumaan... Kuullaan!

tänään käytiin poitsun 6kk neuvolassa, painoa 6760g ja pituutta 65,6cm...pipo 43, tasasesti omanlla käyrällä mennään. saatiin nyt sitten ihan virallinen lupa istuakkin :) nyt tuntuu et helpottuu jo vähän tämä elämä kun toinen saa istua...
Huomenna ois sitten vuorossa pojan hammastarkastus (joo tuntuu hullulta viiä noin pieni hammastarkastukseen kun ei oo vielä toisella hampaitakaan)...no osaavat ainakin sanoo siellä et onko koht puoliin hampaita tulossa, tuntus et ois kun koko ajan pitää jotain "pureskella".
Pojan kummi emäntineen kävi äsken kylässä, joten ohjelmaa on riittänyt. poitsu sammahtikin nukkumaan, oli jo ihan väsynyt.
Eilen sain kyllä kunnolla nauraa kun jätin poitsun lattialle ja pissisen vaipan viereen niin eikö ollu löytäny sen vaipan ja onnellisena sitä söi kun tulin takas olkkariin. hyi :)
mut kaikkee on ilmeisesti maistettava :)
mutta päivän jatkoja.

aurora, tuskin pääsemme ihan teidän viktorin mittoihin, onpa sekin iso poika! ja varsinkin hirmu pitkä, pitkähän viktor on ollut syntymästä lähtien. meillä on huomenna neuvola, tyttö on huomenna 5 kk ja 1 päivää vanha. ilmoittelen tänne sitten mitat. oma veikkaukseni on, että painoa on 9,2 kg ja pituutta 69 cm. saapa nähdä osunko oikeaan.

huh huh, opin tänään et älä päästää vauvaa näpläämään tietokoneen näppäimistöö...meijän poitsu hävitti jotenkin ihmeellisesti messangerista äät ja ööt...yms.yms. sain sen kyl sit korjattua kun aikani mietin :)
vitsi poitsun isä haki sit telkkarinsa ja loput kamansa tänään pois. kauhee "sokki" kun nyt joutuu kattelemaan telkkaa tommosesta matkatv:stä, joka on varmaan pienempi kun tää tietokoneen näyttö...poitsun isän telkka oli kumminkin 32" taulutv...ja just kerkesin siihen tottua...joutuuu varmaan täs joku päivä telkkariostoksille...
joo, pitää rueta salkkareiden katsontaan.

Aurora vee: onpas isokokoinen poika teillä! siinä kyllä varmasti hauis kasvaa kun nostelee ja sylissä kanniskelee! =)

Maruskalle tsemiä noiden allergiajuttujen kanssa. Ne on ikäviä.

Meillä oli vieraita yökylässä ja meno oli sen mukainen eilen illalla ja tänään aamulla. Nyt ovat vieraat lähteneet ja talo tuntuu tyhjältä =)

Meidän lokakuinen nukkuu aika mukavasti yöt (toistaiseksi) herää kerran tai ei kertaakaan syömään. Jos ei yöllä herää syömään niin herää kyllä jo tossa 6-7 välillä ja kun antaa tisua niin nukahtaa uudelleen. On vain aika herkkä uninen...herää heti kun esikoinen ääntelee ja touhuaa tuolla omassa huoneessaan. Esikoisen yöt oli vähän toinen juttu silloin kun hän oli 6kk joten tiedän kyllä miltä se tuntuu...tsemiä vaan kaikille...kyllä se siitä helpottaa! Ihan varmasti...kunhan lapsi kasvaa!

Nyt taas kotihommiin...saa nähä kerkeekö nukkumaan päikkäreitä tänään!

Hyvää viikonloppua lokakuisille!

*haukotus*. Kolme yötä mennyt sillä tavoin että tyttö herää ainakin 5 kertaa. Vähän päätä särkee. Tytön mitat oli 9290 g ja 70,7 cm, eli hieman pienempi kuin Viktor, mutta toisaalta ikääkin peri viikkoa vähemmän.

Nyt lepäämään.

Starlet, aika älykäs poika - minäkään en osaisi poistaa ä ja ö-kirjaimia...

Lalaa, on teidänkin tyttö ihan ponteva tapaus! =) On ollut ruoka-aikaan kotona. ;D Tosi lähelle veikkasit muuten. Minusta on niin helpottavaa että Viktor kasvaa hyvin. Esikoinen on myös pitkä mutta tosi hoikka, ja hänen painostaan on aina joutunut olemaan huolissaan - viimeksi nyt helmi-maaliskuussa kahden vatsataudin jälkeen.

Kai sitä muutenkin on rennompi toisen lapsen kanssa, esimerkiksi soseiden antamisessa. Esikoiselle tein hienoja sekoituksia, maustoin ja soseutin sauvasekoittimella (no tyttö ei suostunut syömään karkeampaa, minkäs teet), ja annoin kiinteitä neuvolasta saadun esitteen mukaan (siinä oli suosituksia, milloin kannattaa antaa kaksi liha-ateriaa, puuroa yms). Nyt olemme vain huomanneet milloin on aika lisätä kiinteiden määrää. Tänään esimerkiksi Viktor vetäisi huiviinsa kevyesti 2,6 dl korviketta aamupalaksi (edellisestä maitosatsista 2½h), joten huomenna taitaa olla aamupuuron aloitus edessä...

Tervehdys,

hyvän kokoisia vaaveja meillä =). Meidän poika on kanssa aika hoikka ja hieman aina murehdinkin syömistä ja painon kasvua. Mutta vauvat ovat niin yksilöitä, ja jokaisellahan niistä on omat geenit. Olen kanssa ajatellut aamupuuron aloitusta. Viime päivinä on kovasti tuntunut, että maito ei pidä nälkää ja poika haluaisi maitoa muutaman tunnin välein.

Tänään on ollut oikea kitinäpäivä. Syönnin ja unten jälkeen ollaan hetki hyvillä mielin, n. 15 min, ja sitten alkaa taas kitinä. Sylissä ollaan kyllä ihan tyytyväisiä, taitaa olla sylikissan oireita pojasta. Mietiskelenkin, että johtuneeko kitinä uutukaisista hampaista vai olisiko korvassa tulehdusta. Toisaalta kuumetta ei ole ja poika syö hyvin maitoa makuullaan, joten eipä kai korvatulehdusta silloin ole. Onko teillä kokemuksia korvatulehduksen oireista?

Jaksamista maruskalle allergiajuttujen ja rikkinäisten öiden kanssa!

lalaalle tsemiä noiden öiden kanssa! Kaikkein pahinta on nuo yövalvomiset...ne ovat minun kauhu ja olen tosi onnellinen että toistaiseksi ollaan nukutti kivasti...vaan se voi koska vaan muuttua.

Pijo: meidän esikoisella kun oli eka korvatulehdus niin oli kunnolla kuumetta ja oli tosi räkäinen ja itkuinen. Yöllä heräili vähän väliä eikä ruokakaan juuri maistunut! Että eiköhän ne hampaat siellä kiusaa! Anna ihmeessä kipulääkettä niin helpottaa pikkuista. Meidän terkkari oli ehdottomasti sitä mieltä että heti kun epäileekään itkua ja kätinää hampaiden aiheuttamaksi niin kipulääkettä vaan...turha lasta itkettää hampaidentulon takia...ehkäpä niin?!

Täällä ihana auringonpaiste...toivottavasti tulee kiva viikonloppu.
Eipä muuta kuin auringonpaistetta kaikille!

Moips!

Taitaa olla lokakuiset ulkohommissa, kun on ollut linjoilla hiljaista. Viikonloppu meni mukavasti ulkoillessa ja kyläillessä. Neiti on nukkunut yöt rauhallisesti ja nyt on selvitty yhdellä syötöllä. Jippii!!! Parin viikon päästä aloitetaan maistelemaan perunaa ja sen jälkeen porkkanaa. Saas nähdä millaista sottaamista siitäkin tulee, sillä meidän neiti on oikein "pulauttelijabulimikko"... Toivottavasti toi pulauttelu alkais pikkuhiljaa loppumaan, kun siirrytään kiinteisiin ruokiin.

Meillä oli menneviikolla kitinää, mutta luulen sen johtuneen hampaiden tuloon. Ei noista pikkusista aina ota selvää, mistä mikäkin kitinä johtuu.

Mukavaa alkanutta viikkoa teille kaikille! Nautitaan aurinkoisista keleistä!

Täällä väsähtänyt lokakuisen äiti...välillä taas näin päin...pitkään menikin niin että kotona olo oli rattoisaa...

Viime yönä nukuin huonosti. Ukko juoksi vessassa ja kun se rauhoittui alkoi esikoinen itkeä huoneessaan, kävin laittamassa sen takaisin nukkumaan ja kun pääsin sänkyyn niin lokakuisen ähinä ja tuhina ja pyöriminen, tutin tippuminen, sormien imeminen piti mua hereillä tunnin. Sitten annoin periksi ja iskin tissin suuhun nukahti siihen sit ja jatkoi uniaan ja mä jatkoin pyörimistä. en tiedä koska olen nukahtanut mutta 6.20 lokakuinen heräsi taas rupattelemaan ja sit taas tissiä suuhun ja nukuttiin vielä tunti.
Ja koska esikoinen heräsi vasta 8.15 niin ei näytä alkavan päiväunille ollenkaan. Sain lokakuisen 30min sitten nukahtamaan ja esikoinen tuli ja herätti senkin. Nyt täällä on äiti jonka kattila kiehuu aikalailla ja ajatukset ei ole julkaisu kelpoisia... Joskus aikaisemmin kirjoitinkin että tämä unen puute on mulle yhtä myrkkyä...melkein mitä vaan kestän mutta en väsymystä.... =(

Ja mies taas koko illankin töissä...ratki riemukasta...

=(

Starlet: Saitteko neuvolan kautta ajan sinne hammastarkastukseen? En oo meinaan kuullutkaan moisesta..?

Pojulle nousi pe-la korkea kuume ja koko jätkä oli ihan uninen ja kitinäinen (sen lisäksi vielä räkäinen johtuen reilun viikon takaisesta flunssasta). Sit ihan yllättäen kaikki kitinä loppui la iltana, poitsu konttailu, nauroi ja murisi (tää on joku jätkä-juttu, jota meidän poju tekee hymyssä suin aina kun haluaa viihdyttää vanhempiaan!) ihan normaalisti.. ideoita mistä moinen kuumeilu voisi johtua? Hampaita ei näy. Tosin on kyllä jyystänyt nyrkkiä ja kaikkea muutakin suuhun menevää jo jonkin aikaa ja kuolan määrä on uskomaton!
Nyt sitten eilen ja tänään ei ole kiinteä ruoka juurikaan maistunut (normaalisti on suu auki kuin linnunpoikasella ja syö hyvällä ruokahalulla isoja annoksia, nyt kiukkuaa raivokkaasti, kun yrittää laittaa esim. lihasosetta suuhun, pullosta syö normaalisti. Myös kylmä hedelmäsose menee ajoittain hyvin alas). Osaatteko neuvoa mikä voisi jamppaa vaivata? Onko ollut samanlaisia oireita?

Nyt flunssan paranteluun.. kuumetta 38 ja kurkku kuin kaktuksen ois niellyt! GREAT!

Hei pitkästä aikaa!

Hampaidentulo tuntuu vaivaavan itse kutakin. Levottomien öiden ja kitistyjen päivien saldo meillä on ensimmäinen etuylähammas. Sunnuntaiaamuna ihmeteltiin kun tyttö alkoi narskuttaa hampaitaan. Kahdella alahampaallahan sellainen ei onnistu, joten kiireenvilkkaa tarkastettiin yläkalusto. Narskuttelua on jatkunut tasaseen tahtiin. Kuullostaa tosi inhottavalle.

Ihanan lämpöisiä päiviä on ollut. Päänvaivaa on aiheuttanut lapsen pukeminen kun ei oikein tiedä mitä pistää päälle päikkäreille, jotka nukutaan vaunuissa ulkona. Vaunut ovat mustat ja tyttö mahtuu vielä niiden pehmeään kantokoppaan. Erinäisiä vaateyhdistelmiä on kokeiltu, ja todettu, että ainakin puuvillaiset lapaset olisi kova sana. Täytyy kai äidin pistää puikot heilumaan. Niinkuin tässä ei muuten olisi kädet täynnä.

Pikkuinen takapihan puutarhaplänttikin vaatisi huomiota. Intoa kyllä senkin laittamiseen riittäisi, mutta aika ja kädet loppuu kesken. En varmastikaan ole ongelman kanssa yksin :-)

Nyt aamupuuron keittoon. Mukavaa päivää kaikille!