WaBabies +7

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -Viivi-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ylöspäin taas, hiljaista pitelee täällä. Onneksi Marilla ainakin laskettuaika on ihan nurkan takana, josko siirtyisi tänne sitten aktivoimaan meitä muitakin uuden vauvan kuulumisten kera...? :)

Mari: mitkä on fiilikset, onko pikkuisella vielä mitään hinkua ulkomaailmaan?!

Kiva Syysmarja kun laitoit kuulumisia, mutta kurjaa tuo närästys! Ei muuta kuin Rennietä rouskuttelemaan! Milloin sulla on eka neuvola?

Mites Pp: Oletteko jo kotiutuneet sinne Pohjois-Pohjoiseen?! xD

Meillä on meneillään "ihana" 1½-vuotiaan eroahdistusvaihe... S alkoi uudenvuoden tienoilla heräilemään öisin itkemään useampia kertoja. Rauhoittuu ja nukahtaa takaisin heti kun pääsee syliin. Nyt sänky on siirretty takaisin meidän huoneeseen, kun ei jaksa montaa kertaa yössä raahustaa ympäri taloa. Muuten menee ihan ok.

Olen ainakin viikon taas yksinhuoltajana, mies on työreissussa toisella puolella maailmaa. No, mieluummin tämä kuin että mies irtisanottaisi! Yt:t päättyivät, vielä ei ole ihan selvillä ketkä saa jäädä... =/ Toivossa eletään...

Viivi ja S. 1½vee

Pikaiset huomenet!

Niin, närästys ei ONNEKSI ole niin pahaa kuin mitä se oli E:a odotellessa...enempi mua ärsyttää tää palelu.... =) mutta mieluummin otan sen kuin närästyksen =)

Eka neuvola 23. päivä, mutta JOS E:n leikkausaika tulee, niin sittenhän se tietty siirtyy, kun kerta Helsinkiin mennään.

Mites Mari?

Toivottavasti Viivin mies saisi pitää paikkansa, peukut sinne!

Meilläkin on mennyt yöt toooosi huonosti kohta 2 kk, E heräilee pari kertaa yössä itkien... ja nukahtaa kyllä aika nopsaan, mutta minä kun pahkena olen sellainen nukkuja, etten heti unta saa...viime yönäkin taisin nukkua koko yönä hurjat 3-4 tuntia....*krooh* yritä tässä sitten töitä tehdä, ja vielä kun olis vähän kiirusta aikaakin....plaah!

Jos ei olisi tänään koulutusta, niin olisin kyllä jäänyt "sairaana" kotiin lepäämään... alkaa meinaan pikkuhiljaa jo vaatia veronsa nuo yökukunnat.

Syysmarja rv 8+5 (????kait) ja E 1v 7kk + rapiat päälle =)

Heis kaikille! ;)

Eli olen vielä yhtenä kappaleena, ja varmaan pitkään ollaankin :D

Syysmarjalle tsempit palelun ja närästyksen kestämisessä, kumpikaan ei ole kauhean mukavaa. :/

Viiville voimia selvitä taas yksinhuoltajaviikosta, toivotaan että miehesi saisi kuitenkin pitää työpaikkansa.

Mari 39+6 ja N 2v2kk

Täällä on menny tosi hiljaiseksi, ilmeisesti kaikki on töiden/lasten pauloissa :D Oltiin nimittäin taas pudottu kolmannelle sivulle.

Kuhan tulin nosteleen meitä, ja yhtenä kappaleena tässä vielä kuljaillaan. :P

Mari 40+2 ja N 2v2kk

Huomenet myös minun puolestani!

Mari siis edelleen yhdessä koossa, toivottavasti kohta alkaa jotain tapahtumaan =)

Meillä ainakin elämä tällä hetkellä niiin....tasaista ja samaa, ettei tässä kyllä mitään ihme kirjoittamista edes ole.

Neuvola-aikaa odotellessa, siihen siis vielä viikko.
Ultra sitten 28. päivä.

Jos tämän kerran mennään loppuun asti, niin meillä tulee sitten saman verran ikäeroa kuin Marillakin. E siis täyttää kesäkuussa 2 vee ja nyt on laskettu aika tuolla elokuun puolivälissä. Vähän on se alkanut itseäni mietityttämään, miten jaksan, mutta ehkä pärjään, onhan siitä monet muutkin selvinneet =)

Mari: -ja tietty muutkin, joilla on jo kotona 2 tai enempi lasta, tai tulossa ainakin =)
oletteko hankkineet kaksosten-/sisarustenrattaat/vaunut?
Entäs tuo seisomalauta?
Otatteko/otitteko ä-pakkauksen?
Miten tuon toisen lapsen siirto pinniksestä tavalliseen lastensänkyyn onnistuu/onnistui? Ja koska/missä vaiheessa tehdään?

Mulla itselläni sellainen ajatus, ettei ä-pakkausta oteta, vanhat kamat kyllä vielä hyvässä kunnossa. Kaksostenrattaat vielä mietinnässä, mutta jos hankitaan, niin sitten kyllä halvimmasta päästä, ei todellakaan mitään Emmaljungan 600 euron. Seisomateline varmasti hankitaan, se on ilmeisesti koettu hyväksi???

Mites Viivin yh-viikko?

Syysmarja rv 9+2 ja E 1v 7 kk =)

Syysmarja, meillä ei otettu pakkausta, ei nähty siihen mitään syytä, eli rahana otettiin. Sisarustenrattaista ollaan tosissaan mietitty, sillä meidän pojulla meinaa olla tapana ruveta aina pelleileen ku ollaan kävelyillä, ja en mä mitenkään sitten selviydy vaunujen, pelleilevän uhmaajan ja koiran kanssa :P Mutta jo ne nyt hankitaan, niin käytettyinä. Huuto.netistä ollaan kateltu, vaikka kyllä ne osaa kynyttää käytetyistäkin aika kauheesti.. :O Pinniksestä meillä poju siirtyi omaan huoneeseen ja samalla isompaan sänkyyn tossa (yrittää muistella..) kolme-neljä kuukautta sitten, ja se meni yllättävän kivuttomasti. Herra ei tippunutkaan kertaakaan, vaikka onkin kauhea pyörimään :D Nukuttaa pikkumees pitää sinne joka ilta, eli kyttäillään (mä siis nukun ;D) viereisellä isolla sängyllä siihen asti että poju nukkuu, muuten alkaa se älytön ravaaminen mikä ei lopu koskaan ja poju vain yliväsyy ja alkaa kiukutteleen. Seisomalautaakin ollaan mietitty.. Meille pitää ilmeisesti ostaa sitten suoraan emmaljungan oma lauta, kun se menee siitä jarrun yli.. :/ Ja heti tietenkin hinta nousee, jopa käytetyillä tuntuu olevan se 40 hintaa :O

Joo, ei täällä paljoa ole merkkejä jakautumisesta.. Viime yönä kun kävin vessassa niin itku meinas tulla ku kävi niin kipeetä häpyluuhun ja peräpäähän, ilmeisesti vauva painoi alas niiiiiiiiin paljon ja siitä tuo takapuolikipu. :´( Ois saanu olla rollaattori, jotta ois selvinny eteenpäin..

Olen mäkin välillä miettinyt, miten sitä selviää sitten kun on kaksi, varsinkin kun meidän n on aikas lailla räjähtävää sorttia+että mäkin olen aikas lailla räjähtävää sorttia, niin siinähän se soppa valmiina onkin :/ Uhma on pahana nyt, mutta osaahan poju positiivisesti yllättääkkin ja käyttäytyä hyvin :D Imetys on varmaan suurin mietintä, että mitenkähän poju siihen reagoi, onko kovastikin sitten mustiksena?? Nyt kyllä paljon puhuu että äidin vauva ja antaa masulle pusuja ja silittelee ja halailee sitä, mutta totuushan selviää vasta myöhemmin :D

Pikaiset huomenet!

Oltiin tiputtu jo kolmannelle sivulle, nyt kaikki kirjoittelemaan!!! =)

Mites Mari?????
Ja kiitokset vastauksista, meillä E nukkuu jo omassa huoneessaan (on nukkunut jo reilun vuoden) mutta sitä sänkyä mietitään vielä, koska sen aika tulee...ennen vauvaa kuitenkin.

S

Tervehdys pitkästä aikaa!

Täällä on tosiaan ollu hiljaista, toivottavasti vähitellen aktivoiduttaisiin taas. :) Mulla on niin jurppinut tää käpykylä, minne muutettiin, etten ole saanut aikaiseksi edes kirjoittaa mitään. Mut pakko kai tässä on yrittää piristyä... :/ Miehellä on hulluna töitä, tänäänkin klo 9.30-20.00 ja me vain ollaan kotona N:n kans. Ei tunneta täältä ketään eikä täällä edes järjestetä oikein mitään kerhoja tms. Kohta alkaa onneksi muskari, jospa sieltä saisi edes yhden tutun, jonka kanssa voisi viettää aikaa päivisin. Välillä tuntuu, et ois helpompaa vaikka muuttaa takas entiseen kaupunkiin N:n kans. Siellä olis sentään miehen vanhemmat apuna ja muutenkin toimintaa&tuttuja vähän enemmän... *huokaus*

Syysmarja, ihanaa et sulla raskausviikkoja kertyy kokoajan enemmän ja pian oot jo turvallisemmilla vesillä! Pidän tosi kovasti peukkuja sulle ja pienelle. :) Ja tuut sit heti sinne odotuspuolelle, kunhan vain uskallat! Voisin kans vastailla sun kysymyksiin meidän osalta... Eli äitiyspakkausta ei otettu tälle toiselle, kun N:n kamat on vielä kaikki tallessa ja käyttökelpoisia. Sitäpaitsi se nyt jaossa oleva pakkaus on melkein samanlainen sävyiltään kuin se pakkaus, jonka N sai. Ostettiin kaksostenrattaat käytettynä, ne ei tosin vielä ole tulleet Matkahuollon kautta. Laitoin Vauva-lehden nettikirpparille ostetaan-ilmoituksen ja sain monta tarjousta. Nuo meidän vaunut on Emmaljungan tupla-Edget, vm.2004. Maksoimme niistä 250e mikä on musta ihan kohtuuhinta. :) Seisomalautakin varmaan hankitaan jossain vaiheessa sitten kun N on isompi. Tuota sänkyasiaa ollaan kovasti pähkäilty, kun N on vielä niin pieni huhtikuun alussa... Ikäeroksi on siis tulossa n.1v 7kk ja tuntuu, että sen ikäinen on vielä liian pieni lastensänkyyn?! Vai mitä mieltä olette? Ollaan ajateltu, et N saa nukkua omassa pinniksessään ja vauva nukkuisi kopassaan/ meidän vieressä ainakin alkukuukaudet. Jos sitten N siirtyisi lastensänkyyn ja vauva menisi pinnikseen? Saakohan N raivarit siitä, että vauva vie hänen sänkynsä? Apua, on tää vaikeeta!

Miten AURORA teillä tehtiin tuon sänkyasian kanssa? Teidän lapsillahan on sama ikäero..?

Viiville tsempit eroahdistusvaiheeseen! Onko nyt ollut yhtään parempia öitä? Varmasti järkevää siirtää pinnis takaisin teidän makkariin, ettei tosiaan tarvitse ympäri taloa juoksennella öisin. Mites sun yh-viikko meni? Onko miehen töistä kuulunut mitään? Toivotaan, et hän saa ainakin pitää paikkansa!!!

Maria jännätään kovasti tuolla odotuspuolellakin, toivottavasti h-hetki koittaa pian!

Mitäs Hena, Pikkutiikeri ja Helmiina puuhaa? Miten on vuosi alkanut? Tulkaahan kertomaan kuulumisia! =)

Niin ja sitähän mun piti kysyä kaikilta, että kävikö teidän lapsi 1½-vuotiaana LÄÄKÄRINtarkastuksessa? Mitä kaikkea siellä tutkittiin/ katsottiin? Tää meidän ihana uljas uusi kotikuntamme ei raaski järjestää puolitoistavuotiaille lääkärintarkastuksia ja niinpä joudutaan tyytymään terkkarikäyntiin. :/

PP rv 29+2 ja N 1v 4kk

Täällä ollaan taustalla, ei juuri mitään kertomisen arvoista. Yksinhuoltajuus jatkuu edelleen, ei tietoa milloin mies kotiutuu, viikon päästä kai viimeistään. *huokaus* ei tää kyllä mitään herkkua ole, vaikka S. on terveenä ja kaikki hyvin. Olo alkaa vaan olla vähän yksinäinen iltaisin ja aika rankkaa olla vastuussa kaikesta 24h päivästä toiseen. Tuntuukohan kaikista yh:sta tältä, vai onkohan fiilis erilainen jos on esim. itse halunnut lapsen yksin?

S. nukkui omassa huoneessan jo kesästä lähtien, mutta nyt on sänky taas meidän huoneessa niiden yöitkuheräilyjen takia. Tavalliseen sänkyyn siirtyminen ei ole vielä ajankohtaista. Me saadaan sellainen suvussa kiertänyt ihana vanha sänky S:lle, mutta se pitää ensin hioa ja maalata. Ehkä kesällä sais sen homman tehtyä.

Oltiin aamupäivä shoppailemassa ja nyt S. nukkuu pihalla. Taidanpa itsekin hengähtää telkkarin seurassa. Kotitöitä teen sitten joskus....

V.

Oho, Pp ehti väliin! =)
Kiitos kysymästä, yöitkut on helpottaneet ja oikeastaan jo loppuneetkin. Välillä saattaa kerran yössä herätä. Jee! Sänky on kuitenkin nyt vielä meidän huoneessa, kun nukkumaan käyminen on nykyään sitä, että jonkun pitää olla samassa huoneessa siihen asti kunnes neiti nukahtaa. Heti kun huomaa että edes meinaan poistua, alkaa kova hätäinen itku.
Miehen töistä ei vieläkään ihan 100% varmuutta, mutta näyttäisi nyt siltä että työpaikka säilyy. *peukut edelleen pystyssä*

Meillä on täällä 1½-vuotis lääkärineuvola, meillä vasta parin viikon päästä..

Tsemppiä Pp, sinne peräkylään! Toivotaan että löytäisit edes sen yhden kivan kaverin, se helpottaa kyllä huomattavasti! bd (Meillähän oli vähän sama tilanne viime talvena kun muutettiin tähän nykyiseen.) Eikö siellä ole mitään äiti-lapsiryhmää, esim. MLL:n tai srk:n tai kaupungin tms. tai avointa päiväkotia tai jotain?

Moikat vielä!!

Pp: meillä oli 1½-vee lääkärineuvola, ja meillä oli TAAS uusi lääkäri, joka oli niin urpo että! Korvat, sydän, nivuset yms tutkittiin, mutta ei mitään ihmeellistä. E oli silloin vähän kuumeinen, joten meillä tsekattiin korvat tarkemmin, ei ollut mitään. Ja sydän, no, siinä kun on niitä ongelmia, niin senkään osalta ei mitään ihmeellistä, kunhan vaan todettiin että leikkausta odotellaan.
Muuten ihan normi käynti.
saattaa olla, että muualla on jotain erilaista, mutta meillä ei ainakaan mitenkään eronnut muista käynneistä, kun oli niin urpo lääkäri....hiljaisempaa oli =)

Samoin multa tsempit sinne, toivottavasti tosiaan löytäisit jonkun "kohtalotoverin".

Meillehän tuota ikäeroa -toivottavasti!!!- tulee se 2v 2kk, joten senkin osalta siirretään E jo isojen lasten sänkyyn, juurikin tuon takia, ettei sitten saada siitä raivareita, että vauva vie HÄNEN sänkynsä =)
veikkaanpa kyllä, että meillä TODELLAKIN tulee olemaan ongelmia tuon nukkumisen suhteen......saadaan juosta ympäri taloa pojan perässä, että menisi nukkumaan.

Hei, oletteko miettineet tuota toisen lapsen hoitoon menemistä?
me on ajateltu niin, että jos 3 päivänä viikossa olisi hoidossa -tapaisi muita samanikäisiä lapsia ja saisi touhuta heidän kanssaan -ettei äidin naama vallan alkaisi kyllästyttämään. Näin ainakin aluksi, kun itse mietin todella paljon tuota omaa jaksamistani -joo, tähän voisi kyllä sanoa että onhan ne muutkin jaksaneet hoitaa useampia lapsia, Aurorallakin kohta 3!!! =)

Mites Mari????????????????????

Odotuspuolella olen jo kurkkimassa käynyt, mutta kun en itse niin kovin aktiivisesti ehdi/jaksa ajatella odottamistani, niin en tunne oloani siellä puolen "kotoisaksi". Juttelen mieluummin täällä näistä taaperoista =)
Huomaan muuten ihan selkeästi, ettei todellakaan seuraa omaa oloaan niin tarkkkaan kuin mitä esikoista odotellessa, mikä tietysti on luonnollistakin. Jotenkin vaan harmittaa -toisaalta- kun muistelee sitä ensimmäistä odotusta ja niitä eri olotiloja, ja nyt ei ole niin mitään. Tietysti tilanne saattaa vielä muuttua, kun vatsa alkaa kasvamaan jne....muuten, huomasitteko/oletteko huomanneet, että vatsa/kohtu olisi kasvanut nopeammin tässä toisessa/kolmannessa raskaudessa?
Mulla ainakin ihan selkeästi on, sillä E:a odotellessani vatsa kumpusi vasta rv 20+ jälkeen, siihen asti menin ihan omilla vaatteillani. Ja nyt on tässä alkanut tuntumaan, että housut ihan selkeästi kiristää vatsanseutua jo heti aamusta alkaen. Vielä kun en millään viitsisi siirtyä ä-vaatteisiin....ja en ole kertonut töissäkään vielä, siihen saa vielä kulua aikaa.

hei, mulla on np-ultra viikon päästä ke!!!!! =) =) =) =) =) =) =) =)

tulen kyllä kertomaan kuulumisia, mutta mahdollisesti vasta torstaina, kun olen sen keskiviikon lomalla.

Tulipas pitkää tarinointia ;-)

S rv 10+0 =) ja E 1v 7 kk+rapiat päälle

Heipat!

Ja nostoa, nyt oltiin taasen pudottu niin pitkälle, etten meinannut löytää ollenkaan!!!

Neuvolassa käyty, ihanasti saatiin jopa sydänäänet kuuluviin =) =) =) =) =)
Nyt siis rv 10+3, ensi viikolla se np-ultra.
Kaikki hyvin, verikoetta ei meinattu saada (mulla erittäin pakenevat suonet) mutta sekin sitten lopulta, onneksi. Ei tarvi sitä varten sitten mennä uudelleen eri kertaa. Ja vein samalla p-näytteen aamuvirtsasta, niin sekin tuli sitten samalla =) tehokasta.
Paino oli mulla vähemmän kuin mitä oletin, olen jopa kevyempi kuin ennen E:n odotusta =) mikä tietty positiivista, kuvittelin jotain ihan muuta.

Tulkaahan linjoille!

S ja E 1v7kk+rapiat sekä pikkuinen rv 10+3

Pikainen kurkkaus...

Oih, hurjasti onnea Syysmarjalle sydänäänistä!!! =) Aivan ihana juttu, että ne kuuluivat jo. Nyt varmaan uskallat jo vähäsen innostua pikkuisesta...? Ihan vähäsen vaikka näin aluksi? ;) *halit*

Hei kaikille!

Eli meidän ihana prinsessamme syntyi siis 20.1. klo 15.35. Kokoa hänellä oli 3630g ja 50 cm sekä pipo 34,2cm.

Maanantai-iltana sain lähestulkoon koko ajan harjoitussuppareita ja miehen kanssa pohdittiinkin että eikähän se synnytys ole tässä lähellä. Tiistaiaamuna herätessäni puli kahdeksan aikaan tunsin muutaman polton selässä, mutten noteerannut niitä kummemmin. Kahdeksan aikaan nousin ylös ja polttoa tuntui edelleen. Juteltiin miehen kanssa että ei nämä niitä kuitenkaan ole kun eivät käy kipeetä, vaikka tuntuivat tulevan suht säännöllisinä. Puoli yhdeksän aikaan aloin kellottamaan suppareita ja melkein alusta asti ne tulivat 5-10min välein. Aika nopeesti ne alkoikin siitä kipeytyä ja olinkin varma että nyt on tosi kyseessä. Välikin tuntui tiheentyneen, en vain niitä ehtinyt kellottaa kun yritettiin siinä pakkailla pojun tavaroita kasaan mummolaa varten. Pulen päivän aikaan lähdettiin sitten ajamaan anoppilaan ja ajomatka oli tuskaa kun en voinut liikkua suppareiden aikaan..
Sairaalaan saavuttiin n. 12.30 ja sisätutkimuksessa selvis että olin 4cm auki ja käyrille tököttämään.. Peräruiskeen ja (suppareiden täydentämän) vessareissun jälkeen pääsimme synnytyssaliin. Kätilö oli sama kuin esikoiseltakin :D Siellä laitettiin taas käyrille ja vinguin kipulääkkeitä :) Kohta lääkäri tuli puhkaisemaan kalvot ja laittamaan kohdunkaulanpuudutteen joka auttoi hieman, sekä laittamaan sykeanturin vauvan päähän välillä heikkojen sydänäänien takia. Vauvamme lapsivesi oli vihreää, eli hän oli kakannut sinne hädästä.. myöhemmin spinaalin joka veikin sitten kaiken mahdollisen tunteen, kivun + kaiken muunkin. :) Yhdessä välissä kätilö teki pyytäessäni sisätutkimuksen ja olin silloin 7-8cm auki tästä meni noin 10-15min ja hän tuli takaisin ja teki tutkimuksen uudestaan.. Sain ilmoituksen ottaa alushousut pois ja nousta puoli-istuvaan asentoon (en sisäistänyt ollenkaan sitä että nyt ollaan jo kymmenen senttiä auki :))
Ponnistamisesta ei meinannut tulla härän pyllyä, kun en tuntenut mitään ja nauroin vain kätilön kanssa (kuten edellisessäkin synnytyksessä), eli unohdin ponnistaa. Ponnistusvaihe oli helppo ja nopea, vauva syntyi 5 minuutissa. Ja jälkeiset tuli 5 minuutin päästä syntymästä. Vaavilta imettiin hyvin paljon hänen neilemäänsä lapsivettä ja kätilö totesi että napanuora oli erittäin kiharalla (aluksi oli epäillyt että olisi ollut kaulan ympärillä, mutta ei onneksi). Valokuvissa se näkyykin että on ihan rullalla... Repesin hieman, muutama tikki tuli.. Synnytyksen kokonaiskesto oli 7h10min. :)

Synnytyksestä jäi tosi hyvä tunne ja voisin synnyttää vaikka heti perään uudelleen. :)

Tyttömme joutui vuorokauden iässä jo valohoitoon bilirubiinien todella korkean arvon takia. Valossa hän joutui olemaan pulitoista vuorokautta (inhottavaa aikaa kun ei saannut sylitellä kuin syöttöjen aikaan :( ) Myös hänen trombosyyttinsä ja hb:nsä olivat matalia.. Ja näiden takia jouduimmekin olemaan sairaalassa 4päivää.. ja saimme käskyn että tytöltä otetaan PVK (eli pieni verenkuva) kahden viikon välein kahden kuukauden ikään asti.. Mutta nyt tyttö voi hyvin. :) Kotiuduimme eilen.

Maitoa minulla tulee hyvin, meinaa olla jopa liikatuotantoa kun ei tyttönen jaksa näitä tyhjentää. :) Pitäisi vain jaksaa pestä ja keittää pumppu+pullot :D

Tämä oli nyt erittäin sekava selitys, mutta ei nyt oikein ajatus liiku.. Neiti on täydellinen ja on sulattanut kaikkien sydämet. Pojukin käy antelemassa hänelle pusuja ja haluaa olla mukana vaipanvaihdoissa yms. Imetyskin pojua kiinnostaa kovasti. :)

Huomenet uuteen viikkoon!

JA IHANAA TODELLAKIN!!!

Onnittelut Marille ihanasta pienestä paketista!!!!
Oli tosiaan -Henan sanoja lainatakseni- kivaa lukea synnytyskertomus, kun ei niitä ole tosiaan "tarvinnut" lukea vähään aikaan....

Kivaa ja ihanaa, että kaikki meni hyvin, vaikka alku olikin tytön osalta hankalampi. Nauttikaa nyt ihan täysillä siitä pienestä paketista *tahtoo omansakin HETI!!!!*

S

Onnittelut Marille tällekin puolelle!

Kiva, että täällä on oltu aktiivisia, itsestä en voi sanoa samaa... Minnehän se aika oikein hurahtaa...

Vastailenpa minäkin noihin Syysmarjan kyselyihin. :) Meillä tulee siis ikäeroa 1 v 10 kk. Ja onnittelut muuten sydänäänistä!

Oletteko hankkineet kaksosten-/sisarustenrattaat/vaunut? Hankittiin käytettynä varmuuden vuoksi. Meillä odottelee varastossa Emmaljunga Twin cerox rattaat muistaakseni vm. 2005. Maksoivat kantokassin ja sadesuojan kanssa 280 euroa eli ei ollenkaan pahasti. Löysin ne yliopiston nettikirppikseltä.
Entäs tuo seisomalauta? Seisomalauta varmaan hommataan sitten kesällä, kun lumet on sulaneet.
Otatteko/otitteko ä-pakkauksen? Ei otettu, tuota vaatetta ja tavaraa on ihan tarpeeksi jo nurkissa pyörimässä ja jotain uuttakin tulokas on jo saanut... :)
Miten tuon toisen lapsen siirto pinniksestä tavalliseen lastensänkyyn onnistuu/onnistui? Ja koska/missä vaiheessa tehdään? Meillä N. siirtyi tavalliseen sänkyyn joululomalla eli oli silloin 1 v ja 8,5 kk. Sänky oli parisen viikkoa N:n huoneessa, että sai testata sitä. Sitten vain yksi yö halusi siihen nukkumaan, kun kysyttiin kumpaanko sänkyyn haluaa ja siitä lähtien on nukkunut siinä. Joinain öinä saattaa tepsutella meidän huoneeseen, mutta rauhallisesti kannetaan takaisin omaan huoneseen. Meillä on patja N:n sängyn vieressä, mihin voi jäädä tarvittaessa itse nukkumaan ja myös varmuuden vuoksi tippumisen takia. N. pyörii todella paljon öisin, mutta ei ainakaan vielä ole sattunut mitään. Yksi syy muuten tuohon isoon sänkyyn siirtymiseen oli se, että N. tuli pinnasängystä itse pois muutaman kerran kipeänä. Ajateltiin sitten, että on turvallisempaa tulla matalasta sängystä kuin laidan yli... Ja toinen oli tietysti se, että ei ruokita mustasukkaisuutta enempää ja anneta vauvan viedä N:n sänkyä. Tässä oli myös vastausta Pp:lle. Luulisi, että tekin voisitte jo yrittää ainakin isompaa sänkyä ennen vauvan syntymää. Ja vielä tuosta hoitoon viemisestä. N. jatkaa hoidossa 10 päivää/kk. Päädyttiin tuohon ratkaisuun ainakin aluksi ja katsotaan, miten arki lähtee pyörimään. N. viihtyy hoidossa erittäin hyvin ja oma jaksaminen myös arveluttaa. Meillähän on taas leikkaus edessä perätilan takia ja sekin vaikeuttaa tilannetta...

Helmiina rv 36+4 ja N. 1v 9,5 kk

Marille hirmusti onnea, ja tietty koko perheellekin!!! =D Hienoa, että kaikki meni hyvin kaikesta huolimatta! Ihania vauvantuoksuisia päiviä (ja öitä) teille!

Syysmarjalle onnittelut sydänäänistä! :D Ne on niiiiiin ihanaa kuultavaa!!

Meidän arki on palannut normaaliksi, kun mies vihdoin kotiutui viikonloppuna. Jeee! :) Keskiviikkona mulla on tiedossa kampaaja ja tyttöjen & hyvän ruuan parissa vietetty ilta, ihanaa.
Meillä taisi S. oppia päiväkuivaksi... On ymmärtänyt pissan tulon jo jonkun aikaa ja pari viikkoa sitten alkoi selkeästi enemmän ja enemmän ymmärtää potan tarkoituksen. Viime viikolla alkoi haluamaan potalle ja sai "osumiakin" ja nyt on ollut pari päivää kotona ilman vaipppaa. Eilen tuli vielä useampia vahinkoja, tänään ei yhtään. Mä olen ihan ihmeissäni! Toki pitää muistutella ja viedä välillä pissille, mutta osan kerroista menee itse. Toivotaan, ettei tämä ole vaan joku ohimenevä vaihe tämänkin! ;)

Viivi ja S. 1v 6kk

Huomenet!

Pakko oli kommentoida tuohon Viivin potta-juttuun:
meillä taasen ei millään istuttaisi potalla, kotona ei olla saatu KERTAAKAAN MITÄÄN pottaa, vaikka ollaan istuttu enempi vähempi kohta puoli vuotta lähes päivittäin siinä......hoidossa kuulemma on tullut pisuja, ja poika ihan selkeästi kyllä YMMÄRTÄÄ, mitä siinä PITÄISI tehdä....mutta ei niin ei.....en ota stressiä asiasta, mutta silti.... :((

Syysmarja

Moikka moi!

Marille onnittelut vielä tällekin puolelle! :) Nyt sun kuulumisia pitääkin vissiin jatkossa lukea täältä, kun et taida enää odotuspalstalle kuulua. :D

Helmiina, kiva kun jaksoit kertoa noista teidän sänkyjärjestelyistä. :) Ehkä meidänkin pitäisi vaan rohkeasti kokeilla laittaa N lastensänkyyn jo lähiaikoina, niin ehtisi ehkä tottua siinä nukkumaan ennen vauvan tuloa. Oishan se selkeintä just sen takia, niin kun kirjotit, ettei vauva sitten jossain vaiheessa vie pinnistä isommalta sisarukseltaan. Millainen lastensänky sitten kannattaisi hankkia? Jatkettava? Vai sellainen ihan normaalikokoinen (laidallinen?) ?

Viivi, ollaanpa teillä jo taitavia pottailijoita! =) Toivotaan et jatkuu samaa rataa ja miksi ei jatkuisi, jos S on kerta asian hoksannut ja itse tahtoo potalle. Syysmarjalle lohdutuksen sana, meillä pottailu ei suju myöskään yhtään. En ota siitä stressiä vielä, kaipa tuo sitten lähempänä kahta vuotta alkaisi oppia. Luin sitä paitsi juuri jostain lastenkasvatuskirjasta, et pojat oppii yleensä aina tyttöjä myöhemmin kaiken, mm. pottailun. ;)

Jaahas, pitää vissiin mennä ottamaan N:n possupata pois liedeltä. Sain inspiksen kokata taas N:lle pakastimeen ruokaa, helpottaa aina kun saa sieltä otettua jotain terveellistä ja helppoa ruokaa. :p

PP rv 30+2 ja N 1v 4kk

Huomenet ketjuun!

Missäs kaikki on, kun ei oltu taaskaan käyty pariin päivään?!?!?!??! Nyt kertoilemaan kuulumisia ja heti!

Meillä eilen siis nt-ultra, vauva heilutteli raajojaan ja oli HUÍMAT 4 senttiä!!! =)
Kaikki hyvin =) ja päivälleen sen kokoinen, kuin mitä pitääkin olla, menkoista laskettuna.
Ja äidillä taasen mieli rauhallisempi ja levollisempi, nyt sitten uskaltaa varmaankin jo iloita, eikö???

Lähetin kavereille ilouutisen asiasta, sain samalla kuulla että yksi hyvistä ystävistäni oli myös raskaana ja olivat olleet myös eilen ultrassa, mutta heillä olikin sitten huonoja uutisia. olisivat saaneet myös elokuussa tämän toisen lapsensa, mutta elämä nyt päätti näin tällä kertaa.
On kuitenkin mun puolestani iloinen, kun tietää mun keskenmenoistani. Itselleni tuli vaan vähän suru puseroon, kun voin hyvin kuvitella, miltä tuntuu.....no, mutta elämä jatkuu, eihän sille muuta voi.

Me taidetaan hankkia sellainen jatkettava, ettei ole sitten niiiin suuri muutos, jos ostettaisiin heti sellainen "normaali" pituinen sänky.
Mutta tämäkin vielä meillä mietinnässä, pitää vissiin tehdä muutenkin joitain huonejärjestelyjä.....no, mutta se siitä.

Syysmarja ja E + pikkuinen rv 11+2 =)