LOKAKUUN 2011 vauvat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moi ja vauvan tuoksuisia terveisiä osastolta:))! Niinhän siinä kävi, et pikkuinen prinssi tuli maailmaan klo.0.44, 3430g ja 50cm <3! Puoli 12 aikoihin lähettiin, ja siinä vaihees tuntui, ettei ihan mahottomat kivut ole joten luulin olevani jossai puoles välis avautumisvaihetta. Innokkaana sit kyselin kätilöltä kipulääkettä ja sanoin et nyt varmaan ollaa suht ajois kun ennen aina viime tipassa ollaan tultu. No kätilö tutki ja totesi hymyillen, ettei hän voi muuta kun ilokaasua luvata, 8-9cm on paikat auki. Sitten suoraan saliin ja ilokaasun voimin tunnin verran ooteltiin. Sen jälkeen meni lapsivedet ja siitä sain melkein heti alkaa ponnistaa. Poika tulikin rytinällä, 2min ponnistus ja se oli siinä. Ihanaa kun oli noi nopee, ja yllätyin et avautumisvaihe olikin helpoin näistä kolmesta. Oli tosi ihana kätilökin, ja hän hehkutti mite hienosti meni, et minut on luotu tähä hommaan:D En kyl menis vannomaa tosta,olihan se taas aika hurjaa touhua:D
Nyt sit harjoitellaan maitobaarin pyöritystä, pieni on nukkunu tähä mennes enimmäksee, ja on ollu verensokeriseurannassa sen miun sokeriseurannan takia. Kahen tunnin välein pitää antaa ruokaa, lisäruokaa kovasti syöttävät ja vähän huolettaa, sotkeeko imetystä kovinkin paljon:S. välil tuntuu kurjalle, kun väkisin työntävät pulloa suuhun, mut toivotaa, et alkais olla arvot kohillaa, olleet välillä hieman alhaiset. Elän toivossa, että huomen pääsis kotii,peukut pystyy et alkaa omaa maitoa tarpeeks ja verensokerit saadaa kohillee!
Babyfarylle kiitos ja onnea sektioon!ainakin tiiätte koska saatte pikkuisen syliin:). Kaikki menee varmasti hyvin, ja tosiaan seuraava synnytys voikin sit iha erilainen. Toipuminen on siitä toki hitaampaa mut lepäile vaan sit rauhas, ja keskity vauvan ja ittesi hoitoon:)) <3
Murehtijalle onnea uuteen kotiin ja kiitos myös, sinullahan LA olikin jo ,kenties oot jo tai hyvin pian ainakin vauva-arkea viettämässä! Tsemppiä teille kaikille <3 !

OI OI ONNEA! Nyt on sitten ketjun ensimmäinen tulokas saapunut maailmaan. Oi että mä olen onnellinen teidän puolesta ja ihana lukea, että synnytys oli helppo! Liian usein kuulee vaan näistä kauhusynnytyksistä missä kaikki kestää ikuisuuden ja kivut on kauhean kovat.

Pienet halit pikkupojalle meidän puolesta ja pidetään peukkuja, että pääsette pian kotiin ja sokeriseurannat menee hyvin!

Viimeksi muokattu:
Vauvantuoksuinen tervehdys kaikille!

Meille syntyi ihanainen prinsessa sunnuntaina, 2.10.11 klo 15.03 <3 Painoa oli 3930g ja pituutta 50cm. Ultran painoarvio 3300g ei sitten ihan pitänyt paikkaansa! Onneksi oli tilaa lantiossa niin pienokainen mahtui hyvin tulemaan perätilasta huolimatta :)

Tässä olisi mun synnytyskertomusta :)

La-su yöllä heräsin supistuksiin, jotka eivät sitten hellittäneet :) Olimme synnärillä puoli kuuden aikoihin ja puoli seiskalta me siirryimme synnytyshuoneeseen. Olin tuolloin 4 cm auki. Aukeaminen eteni aina 6cm asti hyvin, mutta jäi junnaamaan ja sain oksitosiinitipan supistusten tehostamiseen. Ja voi juma, että ne tosiaan tehostuivat!! Kokeilin ilokaasua, mutta se ei toiminut minulla, joten pyysin saada epiduraalin. Tuolloin olin 7cm auki. Nukahdin hetkeksi epiduraalin jälkeen ja havahduin tunteeseen, että mun on IHAN PAKKO ponnistaa! Kätilö tuli siihen ja sain luvan ponnistaa pikkuisen, kun tunne oli suurimmillaan. Olin kokonaan auki ja sain luvan ponnistella hiukan kovempaa, jotta lapsivesi menisi. Vedet meni ja siitä sitten jatkoin pikkuponnistuksia, kunnes sain luvan alkaa ponnistaa oikein kunnolla, Voi, että tuntui hyvältä vihdoinkin ponnistaa niin lujaa kun vaan pystyi, kun siinä olin pidätellyt ponnistuksia! Ponnistusvaihe kesti kaikkiaan 13 minuuttia eli aika nopsaan sain murun maailmaan : ) Vauvalla oli kaikki hyvin ja sain hänet rinnalle ja siitä sitten vierihoitoon. Eilen päästiin kotiin osastolta ja nyt oleillaan ensimmäistä päivää kotosalla : ) Kaikki on muutoin hyvin paitsi, mun toinen nänni meni viime yönä rikki, ilmeisesti johtuen huonosta imetysotteesta. Onneksi toinen pelittää ja toista saa lypsettyä ettei ihan pamahda :D Maito on siis noussut hyvin.

No olihan tuossa taas selostusta kerrakseen! Kerron lisää jokin toinen kerta, nyt menen ihastelemaan maailman suloisinta muru-tyttöstä :)

Ihanaa!!! Paljon onnea kattikselle perheineen pienestä pojasta! Jospa pääsette pian kotiin vauvan kanssa arkeen tutustumaan :). Voi niitä pieniä sormia ja varpaita <3. En varmaan osaa edes kuvitella niitä tunteita mitä siellä koetaan tällä hetkellä. Mutta tännekin asti ne on päässyt leviämään kun täällä hymyillään ja leveästi :D.

Voi kun pääsis itekin jo nuukasemaan omaa pienokaistaan, mutta täällä ei taas ole mitään merkkejä siitä että olis ukko maailmaan tulossa. Leijuu jossain tuolla yläilmoissa niin että nyt rupeaa jo olemaan tukalaa öisin kun painaa kylkiluita. Murehtija ja Nanna79, teillähän tuntuis olevan jo selkeitä merkkejä siitä että pienokaiset valmistuu saapumaan maailmaan, jolleivat ole jo saapuneet, ihanaa! Mutta huomenna laskettu aika täälläkin, joten viimeiset kaks kituviikkoa alkaa olla käsillä :).

Tsemppiä Baby Fairylle sektioon, pian sielläkin koetaan elämän ihmeitä! Niin ja kaikille muillekin tasapuolisesti onnea synnytyksiin!

Hups, kirjoittelin samaan aikaan omaa romaaniani niin en huomannut että oli tullut kommentti.

Eli paljon onnea tikkunen teillekin pienokaisesta!!! Ja ihanaa että kaikki meni hyvin perätilasta huolimatta! Täällähän tulee kohta ihan tippa silmään... :)

Vauvantuoksuinen tervehdys kaikille!

Meille syntyi ihanainen prinsessa sunnuntaina, 2.10.11 klo 15.03 <3 Painoa oli 3930g ja pituutta 50cm. Ultran painoarvio 3300g ei sitten ihan pitänyt paikkaansa! Onneksi oli tilaa lantiossa niin pienokainen mahtui hyvin tulemaan perätilasta huolimatta :)

Tässä olisi mun synnytyskertomusta :)

La-su yöllä heräsin supistuksiin, jotka eivät sitten hellittäneet :) Olimme synnärillä puoli kuuden aikoihin ja puoli seiskalta me siirryimme synnytyshuoneeseen. Olin tuolloin 4 cm auki. Aukeaminen eteni aina 6cm asti hyvin, mutta jäi junnaamaan ja sain oksitosiinitipan supistusten tehostamiseen. Ja voi juma, että ne tosiaan tehostuivat!! Kokeilin ilokaasua, mutta se ei toiminut minulla, joten pyysin saada epiduraalin. Tuolloin olin 7cm auki. Nukahdin hetkeksi epiduraalin jälkeen ja havahduin tunteeseen, että mun on IHAN PAKKO ponnistaa! Kätilö tuli siihen ja sain luvan ponnistaa pikkuisen, kun tunne oli suurimmillaan. Olin kokonaan auki ja sain luvan ponnistella hiukan kovempaa, jotta lapsivesi menisi. Vedet meni ja siitä sitten jatkoin pikkuponnistuksia, kunnes sain luvan alkaa ponnistaa oikein kunnolla, Voi, että tuntui hyvältä vihdoinkin ponnistaa niin lujaa kun vaan pystyi, kun siinä olin pidätellyt ponnistuksia! Ponnistusvaihe kesti kaikkiaan 13 minuuttia eli aika nopsaan sain murun maailmaan : ) Vauvalla oli kaikki hyvin ja sain hänet rinnalle ja siitä sitten vierihoitoon. Eilen päästiin kotiin osastolta ja nyt oleillaan ensimmäistä päivää kotosalla : ) Kaikki on muutoin hyvin paitsi, mun toinen nänni meni viime yönä rikki, ilmeisesti johtuen huonosta imetysotteesta. Onneksi toinen pelittää ja toista saa lypsettyä ettei ihan pamahda :D Maito on siis noussut hyvin.

No olihan tuossa taas selostusta kerrakseen! Kerron lisää jokin toinen kerta, nyt menen ihastelemaan maailman suloisinta muru-tyttöstä :)

Noni, jopas alkaa tulemaan näitä iloisia uutisia! Onnea tikkunen ja kiva, että kaikki meni hyvin perätilasta huolimatta! Tsemppiä nyt kotioloihin!

Ihanaa, että jaksatte kuitenkin päivitellä kuulumisia tänne vaikka on tuoreet vauvat perheessä.

Toinen nänni meni rikki huonon imetysotteen takia? Oi kerro tietämättömälle miten, miksi ja mitä nyt?

Kohtahan täällä voidaan jo aloittaa Lokakuun 2011 vauvat ketju tonne vauvan hoito puolelle ;)

Kun näitä lukee niin jännittää vain enempi, että koskas täällä päätetään tulla maailmaan. Täytyy sanoa, että mulla on hieman pinna kireällä kokoajan ja kaikki ärsyttää (mies parka), kun maha on niin tiellä ja pinkeenä ja ei jaksa oikeen mitään tehdä...

Eli nyt odotellaan seuraavia iloisia uutisia muilta ja että tapahtuuko täällä päässä mittään vielä hetkeen!

Lokakuun synnyttäneet:

tikkunen (LA 5.10)
Tyttö
2.10.11
klo 15.03
3930g
50cm

kattis (LA 4.10)
Poika
5.10.11
klo.0.44
3430g
50cm

Seuraavat vuorossa olijat:

murehtija ...............1....................5.10
Mimmu73................1....................6.10
Mamma..................3....................7.10
Unelma-Anelma........1....................7.10
lokakymppi .............1...................10.10
Nanna79................1...................11.10
Ilona81..................2...................14.10
Baby Fairy..............1...................23.10
manna...................1...................24.10

Viimeksi muokattu:
Aivan ihania vauvauutisia täällä! <3
Onnea kattis ja tikkunen pienistä kääröistä! <3

Tsemppiä ja ihanaa loppuodotusta muille!

Täällä vielä vajaa viikko odotettavana.. ;)

-BF- RV37+4

Onnea onnea onnea kattis ja tikkunen!!! <3

Täällä mennään kolmatta päivää yli LA:n... Mutta tänään oon menossa IKEAan ostelemaan uuteen kotiin tavaroita, ja selkää on särkenyt eiliesestä asti aika kivasti, joten katsotaan josko tänä yönä tulisi sitten lähtö! ;)

Kotona ollaan ja vauva-arki pyörii parhaimmillaan:))! Eilen päästiin siis, vielä to-pe välisenä yönä mittasivat pari kertaa sokeriarvot, mut enää ei tarvinnu lisämaitoa, minulla alkoi maitoa sinä yönä tulla vihdoin kunnolla:)! Kyl kävikin sääliks pientä kun piikittivät kantapäähän vähän väliä! Nyt siis imetys sujuu ja isoveljet ovat haltioissaan uudesta tulokkaasta <3. Ainoa takaisku on vaan et molemmat pojat ovat flunssassa ja mieskin vielä yskii ja aivastelee, ja mie oon hermona saako vauva saman taudin kans:/. Käsidesi on kovassa käytössä ja käsiä pestään,ja suukotuskielto vauvaan (voih), mut jos tällä yhtään voi ehkästä pienen sairastumista ni käytän kaikki keinot. Keskimmäinen sai nimittäin flunssan 3 vkon iässä,ja sit joutuikin lastenosastolle korvatulehduksen takia,eli hieman on jäänyt traumoja. Muuten siis menee hyvin, pikkuinen on tyytyväinen, syö hyvin ja jaksaa valvoakin jo hieman enemmän <3 Olin melkein unohtanut miten ihanaa tää vauva-aika on :)!
Paljon onnea tikkunen pienestä prinsessasta <3 !!!
Kiitos BF, murehtija, nanna,unelma-anelma ja manna, toiv teilläkin jo pian on vauvat kainalossa:)!

Ainoa takaisku on vaan et molemmat pojat ovat flunssassa ja mieskin vielä yskii ja aivastelee, ja mie oon hermona saako vauva saman taudin kans:/. Käsidesi on kovassa käytössä ja käsiä pestään,ja suukotuskielto vauvaan (voih), mut jos tällä yhtään voi ehkästä pienen sairastumista ni käytän kaikki keinot. Keskimmäinen sai nimittäin flunssan 3 vkon iässä,ja sit joutuikin lastenosastolle korvatulehduksen takia,eli hieman on jäänyt traumoja. Muuten siis menee hyvin, pikkuinen on tyytyväinen, syö hyvin ja jaksaa valvoakin jo hieman enemmän <3 Olin melkein unohtanut miten ihanaa tää vauva-aika on :)!

Voi, nuo flunssat on niin ikäviä! Etenkin nyt syksyllä ne tuntuu olevan vielä niin sitkeitä ettei niistä millään meinais päästä eroon. Itelläkin on joku flunssa vieläkin päällä vaikka kuukaus on jo siitä kun sairastin kuumeen. Mutta onneks meidän pikkuisella pitäis olla vastustuskyky sitä vastaan saatuna jo multa. Tuo käsidesi onkin hyvä tässä ensimmäisinä päivinä/viikkoina pahimpia flunssia ja vatsatauteja vastaan. Toivotaan ettei kattis teidän pieneen pääse flunssa tarttumaan.

Siitäpä tulikin mieleen että miten teitä muita on ohjattu tuon käsidesin käyttöön kotona? Kun meille sanottiin perhevalmennuksessa että käsidesiä tulee käyttää AINA ennen kuin koskee vauvaan. Mä olen tuosta kyllä eri mieltä ja tekikin mieli hyppiä siellä valmennuksessa seinille, mutta maltoin mieleni ja pysyin hiljaa. Meillä ei aiota käyttää käsidesiä muuten kuin silloin kun joku perheen jäsenistä on sairaana. Normaali käsihygienia pitäisi mun mielestä riittää. Kun eihän se vauvan vastustuskyky missään vaiheessa pääse karttumaan jos sitä suojellaan ihan kaikelta. Toinen mikä siellä valmennuksessa ärsytti oli se että sanottiin turvakaukalon (ja vaunujen) olevan pakollisia hankintoja. Miten niin, eihän kaikilla ole edes autoa, murr. Mutta ei siitä sitten sen enempää.

Täytyy sanoa, että mulla on hieman pinna kireällä kokoajan ja kaikki ärsyttää (mies parka), kun maha on niin tiellä ja pinkeenä ja ei jaksa oikeen mitään tehdä...

Täällä on myös pinna kireällä ja tuntuu että hormoonit heittää härän pyllyä. Välillä mäkätän pienimmästäkin epäkohdasta ja sitten tuherran itkua ihan ilman mitään syytä. Onneks välillä tulee niitä rakkauden ja onnenkin tunteita, eihän tätä kukaan muuten kestäis ja mieskin ois varmaan lähteny jo ajat sitten :D Jotenkin sitä vaan alkaa olla niin kypsä tähän tilaan henkisesti että toivoo että alkais jo tapahtumaan jotain vaikka ei fyysisesti oiskaan varsinaisesti vielä mikään hätä univajetta lukuunottamatta.

Viime yönä torkkuvalvoin monta tuntia kun tuntu että joka kerta kun käännän kylkee supistaa ja että alavatsaa taas jomottaa eikä mikään asento tuntunu hyvältä. Eli ei ollu vieläkään niitä kunnon kipeitä suppareita nämä ja loppuivat joskus ennen herätyskellon soittoa. Sen verran pitkään sitä jomottelua kuitenkin kesti että ehti käymään mielessä että pitääpä vielä tarkistaa sairaalalaukku että on kaikki tarpeellinen mukana :)

Täällä vielä noin puoltoista viikkoa jäljellä ja sitten laitetaan tapahtumaan... sitä odotellessa ;)

Unelma-Anelma ja Pikku-Ukko 40+2

Viimeksi muokattu:
olen kyl ihan samaa mieltä tuosta käsidesin käytöstä , et ei mitään järkeä jatkuvasti läträtä sillä,enkä oo kuullukkaa et joka kerta ennen vauvaan koskemista pitäis sitä käyttää. Ylihygienia ei oo hyvästä, kyl vauvan täytyy luonnollinen vastustuskyky saada. Toki sairaana on iha hyvä käyttää, oon ohjeistanu nuhaset pojat ottamaan sitä aina enne kun koskevat vauvaan, ja itekkin otan joka kerta kun oon hieman röhäinen. Sellasen ohjeen oon kuullu, et vieraat pesisivät kädet ennen vauvaan koskemista, ja se on iha hyvä ni ei leviä pöpöt, ainakin näin ekojen viikkojen aikana. Itse myönnän kyl nyt olevani hieman neuroottinen tän vauvan suojelun kanssa, tekis miehelle mieli marmattaa et käyttäs desiä enemmän mut ei viitsi nipottaa koko ajan:P. Toiv pikkuisen vasta-aineet riittää torjumaan tän taudin!

Voi, nuo flunssat on niin ikäviä! Etenkin nyt syksyllä ne tuntuu olevan vielä niin sitkeitä ettei niistä millään meinais päästä eroon. Itelläkin on joku flunssa vieläkin päällä vaikka kuukaus on jo siitä kun sairastin kuumeen. Mutta onneks meidän pikkuisella pitäis olla vastustuskyky sitä vastaan saatuna jo multa. Tuo käsidesi onkin hyvä tässä ensimmäisinä päivinä/viikkoina pahimpia flunssia ja vatsatauteja vastaan. Toivotaan ettei kattis teidän pieneen pääse flunssa tarttumaan.

Siitäpä tulikin mieleen että miten teitä muita on ohjattu tuon käsidesin käyttöön kotona? Kun meille sanottiin perhevalmennuksessa että käsidesiä tulee käyttää AINA ennen kuin koskee vauvaan. Mä olen tuosta kyllä eri mieltä ja tekikin mieli hyppiä siellä valmennuksessa seinille, mutta maltoin mieleni ja pysyin hiljaa. Meillä ei aiota käyttää käsidesiä muuten kuin silloin kun joku perheen jäsenistä on sairaana. Normaali käsihygienia pitäisi mun mielestä riittää. Kun eihän se vauvan vastustuskyky missään vaiheessa pääse karttumaan jos sitä suojellaan ihan kaikelta. Toinen mikä siellä valmennuksessa ärsytti oli se että sanottiin turvakaukalon (ja vaunujen) olevan pakollisia hankintoja. Miten niin, eihän kaikilla ole edes autoa, murr. Mutta ei siitä sitten sen enempää.

Täällä on myös pinna kireällä ja tuntuu että hormoonit heittää härän pyllyä. Välillä mäkätän pienimmästäkin epäkohdasta ja sitten tuherran itkua ihan ilman mitään syytä. Onneks välillä tulee niitä rakkauden ja onnenkin tunteita, eihän tätä kukaan muuten kestäis ja mieskin ois varmaan lähteny jo ajat sitten :D Jotenkin sitä vaan alkaa olla niin kypsä tähän tilaan henkisesti että toivoo että alkais jo tapahtumaan jotain vaikka ei fyysisesti oiskaan varsinaisesti vielä mikään hätä univajetta lukuunottamatta.

Viime yönä torkkuvalvoin monta tuntia kun tuntu että joka kerta kun käännän kylkee supistaa ja että alavatsaa taas jomottaa eikä mikään asento tuntunu hyvältä. Eli ei ollu vieläkään niitä kunnon kipeitä suppareita nämä ja loppuivat joskus ennen herätyskellon soittoa. Sen verran pitkään sitä jomottelua kuitenkin kesti että ehti käymään mielessä että pitääpä vielä tarkistaa sairaalalaukku että on kaikki tarpeellinen mukana :)

Täällä vielä noin puoltoista viikkoa jäljellä ja sitten laitetaan tapahtumaan... sitä odotellessa ;)

Unelma-Anelma ja Pikku-Ukko 40+2

Viimeksi muokattu:
Lokakuun synnyttäneet:

tikkunen (LA 5.10)
Tyttö
2.10.11
klo 15.03
3930g
50cm

kattis (LA 4.10)
Poika
5.10.11
klo.0.44
3430g
50cm

Seuraavat vuorossa olijat:

Nanna79................1...................11.10

Huomenna on laskettu aika jo! Sielläkö mennään muilla yliaikaa jo ja kukaan ei ole saanut pakettia etuajassa vielä?
Mua on väsyttäny kovasti pari päivää ja viikonloppu menikin aikalailla nukkuessa ja makoillessa. Tänään on hieman ollut kipuja, menkkamaisia kipuja, mutta hieman kovempia tossa aamulla kun heräsin. Ja jatkuu edelleen. Kymmenisen minuutin välein sattuu, mutta on todella nopeeta ohi. Kattoo nyt jatkuuko ne vai oliko ne vaan jotain ruuansulatushäiriöitä :D

Viimeksi muokattu:
Huomenna on laskettu aika jo! Sielläkö mennään muilla yliaikaa jo ja kukaan ei ole saanut pakettia etuajassa vielä?
Mua on väsyttäny kovasti pari päivää ja viikonloppu menikin aikalailla nukkuessa ja makoillessa. Tänään on hieman ollut kipuja, menkkamaisia kipuja, mutta hieman kovempia tossa aamulla kun heräsin. Ja jatkuu edelleen. Kymmenisen minuutin välein sattuu, mutta on todella nopeeta ohi. Kattoo nyt jatkuuko ne vai oliko ne vaan jotain ruuansulatushäiriöitä :D

Nonni. Täällä on supisteltu koko päivä. Äsken soitin sairaalaan ja sanoivat että kyllä se sieltä on tulossa vuorokauden sisään. Eli täällä on täsmällinen tyyppi tulossa.. Supistellu nyt 7-10 minsan välein... Se on pian menoa sitten! Pitäkää peukkuja!

Viimeksi muokattu:
Nonni. Täällä on supisteltu koko päivä. Äsken soitin sairaalaan ja sanoivat että kyllä se sieltä on tulossa vuorokauden sisään. Eli täällä on täsmällinen tyyppi tulossa.. Supistellu nyt 7-10 minsan välein... Se on pian menoa sitten! Pitäkää peukkuja!

Oih, jännää! Onnea matkaan ja toivottavasti kaikki menee hyvin! <3 Ja kyllä, yli mennään niin että paukkuu, nyt mittarissa jo 40+5. Toivottavasti kohta alkaisi tapahtumaan... :)

Viimeksi muokattu:
Oi täältäkin tsempit Nanna79! :) Tiedä vaikka siellä jo pikkuinen olisi maailmassa <3 Baby Fairylläkin jo huomenna h-hetket käsillä, tsemppiä siis sinnekin!

Täällä ei ole taas mitään merkkejä tapahtumista kun tuntuu että nuo jomotukset loppuu ihan muutamassa minuutissa ja sitten on aina päivä väliä ennen seuraavaa :D Ens viikolla ois sisko perheineen tulossa syyslomaksi tänne kauas pohjoiseen "tutustumaan meidän uuteen vauvaan" että jospa ennen sitä pieni päättäisi tarvitsevansa lisää elintilaa ettei tartteis mun masun läpi tutustua. Noh, niitä säännöllisiä jomotuksia odotellessa...

Unelma-Anelma ja Pikku-Ukko 40+4 (äitiinsä on muuten tullu, äiti on aina myöhässä :D)

Terveisiä osastolta. Eilen kahdeksan jälkeen tultiin tänne kun mun supistuskivut alko olemaan niiin pahat ja supistukset tuli n.5-7 min välein. Olinkin kuulemma jo kolme senttii auki. Loppu menikin epiduraalin alaisena (suosittelen) ja poika lopulta syntyi laskettuna aikana 11.10.11 klo 1:48. 50cm ja 3310g. Oikeen rauhallinen poika onkin. Imetys toimi heti. Lisämaitoa toki saa koska multa ei vielä heru kauheesti.

Täällä ollaan ja ihmetellään koko perhe. Väsyneinä tosin. Poika ei meitä pidä hereillä, koska onniin rauhallinen ja hiljainen, vaan kätilöt ;)

Oi, onnea paljon Nannan perheelle pienestä pojasta!! Nythän näitä vauvoja sitten alkaa syntyä:)
Hyvä kun meni hyvin kaikki. Meillä on varsin rauhallista eloa, pikkuinen syö, nukkuu ja välillä katselee maailmaa, ei juurikaan kitise:) Rytmit ei oo ihan kohdallaan eli päivällä nukkuu tosi paljon ja syö kerralla kunnolla,kun taas myöhäään illalla ja yöllä valvoisi enemmän ja syö vähän kerrallaan ja usein. Ja mie en raaskis sammuttaa valoja ja olla seurustelematta yöllä kun toinen tapittelee nappisilmillään:D.
Tuli mieleen muuten,jotkut kyselivät taannoin niistä synnytystä ennakoivista merkeistä,niin nyt kun aattelen jälkeenpäin, ni minulla tuli niitä harjotus-supistuksia tosi tasaseen tahtiin koko päivän sillon synnytystä edellisenä päivänä, ja sinä päivän ku lähtö tuli ni vähän väliä jomotteli alapäähän/takamukseen. Luulen et oli jo useempi sentti paikat auki enneku itse homma lähti käyntiin.

Hei olevat ja tulevat äidit! <3

Onnea Nanna79 pikkuisesta!

Ihana lueskella, että kaikki on menny hyvin joka puolella!
Meillä oli tänään huomiseen(!) keisarinleikkaukseen valmistautuminen, ja lopputulos on, että pikkuinen prinsessa kasvaa massussa perjantaihin asti. Kokonsa puolesta olisi jo valmis tulemaan ( ja äidinkin mielestä), mutta valitettavasti meitin sairaalassa on ollut niin pal hätäoperaatioita, että huomiselle on siirtynyt jo muutama operaatio ja koska mun olo on edelleen hyvä ja särytön, kysyivät sopisiko, että siirrämme. Ja sopihan se, vaikkakin tarkoittaa vaan kahta päivää lisää hermoilua. Mielummin haluan, että lääkäritkin ovat mahdollisimman "stressittömässä" mielentilassa.. ;)

Eli jännäilen täällä vielä pari päivää, ketkä vielä ennen pienoiset nyytit syliinsä saavat ja perjantaina sitten vihdoin minäkin ( toivottavasti! ;) Hi!)

Ihania vointeja koko poppoolle!

-BF- RV38+2

Noniin, nyt näyttää siltä että täälläkin alkaa vihdoin tapahtumaan! Kipeä menkkamainen jomotus on jatkunut nyt noin neljä tuntia, ja viimeisen puolen tunnin sisään on tullut muutama hirmu kipeä supistus. Eli kohta taitaa olla lähtö lähellä! Jo olisi aikakin... :)

RV 41+1

Noniin, nyt näyttää siltä että täälläkin alkaa vihdoin tapahtumaan! Kipeä menkkamainen jomotus on jatkunut nyt noin neljä tuntia, ja viimeisen puolen tunnin sisään on tullut muutama hirmu kipeä supistus. Eli kohta taitaa olla lähtö lähellä! Jo olisi aikakin... :)

RV 41+1

Noni! Tsemppiä vaan kovasti! Kannattaa mennä vaan ajoissa jos ottaa kipeää ja on ottamassa kivunlievitystä. Se on mun vinkki. Me lähdettii kovissa kivuissa jokka vaan suureni ajomatkalla. Kipu oli yllättävän suuret, et mulle epiduraali olo pelastus (ja miehen käsien pelastus ;)

Me päästään tänään kotiin jos lääkäri sanoo kaiken olevan ok. Ei kyllä ole tämän kanssa ollut ongelmia. Syö oikeen hyvin ja nukkuu hyvin ja pissaa/kakkii. Itellä on hieman kipeänä tuo leikkauskohta tikkeineen, mut panadolia, varovaisuutta ja hammasta purren vaan.

Viimeksi muokattu:
Paljon onnea Nanna79 pojasta koko teidän perheelle! <3 Ihanaa että pääsette pian pienokaisen kanssa kotiin :)

Meillä oli tänään huomiseen(!) keisarinleikkaukseen valmistautuminen, ja lopputulos on, että pikkuinen prinsessa kasvaa massussa perjantaihin asti. Kokonsa puolesta olisi jo valmis tulemaan ( ja äidinkin mielestä), mutta valitettavasti meitin sairaalassa on ollut niin pal hätäoperaatioita, että huomiselle on siirtynyt jo muutama operaatio ja koska mun olo on edelleen hyvä ja särytön, kysyivät sopisiko, että siirrämme. Ja sopihan se, vaikkakin tarkoittaa vaan kahta päivää lisää hermoilua. Mielummin haluan, että lääkäritkin ovat mahdollisimman "stressittömässä" mielentilassa.. ;)

Voi harmi Baby Fairy, että siirtyi teillä se leikkausaika, mutta hyvää kannattaa odottaa, vai mitä? :)

Ja murehtijalle tsempit! Ihanaa että sielläkin on alkanut ihan luonnostaan tapahtumaan ;)

Täällä käytiin taas neuvolassa kun oli verenpaineet kohollaan eilisellä neuvolakäynnillä. Mutta kun on kotona ollu paineet tänä aamuna ok ja pissa oli puhdas niin jäädään odottelemaan. Sain sentään kuitenkin yliaikaisuusajan ens viikon keskiviikolle (kun ei ollut aikoja aikaisemmin) ja neuvolan täti sanoi että sillon sitten todennäköisesti käynnistellään jos äiti on sitä mieltä ettei halua enää lähteä kotiin luonnollista käynnistymistä odottamaan. Ja minähän en halua :). Että huh, mä kun olin jo luonu mörköjä mun mieleen siitä että käynnistävät synnytyksen vasta kun tulee 42 viikkoa täyteen tai pahimmassa tapauksessa odottelevat vielä senkin viikonlopun yli :D. Hirveä stressi muka siitä että systeri ehtii pienokaisen näkemään, vaikka tärkeämpää olis että kaikki vaan menis mahdollisimman riskittömästi ja hyvin.

Ketäs meitä vielä onkaan odottelemassa h-hetkeä...

NIMIMERKKI.....MONES LAPSI............LA.............SA.......POIKA/TYTTÖ
kattis.....................3...................4.10..........5.10.............P
tikkunen.................1....................5.10.........2.10.............T
Nanna79................1...................11.10........11.10.............P
eltsu..........................................11.10

Lisäsin vielä eltsun tuohon listaan, monesko lapsi on eltsulle tulossa? :)

Unelma-Anelma ja Pikku-Ukko 40+6

Viimeksi muokattu:
Ja vielä vähän muokkasin tuota listaa että saadaan painot ja pituudetkin ylös :) Meniköhän nyt edes oikein mun kirjaamiset...

NIMIMERKKI.....MONES LAPSI........LA...........SA/KLO......POIKA/TYTTÖ.....PITUUS/PAINO
kattis.....................3...............4.10.......5.10./0:44............P...............50cm/3430g
murehtija ...............1................5.10
tikkunen.................1................5.10......2.10./15:03..........T................50cm/3930g
Mimmu73................1................6.10
Mamma..................3................7.10
Unelma-Anelma........1................7.10
lokakymppi .............1...............10.10
Nanna79................1...............11.10......11.10./1:48...........P...............50cm/3310g
eltsu......................................11.10
Ilona81..................2...............14.10
Baby Fairy..............1...............23.10
manna...................1...............24.10

Unelma-Anelma ja Pikku-Ukko 40+6

Yhteistyössä