LOKAKUUN ÄIDIT 39

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Craviz
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

Craviz

Vieras
Anette 27, M 31, LA 1.10. Tammisaari (esikoinen)
Mama 28, M 30, LA 1.10. Hki (esikoinen?)
Piia 31, M37, LA 1.10. OYS (toinen)
Peppi 35, LA 1.10. Belgia (toinen) * tyttö 26.9. 3450 g 50 cm
Tuhina 28, M 27, LA 1.10 (toinen)* poika 2.10. 3825g 51.5 cm
Craviz 24, M22, La 2.10 Tays (esikoinen)
maruska 28, M 39, LA 2.10 Pohjanmaa (esikoinen) * Poika 28.9. paino 3630g ja pituus 51,5
Mimmu82, LA 02.10 (esikoinen)
Anna 22, M 25, LA 2.10 OYS (toinen)
Bahama 31, M35 LA 2.10. Hki (esikoinen) * Poika 12.9 3300g 49cm
Nanna 30, M40, LA 2.10 Jyväskylä (esikoinen)
Visse 20, M22, LA 2.10 Kajaani(esikoinen)
Kesäheinä 24, M 27, LA 4.10. (esikoinen)
akiram 29 M36 LA 4.10 LPKS (clomiesikoinen)(mieh.3.) *Poika 2.10.06 2945g 48,5cm
Manna 31, M28, LA 5.10. Espoo
Möhö 27, M30, LA 5.10. (esikoinen)
Tirppana 32, M33, LA 5.10. toinen * poika 6.10. 2870g 48cm
Äiskä >40, LA 6.10. Tampere (4. ja 5.)(mieh.1.) *Pojat Aatu 2705 g 47 cm ja Beetu 1960 g 42 cm 9.9. klo 13.39 ja 13.40
Amalia 24, M 25, LA 8.10. Turku (esikoinen)
Pinni 26, M 29, LA 8.10 Pietarsaari (esikoinen)
Lottis 29, M29, LA 9.10. Tampere (esikoinen)
Johku 28, M29, LA 10.10. Hki, Kättäri (esikoinen) *Tyttö 27.9. 2630g 47cm
Kylie 27, M28, La 10.10. Sotkamo (esikoinen) *Tyttö 22.9. 3740g/50,5cm
Rintti 31, M33, LA 10.10. *Tyttö 5.10. 3545g/49cm
Lotta 32, M 31, LA 10.10, Turku (toinen)
Nessu 33, M30, LA 10.10 Jyväskylä (2. ja 3.) * Pojat 17.9, A/ 2370g 46,5cm, B/ 2370g, 47,5cm
Zuza 38,M46 LA 10.10 Hki (NKL) (kolmas) * Tyttö 31.8 2530g 45cm
Orvokki 31, M 31, LA 10.-12.10. Espoo (2. lapsi) * Poika 6.10. 3530 g, 50 cm
Doe 32, M 32, LA 11.10. Hki (esikoinen)
Taika 29, M 32, LA 12.10. Hki, Kättäri (esikoinen) *Poika 26.9 2985g 48 cm
Siiri, 33, M 33, LA 13.10. Tampere (esikoinen)
Leisku 25, M34, La 16.10.,Kajaani (esikoinen)
Airi 28, M 29 LA 16.10. Lahti (esikoinen) *Poika 29.9 3340 g 51 cm
Ebba 27, M 27, LA 15-17.10., Tampere (esikoinen)
Näpsä77 28, M 40, La 17.10, Tampere (esikoinen, mieh. 2.)
Maija74 31, M36, La 17.10., Helsinki (esikoinen)
Kaneli 30, M32, LA 18.10 Helsinki (esikoinen)
_hilti_ 19, M19, La 18.10., Salo (esikoinen)
ariel69 >35 M>35 La 18.10 (toinen, miehelle ensimmäinen)
Ikionnellinen 27, M29 La 19.10. Helsinki, (esikoinen)
Octopus La 20.10., Viro (esikoinen)
Mamma -64, 41, M41, LA 20.10, Pirkanmaa, (3., M 2.)
Tiffany 29 M28 La 22.10, Ulkom. (esikoinen)
Annu -76 30, M36, La 23.10. Pirkanmaa (esikoinen)
Milla 23, M 24, La 25.10. Järvenpää (esikoinen)
Iita 23, M 25, LA 25.10. MKS (esikoinen)
Anna 24 M30 La 26.10 Tampere (esikoinen)
Lisko 27 M28 La 26.10 Etelä-Karjala (esikoinen)
Aurora 26 M25 l.a. 26.10 Espoo (toinen)
Schatje 26 M37 LA 26.10 Barcelona (esikoinen)
Sanna 20 M19 La 28.10 (esikoinen)
Hanna 24 M24 La 29.10. Pohjanmaa (esikoinen)
Mansikki >35,M>35, La 29.10 PHKS (toinen)
Hortensia 24 M25 La 29.10 Kuopio (esikoinen)
Lydia 31 M34 La 30.10 Espoo (esikoinen)
Lalaa 25 M26 La 31.10 PHKS (clomiesikoinen)
Fantti 32 M33 La 31.10. Nurmijärvi (esikoinen)

toivotaan että kopioin uusimman listan

Tänään oli viimeinen lääkärikäynti sekä sairaalaan tutustuminen. Kohdun suu on pehmennyt ja kaulaa jäljellä noin 2 cm. Vauvan pää oli edelleen alaspäin. Mitään painoarviota ei annettu. sf 34 eli yläkäyrillä mennään niin kuin tähänkin asti on menty. Aika turha tuo lääkäri.

PHKS:an synnyttäneiden osasto oli melkein tyhjä. Sanoivat että syyskuussa oli hulinaa mutta nyt on ollut viikon ajan tosi rauhallista. Mies suunnitteli että lahjotaan lääkäri 1000 €:lla että saan jäädä osastolle käynnistystä varten. Nyt olis tilaa ja saisin oman huoneen.

No joo, oikeasti jos sen vauvan saisi isänpäivään mennessä niin hyvä ois. Nyt lähden tappamaan aikaa iltalukioon venäjän kurssille.

Täällä herätty jo 05:00 jälkeen.
Selkää pakotti niin ikävästi että oli pakko nousta sängystä ylös ja nyt helpottaakin jo.
Täytynee koittaa nukkua hieman tuossa "aamummalla".

Illalla alkoi jo supistelemaan ihan lupaavasti mutta niin ne aina vain katoavat jonnekin. Nyt pikkuinen remuaa muuten niin kovaa että kohdunsuuta vihloo mennen tullen, auts.

Tässä vain nyt odottelen postia josko sieltä tänään tulisi jo Taysista kirje, viimeistään huomenna tultava jos kerran ottavat kontrolliin 41+5, siltä reissulta on kyllä turha edes palata jos käynnistys on kerran 42+0...mitä ne nyt yhdeksi päiväksi kotiin laittaa.
En varmasti lähde sieltä jos näin on. Siihen tämä nyt sitten näyttää menevän...

Vauvaonnitteluja Möhölle!!

Cravizille tsempitystä loppumetreille!! Toivotaan, että posti toisi jo kutsun Taysiin. Teidän vauvalla tuntuu olevan kovasti hyvät oltavat masussa, kun ei meinaa pois tulla ollenkaan. No, kohta on pieni tuhisija vieressä :)

Täälläkin yhdessä osassa yhä edelleen. Satunnaisia supisteluja ja muita vihlomisia on päivittäin, mutta niillä tätä vauvaa ei kyllä maailmaan saada. Tänään on itseasiassa meidän ensimmäinen laskettuaika, joka sitten ultrassa muutettiin 18. päivään vauvan koon perusteella. Tänään olisi siis oikein hyvä päivä syntyä :) Mutta tuskinpa vaan... Eilen neuvolassa todettiin kaiken olevan kunnossa. Sf nyt 33 ja sen perusteella terveydenhoitaja veikkaili painoarvioksi noin 3,5 kg, jos vauva syntyisi suurin piirtein laskettuna päivänä. Tiedä tuosta sitten...

Nukkumisesta on tullut ihan mahdottoman vaikeata ja nukkumista on turha yrittää ennen kuin on aivan totaalisen väsynyt. Tuntuu, että vessaan saa herätä tunnin välein. Sängystä nouseminen on ihan yhtä tuskaa ja nukahtaminen uudestaan vie aikaa. Kolmen tunnit syöttövälit kuulostavat minusta tällä hetkellä oikein juhlallisilta nukkumisen kannalta. Voi olla, että käytäntö paljastaa jotain aivan muuta... ;)

Sitkeyttä ja kärsivällisyyttä kaikille mahakkaille,
Kaneli 39+1

Orvokin kanssakärsijänä täällä kärvistellään kovasta päänsärystä.. Itse asiassa näin kovasti ei ole särkenyt vuosiin. Ehkä on juominen vähän unohtunut. Ja valvominenkin vaikuttaa.

Me oltiin eilen vauvan kanssa ekaa kertaa neuvolassa ja saatiin vähän tylsiä uutisia. Vauvan iltakäyttäytyminen viittaa valitettavasti koliikkiin. Vetää itseään kaarelle ja huutaa "kipuhuutoa", eikä saa nukuttua kun heti nukahdettua taas vatsaan koskee. Eilen sattui vatsaan iltakahdeksasta yhteentoista, ja sitten vasta helpotti. Se on ihan tuskaa -myös vanhemmille! Tuli jotenkin tosi onneton olo kun ei haluaisi vauvan yhtään kärsivän. Eikä se paljon helpota että oireet häviää yleensä 4 kk:n ikään mennessä, kun niitä on ollut nyt viikon ja olen jo ihan väsynyt.

Tänään haetaan Reladropseja kun nyt sitten yritetään kaikki keinot. Neuvolassa suositeltiin myös sitä vyöhyketerapiaa (vähintään 3 kertaa kuulemma kannattaa käydä) eli alan ottamaan siitäkin selvää.

Harmaata sadepäivää kaikille, ehkä se olo tästä vielä paranee!

Olisiko niin, että alkuperäinen alkaa olla muuten niin timmissä kunnossa, että pienet rasvakertymät reisissä (joita kaikilla normaalirasvaprosenttisilla naisilla on) vaikuttavat kohtuuttoman suurilta? Koska liikuntaa ap harrastaa jo aika reilusti ja ruokavaliokin lienee kunnossa (?).

Olen itse huomannut saman asian. Mitä enemmän juoksen, jumppaan ja vahdin syömisiäni, sitä timmimmäksi kroppa muuttuu ja sitä enemmän tulee nipisteltyä yksittäisiä rasvakohtia vyötäröllä, pepussa ja reisissä. Koska silloinhan niihin kiinnittää huomiota.

Geenit tietysti vaikuttavat, mutta syy voi löytyä myös omien korvien välistä, niinkuin minullakin.

Huomenta! Pitkästä aikaa olen suorastaan levänneen oloinen, sain nukkua kaksi muutaman tunnin yhtenäistä jaksoa viime yönä. Edellinen yö ja päivä olikin ihan p*'***stä. Viime viikkokin meni valvoessa kun molemmat lapset olivat kipeänä korkeassa kuumeessa. Tosi kiva alku vauva-arjelle. Melkein jo vietiin vauva ensiapuun, mutta onneksi kuume lähti sitten laskuun. Lääkärissä tietty oltiin käyty jo aiemmin. Onneksi se on nyt ohi, eikä tarvi kuunnella hysteeristä mummiakaan puhelimessa, ihan kuin tässä ei olis huolestunut tarpeeksi muutenkin.

Schatje: täällä Belgiassa tarvii samoin viedä vauvalle omat vaatteet sairaalaan (ja itselle myös). Listassa mainittiin vauvan lakanatkin, mutta en vienyt ja eikä niitä edes kyselty, sairaalan puolesta oli peti valmiina.

Vatsavaivoista kärsiville (siis vauvoille lähinnä, mutta miksei toimisi itsellekin) vinkiksi: kokeilkaa fenkolitippoja. Ostin täältä apteekista (Babyfen) ja en tiedä johtuiko tosiaan niistä mutta ainakin meidän typyllä olo on helpottunut selvästi.

Paljon muutakin piti kommentoida, mutta en millään muista mitä...

Mahakkaat, koittakaa vielä jaksaa pinnistellä. Teilläkin on kohta omat kääröt kainalossa.

Peppi ja Typy 2vko + 3pv

Tuosta fenkolista, sitä on ollut joskus myös imettävälle äidille teenä, onkohan nyt ?
Meillä ei onneksi ilmavaivat ole ongelma ainakaan vielä. Viime yö meni kyllä syötön merkeissä. Aatu sai päähänsä, ettei 100 g hänelle riitä. Sitten tankattiin vajaan tunnin päästä 50 g lisää. Beetu oli muuten vaan virkeänä, eikä nukkuminen kiinnostanut. Syötöt ajoittuivat vielä niin hankalasti peräkkäin, ettei nukkumaan juuri ehtinyt. Miestä en raskinut herättää, kun oli illalla ihan rättiväsynyt. Viimeinen pisara oli sitten aamulla, kun ripulista vieläkin kärsivä koira rynni vauvojen huoneeseen ja kerjäsi ulos. Silloin sai mies jo herätä.

Nessu, ostin Pambers-keskosvaippoja, jotka olivat melkein heti liian pieniä. Nyt on käytössä Liberon Newbornit ja imevät Beetulla vielä hyvin, mutta Aatu siirtyy nyt Baby-kokoon. Pienillä vaipoilla on pojan kanssa ihan toivotona. Hermot menee koko ajan vaatteita vaihtaessa.

Ihanaa, kun saadaan tänään uusi tv takuuaikana hajonneen tilalle. Silmät tuli jo kipeeksi pikkutelekkaria isossa olohuoneessa tihruttaessa. Oli kyllä onni, että hajos takuuaikana, kun ei pystynyt edes korjaamaan. Se oli iso 42-tuumainen taulu-tv.

Varattiin jouluksi matka Dubaihin. Oli kyllä joulumatkat hyvin "kortilla". Ei paljon vaihtoehtoja jäljellä. Olen käynyt kaksi kertaa Emiraateissa ja siistiä on eikä alkoholipolitiikan takia ökyturisteja. Näin siellä kerran 24 karaatin hupitutinkin myynnissä :). Hirvittää kyllä, mitä kaikkea joutuu roudaamaan mukana... Eipähän tarvitse sitten joulua paljon valmistella.

Nyt tulee maitoa haitaksikin asti. Äsken lypsin kaksi isoa tuttipullollista. Tissit ovat tosi kipeät ja vuotavat lähes koko ajan. Rintsikat on oltava päällä yölläkin, kun niiden heilahtelukin koskee. Ei taida pystyä lopettamaan lypsämistä, vaikka vähän mieli tekisikin. On sen verran työlästä puhaa syötön ohella.

Tsemppiä edelleen. Päivät kuluvat hitaasti, mutta varmasti.

Eilen alkoi todella kyllästyttää tämä vatsa... ja huomasin hermostuvani jo joihinkin ihan vain siihen liittyviin ouheen aiheisiin. Jotain kautta ruvettiin puhumaan miehen kanssa kavereista jotka olivat viime kesänä nokian tehtailla töissä eivätkä osanneet puhua muusta kuin nokiasta. Minulle tuli siitä mieleen odottavat jotka puhuvat vain vatsastaan ja sanoin miehelle että harmittaa kun nyt nämä viime kesän nokialaiset vaikuttavat heti vaivaatuneilta jos vähänkin mainitsen vatsani... mies muistutti minun viime kesän harmituksesta nokialaisiin ja niiden nokia puheen aiheisiin, ja mainitsi että heillä oli tilanne lähes vastaava ja yhtä hallitseva, kuin odotus.... hermostuin miehelle ja rupesin miettimään että jos hän vaikka ottaisi seuraavan yövuoron tästä vatsa nimisestä vuoro työstä.
Eihän hän tietenkään voi täysin ymmärtää, ja itsellä oli muutenkin hermot kireällä, mutta kuitenkin.
Mitäs vuoroja teille on luvassa lähiviikoille?

Äiti on tulossa käymään... jee seura tällekin päivälle. Päätettiin syödä jotain hyvää, tämän päiväisestä neuvolasta huolimatta, joka on muuten ensimmäinen johon mies ei pääse tulemaan mukaan :( Mutta kai siitä jotenkin selvitään.

Äiskä: tuota fenkoli teetä löytyy ainakin luomu/luonto liikkeistä... etkö sinä ole Tampereelta, eli ainakin Ruohonjuuresta luulisi löytyvän. (anoppi toi sieltä juuri eilen taas kaikkea kivaa, ja sain uudet villanpesu aineetkin)

Onko turvotuksesta kärsineillä ollut ongelmaa varpaan välien kanssa, minulla ne ovat menneet hankauksesta rikki ja mietin että mikä niihin voisi auttaa?

hilti ja kovin hiljainen uotinen 39+1

Moi Hilti, laitoin sulle eilen sähköpostia kun haluaisin päästä sinne yahoolle. Laitoin kyllä sen postin mieheni niin hämärästä hotmailosoitteesta että voi olla että olet deletoinut sen suoraan, mutta otsikon yritin laittaa järkeväksi. Onko maili tullut lainkaan perille?
t.Lalaa

Olin aamupäivän esikoisen kanssa muskarissa. isi jäi vauvan kanssa kotiin ja antoi ekan pullollisen tuttelia. Hyvin meni koko satsi! Yö meni kivasti, heräsi syömään 3 tunnin välein kuin kello. Ja vannon tuon kapalon nimeen, kuten Airikin taisi kirjoittaa. Siinä saa vauvan takaisin siirrettyä omaan sänkyyn, ilman että heräilee pahemmin. Toivotaan, että sama tahti jatkuu, näin jaksaisi hyvin. Nyt on munkin mentävä lypsylle, koska tissejä pingottaa tuon aamupoissaolon takia.

Kuulin, että kaverini ovat järkkäämässä mulle tai meille tyttövarpajaisia. Kivaa! odottelen jo innolla, toisaalta olo on sen verran väsynyt, että mitään isoja juttuja ei jaksa...

Taika, toivottavasti vatsavaivat helpottavat. Oletteko muuten alkaneet jo antaa d-vitamiinitippoja? Yllättävän monen vauvan vatsavaivat johtuvat juuri niistä!! Tsemppiä ja jaksamista, vauvan itkua on todella vaikeaa kestää. Yritä itse nukkua aina kun voit ja unohda kaikki muu. Iso voimalähetys täältä!

Nyt itsekin nukkumaan ja lypsylle ;).

Hei.
Olen seurannut sivusta keskusteluja vaikka en itse ole niihin osallistunutkaan.
Minäkin olen loppusuoralla jo ja odotan kärsimättömänä että saisin pikkuisen syliini.
Neuvolassa ei ihmeitä. sf mitta 36.kohdunkaula 0.5-1cm ja paikat pehmenneet.Painoa on tullut reilusti raskauden aikana,23 kiloa ja siitä olen saanut neuvolassa kuulla.Tosin minulla on todella reilusti turvotusta.Vauvan pään mitta ultrassa oli 9.0cm joten taulukoiden mukaan vauvan pitäisi olla nyt jotain 3500g.
Hilti kyseli että mikä auttaa rikkonaisiin varpaan väleihin.Minulla ainakin auttoi se kun pesin ne aamuin illoin ja kuivasin hyvin ja laitoin talkkia.Itse käytin Daktariinia mutta varmaan jokin muukin talkki auttaa.
Leisku ja pikkuinen masussa 39+4

Eilen oli taas sellainen "ei merkkiäkään synnytyksestä" -päivä. Täytyy tänään aheraa oikein kunnolla, että saisi edes illaksi muutaman toivoa antavan supparin aikaiseksi. Tilattiin miehen kanssa synnytys viikonlopuksi, kun ei ole tiedossa mitään erityistä ohjelmaa.

Kiva Orvokki, että esikoisen hoidossa olo tuntuu oikealta ratkaisulta. Vähän mua pelottaa, kun otin tuon vekaran pois tarhasta, mutta nämä kaksi viikkoa ovat olleet niin ihania yhdessä kotona, että joskos vaikka me pärjättäisiin sen vauvankin kanssa. Tuo aamupuisto on aivan loistava juttu meille. Esikoinen on alkanut nyt puhumaan koko ajan tulevasta vauvasta, että onneksi vasta nyt, ei ole enää pitkä aika käpristellä.

Kohta pitää lähteä neuvolaankin. Toivottavasti ei tule mitään yllätyksiä, tuskinpa. Turussa on kerrassaan ihana sää vaikka pilvistä onkin. Ei uskoisi, että mennään lokakuun puolta väliä.

Lotta 40+2

Siis nyt mie SUUTUN!!!!!!!!

Ihan uskomatonta toimitaa täällä kunnassa!

Soittelin sitten ihan piruttani ja mielenkiinnolla tietenkin Taysiin että kai mun tiedot siellä näkyy ja mulle on aika tulemassa sinne kontrolliin/käynnistykseen kun tänäänkään ei ollut postissa yhtään mitään...

NEUVOLA EI OLE TEHNYT SINNE MINUSTA LÄHETETTÄ!!!!
Siis tämä on aivan käsittämätöntä!!!!!!!!! Olihan sinne tehty se lähete sen alkavan raskausmyrkytyksen takia viime viikolla mutta ei yliaikaisuuden vuoksi...prkl..

Oikeasti, mulla alkaa menemään niin hermo tuohon neuvolaan...
Siis sen toimintaan, todella ammattitaitoista!

No, onneksi soitin sinne, jotta pääsin soittamaan heti neuvolaan...
Ne olivat vain että hups, nyt on unohtunut
Mie huusin sinne puhelimeen että kato kanssa että mun aika on sinne Taysiin viimeistään ensi maanantaina sillä en aio kantaa tätä lasta enää kovinkaan kauaa tässä mahassa!

Vannoi että kyllä ne ottaa ajoissa yhteyttä, no toivotaan että soittavat mulle sitten Taysista pikapikaa kun ei tässä mtn kirjeitä enää ehdi lähettelemään...

Siis voi vvvvvvvv........

Voi hitto Craviz! Toivottavasti ei tule viivästyksiä tuon unohduksen takia!!! Hyvä että soittelit itse perään ja toivottavasti saat sen käynnistyksen viimeistään 42+0. Ei muuta kuin nyt pommitat joka suuntaan puhelimella ettei asia taas unohdu!

Kiitos Leisku vinkistä täytyy tuota talkkia kokeilla (tai taidan tyytyä perunajauhoon, mutta kuitenkin).
Laalaa: Tuliko kutsu perille?

Neuvolassa käyty ja kaikki oli kunnossa, olin ensimmäistä kertaa tosiaan miehettä siellä ja pälätettiinkin sitten tädin kanssa ihan urakalla, virallisuuksissa meni ehkä vartti ja loppu puoli tuntia höpötettiin kasvatuksesta ja kaupassa käynnistä ja miehistä outoine tapoineen :) oli kyllä yllättävän mukavaa... sf. oli taas vähän laskenut ja sydän jyskäsi 150 paikkeilla ja kaikki muutenkin hyvin.

Craviz: Kökköä toimintaa teidän neuvolassa.... koita jaksaa ehkä se siitä helpottaa, ja pysy lujana päätöksessäsi.

Minulle on tullut ompelu vimmastus, tein miehelle eilen housut ja nyt hukka paloista pienelle lappuhaalarit. Katsoo nyt miten sitten onnistuu.

Vautsi Hilti ja muut ompelutaitoset! Mulla ei ole minkäänlaisia käsityötaitoja..äiti sanoki kerran etten oo ees mikään nainen, ku en ossaa semmosia! Tosin itte ei leivo eikä kokkaa..

Olipa jotenki piristävä päivä tänään! Käytiin neuvolassa ja kaikki hyvin.
Sitä ennen lähi-ostarilla! Oli ihan huippua! Eihän se kävely helppoa ole, mutta eipä ollu kiirustakaan..ku mies kävi sillä aikaa Kelassa (muuten hoputtaa aina). Ostin pientä vaatetta vauvelille, mutta ei ollu meän Lindexillä imetysliivejä.
Sitte vielä kävin kattomassa niitä vauvakirjoja, mutta on ihan räävittömän kalliita minun makuun. Vaikka sitä oiski kiva sitte sairaalassaki täytellä niin otan kumminki Mannan ohjeet käyttöön ja tehen itte.
Keräsinki pihalta jo vaahteranlehtiä mies kaverina, ku ei rohjennu jättää yksin!
Väitti kyllä että naapurit kattoo hulluksi..
Nyt lähti yövuoroon. Enää kolme työpäivää hällä ennen vapaapäiviä ja isyyslomaa.
Lauantaina menee työkaverinsa juhliin. Eli sillonkos se lapsi saattas lähteä syntymään? Pitänee viimestellä sairaalalaukku..

Kuulostaapa hienolta Äiskän lomasuunnitelmat! Mie olen sen verran mettäläinen, etten ole Göteborgia kauempana koskaan käyny. Aina on pitäny lähteä "tänä vuonna"..

Nyt on tullu nukuttua tosi hyvin yöt ihan yheksäänki asti. Ehkä osa varastoitus ens ja seuraavia viikkoja varten!
Siispä se sairaalakassi...

T. Enää 6 päivää mahakas Milla (38+1)

Käytiin poikien kanssa neuvolassa ja hienosti on painot nousseet: Aatu 3575 g (+ 870 g) ja Beetu 2975 g (+1015 g !). Minä olen muuten antanut Jekovitia pojille jo 2 viikon iästä alkaen. Ei ole vatsavaivoja tullut. Nyt Aatulla on hieman ongelmaa napatyrän muodostumisen kanssa. On kuulemma tyypillinen keskosille, joiden vatsanpeitteet jotenkin kehittymättömät. Tyrän pitää olla onneksi olla kananmunankokoinen ennen kuin vaatii leikkauksen ja meillä nyt sitä kokoluokkaa ei ole.

Minä olen ostanut (kaikki pitää ostaa, kun mitään ei ennestään enää ole ja tuttujakin vähän enää "vauvaikäisiä") Frisher Price-sitterit tarkoituksella erilaiset. Toisessa on kiva toiminto: akvaariontapainen "ikkuna", jossa vesi pulppuaa ja kala sekä meritähti liikkuvat ja musiikki soi :). Nyt huomasin neuvolasta jaettavasta materiaalista (Tampereen kaupungin sosiaali- ja terveystoimi Lapsen käsittely), että baybysitterin kohdalla oli: rajoita käyttö mahdollisimman vähäiseksi ja käytä vain lyhyitä aikoja kerrallaan.

Lomasuunnitelman kohdalla vähän meitä huvitti tuo passikuvan ottaminen etenkin biopassia varten. Mitenkähän lie onnistuu oikeaoppisesti. Ettei vain mene silmät kiinni, katse harhaile tai tule itkukohtaus sopivasti...

Pidähän Craviz pintasi poliajan suhteen. Ei liene kovin vaikeata antaa aikaa, kun ottavat suoraan koneelta seuraavan vapaan.

Nyt mies yrittää saada uuden television toimimaan. Huh kuinka nyt kuva näyttää taas isolta. Täytyy mennä vähän avuksi.

Voikaahan kaikki hyvin. Vauvelit, jo synnyttäneet, vielä odottelevat ja kestämistä yliaikaisille.

Äiskä: kylläpä pojat kasvavat hienosti! Olet kyllä aika sissi, kun matkaa suunnittelette. Mutta toisaaltahan se reissaaminen on paljon helpompaa imeväisikäisen kanssa, kun sitten taas vuosikkaan, ihan ruokapuolta ajatellen. Me taidamme käpertyä tänne kotiin talvihorrokseen, kun vaan saataisiin tuo vauvakin aikaiseksi.

Eilen oli taas upeita kivuttomia suppareita, kun kävelin neuvolasta kotiin, jatkuivat illankin. PIti mennessä juosta bussille ja otin esikoiselle pitkästä aikaa rattaat ja huhuh, kyllä tuo kolmevuotias on jo aika raskas lykittävä, varsinkin kun ilmakumirenkaiden ilmat oli viime talven jäljiltä.

Mulla on neuvola vielä maanantaina, sitten laitetaan seuraava aika TYKSiin. Meillä nuo poliajat hoidetaan suoraan neuvolasta, että jää yksi välivaihe kokonaan pois. Todella raivostuttavaa toimintaa Cravizin kohdalla, toivottavasti olet saanut jo ajan varattua. Kuinka sulle tulikin mieleen soitella sen ajan perään...

Ei siis yliaikaismasennusta täällä vielä havaittavissa. Varmaan johtuu tästä ihan ok olosta ja siitä käynnistyspelosta. Eihän tässä vielä milllän yliajalla musta mennäkään, katsotaan sitten viikon päästä.

Lotta 40+3

Loistavaa Craviz, että soitelit Taysiin. Todella raivotuttavaa toimintaa neuvolasta. Ei yhtään ihme, että hermot menee tuollaisesta toiminnasta. Toivottavasti aika Taysiin tulee mahdollisimmina pian ja pääsisit vihdoin synnyttämään! Jaksamista :)

Täällä saattaisi olla jotakin tapahtumassa... Eilen ja tänään heti aamusta ollut kuukautiskivun tapaista vatsasärkyä. Lisäksi illalla pari kertaa ja tänään aamusta vessakäyntien yhteydessä tullut paperiin jotain ruskeanpunertavaa... En tiedä voisiko olla lapsivettä vai mitä?? Yöllä ei ollut mitään, mutta nyt aamusta jonkin verran enemmän kuin illalla. Pöksyihin ei kuitenkaan ole vielä lirahdellut mitään. Pitää seurata tilannetta tässä aamupäivän aikana. Hieman alkoi jännittämään.Taidan jättää kahvittelureissun kaupungilla väliin joka tapauksessa tältä päivältä.

Kaneli 39+2

Totta Lotta, eikös se yliaika ala virallisestikki vasta 42 rv:n jälkeen? Aika harva pystyy silti asennoitua lisäviikkoihin hoppuilematta. Hienoa ku jaksat ottaa rennosti asian!

En ole tainnu aiemmin kuullakkaan Pepin jo synnyttäneen! Onnittelut! Muistelisin vain että sulla oli kai sovittu päivämäärä.. Olenko ihan hakoteillä?..

Kivasti on Äiskän Aatu ja Beetu kasvaneet! Ovat jo ihan ison pojan mitoissa.
Missäs vaiheessa niitä ensimmäisiä hymyjä voi alkaa ootella?

Olen ihan innoissani, ku jostaki kumman syystä on vaivat vähä helpottanu! Olen vahingossa löytäny koiven venytys-asennon tässä koneella istuessa ja kulkeminen ei ole enää pelkkää jalan perässä raahaamista. Pystyn jo vaappua ankkana eteenpäin! Tänään ei minua estä mikään lähtemästä kylille! Perjantai 13 ei tosin välttämättä ole paras mahollinen päivä ensimmäiselle edistysaskeleelle, mutta en voi itelleni mitään. Varsinki ku mies nukkuu yötöiden jälkeen niin pitää olla kotona tylsyydessä hiirenhiljaa.. Täytyy vain tarkasti suunnitella reitti, veskit ja aikataulu, ku en voi sitte juossa ku tulle pissahätä..

Lähen tälläytymään!..