Heipä hei ja olipas kiva lueskella teidän kuulumisia. Kiitos kovasti onnitteluista kaikille, ootte kyllä niin mahtavia! En muista oikein mitään mihin ajattelin kommentoida ja kohta pitää taas imettää, joten keskityn kertomaan synnytysjuttuja ja vauva-arki aherrusta. Sorry siis, että jää kommentit väliin, mutta ehkäpä huomenna liikenee väli sillekin
Viime su, siis tasan rv40 mulla meni vedet. Se silloinen pohdintani limatulpan lähdöstä ja muutenkin vähän oudosta olosta kävi toteen. Hauskaa muuten miten ne kolme s:ää toimi meillä loistavasati: pe oli seksiä, la ja su siivousta ja su vielä sauna ja volá, vedet meni kun rasvailin itseäni kylppärissä. Siinä tuli miehelle kiire, vaikka kuinka koitin sanoa, että ihan rauhassa vaan, supistuksista ei silloin ollu vielä tietoakaan.
Lähdetiin siitä sitten laitokselle, päästiin perhehuoneeseen odottelemaan ja mitään ei tapahtunut koko yönä. Maanantaina klo 10.00 aloin saada supistuksia voimentavaa tippaa ja teinkin siinä 10 h töitä, siis säännöllisisä suppareita jo aika voimakkaina. Mutta: avauduin sen 10 h aikana vaan vajaa 3 cm!!!!! Ihan syvältä sanon suoraan... tein töitä, eikä mitään palkintoa, pah! Yö meni nukkuessa ja sitten ti aamuna taas tippa päälle. Sitten alkoi jo vähän tapahtua, päästiin synnytyssaliin 10.30 tiistaina ja sainkin heti epiduraalin. Mulla oli tosi voimakkaita supistuksia koko päivän ja välillä kuvittelinkin etten jaksaisi. Mut sitten kun sain ponnistaa, niin maailma aukesi ja kipu loppui ja 1,5 h tuntia siitä pieni ihme syntyikin 20.43

Mutta oli siinä työtä!! Mua autettiin ihan vähän imukupilla, mutta lääkäri ei edes leikannut ja siitä syystä sainkin vain 2 tikkiä, jippii!
Mutta se siitä, loppu hyvin, kaikki hyvin, palkinto on mieletön!!!
Kotiuduttiin sunnuntaina ja nyt on opeteltu elelemään ilman kätilöiden apua/turvaa/neuvoja. Ihan hyvin on pärjäilty,mutta imettämisen kanssa on välillä vaikeeta. Onko muilla ollut ongelmia sen kanssa? Koitan vaan tässä hakea sielunsisaria kun väsyneenä sitä on niin onneton, jos joutuu antamaan pienelle vähän korviketta kun imetys ei onnaa. Tiiän, että oon ihan hölmö, mut kunolin niin kuvitellut, että pärjätään hyvin ilman... Tänään kyllä hankittiin käsikäyttöinen pumppaaja, josko se tästä siis lähtis. Miten kauaa menee, etä sitä maitoa alkaa tulla kunnolla???
Mitäs vielä.Laitan kuvan tonne yahoolle pikkuisesta ihan piakoin, siellä paljastan nimenkin kun se on jo päätetty :=)
Tulipas maratoniviesti, jatkan tästä joskus taas. Tsemppiä kaikille mahakkaille ja jaksamista synnytykseen. Toivottavasti saatte pian nyytin kotiin.
Niin ja vielä möhön kyselyyn: meillä pikkuinen heräilee ainakin 3 kertaa yöllä syömään ja välillä on levotonkin ja pitää keinutella kehtoa. Hän nukkuu kehdossa ja vähän vältän perhepetiä. Mutta otan viereen jos menee ihan mahdottomaksi. Ilmavaivoja näytäis olevan ja joudun kans röyhtäyttämään kuten orvokkikin. Tuttia meillä käytetään jo, imurefleksi oli sairaalassakin ihan mieletön. Tosin tutti tippuu aina siinä vaiheessa kun pieni nukahtaa.
Pinni ja Pienokainen 6 vrk