LOKAKUUN HERHILÄISET 2007 Viikolla 32

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mammoliino
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos kaikille onnitteluista :D Ihania ootte :heart: Tuli tosiaan vuodella vanhettua :/
Mitenköhän sitä vois olla ikuisesti nuori? jos keksitte niin kertokaa mullekkin :D saiskohan ikuisen nuoruuden tilattua jostain nettikaupasta :whistle:

Meillä meni oikeestaan tähän viikkoon asti vaan noita 5-6kk soseita, tai ite tehtyjä hienojakosia. Ainoostaan spagetti ja jauhelihakastike meni kökkösempänä. Nyt sitten alkuviikosta kokeilin ja nyt Juho on syöny jopa perunaa ja porkkanaa paloina. jee jee :D

Sairastelijoille lähetän pikaisia paranemisia!! :hug: :flower:
Uusille edelleen tervetuloa :D Hauska tavata :D :wave:

Mitäs mitäs.. Eilen käytiin kotieläinpuistossa, vähän oli pettymys. Mutta kivaa oli silti. Vuohet oli Juhon suuri suosikki :D
mitähän sitä viellä tekis :o sain aamulla nukkua ysiin asti ja nyt tuntuu siltä, että nukkumattia saa ootella vielä vähän aikaa.. :/ Aamulla on noustava ajoissa, pitää kiiruhtaa kauppaan. Juhon kummit, tai siis vain kaksi niistä tulee meille yökylään, mun sisko ja sen mies siis.
Voiskin vähän siistiä paikkoja että tänne kehtaa ketään päästää :whistle: :o tulevat kuitenkin jo aamupäivästä vissiin.

Huomenta kaikille tasapuolisesti :D Ja Tartsalle tervetuloa :wave:

Krisu hyvä että selvisitte säikähdyksellä :hug: Ja meillä tuo sihtikurkku syö edelleen niitä soseita. Kakoo ja yrjöö isommille tarkoitetut. Samaa ruokaa kuin me syö paremmin vaikka se olis pikkusen rakeisempaa. Eipä sen puoleen, meillä pojat veti eilen iltapalaksi Kiian puolukkaiset puurotetrat :laugh: Nuo kaks jotka eivät puuroja yleensä syö :laugh:

Rontti kävin ja vilkasemassa siellä niin eihän niitä ollut enää :/ Aijaa on siitä pasha kun siellä ainakin nuo kuvat vanhenevat jossain vaiheessa. Multa muutes löytyy koneelta kaikkien mökkikuvat.

YO :laugh: ei tarvinnut pakata poppoota :D Mut paisumus todellakin oli kun säiliötä tyhjenneltiin. Löytyi reikä vastukseksen suojaputkesta jota ukot yrittivät hitsata. No eipä auttanut :/ Tänään pitää soitella saako uutta vai joudutaanko samperi vieköön hommaamaan toinen varaaja. Nuo kun on niin hirveän halpoja :headwall: Ei löydy mistään sukanvarresta lähemmäs tonnia ylimääräistä rahaa :kieh: No onneks armas äiti lupas lainata. Ne mun perintörahatkaan ei ole muutes tulleet. Yhtä isän veljeä ei löydy ruottista ja homma seisoo |O

Millille ja etenkin Saralle :hug: Toivotaan että allergioiden aiheuttajat löytyisvät helposti.

Nyt tää alkaa ettimään numeroita ylös.. Sitte alkaa osan metsästys.. Mikähän seuraavaks hajoaa? Kun tuo autokin levis (laturi vissiin) viime viikonloppuna. Ei kahta kolmannetta
:/

Hoomenia kaikille!

Onpa huonosti nukuttu yö takana |O otettiin tyttö meiän makkariin nukkumaan, kun siskontyttö tuli meille yöksi. Nukkui sitten Millan huoneessa... En tiiä miten itellä menee heti unet ihan sekaisin.
Millaki heräs jo 7, ja oli niin väsyneen näkönen äsken että nukutin päikkäreille.. ihmeen paljon nukkunu nyt parin viikon aikana päikkäreitä...

Onko täällä muilla menossa laihutusprojektia? Mulla ois edessä vielä semmonen 6 kilon pudotus, 9 jo takana :p

Ja Tartsalle oon kateellinen :kieh: :whistle: Sun tytöllä on se nimi minkä olisin omalleni huolinut mut meijen nutipää ukko ei suostunut
k035.gif
Oisin Kiiasta halunnut Milla Mimosan mut ei
p010.gif
Mimosan tuo yhdeks nimeks valitsi muttei sitä Millaa millään ilveellä
k020.gif

Mimosa on tosi nätti nimi =)

Kyllä tolla munki ukolla oli vaikka minkälaisia nimiehdotuksia :x mää halusin ihan yksinkertaisen ja nätin nimen. onneksi ukollekin kelpasi :D
Meiän tyttö on Milla Marjatta =) Toinen nimi tulee molempien suvusta...

Huomenet kaikille tasapuolisesti :wave:

Tervetuloa uusille, :hug: sairastelijoille ja myöhästynyt :flower: PuPulle.

Käytiin eilen neukkulääkärissä. Koko käyntiin terkkareineen ja lääkäreineen meni 15min... :whistle:
9,5kk:n mitat oli 8690g, 70cm, 46.2cm. Pituus menee -1 ja paino 0 käyrällä. Kaikki oli ihan ok, eikä terkkari tai lääkäri pyörtyny, vaikka kerroin, mitä kaikkee Sanni syö :D

Oon sitten lähössä kohtpuoliin hammaslääkäriin :x
Illalla purasin sellasta sitkeetä karkkia ja hammas lohkes tosi pahasti ja syvältä. Nyt se pala ei sitte lähe irti, vaan retkottaa tuossa ikävästi ja veri vaan tirskuu :'(
On kuitenkii melkein puolet hampaasta |O

vip kiitos kauniista sanoista :flower:

krisu meillä kans syödään noita 5-6kk ruokia

dog en ookkaan muistanu onnitella pennusta! onkos se samanrotuinen kuin emma?

milekon hammas kuulostaa samalta kuin mulla joskus; lohkes niiin pahasti että piti koko hampi repiä irti :o ! auts!!!!! onneks niin takaa ettei edes nauraessa näy :D ! toivottavasti :ashamed: ......

juu ja meidän kokonaan nukutut yöt oli hetken huumaa |O .......,nyt on taas jotain ilmassa ku kitisee vähän väliä ja maitooki kahesti piti antaa |O .....

Tänään mennään sitte uus varaaja hakemaan. Eikä maksa KUIN 699? :headwall: :headwall: :'( |O + mitä lie putkiin menee kun niitäkin joudutaan muuttamaan *suunnittelee muuttavansa vuokralle :kieh: *

Milekolle :hug: Yök, hampilääkäriin :x MIä ja omaan nuo lohkeavat hampaat. Ja sitte kun lohkeaa niin se on tyyliin puol hammasta pois kertalaakista |O :headwall:

V...tuskäyrä kasvaaa.... kasvaaaa... KASVAAAAAAAAAAAAAA!
|O :ashamed:

Muoks. On se hyvä kun keijua naurattaa :kieh: :kieh: :whistle: Minuu ei ainakaan vielä :/ Tosin ei se vessanpönttö episodikaan silloin naurattanut, ainakaan paljoa :saint:

Ai niin mun piti Tildalle lähettää suuret halit jo toissa päivänä mut unohdi :snotty: Toivottavasti se nukkumatti löytäisi tien sunkin petiin :hug: Yöllä valvoessa se parikin tuntia tuntuu pitkältä ajalta saatika sitten kun sitä on enempi ja joka yö :/

Mitens muutes helpottiko tohtorilla ne uniongelmat jo kokonaan?

Krisu; meillä syödään myös noita 5-6kk ruokia, osasyy siinä ettei rakeisemmat ruoat uppoa ja toiseksi epäilen pojalla olevan jonkun sortin herkkyyttä noille kotimaisille viljoille.

Käytiin eilen lääkärillä ja saatiin resepti almiron peptiin ja sitten sovittiin että kokeilen hetken aikaa vältää noita viljoja. Mun miehellähän on keliakia ja epäilen että myös pojan suoli on jotenkin herkkä, ainakin noille täysjyvä viljoille. Piltin täysjyvä puurosta menee maha aika löysälle ja poika kitisee eikä nuku joten panin pannaan viljat ainakin vähäksi aikaa. Katsotaan nyt sitten onko vaikutusta suuntaan tai toiseen.

Tartsalle Tervetuloa :wave:

Niin ja ne meidän itsekseen nukahtamiset taitaa olla myös historaa. Eilen oli aivan kauhean vaikea saada jäämään tuota poikaa nukkumaan ja heräsi yölläkin kerran, mutta jatkoi onneksi unia samantien. Puuh, viikko meni loistavasti, mutta sitten tuli takapakkia. Harjoitukset jatkuu sitkeästi ja tänä iltana tuo jätetään taas omaan sänkyyn, otan porrasjakkaran pinniksen viereen, istun asemissa ja taistelen Apinanpojan kans. Lohdutan jos itku tulee, mutta sängystä en nosta pois ihan helpolla. Varmasti meillä mielenkiintoinen yöunille meno tänä iltana |O

Hitto tätä mun muistia :ashamed: Piti kysymäni että kuinkas tiipiin nukkisprojekti etenee? Ja haksahtikos yksäiti siihen? :D Ja edelleenkin ompi näkemättä tiipiin blogi! |O Miks meiltä sitä pimitetään :kieh: :D

kiitti tuutis :flower: !

yritän häätää kaikki häiriötekijät makuuhuoneesta; toisinsanoen mies joutu muuttaan taas toiseen huoneeseen nukkumaan :ashamed: , suostus ottamaan pojankin sinne koisimaan mutta mä en tiedä osaisinko nukkua ilman että kuulen pojan tuhinan koko ajan :ashamed: . liekkö siinä yks unettomuuden syy kun en osaa "laskea irti" vaan koko ajan on "vahti" päällä tuon lapsukaisen suhteen :ashamed: . jospa se joskus helpottaa? tyyliin kun hän muuttaa pois kotoo :D ?
noh,päivä (siis yö) kerrallaan......pitäis varmaan sitä "unihormooni"kuuria kokeilla. ukolle just totesin että ei se ole ihme jos elimistö ei osaa enää nukkua,kun on 9kk ajan aina tempaistu ylös just kun oot nukahtanu; poikahan heräili imetysaikaan tooooosi tiuhaan.......empä kyllä muistakkaan noista ajoista mitään,sen verran pöpperössä olin kokoajan.....

menipä taas ihan ommaan nappaan :ashamed: .......pannaan perrään kuva meidän karvaturrista :heart:

Se on muutes jännä miten nukkumiseen (mulla ainakin) vaikuttaa jos ite käyn "ylikierroksilla" tai jos on jostain hätä/huoli jne. Viikonloppuna valvoin ja paikoin juhlia ja sitte tietty juhla-aamuna nukuin pommiin :D Viime yö meni varaajaa pähkäillessä. Kun yöllä valvoo, sitä kyttää kelloa ja laskee kuinka kauan saa vielä nukkua ja herättääkö Kiia koska. Ja siinähän se uni meneekin pois :headwall: Valmiiksi tuskaillessa seuraavaa herätystä. Kiian kanssa ei pahemmin ole tarvinnut öitä valvoa mutta Jepen vauva-aika meni unessa. Poika huusi suurinpiirtein joka toisen yön jo laitokselta lähtien. Välillä päivällä vinttas jo koivetkin unen puutteesta (tai ainakin lekuri oli sitä mieltä kun menin käymään. Pelästyin kun meinasin pari kertaa kaatua lapsi sylissä kun kaikki vain pyöri silmissä ). Silloin sitä jotenkin jo illalla pelkäsi tulevaa yötä eikä uskaltanut nukahtaa :ashamed:

Ja miten sitä yön pimeydessä asiat/huolet saavat vielä suuremmat mittakaavat mitä ne päivänvalossa on :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Tilda77:
.pannaan perrään kuva meidän karvaturrista :heart:

Ihana! :heart: Vaihetaankos? saat meiltä tilalle pikkusen isomman koirulin jonka aivot ei riitä muuhun kuin ruhon liikuttamiseen :whistle: Tottelemiseen vaadittaisiin liikaa aivokapasiteettia jota ei tuolta kyllä löydy tarpeeksi :laugh: :ashamed: Hitto kissakin tuntuu fiksummalta!

Huh huh, tulipas kaupassa käytyä ja Milla jäi ulos tirsoille... Hirvee ilma ainaki täällä oulussa, kesästä ei enää tietoakaan :'( kohta varmaan sataa vettä..

Me saadaan olla varmaan aika onnellisia ku ollaan vältetty pahimmat uniongelmat... Milla on aika hyvin nukahtanut nyt omaan sänkyynsä. Eihän tätä oo tosin koko aikaa kestäny, ehkä semmoset pari kuukautta :D ja sais kyl jatkuakki samaan malliin... eilen oli kyllä kova työ laittaa nukkumaan, tais raukka olla jo niin yliväsynyt ettei missään ollut hyvä olla. Sylissäkin vaan vääntelehti.
Katjanna: Toivottavasti teillä onnistuis tänään paremmin!

Mullakin ois tänään lenkkipäivä ku miehellä oli eilen, jaksaakohan sitä lähtä :| Lenkkikaveri olis kiva! :D

Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Muoks. On se hyvä kun keijua naurattaa :kieh: :kieh: :whistle: Minuu ei ainakaan vielä :/ Tosin ei se vessanpönttö episodikaan silloin naurattanut, ainakaan paljoa :saint:

Joo, no ei muakaan enää noi summat naurata... :whistle: Teidän huushollissa vaan aina sattuu ja tapahtuu (väkisinkin tuollasen katraan kanssa) ja sulla on myös positiivisen värikäs tapa ilmaista itseäsi, niin usein nousee suupielet ylöspäin, vaikka itse olis kuinka huonolla tuulella. Eikä se silti tarkoita, ettenkö sit kuitenkin osais myös olla pahoillaan toisten puolesta!

Keiju kyllä miä tiijän mitä siä tarkotit :D Ja meillä tuntuu todellakin tapahtuvan :o Miä oon syntynyt epäsuotuisten tähtien alla :kieh: :snotty: :laugh: Eli voinen syyttää taas muita kuin itteäni :saint: Tai sitte minussa on valmistusvirhe, valuvirhe onkin jo todettu :laugh: Mut taijan olla jo liian vanhaa kamaa että takuuta tai palautusoikeutta ois jäljellä:/ Mut ihka oikeesti niin tää on tätä kun tavarat alkaa olemaan ikänsä päässä niin ne alkavat paukkua yksi kerrallansa... Tosin se pönttön hajoaminen johtui lievästi virhearvioinnista. Ja saihan L-S:n mies edes joskus hyvät naurut (kielsi kuulemma mun heille kylään menemisen. Kamala mies! :snotty: )

Enhän miä muuten kohella mut pakko tarjota teille jotain hauskaakin tylsään kotiäidin elämään :saint:

Värikkäästä ilmaisusta puheen ollen :ashamed: Meil tais täällä tenavatkin oppia eilen tai tänä aamuna uusia laatusanoja :whistle: :ashamed: Ainakin Daniel tuntuu imeneen ne kuin pesusieni :/ Millähän tuon sais ne unohtamaan ennen kuin seurakunnan kerhot alkaa :laugh: :ashamed:

Merkkailen vaan ja meen peseen väriä pois päästä.. Sit pitäs rientää poikia hakemaan tarhasta ja postista hakemaan Intialaisia pesupähkinöitä
;) kone pyörimään ahkerasti että kaverikin tuntee/haistaa lopputuloksen,onko mieleinen :laugh:

pikaseen...
meillä oli nettipimentoa vuorokauden!!
ah ihanaa kun toimii taas :D

tartsalle tervetuloa =)
kiva kun tulee uusia äitejä mukaan!

krisulle
piti sanoa että meilläkin menee vielä niitä pikkusten pilttejä.
joskus sekotan omatekoseen ruokaan niitä alkaen 4kk soseita,
ei muuten meinaa upota äiteen ruuat.
riisiä kakoo kovasti,ne tuleekin useimmiten ulos...

mutta myöhemmin takas,nyt pienimuotonen siivous kesken :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Ja saihan L-S:n mies edes joskus hyvät naurut (kielsi kuulemma mun heille kylään menemisen. Kamala mies! :snotty: )

Mutta mä olen yhä edelleen sitä mieltä, että sä voisit tulla kattoon meidänkin pönttöjä... :laugh: Sais sen rempan aloitettua :whistle: ;)

Mitähän tänne... Poika nukkuu, äiti on vähän väsy :D Mutta eiköhän tuo ole aika normaalia kotiäitiyttä tällä hetkellä... Eiköhän meistä jokainen ole välillä enempi tai vähempi väsy.
Mun tarviis alkaa kohta imuroimaan, että voidaan ottaa koirat tänään sisälle. On sen verran noita leivänmuruja lattialla, että en halua tuon isomman sairastuvan imuroidessaan ;) Meillähän on tosiaan koiralla vehnäallergia, joten pitää katsoa tarkkaan mitä pikku ukolle antaa, ettei koira saa väärää ruokaa... Alkaa taas tämä kauhea miettiminen ja vahtiminen... Muutenkin hirvittää ottaa noi koirelukset sisälle, kun ei ole paljoa tarvinnut miettiä pojun olemisia. Kaipa se siitä taas asettuu jossain vaiheessa... Mutta on niin rauhassa saanut antaa tuon pojankin olla ja mennä joka paikkaan. Nyt pitää alkaa opettamaan minne saa mennä ja mihin ei, ihan kaikille kolmelle. Ja mitkä on pojan leluja ja mitkä koirien, ettei koirat syö "vahingossa" pojan leluja. On tääkin homma...

Täällä on taas ihan karsea keli. Näyttää siltä, että tulee kohta vettä... taas vaihteeksi. Ei jaksais millään. Pakko kai se olis alkaa tekemään jotain järkevää...

moi!

Tààllà 5 tunnin yò unet takana... Annika tosiaan pààtti unohtaa nyt nukkumiset ja ruveta leikkimààn yò aikaankin :D Tuutilulla meillà annika huusi laitoksella joka yò, aloitti 21-22 maissa ja huusi yhteen menoon 5 saakka aamulla.. Màkin aina kauhulla odottelin seuraava yòtà.. Mutta onneksi sitten koti oloissa rauhaantui, mutta hirveàà olisi ollut jos samanlainen meno olisi jatkunut kuukausia.. :/

Tartsa tosi hienosti mennyt tuo sun laihiksesi, itse olen nyt onnistunut pudottamaan 3 kg ja vielà toiset 2-3 kiloa jàljellà tavoite painoon :D Sitten varmaan menee nuo iki ihanat farkutkin taas kiinni! Tsemppià! :hug:

Meidàn muru on nyt sitten kieltàytynyt tuttipullosta ja làmpimàstà maidosta, menin nimittàin tàllà viikolla tarjoilemaan neidille jààkaappi kylmàà maitoa ja annoin Piitulin tyttòjen innoittamana juoda pillistà pàin... ;) Noh, nyt sitten halutaan vaan pillillà juoda kaikki tai sitten kupista pàin.. Laskeskelin kuitenkin ettà aika helposti tulee juotua riittàvà mààrà maitoa kun antaa kupista, aamulla meni 2 kupillista ja siinà oli jo 100 ml maitoa.. Antaa sitten pitkin pàivàà niin pitàisi olla maito puoli kunnossa :)

Kyllà mua kuulkaas jànnittàà huominen làhtò!!!! B)

Tuutilulla :laugh: apua, nyt te luulitte että se mun blogi ois jotenkin mielenkiintonen :laugh: ei sielä oo tosiaankaan mitään ihemeellistä ja tosi vähänkin kaikkea, mutta lupaan ilmottaa sen teille viikonsisällä ;) Ja nukkisprojekti pyörii mielessä päivittäin, mitään hankintoja ei ole voinu vielä kukkarossa asuvan matin takia tehdä... :whistle:

Kävin koululla hoitamassa vähän asioita, nyt tuntuu että kaikki on selvillä ja voin alottaa koulun hyvillä mielin, mutta katotaan vaan kun tulee aika ilmottautua kursseille: toimiikohan mun tunnukset yms yms... :headwall: tuo kursseille ilmottautuminen on kuulkaa sekuntipeliä, kaikki hyökkää samalla kellonlyömällä niitä valitsemaan ja linjat tökkii ja mitähän se kone sanoo sitten mun vanhentuneille (?) tunnuksille???

Sisko tulee kohta tänne pariks yöks kyläilemään. Silja nukkuu parvekkeella ja yritän äkkiä tehä pikasiivousta ennen ku lähetään junalle vastaan. Käydään sitten varmaan kaupungilla hakeen jotain askartelujuttuja ja ehkä leffaa illaks, mitään ihmeempää ohjelmaa en nyt jaksa suunnitella ja aina kun mun siskolta kysyy et mitä se haluis tehä tai syyä...vastaus on aina sama: "ihan sama, päätä sää" |O

Törmättiin Pauhun ja Viuhun linkassa, oli kyllä ikävän näkönen migreeni Paulalla, toivottavasti olo on alkanu helpottaan! :hug: Mulla ei ole koskaan ollu migreeniä, pääkipukin vain muutaman kerran elämäni aikana mutta parhaalla ystävällä on noita migreenikohtauksia säännöllisesti ja olo on kuulemma sellanen että jääkylmää suihkua ja päätä seinään :headwall: Ei taida olla kaupunkibussissa istuminen sillon herkkua ei...

Katjanna meilläkin tyttö yrittää ottaa takapakkia unikoulussa |O

tuuti ei oo kokonaan univaivat häipyny,mut on niin tuhdit lääkkeet jottei auta muu ku nukkua ilman niitä..tilda mulla ois se melatoniini vai mikälie resepti kaapissa,ja sehän on just sitä hormoonia,pitäs hakee se varoilta..ja juu-u samaa rotua jatketaan täällä..alkuun oli puhe että tulis kaverin pentueesta mutta tuleekin toisesta kennelistä sille kaverille ja mä otan sen sijoitukseen..pitää alkaa pikkasen säästämään,kotihoidotuella kun ei hirveesti 1200e koiria ostella :whistle:

Yhteistyössä