LOKAKUUN MAMMAT 2007, HERHILÄISTEN HÖPINÄT VKO 15

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuutilulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
nyt ois saunassa käyty..asiaaki oli mutten muista mitä :laugh: melko aikanen dementia mulla :laugh: tyttelille ainaki se et ihana miten paljo sulla on jo viikkoja,vastahan sä meille kerroit..onkos miten muute odotus sujunu?ja kumpis sielt on tulossa?

Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
nyt ois saunassa käyty..asiaaki oli mutten muista mitä :laugh: melko aikanen dementia mulla :laugh: tyttelille ainaki se et ihana miten paljo sulla on jo viikkoja,vastahan sä meille kerroit..onkos miten muute odotus sujunu?ja kumpis sielt on tulossa?

Raskaus on sujunut ihan hyvin, se alkuajan ellotuskin on häipynyt

=) Taaskaan ei kertaakaan ole vielä tarvinnut oksentaa! Lievää närästystä väliin pukkaa, Eemililtä se oli ihan mahdotonta! Väliin kyllä vaan meinaa iskeä se väsymys, mutta siihen olen ottanut lääkkeeksi sen, että nukun päivälläkin aina kun mahdollista. Vaikka Eemilin kanssa yhdessä päikkärit ja sitte kun isäntä tulee kotia, jos sille tuntuu. Ehkä se väsy kuitenkin hieman helpottanut, syön monivitamiinejakin. Ja nyt ainaskin tuntuisi että tuolla isännän työhommissakin voisi olla parannusta luvassa ja voisi pitää ne isyyslomapäivät! Pomon kanssa puhuneet asiasta ja siitä että kuin tärkeetä olisi saada se säännöllisyys noihin työhommiin, kun meillä on kohta kaksi vauvaa ;)

tytteli hyvä et on hyvin menny..mulla ois 2 pilleri liuskaa viel jälel..meinasin et jos sit jättäis pois vaik mieli tekis jo nyt :D mut sais tän oman olon ensin kuntoon..vaikka nyt on tää viikko ollu tosi hyvä..
mulla oli anskan aikaan tosi paha pahoinvointi ja sit närästi ihan veden juontikin,koko ajan sai lääkettä siihen vetää..ja öisin oli levottomat jalat ja se veskissä juoksu ja ne supistelut..mut silti sitä aikaa kaipaa niin paljon..ääh,iskee kovempi kuume vaan..

Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
tytteli hyvä et on hyvin menny..mulla ois 2 pilleri liuskaa viel jälel..meinasin et jos sit jättäis pois vaik mieli tekis jo nyt :D mut sais tän oman olon ensin kuntoon..vaikka nyt on tää viikko ollu tosi hyvä..
mulla oli anskan aikaan tosi paha pahoinvointi ja sit närästi ihan veden juontikin,koko ajan sai lääkettä siihen vetää..ja öisin oli levottomat jalat ja se veskissä juoksu ja ne supistelut..mut silti sitä aikaa kaipaa niin paljon..ääh,iskee kovempi kuume vaan..

Pakko vielä kommentoida ennen pehkuihin menoa! Joo mullakin oli Eemililtä se närästys ihan kaameaa

:$ Yöllä saatoin herätä siihen, että tulee sellainen tukehtumisen tunne ja nous karvas vesi suuhun ja silloin saatoin sen vuoksi oksentaa, en pahoinvoinnin... Oltiin kesälomareissullakin Tampereella ja oltiin siellä leirintäalueella heräsin aamuyöstä, oksensin asuntovaunun lattialle ja ulos mitä pystyin piettämään |O Siellä porukka oli vielä ulkona toisissa leireissä ylhäällä ja juhlivatkin, varmaan katsoivat hitaasti kun meikäläineen yöpuvussa sinne vaunun nurkalle juoksin :$ Toivottavasti nyt ei tuu sitä.

Ja toivotaan että sullakin se olo alkaa kohentua, että pääsette vauvan yritykseen. On tää vaan niin ihanaa. Pitää vaan nauttia, koskaan kun ei tiedä vaikka olisin viimeistä kertaa raskaana. Ei se niin sanottua ole, että lapsia tulee. Musta ne on niin sellaisia lahjoja että..

*muoks* Niin Dogtor että ei me vielä tiedetä kumpi on tulossa, ei ens vaan seuraavan viikon torstaina ultra =)

Huomenta!
Aikas levoton yö Eerolla. Tais nähä unia uusista kavereistaan ;)
Kyllä mä Krisu sut ja neitin muistan, kyllä ne ihanat pitkät hiukset jäi mieleen. Söpöliini tyttönen muutenkin, kuten kaikki oli (Eero tykkäs kovasti jokaisesta).
Mä kans ukolle niistä paparatseista puhuin, mihin lie kuvas??
Eero taitaa vaatia nyt äitiä keittään aamupuuro,vaativa herra =)

Ainii:

PANNUKAKKU

1l maitoa
2 kananmunaa
2tl vaniljasokeria
1-2tl leivinjauhetta
100g sulatettua margariinia
6dl vehnäjauhoja

Kaikki aineet sekoitetaan järjestyksessä keskenään. Paista 225 asteessa n.30min

Syö ja nauti :p

Meillä on nyt kaksi edellistä yötä olleet huomattavasti aikaisempia levottommampia. Aatu heräsi viime yönä syömään kolme kertaa ja mesuaa sängyssä unissaan jos mitenpäin. Illallakin on vaikea saada sänkyyn kun pyörii miten sattuu ja pää on aina kääntynyt jalkopäähän. Mikähän lie poikaa vaivaa :/ Aamu-unillekin sain kolme kertaa yrittää sänkyyn ennenkuin jäi suosiolla, piti tiukasti tissiä suussa eikä olisi millään päästänyt irti. Itku tuli aina kun irrotin rinnalta ja laitoin sänkyyn.

Pitääpä kokeilla Vilma-Onnin pannaria, kiitos reseptistä :flower:

Dogtor: mulla tuli kans toissa yönä ihan haikea tunne kun valvoin tuon pojan kans ja aloin miettiä yhtä sun toista vauva asiaa. Mietin esikoisen syntymää, sitä laitoksella oloa kun istuin tyttö sylissä kiikku tuolissa, katselin vauvaa haltioissani kyyneleet silmissä ja mietin että miten mulla voikaan olla näin ihana tyttövauva sylissä. Meillä nämä lapset ei todellakaan ole mitään itsestään selvyyksiä kun neitiä ennen meitä koetteli neljän vuoden selittämätön lapsettomuus :'( Ne oli rankkoja aikoja, ehkä elämäni rankimpia. :'(

huomenta kaikille!ei oo jaksanu kirjoitella,kaikki on v*******u..ukon kanssa perjantaina otettiin pientä matsia..kyllä oon kurkkuani myöten täys tuota sen tissuttelua..nyttenkin saumas noita keittiön kaakeleita uudelleen,niin johan oli kerenny ties kuin monta kaljaa kiskomaan..hänen rentoutumiskeino..sanoin sit et mikäs se miun rentoutumiskeino on,kun koskaan ei mihkää pääse..ota siiderii, sano ukko..mie sanoin et en ota,riittää ku yks täs huushollissa ottaa..ja mihin mie ees lähen..kun en voi tyttöö siulle jättää siinä pelossa et sie kiskot täällä kaljaa..prkle,et ketuttaa :headwall: eilen sitten piettii mykkäkouluu koko päivä..ja varmaan se jatkuu vielä tänäänkin..tiiä häntä.miun vanhemman tytön kummit olis tulossa venlan  rotinoille..no johan tuo on korkee aikakin kohta tyty 7kk :o venla on ruvennu sitten nukkumaan päikkäreitä enää 1.5h,ja ottaa sitten parit 45min tirsat vielä..mutta nukkuu  yöllä vaihtelevasti sen 10-12h eikä maitokaan silloin aamutuimaan maistu..mutta puuro maistuu sitten aamulla,ja leipä..yks oikein suu ammollaan oottaa että saapi leipää suuhunsa.. :D viime yö oli taas alkuyöstä sellasta myöhkäämistä et oksat pois..koko ajan neiti oli mahalleen..tais sitten jopa nukahtaa mahalleen..sen sata kertaa varmaan käänsin kolmeen mennessä tytyn selälleen..
täällä pakkaskeli,luntakin sato kivasti aamutuimaan..nyt pottulaatikko uuniin..
sunnuntai päiviä kaikille.

Tää ei ole enää todellista,,

Sara on taas ollut kuumeessa ja keuhkoputkentulehdus todettiin sitten eilen. Mä heräsin samoilla oireilla tänään, kurkku kipeä ja päätä taas särki heti aamusta, onneks ei ole kuumetta ainakaan vielä.

Kiva että teillä oli kiva tapaaminen eilen =)

Niinukka: minä jo eilen ihmettelin missä olet kun yleensä päivittäin kirjoittelet. Meillähän oli eilen kans pieni yhteenotto, kirjoitinkin siitä lyhyen pätkän iltasella ja samat kuviot täälläkin. Meillä ei tosin ole koskaan mykkäkoulua eikä nytkään. Se asia käsiteltiin eilen loppuun eikä siitä sen enempää. Minä olen sellainen tuuliviiri että päästelen heti höyryt ulos ja se on siinä. Inhoan mykkäkoulua kun koko arki menee miettimiseen että mun pitää nyt olla vihainen ja puhumatta, ei sovi meikäläiselle :o Tiedän kuinka ikävää on kun toinen väheksyy toisen mielipiteitä ja kehottaa tekemään samoin kun itse. Meilläkin tuo aina sanoo että eihän tässä ole mitään hätää ja se raivostuttaa mua niin maan p.rkeleesti. Itse tuossa hippasee pikku pieruissa niin kyllähän se helposti tuntuu siltä että eihän tässä mitään :whistle:

katjanna en tiiä mikä itteeni on oikein mennyt et kun itekkin ennen otti (siis enne venlan ootosta)
mutta nyt en siedä yhtään et ku tuo ottaa..tässä toissa viikolla mentii venlan kanssa perhekerhoon,illalla, ja oli sillä välin kerenny lillittämään ties kuin monta olutta..miulla kiehahti yli..menin autotalliin ja kolusin sen kaapit siellä ja raahasin oluset sisään ja kaadoin viemäristä alas..siis varmaan olisin voinut ukon kuristaa jos penskat ei olis ollu kotona..niin vihanen olin..sitten lupaa ettei ota..viikko menee ettei ota yhtää mut sit taas..
on se kuitenkin vähentynyt huomattavasti kun tässä saatto mennä et joka ilta otti sen "mukamas" pari saunaolutta..
mut mie oon vaan niiiiin helkatin kypsä tähän..mietin et pitäskö johonkin lähtee reissuun vai mitä teen..hitto ku siskonkin luo on niin pikä matka ettei jaksa ajaa eikä joku junakyytikään venlan kanssa innosta :o

Niinukka :hug: ei mullakaan ole tehnyt enää Annin jälkeen kulkea eikä ottaakaan mitään. Olen kulkenut ihan tarpeeksi ennen lapsia enkä nyt jaksaisi yhtään krapula päivää. On muutenkin ihan tarpeeksi raskasta välillä pyörittää tätä arkea, saati sitten kun hankkisi itelle vielä oksutaudin. Välillä toki kaipaa omaa aikaa, mutta sekin laantuu sitten kun tulee "helpompi" päivä. Jos vaan keksit jonkun paikan mihin mennä, niin lähde ihmeessä käymään jossain reissussa.

niinukka :hug: .....
ei mullakaan omaa aikaa,pälli hajoaa ihan oikeasti....nyt kun miehellä on tuo motukka niin tuskimpa enää kotona viihtyy sitä vähää :'( !

hakusessa rakastava,perhettä arvostava komea salskea pitkä tumma ihana hyvärunkoinen hyvätapainen minua palvova salarakas ;) ,mahdollisuudet edetä reitttä pitkin ihan viralliseksi rakastajaksi :p ........juu,kotiäitin päiväunia ;) !

Jaahas, näkyy olevan liikkeellä taas tuota kinaamista miehen kanssa, ja vieläpä vähän samoista aiheista :/
Meillä on käyty samoja keskusteluja, minua risoo kanssa tuo tissuttelu ihan silmittömästi, ja olen sen kyllä miehelle ilmaissutkin, mielestäni melko selvästi. Tuntuu vaan, että joskus mies ei tiedä mitään muuta keinoa rentoutua, kun pari olutta. Minua ärsyttää varsinkin se, jos mies ei malta odottaa edes iltaan, vaan pitää iltapäivällä ottaa olut, "kun janottaa" jotain tehdessä..Hemmetti, saahan sitä hanasta vettä!
No, meillä kiristelee hermoja millon mikäkin, oman ajan puute, yhteisen ajan puute, rahan puute..ei tämä elämä kolmen pienen lapsen kanssa, pienillä tuloilla aina mitään herkkua ole :(
Onneksi saatiin taas pitkästä aikaa vähän selviteltyä juttuja, ja päädyttiin siihen, että yritetään repiä sitä yhteistäkin aikaa jostain, ja kumpikin vuorollaan ottaa hetken silloin tällöin, ihan itselle (käytännössä siis kumpikin käy kerran-pari viikossa pari tuntia liikkumassa, jollain tapaa, ja sitten ne pienet päiväunoset joskus).
Rahaksi sitä ei voi muuttua, mutta onhan tuota tähänkin asti pärjätty, joskus vaan ahdistaa, kun kaikesta pitää tinkiä, ei tuo kotihoidontuella elely viime vuosina, ole taloudellista tilannetta kohentanut :headwall: Ei tullut eilen lottovoittoakaan :whistle:

No se siitä..Meillä meinaa mennä nykyää yöunille meno tytön kanssa vähän tappiseksi, tissille haluaa nukahtaa, mikä ei minua sinällään haittaa, mutta ennen se tapahtui aina hetkessä, ja sitten sai ottaa tissin pois ja laittaa sänkyyn, mutta nytpä pitäisi saada nukkua tissi suussa :o Illalla meni jo ihan mahdottomiin, lopulta annoin tytön miehelle, jonka kanssa sitten nukahtikin..Jospa tästä tulisi tapa, että tyttö menisi isin kanssa nukkumaan iltatisuttelun jälkeen, passais mulle ;) :D Meillähän nuorempi poika oli jossain vaiheessa sellainen, että minun kanssa ei malttanut nukahtaa ollenkaan, mutta miehelle nukahti hetkessä!

Mukavaa sunnuntai päivää kaikille :)

huomenta..mikähän yleinen kiukku päivä menossa?minä oon äkänen ku ampiainen..ja poitsu kans..no nyt se sentään nukahti joka oli aika työn ja tuskan takana..ukkoki ärsyttää taas :headwall:

Minä en osaa muutaman oluen tai siiderin nauttimisesta suuttua. Sitte alkaa ärsyttää kun juomisen huomaa käyttäytymisestä ja puheista. Me ei miehen kanssa oteta eri aikaan, vaan otetaan yhdessä jos otetaan. Minä ainakii oon sellanen, et viikonloppuna tykkään ottaa lasin viiniä tai oluen ruokaa laittaessa, tai kylmän oluen siivousurakan päätteeksi.
Just tänään tuossa ukossa ei ärsytä mikään, mut huomennahan saattaa tilanne olla ihan toinen :D
Kaikkein eniten tuossa miehessä ketuttaa saamattomuus ja sellanen hitaus joissain asioissa... :kieh:

Yhteistyössä