Hei vaan kaikille tänne! =)
Ja onnea matkaan täältäkin Viinikalle ja Rontille! :wave: =)
Mulla neuvolareissu takana.. Jotenkin jäi hassu olo siitä ja hiukan ärsyttää..Niinkuin tuntuu meitä kaikkia ärsyttävän tässä tilassa mikä vaan
Paino: 58kg painonmuutos +900/viikko. 14kg tullut yhteensä

:ashamed:
RR: 118/83
Sf:34cm ja vatsanympärys 94cm
syke:155
liikkeet:++
Virtsa: puhdas
ja rt
mutta mutta...
Mua jotenkin taas jännittää minkä kokoinen vauvasta tuleekaan jos loppuun asti mennään?? Rv 32 oli arvio 2100g ja painoahan oli tullut vauvalle edellisestä mittauksesta 550g 2,5viikossa, vaikka mulla oli se aivan kauhea vatsakuralla viikko ja oma paino laski myös.
Aikoinaan rv 24 Bruno Cacciatore teki arvion että vauva olisi syntyessään 4,5kg täysiaikaisena

Tuskin nyt kuitenkaan ihan niin isoksi kasvaa..?? Mun synnytys sairaalassa tehtiin painoarvio rv 29 ja silloin lääkäri siellä veikkasi ~4kg vauvaa täysaikaisena.
No...mun th ei pistä mua synnytystapa-arvioon sinne mun synnytys sairaalaan, niin kuin mun ymmärryksen mukaan yleensä tehdään, vaan painoarvion tekee tk-lääkäri. Mun edellinen th oli sitä mieltä että lantio pitäis kuvata, mutta tää nykyinen ei aio otattaa kuvia. Suurin vauvoistani tähän mennessä on ollut 3410g ja ponnistusvaihe 1h20min. Siksi pelottaakin että jos tämä on isompi niin mites sitten synnytän, niin että vauva tulis ihan hyvin ulos?
Näistä synnytys peloista kun juttelin nyt th:lle viitaten tuohon rv32 painoarvioon ja sf-mittaan joka on sama kuin edellisten kanssa synnyttämään mennessä rv 39-40, niin hän vaan tokas että tämä on varmaankin pikkuisen yli 3kg syntyessään, ei mitään hätää. Jotenkin tuo th vähättelee mun pelkoa synnytyksestä tän suhteen :ashamed:
Mulla kun on ollut sellainen kuvitelma että vauvan paino nousee aika tahtiin loppua kohden? Olenko mä väärässä?
Kysynkin teiltä viisaammat, miten paljon vauvalla paino nousee per viikko loppua kohden? Yksilöllistähän se on tottakai mutta suunnilleen siis jos istukka toimii hyvin jne?
Ja olen myös kuullut että sf-mitta ja sen meneminen yläkäyrän yläpuolella ei aina ole merkki vauvan suuresta koosta, mutta kuitenkin ihmetyttää tuo, kun kaikki muut lapseni ovat menneet keskikäyrällä tai alle keskikäyrän ja tämä huitelee yläkäyrän yläpuolella.
Mä jo mietin että meen kohta yksityiselle synnytystapa-arvioon...että saan mielenrauhan. :ashamed:
Vali vali ja nari nari.... :snotty:
Milli ja pötkylä rv 34 tasan, joka eilen suppaili tasaseen tahtiin jo tiukempia suppareita ja poras päätään alas päin