***LOKAMASSUJEN SYYSKUU***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja henkka81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
minäkin täällä koneella roikun,takapuoli istumisesta aivan puuduksissa..josko mitä uusia kuulumisa tulis..hiljaista on..pitää kai jotakin sapuskaa lähtee kohta tekemään..mieskin nukkuu vielä yövuoron päälle.

No wau...taitaa Rontti tosiaan olla tositoimissa =) Itsellä viimeinen neuvolavisiitti takana ja täytyy sanoa että pikkuisen rupesi jännittämään pysyykö pikkuinen sisällä tuonne ensi viikon sektioaikaan asti! Neuvolatäti oli sitä mieltä käsikopelon perusteella, että saattaapi tulla koska tahansa. Eihän tässä muuten mitään, viikkojakin "tarpeeksi" (37+0) kasassa, mutta tuo etinen istukka ja suuri vuotoriski kyllä pelottaa. No taidetaan unohtaa saunanpesut ym. touhut tältä viikolta :D

Tänään ollaan menossa vierailemaan Kättärille sektiolla synnyttävien tutustumiskäynnille. Voih...toivottavasti näkyisi myös joku pikkunyytti :heart:

Jaksuja kaikille sateen keskelle! Ainakin täällä Helsingissä kunnon syyssade. Toisaalta mukavan piristävää!

huhhuh, ompas täälä jännät tunnelmat! :) Rontille ja Viinikalle paaaaljon onnea matkaan! ja uusille :flower: oon kironnu et ku joutuu käymään öisin niin usein vessas, ykski yö vaan 7 kertaa. nii viime yönä kävin sitte vaan kerran!!!! =) pienet on ilot mullaki.... :laugh:

mummuni joutu tänään äkillisesti sairaalaan ku oli heikkovointinen ja nyt odottelen vähä tietoja sieltä... oltiin tosi läheisiä ja hermostuttaa että onko jotain tukosta ilmassa kun aikaisemminkin on ollut.. noo eiköhän ne sieltä ilmottele. täytyy varmaan lähtee kattoon sitä sitte ku saa tietää vähä enemmän. iltapäivällä ollaan lähdös kummitytön kanssa niinisalon varuskuntaan kattoon armeijapoikia ;) kummilikan serkku on sielä ja lupasin lähtee seuraksi kun itekki oon sielä varusmiespalveluksen suorittanu. kiva mennä kattoon tuttuja naamoja. kesäkuulle suunniteltiin jo meille uutta kertausharjotusta, saas nähä miten tän mamman käy, uskaltaako jättää nyytin iskälle sitte muutamaksi päiväksi... :whistle: nojoo, ehkä liian aikasta miettiä moista.

naureskelen täälä Dirlittanin tytön nimiehdotuksille, voi olla että tää meidän pikkunen saa lähes samanlaisen nimen lopuksi ku tuntuu että millää ei päästä yhteisymmärrykseen nimestä. tuo ukko on niin vaativa tapaus... :headwall:
pitäs se ylimääränen äpoliaika tulla postissa, toivottavasti tänään niin saa suunnitella vähä viikon ohjelmaa. jännnittää tuon kasvun kans että mikähän siinä on ku ei meinaa kasvaa. no... eiköhän ne sielä asiansa osaa =)
taas tuli tekstiä.......
tin + pienu 36+3

Hei vaan kaikille tänne! =)

Ja onnea matkaan täältäkin Viinikalle ja Rontille! :wave: =)

Mulla neuvolareissu takana.. Jotenkin jäi hassu olo siitä ja hiukan ärsyttää..Niinkuin tuntuu meitä kaikkia ärsyttävän tässä tilassa mikä vaan :whistle:

Paino: 58kg painonmuutos +900/viikko. 14kg tullut yhteensä :whistle: :ashamed:
RR: 118/83
Sf:34cm ja vatsanympärys 94cm
syke:155
liikkeet:++
Virtsa: puhdas
ja rt

mutta mutta...

Mua jotenkin taas jännittää minkä kokoinen vauvasta tuleekaan jos loppuun asti mennään?? Rv 32 oli arvio 2100g ja painoahan oli tullut vauvalle edellisestä mittauksesta 550g 2,5viikossa, vaikka mulla oli se aivan kauhea vatsakuralla viikko ja oma paino laski myös.
Aikoinaan rv 24 Bruno Cacciatore teki arvion että vauva olisi syntyessään 4,5kg täysiaikaisena :o Tuskin nyt kuitenkaan ihan niin isoksi kasvaa..?? Mun synnytys sairaalassa tehtiin painoarvio rv 29 ja silloin lääkäri siellä veikkasi ~4kg vauvaa täysaikaisena.
No...mun th ei pistä mua synnytystapa-arvioon sinne mun synnytys sairaalaan, niin kuin mun ymmärryksen mukaan yleensä tehdään, vaan painoarvion tekee tk-lääkäri. Mun edellinen th oli sitä mieltä että lantio pitäis kuvata, mutta tää nykyinen ei aio otattaa kuvia. Suurin vauvoistani tähän mennessä on ollut 3410g ja ponnistusvaihe 1h20min. Siksi pelottaakin että jos tämä on isompi niin mites sitten synnytän, niin että vauva tulis ihan hyvin ulos?
Näistä synnytys peloista kun juttelin nyt th:lle viitaten tuohon rv32 painoarvioon ja sf-mittaan joka on sama kuin edellisten kanssa synnyttämään mennessä rv 39-40, niin hän vaan tokas että tämä on varmaankin pikkuisen yli 3kg syntyessään, ei mitään hätää. Jotenkin tuo th vähättelee mun pelkoa synnytyksestä tän suhteen :ashamed:
Mulla kun on ollut sellainen kuvitelma että vauvan paino nousee aika tahtiin loppua kohden? Olenko mä väärässä?
Kysynkin teiltä viisaammat, miten paljon vauvalla paino nousee per viikko loppua kohden? Yksilöllistähän se on tottakai mutta suunnilleen siis jos istukka toimii hyvin jne?
Ja olen myös kuullut että sf-mitta ja sen meneminen yläkäyrän yläpuolella ei aina ole merkki vauvan suuresta koosta, mutta kuitenkin ihmetyttää tuo, kun kaikki muut lapseni ovat menneet keskikäyrällä tai alle keskikäyrän ja tämä huitelee yläkäyrän yläpuolella.

Mä jo mietin että meen kohta yksityiselle synnytystapa-arvioon...että saan mielenrauhan. :ashamed:

Vali vali ja nari nari.... :snotty:

Milli ja pötkylä rv 34 tasan, joka eilen suppaili tasaseen tahtiin jo tiukempia suppareita ja poras päätään alas päin

Voi Rontti että oon hiukan kateellinen sulle... :ashamed:
Täälä ei mitään edistystä..Supistelee edelleen suht kipeesti,mutta ei kuitenkaan niin että olis lähtö lähellä. Yön nukuin kun tukki :o mitä kyl suuresti ihmettelen. Tänään on sit valkovuotoo tullu ihan kunnolla..ja se on nyt pitkästä aikaa "kunnon valkovuotoo" eikä sellasia lima lurahduksia mitä aiemmin. Ja vauva ollu kyl aika vaisu tänään...Tarviikin kohta mennä pötkötteleen josko tuo mun muru tuola masussa jotain tuumais.. nyt vasta kun kunnolla kiinnitin huomioo tähän hiljaisuuteen...tapellut siis tuon uhmiksen kanssa aamun niin ei paljon tuu liikkeitä seurattua :whistle:

Yritän epätoivosesti saada noita kaikkia vanhoja lasten vaatteita johonkin järjestykseen kun päätin nyt sen äippäpakkaus laatikon ottaa sängyks..Aattelin siihen vaan kietasta ympärille tommosen luonnon valkosen kankaan,mikä on mulla käyttämättömänä..Jos siihen sit vaikka jonkun kuminauhan/nauhan koristeeks kietasis. Mulla kun on toi uudinverhokin luonnonvalkonen. Ja nyt on kaapissa KAIKKI alle 68cm vaatteet,aiemmin oli vaan noi neutraalit...Laitan kuitenkin pinoihin niin et on helppo sit laittaa joko tytön tai pojan vaatteet pois kun selviää vaavin merkki.

No mut nyt tuunaan tota pakkaus laatikkoo ja välillä kurkkiin tänne, josko olis jollain vauva uutisia... =)

yksäiti+ hippu rv 37 :heart:

alppiruusu tervetuloa mukaan porukkaan vaan minunkin puolesta! mukava kuulla miten asiat sujuu tämän kotisuomen ulkopuolella!

olipas kyllä kutkuttavaa luettavaa tälle aamulle! Rontille ja viinikalle vaan kovasti tsemppiä!!! :heart:

tänne ei vieläkään mitään uutta. olo on sellanen että maha pystyssä kuletaan vielä ens vuoden puolellakin :whistle: ei mitään supisteluita ym. olo on kuitenkin melkein loistava (jaksan vielä uida, siivoilla, valvoa myöhään ja unikin maistuu) joten sen puoleen pitäis olla tyytyväinen. ja enpä minä vielä toivokkaan että vaavi syntys, on vielä niin kesken tämä kodin laitto pientä varten. ehkä joskus 3-4 viikon kuluttua sais syntyä, kiitos ja kumarrus! :laugh: miestä on kyllä selvästi alkanu vähän jo tuleva la jänskättään ja puhuukin vauvasta nyt enemmän. kysyikin multa eilen että joko mua jännittää, niin vastasin vaan että eipä juuri kun tuntuu että siihen synnytykseen ois vielä monta kuukautta aikaa...

no mutta käyn vähän uimassa ja palailen sitten tänne jännäilemään teitin kanssa!
t.tiipii ja "väiski" rv35+6 :heart: (iik, huomenna vaihtuu taas uus viikko!)

:flower: Tsemppiä vaan Viinikalle ja ilmeisesti myös Rontille :flower:

Kauhistuttavan jänskättävää =)

Itsellä supistelee epäsäännöllisen säännöllisesti ja tuntuu, että tuo römppis ois laskeutunu aikasen alas. Taidan kuitenkin odotella vielä ens vuoden puolella niinkuin Tiipiikin :D :headwall:
Ei kyllä pitäis olla kärsimätön, kun hyvähän se on pikkuisen tuolla vielä kasvaa. Onneks ei oo kukaan vielä soitellu kuulumisia! Mun pinna ei sitä kestäis :kieh:

Heissan taas vähään aikaan!

Täällä kasassa edelleen, supistelee vaan välillä niin viheliäisesti ja meilläkin välillä kiukkuhormoonit jyllää (jotkut niistä kirjoitteli aiemmin..).. viimeksi viime perjantaina ei voinu tuo siippa enää enempiä minua ärsyttää, oikein latelin semmoista tekstiä hälle että ihan itsekkin jo hämmästelin, että minäkö se puhuin noin :snotty: tosi kireenä täällä väliin. Ja miehen lasten kanssa yhteentörmäyksiä myöskin, en voi ymmärtää miten nekin mulla väliin niin ärsyttää, vaikka eiväthän he voi olemassa ololleen mitään, eikä edes pahemmin mitään tehneet. Eivät vaan aina tottele minua ja kärttyävät vastaan... Itsellä niin paha olo sitten, että olenko tosiaan näin tämmöinen... En tiedä johtuneeko sitten raskaushormoneista vai mistä :whistle: Itsellä ei ole niin kaksinen olotila enää, niin siinä sitten kun jotkut alkaa jostain vikisemään tms... :kieh:

Sitten kun meillä miehen lasten äiti ei ole oikein niin aktiivisesti mukanan noiden lasten elämässä ja epäsäännöllisen säännöllisesti pääsevät siellä käymään. Äidin puolen isovanhemmat eivät pidä yhteyttä, isän puolelta on vaan mummo enää elossa ja nyt mummo on tiettävästi lähdössä johonkin kuntoutukseen viikkoa ennen mun laskettua aikaa :o . Eilen mulla tuli yhtäkkiä mieleen, että mitäs sitte jos mulla synnytys alkaa just ja lapset kotona keskenään tms. Eikä se tuskin mikään simsalabim juttu ole siellä vaan käväistä ja mies saa tulla kotiin, mulle eka lapsi, että kyllä varmasti haluan miehen sinne mukaan tueksi :ashamed: . Ja todellakin lasten äidiltä on turha edes kysyä voisivatko mennä sinne... Muuten mummolle kyllä sopii olla lasten kanssa, jos vaan on paikkakunnalla

Nää on näitä uusperheen probleemia taas nämä... Eiköhän ne asiat jotenkin järjesty. Minun vanhemmat ovat sen verran huonokuntoisia, että eivät kyllä jaksa noiden kanssa kauaa, hätätilassa varmaan ainakin vähän aikaa. Tykkäävät kyllä miehen lapsista ja ovat ne todella hyvin hyväksyneet, mikä on ihana asia =) Onneks ovat lapset kuitenkin jo kouluikäisiä, että jonkun aikaa pärjäävät keskenään ja heräävät kouluun kun soittaa, osaavat aamupalan laittaa jne. Mutta ruokahan pitää tehdä päivällä jne. eikä voi ikuisuuksia heitäkään keskenään jättää.

Tulipas purkausta :p

Huomenna mulla on sitten meno synnytystapa-arvioon, että saas nähdä mitä siellä sanotaan. Vähän jännittää. Mies tulee mukaan. Mulla vaan pelottaa, kun olen lapsena loukannut häntäluun, oli silloin kun kuvattiin 90 asteen mutkalla. Silloin lääkäri oli sanonut minun äidille, että kannattee ottaa puheeksi se jos aikuisena saan lapsia, voipi olla jotenkin edessä tms. Huomenna se selviää sitten. Viikolla siksi aikaistettiinki arvio.

Kylläpä alkoi vauva taas kipeästi möyrimään mahassa ja painaa ilmeisesti itseään alemmaksi vielä, kivasti aina väliin tuolla alhaalla vihlaisee :x

Jaksamista vielä kaikille ja Rontille Ja Viinikalle tsemppiä, ihanaa kun h- hetket alkaa lähestyä!

-tytteli ja asukki 36+1

Tietääkö kukaan minkäkokoinen tai millä viikoilla syntynyt vauva ei enää tarvitse keskolaa? Eli pääsee suoraan äidin hoitoon ja pian kotiinkin??
Mulla jotenkin hirvittää kun taas tänään on kipakammin supistellut, ja nyt siis vkoja 35+3.
Ajatus siitä että vauvaa ei saisi viereen, surettaa. No, minua kyllä nyt taas tänään on surettanut ja stressannut ihan kaikki.
Tuntuu että siihen torstaihin, ja lääkärin tarkastukseenkin on ikuisuus.

No, onneksi ne supistukset ei ole mitenkään säännöllisiä, eli kaiketi ne vaan valmistelee tuota kohtua.Kun nyt vielä pari viikkoa menisi, niin ei tarvitsisi sitä surra.

Aamun neuvolakäynti takana..
Pissassa proteiinit ja leukkarit plussalla.. Rr 136/94
Muuteskin on ollu koko aamupäivän oksettava olo ja pikkasen näkemisen kanssa vaikeuksia.. Noh..Minä oksentelin neuvolan weskissä ja terpparitäti soitti äippäpolille..Jonne siis lähdin näytille.. Rr oli siellä kans yläkanttiin, eihän toi nyt viä paha oo mut aikasempiin verraten.
Lapsivettä se lääkäri sano olevan niukasti.
Nyt sit sovittiin et mittailen verenpainetta kotona ja perjantaina taas näytille tai ennen jos oireita ilmenee.
Käynnistämisestäkin se jo puheli..
Eli tää mamma huilailee nyt tän ehtoon ja koittaa olla stressaamatta!
Ainiin..vauvan kokoarvioksi sanoi 2,6kg.

L-ouisa 37+3

Viinikka ja Rontti tsemppiä ja paljon onnea matkaan!!

Pakko kysyä, kun en malta odottaa huomiseen neuvolaan.. :ashamed:
Eli voikos olla mahdollista että pikkis olis jo kiinnittyneenä "lähtökuoppiin" kun tuntuu, että sillon kun pikkiksellä on hikka, niin se hikka on mun pyllyssä tai jossain siellä, vattassakin kyllä tuntuu mutta tuntuu että tuo pyllykin nytkähtelee.. :ashamed:
Mua oikeesti hävettää kun mä en ole saanut vauvalle oikeestaan mitään laitettua valmiiks, puolet vaatteista on pesemättä ja kaikki silittämättä. Tosin johtuu siitä että hoitopöytä saadaan hankituksi vasta tällä viikolla..
Tuntuu vaan inhottavalle koittaa tunkea sänkyä ja hoitopöytää tuonne makkariin, kun yläkerrassakin kaks huonetta tyhjillään, toinen toimittaa vierashuoneen virkaa ja toinen toimii väli varastona. Alakertaan tulee kyllä kodinhoitohuoneeseen toinen hoitopiste, mutta ei alakerran remontti taida valmistua ennen lokakuuta, joten se sitten aikanaan. Meillä siis kolmikerroksinen omakotitalo ja tilaa olisi, muttei kuitenkaan. Kun en pikkuista halua yksinään tuonne isoon yläkertaan jättää, kun meidänkin makkari kuitenkin on tässä keskikerroksessa. Alakertaan ei taas makuuhuoneita tule, kaksi huonetta kylläkin, mutta lähinnä viihde käyttöön.. no se siitä..

Joku kyseli aikaisemmin, että onko nimet valmiiksi mietitty, meillä on. Ultran mukaan (varmistin viime ultrassa vielä) poika tulossa. Nimi on siltä osin tosiaan selvä, minä haluaisin nimen vain väliviivalla ja mies ilman. Muuten selvä. Tytön nimikin on tiedossa jos kuitenkin tyttö sattuisi tulemaan. :whistle:

Terveisiä sateisesta ja tuulisesta etelä-suomesta..
PuPu ja Pikkis 36+1 :heart:

Aijoo, piti toivottaa uusille tere tulemast, ja Kiisumirrille jaksuja varmasti inhottavan ja stressaavan tilanteen takia. Toivotaan että teidän kirpulla kaikki on kunnossa ja vauva kasvaa hyvin!! :heart:

Minäkin olen pitkin päivää käynyt palstalla kurkkimassa :D Taitaa tosiaan Ronttikin olla vauvaa tekemässä :heart: Mulla alkaa jo ittelläkin ressata tämä nukkumishomma! Eilen illalla vielä kävi niin että näkö sumeni aina välillä! Siis ku tuossa tavallisia kotihommeleita tein,viikkasin vaatteita ja sitärataa niin välissä omat kädet hävisi kokonaan näkyvistä :o Sitten miehen kanssa alettiin pelaamaan noppajazzia niin en erottanut nopan silmälukuja ku niin palleroita lenteli :/ Menin sitten koittaan saada unta ku päätäkin tuntui pikkusen särkevän (mulla ei oo mitään migreeniä) mutta heräsin jo 02.30,että kolmisen tuntia sain nukutuksi. Siitä asti sitten olen taas valvonut ja tuossa kahden aikaan nyt päivällä menin väkipakolla sänkyyn muka nukkumaan kun niin omituinen olo mutta kakstuntia minä siellä sängyssä pyörin kyljeltä kyljelle :|

Anteeksi jauhea valitusvirsi mutta itteä jo pelottaa että sitten kun vauva päättääkin syntyä niin äidillä on jo valmiiksi kuukauden univelat :o Mikähän tähän auttais? Kaitpa minä sitten vain stressaan ja jännitän tätä uutta tilannetta :saint: Ei vaan tunnu muuten yhtään stressaavalta ja kaikki on kaikin puolin hyvin :whistle:

Meilläkin taitaa vissiin sittenkin olla nimi valittuna pojalle :heart: Jos sittenkin jostain syystä tyttö tulisi ni se saattaisi jäädä ilman nimeä :D ei nimittäin harmainta aavistusta minkä sille laittais,ihania ehdotuksia nuo Ruusunen ja Sateenkaari :laugh: ehkei nyt kuitenkaan...mutta noita nimirekistereitä tuossa kerran selailin niin olipas vain joku perhe laittanut pojalleen nimeksi Homo :$ kaikkee sitä kuuleekin :D

Diipeli

Moi kaikille!!
varmaan se on rontti päässyt tositoimiin,kun ei näy :)

alppiruusulle tervetuloa joukkoon!
L-ouisajaksamisia sulle,toivottavasti olo paranee
:hug:

suklaata kävin hakee lähikaupasta,hui että meni nopeeta yli puoli levyä...
kyllä tulee herkuteltua nykyään paljon :o
saan syötyä jäätelöäkin ihan kamalat määrät illassa(en kehtaa ees kertoo kuin paljon) :D
keskiviikkona on sitten se synnytystapa-arvio,jännittää että onko supistukset tehny mitään jne..
ja tosiaan jännä kuulla mitä lääkäri veikkaa vaavin painoksi!!
yksäiti kirjoitti että vauva ollut hiljanen,niin tämä meidänki kulta.
välillä tosiaan pakko mennä levähtään ja taputella toista hereille...
aina sitä säikähtää...
toissapäivänä oli tosi virkkuna:heart:
käytiin saunomassa niin siellä pikkunen venytteli hurjasti masussa, miehen kaa naurettiin ku maha veny miten sattuu:)

onkos täällä muilla alaselkä kipeenä??tuntuu ku ois sellasta "tulehduskipua".
mutta nyt vois painua ruuan laittoon,voikaahan hyvin:wave:
-milla36+2

Täälä vaavi edelleen hiljasempi kun normaalisti..Liikkuu kyllä,että en yhtään huolissaan oo. Supistellu edelleen..ja niiiiin kamalan kova painon tunne tuola alapäässä..Äsken kun olin perunoita kuorimassa niin tuntu supistuksen kanssa et vauva kyl varmasti tippuu kohta...Voiko se nyt vieläkin itteensä alemmas tunkee vaikka pää ihan selvästi tuola alapäässä tuntuu jo.. outoa.En muista esikoiselta tällasta ollenkaan.

No mut nyt ruoan laittoon ennen kun lasten ohjelmat loppuu =)

Täällähän on taas tapahtunut ja tekstiä tullut! Oi, miten jännää, onnea Viinikalle ja Rontille, siellä taitaa tositoimet olla jo käynnissä, tai ehkä jo nyytti kainalossa..*hieman kateellisena*

Tervetuloa uusillekkin mukaan :wave:

Täällä on taas olo heitellyt, toissayö oli siis melkoisen toivoton, nukuin n.2 tuntia, ja senkin pätkissä :o
Viimeyö meni ihan ok, vaikka eilen siivoilin aika paljon miehen kanssa, tosin supisteli kyllä melko tujakasti :/

No, tänään oli sitten lääkärineuvola, ja selvisi sitten, että kaikista näistä supisteluista huolimatta vauva ei ole lähelläkään kiinnittymistä (heh, no tosi ylhäällä oli nyt), välillä porailee niin ilkeästi alapäähän ja kauhea painon tunne, olisi kuvitellut, että olisi edes jotain tapahtunut, mutta paikatkin siis tiukasti kiinni, vähän pehmennyt vain, ja kun paineli mahaa samalla, näkyi, että aavistuksen paikat antoi periksi, mutta ei näistä kovista suppareista, selän poltteluista, menkkakivuista ja porailuista ole sitten mitään hyötyä :headwall: Minä se ihan varmasti olen täällä vielä joulunakin :kieh: No, mutta yli mulla on mennyt edellisetkin, joten en minä ihan tosissani odottanutkaan tätä ennen la:ta, mutta miksi olon pitää olla jo näin hankala, ja tätä vielä monta viikkoa :headwall: :headwall:

Vauvan tämän hetken paino-arvio oli n. 2200g, eli ei mikään iso, jonkin verran pienempi olisi kuulemma tulossa kuin edelliset, n. 3kg olisi paino-arvio la:n tienoilla. Aiemmat on olleet n.3,5kg, oikein sopivan kokoisia mielestäni :p

Niin, ja sainhan minä vihdoin veikkauksen sukupuolestakin, ei kuulemma näkynyt pelejä eikä vehkeitä roikkuvan haaroissa tällä kertaa, tämähän jännäksi menee :D

lhs rv36+2 *lokakuun loppua odotellessa* :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
Tietääkö kukaan minkäkokoinen tai millä viikoilla syntynyt vauva ei enää tarvitse keskolaa?

Viikolla 35 syntyneet kuulemma tarvitsevat enää harvoin tehohoitoa, mutta on tietysti tapauskohtaista... itsekin olen tuota miettinyt niin kysyin kerran äitipolilla.

Joku kysyi että monesko minulla on tämä tulokas, ja toinenhan tämä... tuntuu jotenkin ihan hullulta että oon kohta ihan oikeasti kahden lapsen äiti!! Aina ajattelin että yksi lapsi on maksimi, ja sekään ei ollut itsestäänselvyys. Mutta enpä silloin vuosia sitten tiennyt että vielä joku päivä tapaan Elämäni Miehen ja muutan mieleni :heart: Eli tämä masuasukki on tosiaan miehelleni ensimmäinen.

Täällä on myös alaselän kanssa isoja ongelmia, ylös nousu, istualtaan tai makuulta on yleensä melko haasteellista, ja jalat meinaa usein lähteä alta, kun niin vihlaisee ilkeästi alaselkää :(

Meidän poika syntyi 34+5 viikolla ja kätilö sanoi, että kaikki vauvat jotka ovat alle täyden ajan, eli 38rv arvioidaan tarvitseeko keskola hoitoa. Minun vieruskaveri huoneessa synnytti tytön 36 raskausviikolla, vietti keskolassa 4 päivää.Sen jälkeen pääsi äidin kanssa osastolle vierihoitoon.

Ok, eli aika tapauskohtaista on. No, toivon tosiaan että menisi ihan sinne laskettuun aikaan asti.
Nyt taas iltaa kohti ollutkin parempi olo, eli toivon mukaan tämä vaan on tällaista esimakua tulevasta.

Niitä Viinikan ja Rontin kuulumisia kaikki tuntuu kaipaavan, hengessä ollaan mukana:)

Miäpä se äsken siivosin lasten vaatekaapit ja mätin kaikki vähääkään pienen oloiset pois ja suuret piilotin. Nyt ei mies voi vahingossakaan pukea noille päälle pieniä tai suuria vaatteita :whistle: Ellei löydä niitä isoja vahingossa :kieh:
Pitäisköhän vielä laittaa näkyville vain yhteensopivat paidat ja housut ;) Miä yritän pelata varman päälle :D

Nimistä ei muutes ole hajuakaan. Tytölle keksisin varmaan kymmeniä vaihtoehtoja, pojalle taas en yhtään ihan äkkiseltään. Joka kerran ollut sama juttu. No pitää katsoa kumpi tuolta tulee ja miettiä sitten :) Tai paremminkin taistella sitten isännän kanssa. Hyvä ettei ilmiriitaa olla joka kerta saatu pystyyn :whistle:

Kotiäiti hienoa että potilaat ovat jo pikkusen parempia :)

Selkäkivusta mulla on tuo selkä sellainen menkkakipeä tai hirveän väsyneen tuntuinen + ne saamarin vihlasut :kieh:

Voi että, milloinhan saadaan ensimmäinen vauvauutinen kuulla uusista pienokaisista :heart: Miä muutes manasin äidillekin tänään että yks äiti jolla on samana päivänä la, pääsi jo laitokselle :ashamed:

Muutes se heittää tuon silmäniskun jos sulkumerkkiä edeltävä kirjain on ä. Jos siihen näppää välin perään, iskua ei tule.

tuutilulla rv 38+2

ja tervetuloa uudet!
Apua, jännittää viinikan ja rontin puolesta! Siellä ehkä ollaan tosi toimissa, toivottavasti kaikki menee hienosti1

Äippälomalainen hyppäsi tänään miehensä autoon sen startatessa työreissulle turkuun, olipa ihanaa nähdä vanhoja kavereita! Ollaan asuttu ennen 5 vuotta siellä niin tuttuja sieltä päin löytyy... Sain yhdeltä ystävältä tosi paljon vauvan vaatteita, ja vielä oikean värisiä ;) Hänellä olisi ollut antaa niin neljä kassillista, mutta valkkasin vain kaksi, kyllä silläkin määrällä pärjää hetken aikaa. Tuli myös itkuhälyttimet puheeksi ja sain myös sen matkaan, aivan mahtavaa! Olinkin jo huutonetistä sellaista useamman kerran yrittänyt huudella, mut aina viime tingas hävinnyt huudon.

Sitten aivan ihana yllätys eilen, mun äiti löysi varastosta jo hävitetyksi luulleet minun vauvavaatteita!!!! Siis aitoa retromuotia luvassa vauvalle! Kaikki vaatteet olivat säilyneet ihmeen kaupalla hyvin, ei hometta eikä koin syömiä, kunhan ne vaan pesee kunnolla niin hyvä tulee. Voin sit vaik laittaa kuvia kunhan homma etenee.

Niin, lauantaina oli vauvakutsut. Ja oli aivan ihanaa, vaikka eilen olinkin sit aivan raato. En hääräillyt tapani mukaan (kun mies kävi ostamas kakunkin mun puolesta) mut siliti näköjään seurustelu ja emännöinti kuluttaa näillä viikoilla jo... Oli kiva jutella kaikesta vauvaan, synnytykseen ja raskauteen liittyvistä asioista ja sainpa paljon kullan arvoisia vinkkejäkin.

Huomenna on sitten neuvolalääkäri, vähän pelottaa. Se kuitenkin haukkuu mun painon nousun (joka johtuu turvotuksesta) ja veren paineen (joka tuskin on ehtinyt laskemaan mun hurjan työtahdin jäljiltä vielä) mut mennään kuulemaan tuomio.

Mitä te muuten olette kirjoittaneet sairaalan esitietolomakkeen toiveita-kohtaan? Kivuton, nopea synnytys ja hyvä lopputulos? :laugh:

Täällä on näköjään taas junttapulilla hikka, voi kun se aina huvittaa. Nikotteleekohan vauva samaan tahtiin sitten synnyttyäänkin...

Mutta nyt Ippuli siirtyy sohvalle, pian alkaa odotettu sarja, täykkärit. Onko täällä muita täydelliset naiset-sarjan faneja?

Mukavaa illan jatkoa toivotellen

Ippuli 35+3

Yhteistyössä