?? LOKAMASSUT ?? huhtikuu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuutilulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moi kaikille!
Kirjoitin jo aiemmin pitkän sepustuksen, mutta se katosi johonkin kun tuli joku error, enkä jaksanut naputella uutta perään.
Mutta kommentoin Turun hammaslääkäritilanteesta pikapikaa. Ekalla neuvolakäynnillä sain numeron mihin soittaa ja varata tarkastusaika. Soitin sinne eilen ja sain ajan toukokuun loppuun. Muuten ilman tätä raskautta vastaava tarkastus olisi mennyt ENSI VUOTEEN!!! Joten jotain konkreettista hyötyä on olla raskaana! :laugh:
Oma napa hiljainen: Maha ehkä vähän paisunut, kyttyrässä istuessa tuntuu outo "pallo" sisuksissa, minkä vuoksi tulee herkästi suoristettua selkä. Paha olo helpottanut todella hyvin ja iltaisin ruokakin jo maistuu. Tästä se painon nousu varmaan sitten kiihtyy.... Apua!!! Väsymys edelleen hallitseee iltapäiviä, joten todella toivon sitä energistä keskiraskautta tulevaksi ja nopsaan.
Hyvät yöt kaikille, Piippu rv 14+4
 
Huomenia kaikille,ja tervetuloa uusille =)

täällä on hammaslääkäri asiaa ollut.meillä pääsee vaan hammashuoltajalle ilmaiseksi tarkistukseen,ja sitäkautta varataan aikaa hammaslääkärille jos tarvetta on..ite kammon hammaslääkäriä yli kaiken,ja viimeisessä pakossa sinne menen..ja onhan nuo jonotkin sinne ruhtinaalliset,kun mies juuri hoidattaa hampaitaan niin eka käynti oli maaliskuussa ja toinen käynti olis nyt toukokuun lopussa,tietysti jos särkyä tai jotakin muuta ongelmaa niin luultavammin särkypäivystykseen pääsee.
eli ei tuo hammaslääkäri mikään minun suosikkipaikka ole :/

eilen oli neuvola,ja kaikki oli hyvin,verenpainekkin tosi alhainen minun entisiin lukemiin verrattuna,oikein itsekkin hämmästyin kun neuvolan täti lukemat sano, =) ja hempparikin oli alkumetreistä kohonnut 130,kun alussa oli 122.vaikka en ole ainakaan kahteen kuukauteen syönyt niitä vitamiinejä.
ja sydänäänet olivat voimistuneet sitten edelliskerrasta =)

ja sf(vai mikä se nyt oli) mitta oli 17cm.että taitaa se masu sieltä pullahtaa sittenkin esiin.

seuraava käynti on sitten kesäkuun alussa,onneksi tuossa välillä on se rakenneultra.

eipä tänne taivaan alle tän kummempia,
taidan koiran kanssa lenkille lähtee
hyvää päivää kaikille
=)
 
heipä hei pitkästä aikaa....
Aattelin kirjottaa kun on vähän venähtäny täällä käynti... ei oo kerenny.
Tänään kävin neuvolassa ja eka lääkäri käyntikin oli... kyllä hävetti ku näin kuka on lääkärinä... entisen työpaikan osaston lääkäri. Mä meinasin kuolla ku näin sen, en tiiä tunsko se mut mä kyllä tunnistin sen. Kaikki oli loistavasti masussa, painoa tullu 300g ja RR oli hyvä. Hb ei mitattu ku viimeks oli niin hyvä. Pienen syke oli 145 ja kohtu ulottuu napaan asti ja oikein hyvän kokonen.... nyt vaan odottelen koska se alkais siel potkimaan, jotain jo tuntenu mut en oo varma onko ilmaa vai potkuja.


-Santti- 17+3<br><br>
 
Moi.. Voitteko laittaa sen kerhon tunnuksen niin pääsis kattoo masukuvia? En oo kirjautunu vielä tälle palstalle mutta oon aina käyny lueskelemassa teidän juttuja.. Itellä laskettu aika 8.10. =)
 
Ippuli taisi kysellä kummeista... Kovasti ovat mietinnässä, mutta sellainen ongelmantynkä on asiassa, että ei taideta tuntea riittävästi sopivia luterilaisia! Kaverit on ortsuja, kirkkoon kuulumattomia tai muuten kelpaamattomia. Tai sitten pariskunnissa toinen kuuluu kirkkoon mutta toinen ei, ja kummien yhteismäärä nousee suureksi kun tarvitaan sitten useampi pariskunta. Ja sit on niitä, joiden statuksesta ei oikein tiedä, ja onhan se aika henkilökohtainen kysymys täräyttää, että kuulutko kirkkoon ja onko rippikoulu käyty!

Entäs nimet, onko jo mietitty? Meillä pojan nimi on valmiina, mutta tyttöä mietitään. Muutamaa nimeä olen varovasti tunnustellut, mutta tuli ainakin tulevalta mummilta tuomio: liian erikoinen. Vaikka minusta ei ollutkaan. Hän vaan yhdisti ne johonkin joskus hoitamiinsa vanhuksiin... Itselläni on erikoinen nimi, enkä ole siitä kärsinyt; päinvastoin: nyt kärsin lähinnä siitä, että nimestäni on tullut suosittu nykylapsilla!

Ginnifer ja bebe 14+2
 
Heis!


Minäpä ilmottaudun uudeksi jäseneksi sitten Lokamassuihin, eli pikkuisen laskettuaika onpi 13.10.07 ja ihan ensimmäinen tulokas olisi tiedossa. Sairaala tulee olemaan kätilöopisto, miten sitten lyhennättekin sen... =)
 
Moi taas :wave:

Nyt on sitten tilattu aika 4D-ultraan =) =)

Toukokuulle taitaakin osua 3 ultraa, kun on se meidän ylimääräinen ultra eka, sitten on rakenneultra ja kuun lopulla vielä tuo 4D-ultra. Toivottavasti kaikki on hyvin :whistle:

Masuun kuuluu hyvää, paitsi se ei oikein tykänny kun tein suursiivousta. Kesken lattianpesun piti lopettaa kun alkoi niin alamahaa vihlomaan.

Onko palstalla ketään joka tekee 3-vuorotyötä? Itseäni murehduttaa yövuorot, kuinka kauan niitä pystyn tekemään... :ashamed:

Kultsux3 rv 15+3
 
Tervetuloa lokamassuihin vilma85 ja susa81 :wave: Lisäsin teidät etusivulle.


Tänne ei mitään ihmeellistä kuulu, hyvä niin :) Ainut että ne liikkeet ovat vahvistuneet hurjasti ihan muutaman päivän sisällä. Viime viikolla vielä epäilin vaikka olevinaan oon jo pari viikkoa niitä tuntenutkin. Tänään rumbaa tuolla masussakin onkin vedetty enempi ja vähempi :) Ja ne liikkeet enempi tuntuu vasemmalla puolella, oikealla heikompia ja harvemmin.


tuutilulla kera vilkkaan pienokaisen rv 17+ 4 :heart: <br><br>
 
Heips

Laitoin YV:nä sen salasanan sitä pyytäneille.
Anteeksi kun joidenkin kohdalla kesti, on mennyt muuttohässäkässä aikaa..

Joku harmaa oli sitä salasanaa pyytänyt, ikävä kyllä pitää olla kirjautunut että voi YV:tä laittaa, ja sinne kerhoon tulla, eli kirjaudu ensin:)
Ja ei siellä kerhossa(ainakaan vielä) mitään masukuvia ole, mutta täällä odotuspuolella on ainakin jossain vaiheessa ollut pino missä masukuvia.
 
Tänhään tunsin ekat pienet potkut.Lämmitti niin sydäntä.
Käytin nuorimmaista lasten polilla tänhään ja se sai diagnoosin astma.Nyt onki sitte koko perheellä astma ja atoppinen ihottuma :'(
Muuten vointi on ihan hyvä paitsi että on tämä kamala nuha.Aivan varmasti on allergista tämä nuha mutta kait se vain on kärsittävä.
Nyt lähen pulloruokkimaan pikku kanit ja sitte akvarioon vaihtaan vettä.Sitte laitanki jo nukkumaan.
Mie ja pikkuinen 14+4
 
Piti vielä tulla kysäsemään onkos muilla mieliteot/halut alkaneet :D Äsken just nauroin täällä kun teki mieli kiisseliä mutta en osannut päättää vadelmaa vai mansikkaa. No laitoin molempia :)

Hyvän voileipäkakun korvikkeenkin keksin. Kahden leipäpalan väliin italiansalaattia, korppukinkkua, aamupalajuustoa ja tomaattia. Ja oli muutes hyvää :whistle:


Mietin mihin ihmeeseen tätä menoa joudunkaan :whistle: :laugh:


Ai niin, kuun vaihde lähestyy taas. Haluaisiko joku päivitellä ensi kuussa näitä tietoja? :wave: <br><br>
 
Moi!

Minä ainakin ilmottaudun kolmivuorotyöntekijäksi! Ja olen miettinyt ihan samaa, eli kuinka kauan sitä jaksaa... Työvuorot on tehty jo seuraaviksi seitsemäksi viikoksi, eli varmaan nyt ainakin sen aikaa jos ei kummempia ilmaannu. Nyt alkaa tuo maha näkymään jo sen verran, että ovat jo töissäkin melkein kaikki arvanneet asian laidan, joten täytynee puhella vielä asiasta senkin ihmisen kanssa joka työvuorot tekee. Onneksi on mukava ja varmastikin ymmärtänee.

Onko kukaan muuten vielä miettiny miten aikoo äippäloman alotella? Eikös siinä ole olemassa jokin liukuma, 30-50 vrk ennen laskettua aikaa?

Liikkeistä ei ole täällä vielä tietoakaan, tosin kun on ensimmäinen tulossa, niin enpä tiedä mitä odottaakaan ja miltä ne oikeasti sitten tuntuu, että tunnistaako ne heti... Eipä näillä viikoilla kai vielä yleensä tunnetakaan.

t. Toivotaan ja pikkuinen 14+5
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2007 klo 20:46 tuutilulla kirjoitti:
Piti vielä tulla kysäsemään onkos muilla mieliteot/halut alkaneet :D Äsken just nauroin täällä kun teki mieli kiisseliä mutta en osannut päättää vadelmaa vai mansikkaa. No laitoin molempia :)

Hyvän voileipäkakun korvikkeenkin keksin. Kahden leipäpalan väliin italiansalaattia, korppukinkkua, aamupalajuustoa ja tomaattia. Ja oli muutes hyvää :whistle:


Mietin mihin ihmeeseen tätä menoa joudunkaan :whistle: :laugh:


Ai niin, kuun vaihde lähestyy taas. Haluaisiko joku päivitellä ensi kuussa näitä tietoja? :wave:

Mielitekoihin oli pakko puuttua :D Mulla on ollu jo piiiitkään ihmeellisii mielitekoja ja yleensä ne on raikkaita/terveellisiä juttuja... =) Mistähän moinen :o Mut tietty hyvä niin =) Ja kun mulle mikä himo tulee niin siitä ei pääse yli eikä ympäri ennenkun mä saan sitä :D :p Mieskin on monasti naureskellu mulle kun kello saattaa olla vaik jo mitä ku tää mami käy kokkaamaan :laugh: Eräskin päivä tuli himo kahteen eri ruokaan, enkä osannu päättää kumpaa teen niin tein sit molempia :whistle: Ihmeellistä, mutta niin totta :D onneks tää on (toivottavasti) vain tilapäistä :D
 
Vieläkös mahdun mukaan lokakuisiin??? :/
Olin sillon jännittämässä vauvakuume- puolella, mutta enpä juuri plussausilmoitukseni jälkeen ole jaksanut koneelle raahautua. On ollut aivan kamalaa tää väsymys iltaisin. Sikäli kyllä hyvä, että vain iltaisin, että oon kuitenkin jaksanu töissä käydä ihan normaalisti. Mut illalla hyvä jos oon ton meidän neidin saanu nukkumaan, niin äiti on pötkähtäny ihan samoin tein. (Ja olenpa korjannut useamman kerran luuni tytön huoneen nojatuolista keskellä yötä omaan sänkyyn)
Mutta nyt siis jo kuitenkin ton väsymyksen osilta voitonpuolella alan olla. B) Ja kun miulla ei ole ollu pahoivointiakaan, eikä pahemmin muitakaan ikäviä oireita, niin oikein aurinkoisella mielellä mennään.. B)
Laskettuaika miulla on 23.10 , ja tänää viikkoja tasan 14
No mutta, siinä tältä erää. Lueskelen pinon läpi jossain mutkassa, niin tiedän teistäkin jotain ;)
pikkumyy
 
huomenia kaikille =)

kyllä on taas niin harmaa päivä että oikein inhottaa :(

meillä alkoi eilen äitiysvalmennus =)
olin ainut uudelleen synnyttäjä,seittemän pariskuntaa meitä siellä oli.lasketut ajat haitarilla heinäkuu-lokakuun alku..

oikeastaan aika jännä tilanne,alkuun oli tosiaan sellanen vaivautunut olotila kun en ketään tuntenu,tai siis minä en tuntenu.mies kylläkin muutamat miehet tunsi.

eipä nuo jutut ole muuttuneet sitten vuoden 92,äitiysvalmennuksista.

mamma3 oli huolestunut liikkeiden tuntumisesta.minullakin tuossa pariviikkoa sitten tuntui liikkeitä oikein useampia,mutta nyt taas hiljaista on ollut.asiasta kun neuvolassa kerroin niin neuvolan täti sanoi että se on aivan normaalia että liikkeet saattaa tuntua ekana,ja sitten mennä pitkäänkin että taas tuntuu..en huolissani ole,kuitenkin kaikki hyvin masussa muuten,niin eiköhän vunttunen nyt rupea jossakin välissä taas liehumaan siellä,että tuntee sitten liikkeitä.

muuten minulla ihan sama juttu,kun joku sitä kirjoitti että jos enempi tekee,niin alamahaa käy vihlomaan.
ite tuossa pesin ikkunoita ja siivoilin muuten niin piti pötkähtää välillä sohvalle kun niin tuntui tuolla alamahassa vihlontaa.

mutta nyt täytyypi lähtee vaihtamaan petivaatteet.
iloista torstai päivää kaikille =)

niinukka+vunttunen 16+5
 
Huomentapäivää!

Kultsux3 ja Toivotaan, 3-vuorotyöstä oli puhetta: Minä olen kanssa samaan sakkiin kuuluva, kolmivuoro(- ja hoitotyö). Yötyöt on vielä ainakin sujunut normaalisti, mutta täytyy tässä kuulostella. Meillä listat tehdään kolmeksi viikoksi eteenpäin, joten voinnin muutokseen pystyy nopeammin reagoimaan ja lopettaan yötyöt, jos ei tunnu hyvältä. Osastonhoitajakin siitä mainitsi heti, kun uutisesta kuuli.

Mulla kesäloma on elokuun ja sitte ois vielä puolisen kuuta, että äippäloma alkais. Mietin tässä, josko käyttäis talvilomapäivätkin ennen äippälomaa, kun ainakin nyt oon ajatellu äitiyslomalle jääväni sen 30pv ennen.... saa nähä.

Tuutilulla jutteli mieliteoista: Kyllä niitä on huomannu. Äsken juuri oli aivan pakko saada porkkana ja yksi ilta tein itselleni kaakaokiisseliä. Karkkia ja jäätelöäkin menis varmaan enemän, mutta niistä oon saanut pidettyä itseni aika hyvin kurissa.....Ja kerran piti tehdä sämpylä, jossa oli kinkkua, juustoa, kanamuna paistettuna ja ananas...

Mikä on tähän mennessä oudoin mieliteko, mikä teillä on ollut?
:p


Iines-ankka ja salamatkustaja 14+2
 
... oottelen vaan masun kasvua.. välillä mietytyttää, kun se ei edellen paljon näy...
Eikö se kuitenkin ole niin että YLEENSÄ ekaraskaudessa maha ei kasvakaan niin äkkiä kun niillä, jotka jo on lapsosia saaneet<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 09:39 Iines-ankka kirjoitti:
... oottelen vaan masun kasvua.. välillä mietytyttää, kun se ei edellen paljon näy...
Eikö se kuitenkin ole niin että YLEENSÄ ekaraskaudessa maha ei kasvakaan niin äkkiä kun niillä, jotka jo on lapsosia saaneet

Näinhän se monesti on, et eka raskaudessa maha kasvaa hitaammin. Mulla ku on menossa jo seitsemäs raskaus (3 menny kesken), niin maha näkyi jo tosi aikaisin ja nyt on jo iso maha. On jo venyny niin monta kertaa, et helpommin näkyy. Ei mulla ollu viikkoja ku jotain 10, niin oli jo niin iso maha, ettei epäilystäkään, et ootinko.. :whistle: Nyt siis viikkoja 17. =)
 
Heipparallaa pitkästä aikaa!

Onko muilla ollu ongelmia kaksplussan sivujen avautumisen kanssa?Mulla ei pariin päivään meinannu aueta ollenkaan ja jos aukesi niin aina joutui pari minuuttia oottamaan että pääsi seuraavalle! Muille nettisivuille kyllä pääsi joten vika ei ollut yhteydessä.. :/

Mutta joo,joku kyseli kotidopplerin käyttöohjeita ja siinä ei tosiaan ole mitään rajaa,joku sanoi että n.4kertaa/viikko mutta ohjeistuksessa ei todeta haittaavan sikiötä. Laite käyttää virallista 3.3 MHz doppler-ultraääntä. Siis ääntä jota ei me kuulla mutta joka kuuluu kun se kimpoaa takaisin.Ei siis mitään säteilyä tai vastaavaa. B)

Eilen oli kiska ekaa päivää auki,ja pidän sitä siis Oulun keskustassa,en Linnanmaalla..Ihan hyvinhän tuota meni kaupaksi,saas nähdä aukasenko tänään kiskaa ollenkaan ku ilma näyttää vähän harmajalta :whistle:

Masuasukin kanssa kaikki kunnossa, innolla odottelen rakenneultraa että pääsis näkeen kuinka hirmusesti se on kasvanu sitten viikolta 7+ :heart: :heart:

Niin ja ainakin täällä Oulussa pääsee odottavat äidit jonon ohi hamppilääkäriin,koska jonot ovat sitä vuoden luokkaa.. =)

Jeps mutta hyvää päivänjatkoa kaikille!

Diipeli 14+5
 

Yhteistyössä