Moikka pitkästä aikaan!
Luin teidän kuulumiset pikapikaan läpi. olen taas elellyt jossain jukujuku-maassa, kun en ole ollenkaan täällä käynyt
Meillä neitokaiselle tuli viime viikolla se 4 kk täyteen. Mitat on tällä hetkellä 5,9kg ja 62cm. Kovasti neiti touhuaa, juttelee ja leikkii. 3kk ja muutama päivä, kun tuli täyteen, niin neiti oppi kääntymään mahalleen ja nyt kierii jo mahan ja selän kautta pois leikkimatolta

Kovasti yrittää päästä eteenpäin mahallaan, mutta ei ihan vielä taidot riitä.
Meillä on maissivelliä annettu 3kk ikäisestä iltaisin ja nyt alotettiin kiinteet.
Leppis: Tein itse porkkanasta sosetta, mitä laimennan korvikkeella. Tosi litkuna aloitin ja nyt olen vähän paksumpaa antanut. Hyvin on mennyt alas neidiltä, joskin osa tulee kuitenkin ulos. Suu auki odottaa seuraavaa annosta ja kiljuu, jos olen liian hidas

olen kuullut, että peruna saattaa olla joillekkin vauvoille vaikea aloitussose, joten aloitin siksi porkkanalla. Seuraavana vuorossa on kyllä meilläkin pottu. Porkkanalla aloitin myös siksi, että perunaa ei oikeen voi pakastaa ja porkkanasta tein pakkaseen jääpalakuutiorasialla pieniä kuutioita, joita on helppo sulattaa vähän kerrallaan. Tällä hetkellä annan neidille yhden kuution kaksi kertaa päivässä. Enemmänkin tahtoisi, mutta hiljaa hyvä tulee

Aloitin myös keitetyn ja jäähdytetyn veden antamisen soseen päälle. Tuntuu, että auttaa vähän ettei niin jää suuhun pyörimään porkkanat. Tosin vettä annan vaan vähän, jotta ei neiti juo sillä mahaa täyteen ja mahtuu maitoakin. Ja korvikkeella mennään meillä täysin nykyään.
Nukkumisista moni olikin kirjoitellut. Meillä neiti herää kerran yössä tai sitten ei ollenkaan. Nyt mennyt kivasti moni yö niin, että herää ekan kerran 8.00 aamulla. IHANAA! Uskon, että vähän vaikutti toi vellikin asiaan, että jaksaa nukkua pidempään. Neiti mielellään valvoisi puoleen yöhön ,mutta nyt koitettu laittaa nukkumaan jo vähän aiemmin, "lasten aikaan"

Nytkin vielä kiukuttelee tuolla pinniksessä, vaikka normaalisti nukahtaa tosi nopsaan.
Tällaisia kuulumisia täältä meiltä!
Samalla vähän utelen,että monetkos unet teidän vauvelit nukkuu päivällä? Meidän neitokainen jaksaa olla hereillä muutaman tunnin ja sitten nukkuu 30 min-1h. Vaunuissa tosin kauemminkin.
Voikaahan hyvin! :0)
Siili ja neitokainen 4kk 3pv