Lomaraha ja lomaltapaluuraha?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja palkanlaskija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Alkuperäinen kirjoittaja ellukka1:
eikö tuo ole ihan sama mitä siinä lukee,kunhan itse sen ymmärtää ja rahat on tilillä niin kuin pitääkin?

Sehän on ihan sama jos kukin tietää mitä saa ja mitä ei saa, mut silloin kun joku kysyy asiaa ja jokainen vastaa tietty oman palkkakuittinsa mukaan niin arvatenkin kysyjä on vielä enemmän hämillään...

Parhaan vastauksen saa toki omasta tessistä jos sen viitsii lukasta.

no sun pitää varmaan ukon pomolle soittaa ja valasta asiasta! sillä mulla itseäni ei vois vähempää kiinnostaa millä nimityksellä he maksavat mitäkin rahaa.

Kuule, ei mun tarvii kenellekkään soittaa ;) Eikä mun mielestäni kenenkään tarvii tuollasesta asiasta suutahtaa. Eikö asioista voi enää keskustella ilman että on koko pellollinen herneitä nekussa. Jos miehes palkkanauhassa lukee niin niin lukekoot, mutta sille että asiat muuttuu aikojen saatossa ei mitään voi.

jepsi ja oliskohan yksityisyrittäjyydellä osaa asiaan että päivityksiä ei tehdä niinkään. siis mieheni pomo on yksityisyritäjä :)

Piipi on oikeassa. Lomarahaa se kaikki nykysin on, maksetaan sitten osa ennen lomaa, osa jälkeenpäin. "Vanhat nimet" vain istuu kansan suussa tosi tiukkaan. (niinkun esim. muuttaessa "muutetaan KIRJAT", joka on perua kirkonkirjoista....nykyään se on kotikuntaoikeus joka muuttuu, ei kirjat =) )

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
sille että asia tmuuttuu aikojen saatossa ei mitään voi.

Ei lapsetkaan mene enää edes yläasteella vaan yläkouluun, kansakoulusta puhumattakaan, eikä mummo ole vaivaistalossa. :)

Meillä mennäänkin yhtenäiskouluun

:whistle: uusi nimitys koululle jossa luokat ykkösestä ysiin samassa koulussa. :D

Samoin kait kukaan ei juuri laske enää lauantaita arkipäiväksi kuten silloin kun se oli vielä osa 6 päiväistä työviikkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:
Piipi on oikeassa. Lomarahaa se kaikki nykysin on, maksetaan sitten osa ennen lomaa, osa jälkeenpäin. "Vanhat nimet" vain istuu kansan suussa tosi tiukkaan. (niinkun esim. muuttaessa "muutetaan KIRJAT", joka on perua kirkonkirjoista....nykyään se on kotikuntaoikeus joka muuttuu, ei kirjat =) )

mä sanon että muutetaan osoite :D

jepsi ja oliskohan yksityisyrittäjyydellä osaa asiaan että päivityksiä ei tehdä niinkään. siis mieheni pomo on yksityisyritäjä :)

Hyvin voi johtua siitä, tai juuri siitä tiedonpuutteesta hänelläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:

3d-respect-43.gif

oli pakko etsiä tää hymppä... :whistle:

Samoin kait kukaan ei juuri laske enää lauantaita arkipäiväksi kuten silloin kun se oli vielä osa 6 päiväistä työviikkoa.

Ei muuten laskekaan. Mitäs näit vielä on näitä, jotka ovat piintyneet puheeseen?

Ei ole televisiolupaa vaan tv-maksu.

Eikä veroehdotus, vaan esitäytetty veroilmoitus.

Tää on nyt ihan hakuammuntaa, mutta muistelisin tuon muutoksen lähteneen siitä että nykyisin jos työsuhde päättyy ja työntekijälle jää käyttämättömiä lomapäiviä, niin nykyään niiden mukana saa myös sen lomarahan( lomakorvaus= lomapalkka+ lomaraha) osuuden vaikkei ns. palaakkaan lomalta enää töihin ja ennen ei näin ollut vaan se lomaltapaluuraha vaati juuri sen loman pitämisen ja töihin paluun.

Yhteistyössä