Lomaraha&sairasloma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .............
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.............

Vieras
Tietääkö kukaan, miten nykyään on jos jää suoraan kesälomalta sairaslomalle niin saako lomarahoja (ent. lomaltapaluuraha) ollenkaan?

Olen tällä hetkellä siis kesälomalla ja loman jälkeen olisi vielä kuukausi töitä ennen äippälomaa. Työkykyinen en enää kuitenkaan ole supistusten ja selkäkivun takia, joten pakko olisi jäädä saikulle. Harmittaa kuitenkin jos menetän tuon lomarahan sen takia... Todennäköisesti olen myös pidemmän aikaa lasten kanssa kotona ja sen jälkeen tuskin olen menossa samaan paikkaan uudestaan töihin.

En kuulu liittoon ja sieltä annetaan ohjeita vain siihen kuuluville.

Tesissä lukee, että lomarahan maksaminen edellyttää loman aloittamista sovittuna päivänä ja töihin palaamista sovittuna päivänä. Varsinaisesti sairaslomasta ei puhuta ollenkaan, mutta ei kuulosta reilulta että se olisi esteenä rahojen maksamiselle.

Kiitos Nepparipoks, vielä siis rautalangasta väännettynä :) olen oikeutettu lomarahaan vaikka jään saikulle enkä ole ns. menossa takaisin töihin sovittuna päivänä?

Voithan sä käydä siellä aamulla pyörähtämässä ja sanoa, et olet menossa lääkäriin :-) Soita palkkatoimistoon tai henkilöstöosastolle.
Itse olen hoitovapaalla, mutta saan silti kesällä lomarahat minulle vanhempainvapaalla kertyneestä lomaoikeudesta.

Juu mietin kanssa tuota että menenkö esim. yhdeksi päiväksi töihin että saisin varmasti nuo rahat :). Esimies on jo nyt vaatinut mua sanomaan tulenko vielä töihin vai jäänkö saikulle... Meidän systeemit tuolla töissä ei ole kauhea reiluja ja koko ajan saa pitää omat puolensa noiden rahojen kanssa, siksi en ole sieltä kysellyt ja siinä syy miksi en sinne tahtoisi enää palata. Mutta tosiaan, onkos palkanlaskija töissä työnantajan palkaamassa tilitoimistossa vai suoraan työnantajan kirjoilla? Vaikeita nää kuviot :).

Taitaa riippua tessistä, mutta voi hyvin olla, että sinun on mentävä päiväksi töihin. Palkanlaskija luultavasti voisi kertoa, oli sitten suoraan firman palveluksessa tai ei.
Mistä tiedät jo nyt, ettet ole työkykyinen loman jälkeen?

[QUOTE="alma";23793006]Taitaa riippua tessistä, mutta voi hyvin olla, että sinun on mentävä päiväksi töihin. Palkanlaskija luultavasti voisi kertoa, oli sitten suoraan firman palveluksessa tai ei.
Mistä tiedät jo nyt, ettet ole työkykyinen loman jälkeen?[/QUOTE]

Äh, luin huonosti. Oletkin jo nyt lomalla. Ajattelin jotain heinäkuuta, siksi ihmettely.

Yhteistyössä