Loukkaantuisitko tässä tilanteessa? (ystävän ehdotus)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Santsu Lee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mitenköhän kohtua lainais. Lainaisitko miestäsi?? Se olis jo aika hurjaa... Miten reagoit? Mä varmaan ajattelisin et mikähän tossa on mielessä, vaikka voi olla vaan ystävällinen ehdotus... Mitäs sillä kohdulla tekee jos syy on esim. miehen siittiöissä tai sinulla munasolujen kehittymisessä... onhan se kohtu sinullakin, vai? Siis voi kokeilla inseminaatiota ym.ym.

tuohan on ihana ehdotus,mutta suomessa ei taida onnistua,valitettavasti. tuon ymmärrän ettei tahdo munasoluja luovuttaa,koska saattaa tuntea lapsen olevan geneettisesti hänen. onhan lapsesta rankkaa luopua kun on masussa kasvanut,mutta ei se mahdotonta ole jos pystyy sihhen alusta asti asennoitumaan. lapsi on varmasti tärkeä hänelle,vaikka sinun lapsi olisikin. en ainakaan itse loukkaantuisi tuollaisesta. harmi tosiaan ettei se ole mahdollista suomessa.

Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
Alkuperäinen kirjoittaja suvi-k:

mitäs kamalaa siinä ois?

Lapsen "hankinta" on niin henkilökohtainen asia, etenkin kun hoidot ovat vasta alussa ja kyseessä vielä nuori nainen... ei ole korrektia ilmoitella tekstarilla kohdun lainasta tyyliin saat lainata tuota meidän autoa jos tarvitset...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitenköhän kohtua lainais. Lainaisitko miestäsi?? Se olis jo aika hurjaa... Miten reagoit? Mä varmaan ajattelisin et mikähän tossa on mielessä, vaikka voi olla vaan ystävällinen ehdotus... Mitäs sillä kohdulla tekee jos syy on esim. miehen siittiöissä tai sinulla munasolujen kehittymisessä... onhan se kohtu sinullakin, vai? Siis voi kokeilla inseminaatiota ym.ym.

ei kohdunvuokrauksessa mies käy vierasta panemassa,vaan molempien sukusolut istutetaan toisen naisen kohtuun. mutta jos ap:llä ei ole toimivia sukusoluja ei kohdunvuokrauksesta olisi edes apua.

Alkuperäinen kirjoittaja nuunuu:
no en oikeastaan tiedä mitä ajattelisin - munasolut ehkä ymmärtäisin mut en oikein ymmärtäis kommenttia, tuossahan kuitenkin riittäis ne munasolutkin niin miksi pitäis miehen tuota kaverias käydä painamassa (tuskin purkkiin ja siitä eteenpäin ?) luulen et on ihan meinannut luonnollisella keinolla?

Siis ymmärsinkö mä väärin ton alotuksen vai mitä...
Miks miehen pitäis sitä kaveria käydä painamassa jos haluaa lainata kohtuaan mutta ei munasolujaan. Eli eikö silloin tehdä keinohdelmöitys tän lasta haluavan parin sukusoluilla?

Et oo tosissas :D

Alkuperäinen kirjoittaja Mary-Ann:
Tuota... tuota... mulla on sellainen mielikuva ettei Suomessa saa kohtua "vuokrata"...

Ei vuokrata, mutta saa lainata. Siis siitä ei saa saada rahallista hyötyä.

Ja toinen juttu, että lain silmissä se olisi sen synnyttäjän lapsi ja se oikea äiti joutuisi sen sitten adobtoimaan. Ilmeisesti se menee näin.

Niin ja minä olen se ystävä, joka kovasti harkitsee uskaltaako moista ehdottaa vai loukkaantuuko kaveri verisesti... En tosiaan haluais kamverin miehen kans paneskella. Se ois sitte semmonen koeputkilapsi... :whistle: tai siis petrimalja-lapsi. :D

No huhhuh mitä kommenttejä. Kovinkaan monella ei taida olla tiedossa mitä kohdunvuokraus tarkoittaa. Vieraan osapuolen kohtuun laitetaan äidin ja isän siittiöstä ja munasolusta hedelmöittynyt alkio,ei siinä herranen aika ketään panemassa käydä. Miksi niin moni pitää asiaa kamalana? Mun mielestä todella kaunis ajatus ystävältä.

Alkuperäinen kirjoittaja Muua:
No huhhuh mitä kommenttejä. Kovinkaan monella ei taida olla tiedossa mitä kohdunvuokraus tarkoittaa. Vieraan osapuolen kohtuun laitetaan äidin ja isän siittiöstä ja munasolusta hedelmöittynyt alkio,ei siinä herranen aika ketään panemassa käydä. Miksi niin moni pitää asiaa kamalana? Mun mielestä todella kaunis ajatus ystävältä.

Jos toisella on vasta hoidot aluillaan, niin miksi viestiä vieläpä tekstarilla moista... voi aikoja, voi tapoja...

Alkuperäinen kirjoittaja Muua:

Jos toisella on vasta hoidot aluillaan, niin miksi viestiä vieläpä tekstarilla moista... voi aikoja, voi tapoja...

joo no ei toki munkaan mielestä tekstariasia ole,vaan kunnon keskustelun paikka,kasvotusten

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
En tietenkään loukkaantuisi, vaan ihan päinvastoin. Todennäköisesti en tahtoisi tuota mahdollisuutta käyttää, mutta ajattelisin silti että kyseessä on tosiystävä, joka on valmis tekemään jotain noin suurta.

Peesi!En todellakaan loukkaantuisi. Mä lupasin ERITTÄIN LÄHEISELLE ihmiselle aikoinaan ihan samaa,hänellä ei ole kohtua. Lupasin kunnes kuulin omasta ongelmastani :/

Alkuperäinen kirjoittaja nuunuu:
no en oikeastaan tiedä mitä ajattelisin - munasolut ehkä ymmärtäisin mut en oikein ymmärtäis kommenttia, tuossahan kuitenkin riittäis ne munasolutkin niin miksi pitäis miehen tuota kaverias käydä painamassa (tuskin purkkiin ja siitä eteenpäin ?) luulen et on ihan meinannut luonnollisella keinolla?

No eihän se edes halua munasolujaan lahjottaa, vaan lainata kohtuaan! Lue tarkemmin!

Tuttavani sisko synnytti tuttavalleni (joka oli menettänyt kohtunsa ja vauvan synnytyksessä ) lapsen, tuttavan ja tämän miehen "aineista". Syntymän jälkeen biologiset vanhemmat adoptoivat lapsensa.

Mutta minä itkisin onnesta, jos olisi tuollainen ystävä. Vähentäähän se stressiä ja saattaa sitä kautta jopa helpottaa omaa raskaaksi tuloa.

Sinäkin luit väärin!

olisin varmasti kiitollinen ystävälleni. Kysyin kerran tälläistä siskoltani, että jos sattuisi etten minä saisikaan ikinä enää lapsia voisiko hän kantaa minun ja mieheni lapsen,siis teoriassa vain kysyin, Ikinä ei toivottavasti tota tosissaan kysyä.

Harvemmin kai se vika on kohdussa, vaan ennemminkin sukusoluissa on vikaa tai joku toiminnallinen häiriö, tai hormonaalinen häiriö. Aika rohkeaa heti kättelyssä, hoitojen alussa tarjota kohtuaan. Ennemmin ymmärtäisin, jos vaikka sisko tarjoaisi munasolujaan.

Ei tajua ei.Mulla sellasta ystävää ei koskaan tuu olemaan,jonka puolesta kantaisin/kasvattaisin lapsen ja antaisin pois.Kuullostaa mielestäni epäilyttävältä.en heti nielis,pelkkänä ystävyyden osoituksena.

Yhteistyössä