Loukkaantuisitko tässä tilanteessa? (ystävän ehdotus)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Santsu Lee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei taida mahtua Suomen lakiin, mut hieno ele, taitaa olla tosiystävä. En kyllä tuohon ryhtyisi vaikka se olisi ainoa keino saada vauva, vois sit kuitenkin tulla ongelmia. Mutta kiittäisin ystävää joka muistaa hädässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Uska:
Sehän kertoisi sen kuinka paljon ystävä sinusta välitää.. Upeata etten sanoisi.

Ja en todellakaan loukkaantuisi.

Samaa mieltä.
Ja jos olisin tuollaiseen tarjoutunut ja saisin kuulla, millä sävyllä minusta puhuttaisiin selkäni takana, loukkaantuisin todella syvästi sinä ystävänä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Niin ja minä olen se ystävä, joka kovasti harkitsee uskaltaako moista ehdottaa vai loukkaantuuko kaveri verisesti... En tosiaan haluais kaverin miehen kans paneskella. Se ois sitte semmonen koeputkilapsi... :whistle: tai siis petrimalja-lapsi. :D
Sä olet todella mahtava ystävä jollekulle onnelliselle! :heart:. Kysy ihmeessä (mutta varmista ensin, ettei ystäväsikin luule että ehdotuksesi sisältää käyttöoikeuden hänen mieheensä, kuten moni täällä näköjään asian käsitti;)). Onnea yritykseen!

Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Niin ja minä olen se ystävä, joka kovasti harkitsee uskaltaako moista ehdottaa vai loukkaantuuko kaveri verisesti... En tosiaan haluais kaverin miehen kans paneskella. Se ois sitte semmonen koeputkilapsi... :whistle: tai siis petrimalja-lapsi. :D
Sä olet todella mahtava ystävä jollekulle onnelliselle! :heart:. Kysy ihmeessä (mutta varmista ensin, ettei ystäväsikin luule että ehdotuksesi sisältää käyttöoikeuden hänen mieheensä, kuten moni täällä näköjään asian käsitti;)). Onnea yritykseen!

Samaa mieltä!

Mä en enää yhtään ihmettele, että jotkut ihmiset on jatkuvasti riidoissa toisten kanssa ja niiden mielestä ihmiset on kamalia ja niitä loukataan jatkuvasti verisesti.

Siis ei herranjestas! Kaveri tarjoaa erittäin suurta palvelusta, siltä varalta, että sen tarve tulee. Ja täällä moni loukkaantuisi sellaisesta! Saa elämässä loukkaantua kaikenlaisesta, jos jo avuntarjouksistakin alkaa herneitä nenäänsä kiskomaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitenköhän kohtua lainais. Lainaisitko miestäsi?? Se olis jo aika hurjaa... Miten reagoit? Mä varmaan ajattelisin et mikähän tossa on mielessä, vaikka voi olla vaan ystävällinen ehdotus... Mitäs sillä kohdulla tekee jos syy on esim. miehen siittiöissä tai sinulla munasolujen kehittymisessä... onhan se kohtu sinullakin, vai? Siis voi kokeilla inseminaatiota ym.ym.

Et sitten ajatellut että vaikka munasolu saadaan hedelmöittymään ja se jakautuu normaalisti, joskus selittämättömästä syystä se ei kiinnity äidin kohtuun. Tässä tapauksessa siirto eri kohtuun _saattaisi_ tuoda avun.

Älkää hei kommentoiko näin tarkasti kuten ylläoleva jos ette tiedä mistä puhutte. Antaa tulla mieluummin mutu-kommentteja... *voi jestas taas*

ensin olisin kyllä vähän öh?

mutta ajattelisin että miten kauheen vaikeeta ystävällä oli lähettää tuollainen viesti... ja kaikki vaan mun takia. tekisin kaverille näin :hug:

minä ihan oikeasti mietin tuota asiaa aikanaan kun serkkuni epätoivoisesti yritti lasta ja tuntui että ei raskaus koskaan loppuun asti etene. Mietin että jos olisin voinut tarjota ystävättäreni omista sukusoluistaan syntyvälle lapselle oman kohtuni kasvuympäristöksi ja näin auttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Tuttavani sisko synnytti tuttavalleni (joka oli menettänyt kohtunsa ja vauvan synnytyksessä ) lapsen, tuttavan ja tämän miehen "aineista". Syntymän jälkeen biologiset vanhemmat adoptoivat lapsensa.

Mutta minä itkisin onnesta, jos olisi tuollainen ystävä. Vähentäähän se stressiä ja saattaa sitä kautta jopa helpottaa omaa raskaaksi tuloa.

Tästä pariskunnasta taisi tulla dokumentti telkkarista?

Mutta kohdun "lainaaminen on tehty Suomessa aika vaikeaksi, eikä sitä mielellään tehdä.
Mautonta tekstiviestillä tommosta kertoa, mutta jos kertoisit kaverillesi, että jos hän luovuttaa niitä munasolujaan, niin et sinä niitä saa. Ne menee jollekin täysin vieraalle ja sinä vain pääsisit jonossa ohi.

Siis pitääkö tässä tapauksessa ystäväsi naida ukkosi kanssa? Anna vastaus,kun moni niin meinaa samoin minä.Sinä tiedät vastauksen niin kerrotko ettei tarvi arvuutella

siinä on tosi ystävä sulla :)

minä sanoin aikoinaan siskolleni kun ei itse saa/pysty pitään alkioita ja sikiöitä sisällään kun viikolle 10max että voin ottaa masuuni kasvamaan hedelmöitetyn munasolun sillain saisi tuleva vaavi isänsä ja äitinsä geenit vaikka näöllisesti olemme siskoni kanssa identtiset,mutta luonteet on kuin yö ja päivä.sovittiin jopa se mitä saan syödä ja mitä en koska kyse olisi heidän vauvastaan.

tätä kyseltiin ja että onnistuuko ja kyllä olis onnistunut mutta sitten se jäi roikkumaan...nyt ei enään uskalla tehdä tuota koska kaikki omat lapseni on tulleet aina vaan aikaisemmin pois.mutta jos ei muuta vaihtoehtoa olisi tekisin sen ja makaisin vaikka koko 9kk sänkyssä että siskoni vaan saisi sen oman pienen käärön

Alkuperäinen kirjoittaja :
Siis pitääkö tässä tapauksessa ystäväsi naida ukkosi kanssa? Anna vastaus,kun moni niin meinaa samoin minä.Sinä tiedät vastauksen niin kerrotko ettei tarvi arvuutella

tää kohdunlainaajahan ei ole luvannut munasolujaan käyttöön eli päättele siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:

Silloin lapsi ei olisi ap.n.Siksi en moiseen suostuisi.Siinä riskinsä ap miehen ja ystävän välillä.Se lapsi olisi silloin heidän.Eikä ap ole näin turvassa.En usko ystävän tarjonneen apuaan aidosti.Jospa ystävä haluaakin ap miehen lapsen.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:

ja vaikka lainaajan omat solutkin niin ei siinä kuitenkaan itse aktia kuten ei missään muussakaan keinoalkuisessa, mukit ja ruiskut yms kehiin.

Minusta tällainen on ihan älytöntä arvuuttelua. Mitä sitten vaikka pitäisikin? Pieni juttuhan se on lapseen verrattuna... Ja tuskin kukaan ihan tuon toivossa noin isoa ehdotusta tekisi. Ap: na olisin kiitollinen noin hyvästä ystävästä, joka epäitsekkäästi ajattelee lapsetonta ystäväpariskuntaa ja tarjoutuu tuollaiseen.

Yhteistyössä