Loukkaantuisitko tässä tilanteessa? (ystävän ehdotus)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Santsu Lee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Siis pitääkö tässä tapauksessa ystäväsi naida ukkosi kanssa? Anna vastaus,kun moni niin meinaa samoin minä.Sinä tiedät vastauksen niin kerrotko ettei tarvi arvuutella

tää kohdunlainaajahan ei ole luvannut munasolujaan käyttöön eli päättele siitä.

Silloin lapsi ei olisi ap.n.Siksi en moiseen suostuisi.Siinä riskinsä ap miehen ja ystävän välillä.Se lapsi olisi silloin heidän.Eikä ap ole näin turvassa.En usko ystävän tarjonneen apuaan aidosti.Jospa ystävä haluaakin ap miehen lapsen.

mitä sä sekoilet.. jos rakennus aineina on ap:n omat ja miehensä sukusolut ja kasvualustana joku muu niin eiks se lapsi ole just ap:n ja miehensä. koska sukusolujaan ei ole kohdunlainaaja luvannut käyttöön!

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Siis pitääkö tässä tapauksessa ystäväsi naida ukkosi kanssa? Anna vastaus,kun moni niin meinaa samoin minä.Sinä tiedät vastauksen niin kerrotko ettei tarvi arvuutella

ja vaikka lainaajan omat solutkin niin ei siinä kuitenkaan itse aktia kuten ei missään muussakaan keinoalkuisessa, mukit ja ruiskut yms kehiin.

no aivan, mut tässä tapauksessa niitä soluja ei oltu edes luvattu käyttöön, vain kohtu.

Silloin lapsi ei olisi ap.n.Siksi en moiseen suostuisi.Siinä riskinsä ap miehen ja ystävän välillä.Se lapsi olisi silloin heidän.Eikä ap ole näin turvassa.En usko ystävän tarjonneen apuaan aidosti.Jospa ystävä haluaakin ap miehen lapsen.

mitä sä sekoilet.. jos rakennus aineina on ap:n omat ja miehensä sukusolut ja kasvualustana joku muu niin eiks se lapsi ole just ap:n ja miehensä. koska sukusolujaan ei ole kohdunlainaaja luvannut käyttöön!

Kyllä. Ja tuo ei siten myöskään ihan "luomukonstina" onnistu, mikä joitain tuntuu tässä asiassa eniten kiinnostavan... Että haluaako ehdotuksen tehnyt ystäväpariskunnan miehen sänkyynsä...

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Kyllä. Ja tuo ei siten myöskään ihan "luomukonstina" onnistu, mikä joitain tuntuu tässä asiassa eniten kiinnostavan... Että haluaako ehdotuksen tehnyt ystäväpariskunnan miehen sänkyynsä...

ei onnistukaan. mä nyt en vaan ymmärrä et mikä tässä oli niin vaikeaa ymmärtää. jos sukusoluja ei ole luvattu käyttöön niin mitä hyötyä siitä paneskelusta olisi? :xmas:

Ap tuolla kakkossivulla jo selvensi mistä on kyse, eli on itse tarjoamassa tälläistä apua ystävälleen. Ja selitti siinä jo, ettei miestä tahdo lainata..

Itse kysymykseen, mieluiten kyllä kasvokkain asias kuulis kuin tekstarilla. Aluksi hämmentyisin, mutta taatusti olisin otettu siitä, että olen jollekin niin kovin tärkeä että hän tahtoisi minua näin auttaa! :hug: Hatunnoston arvoinen juttu! Silti tuskin lähtisin kohtuaan lainaamaan, ajatuksena silti mahtava!

Sit vielä se, että vuokraus=maksetaan lasta kohdussaan kantavalle rahallinen korvaus "tehdystä työstä", se on Suomessa kielletty. Lainaus=nainen tekee sen ilman erillisiä korvauksia vanhemmilta. Ja aina tälläisessä tapauksessa biologiset vanhemmat adoptoi oman lapsensa sen synnyttyä, koska Suomen laki katsoo synnyttäjän äidiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Mary-Ann:
Tuota... tuota... mulla on sellainen mielikuva ettei Suomessa saa kohtua "vuokrata"...

Ei vuokrata, mutta saa lainata. Siis siitä ei saa saada rahallista hyötyä.

Ja toinen juttu, että lain silmissä se olisi sen synnyttäjän lapsi ja se oikea äiti joutuisi sen sitten adobtoimaan. Ilmeisesti se menee näin.

Niin ja minä olen se ystävä, joka kovasti harkitsee uskaltaako moista ehdottaa vai loukkaantuuko kaveri verisesti... En tosiaan haluais kamverin miehen kans paneskella. Se ois sitte semmonen koeputkilapsi... :whistle: tai siis petrimalja-lapsi. :D

Jos tuolla pariskunnalla on vasta lapsettomuushoidot alussa, niin kannattaisiko sinun vielä hiukan odottaa ja katsella, että miten ne onnistuvat? Ja tosiaan, jos päädyt tuollaisen ehdotuksen tekemään, älä laita sitä viestinä vaan kerro ehdotuksesi ihan kasvotusten. Se on kuitenkin sen verran iso juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Jos tuolla pariskunnalla on vasta lapsettomuushoidot alussa, niin kannattaisiko sinun vielä hiukan odottaa ja katsella, että miten ne onnistuvat? Ja tosiaan, jos päädyt tuollaisen ehdotuksen tekemään, älä laita sitä viestinä vaan kerro ehdotuksesi ihan kasvotusten. Se on kuitenkin sen verran iso juttu.

näin. minä olen tarjoutunut luovuttamaan solujani ystävälleni ja ystävä oli siitä todella iloinen. mutta kasvotusten noista kannattaa puhua ja sitten jos asia on edes ajankohtainen.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
Varmaanki ajattelisin että vau onpa mulla mahtava ystävä, kun tarjoutuu noin epäitsekkäästi noin epäitsekkääseen tekoon.

Näin minäkin.

Samoin ajattelisin. Tosin käytännössä ei varmasti mahdollista, mutta ajatuksena, että joku välittää noin paljon, se olisi musta hienoa.

Voi kun minullakin olisi noin IHANA YSTÄVÄ!!! Olisin ikinonnellinen ja paljon paljon muuta, saisimme näin kaivatun lapsen, koska muuten sitä emme ikinä tule saamaan. Kaikki ei ole valmiita adoptoimaan ja me kuulumme siihen kastiin, ei ainakaan nyt ehkä sitten joskus jos emme löydä sijaissynnyttäjää.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Mary-Ann:
Tuota... tuota... mulla on sellainen mielikuva ettei Suomessa saa kohtua "vuokrata"...

Ei vuokrata, mutta saa lainata. Siis siitä ei saa saada rahallista hyötyä.

Ja toinen juttu, että lain silmissä se olisi sen synnyttäjän lapsi ja se oikea äiti joutuisi sen sitten adobtoimaan. Ilmeisesti se menee näin.

Niin ja minä olen se ystävä, joka kovasti harkitsee uskaltaako moista ehdottaa vai loukkaantuuko kaveri verisesti... En tosiaan haluais kamverin miehen kans paneskella. Se ois sitte semmonen koeputkilapsi... :whistle: tai siis petrimalja-lapsi. :D

Minusta osoittaisi melkoista ystävyyttä tarjota kohtuaan lainaan :heart: :hug:

Yhteistyössä