G
ghdnndh
Vieras
asun mieheni ja 2 taaperon kanssa vanhassa, raihnaisessa kerrostaloasunnossa ja löysin ihanan rivitaloasunnon 3km päästä eli vähän sivummalta keskustaa. päivähoitoon ja kauppoihin olisi hieman enemmän matkaa kun nyt ne on ihan vieressä ja menisin yhden sijasta kahdella bussilla kouluun sitten kun sinne palaisin.. lisäksi vuokra nousisi tosiaan 200eurolla ja elämäntilanteemme on se että olen kotona lasten kanssa kesälomani ajan ja muutto olisi ensi kuussa. mies jäi juuri työttömäksi ja hänellä on karenssi joten hän ei saa kun lapsilisät. eläisimme siis muutosta muutaman kuukauden kelan tuilla jotka ovat todella huonot jos mies nyt ei saa töitä. sossuhan ei voi estää meitä muuttamasta ja tämä kämppä on sossun sivujen mukaan kohtuuhintainen: tampereella siis, 77m2 ja 800e vuokra eli mielestäni melko halpakin rivitaloksi. sossu voi miehen karenssin takia sen 20% ottaa pois mutta muuten pitäisi sieltä saada rahaa, eikö? olemme sieltä ennenkin saaneet rahaa joten jos tuo 200e lisä on sossun sivujen mukaan edelleen kohtuullinen korotus niin miksi ne ei maksaisi edes jotain sitten?? olen sossun kanssa asioimisesta oppinut sen että puhelimessa sanotaan jaa ja juu eli arpapelillä muutettaisiin kun päätös tulisi teitysti vasta muuton jälkeen ja kiva jos summa olisikin todella pieni. siihen vuokraan meillä olisi nytkin varaa kyllä, mutta sinne menisikin sitten melkein kaikki rahat...
olen joskus tehnyt huvikseni listan toivekämppäni kriteereistä ja tämä uusi kämppä täyttää ne KAIKKI. en itsekään ajatellut että ne kaikki voisivat täyttyä. meillä ei ole mitään kiirettä muuttaa kun tämä nykyinen on ihan ok, mutta huvikseni välillä olen kämppiä katsellut ja kerrankin löytyi ihana, sauna ja piha ja kaikki <3. kämppä on esimerkiksi -07 rakennettu kun nykyinen on -74 ja sen kyllä huomaa :/ tämä nykyinen kämppämme on halpa ja iso joten tämän kai ansaitsisimme mutta tilanteemme on kuitenkin väliaikainen, syksyllä mies saisi taas tukia ja toki joskus töitäkin, ja minun tuet nousisi myös muutaman kuukauden päästä jonkun verran. kesällä tilanteemme vaan on aina tällainen ja syksylläkään emme paljoa elä herroiksi. mutta syksyllä ei tarvitse kitua enää vaikka ehkä sossua silloinkin olemme joskus tarvineet. olisitteko te valmiita elämään makaronilla TÄYDELLISEN kämpän takia, myös lapsiperheessä?? olen vuoden kämppiä silloin tällöin katsellut ja ei ole kuin pari kertaa tullut vastaan kämppä joka täyttäisi edes puolet kriteereistäni.. jotka ovat siis ihan inhimillisiä kuten autopaikka, iso vaatehuone, astianpesukone tms. nykyiseen ei esim astianpesukonetta saa. :S ja emme kuitenkaan ole mihinkään 1200e kk/100m2/5h kämppään muuttamassa, mielestäni unelmointini on vielä ihan ihmillistä.. =) voihan olla ettei sitä edes saada mutta se on sitten eri asia.
olen joskus tehnyt huvikseni listan toivekämppäni kriteereistä ja tämä uusi kämppä täyttää ne KAIKKI. en itsekään ajatellut että ne kaikki voisivat täyttyä. meillä ei ole mitään kiirettä muuttaa kun tämä nykyinen on ihan ok, mutta huvikseni välillä olen kämppiä katsellut ja kerrankin löytyi ihana, sauna ja piha ja kaikki <3. kämppä on esimerkiksi -07 rakennettu kun nykyinen on -74 ja sen kyllä huomaa :/ tämä nykyinen kämppämme on halpa ja iso joten tämän kai ansaitsisimme mutta tilanteemme on kuitenkin väliaikainen, syksyllä mies saisi taas tukia ja toki joskus töitäkin, ja minun tuet nousisi myös muutaman kuukauden päästä jonkun verran. kesällä tilanteemme vaan on aina tällainen ja syksylläkään emme paljoa elä herroiksi. mutta syksyllä ei tarvitse kitua enää vaikka ehkä sossua silloinkin olemme joskus tarvineet. olisitteko te valmiita elämään makaronilla TÄYDELLISEN kämpän takia, myös lapsiperheessä?? olen vuoden kämppiä silloin tällöin katsellut ja ei ole kuin pari kertaa tullut vastaan kämppä joka täyttäisi edes puolet kriteereistäni.. jotka ovat siis ihan inhimillisiä kuten autopaikka, iso vaatehuone, astianpesukone tms. nykyiseen ei esim astianpesukonetta saa. :S ja emme kuitenkaan ole mihinkään 1200e kk/100m2/5h kämppään muuttamassa, mielestäni unelmointini on vielä ihan ihmillistä.. =) voihan olla ettei sitä edes saada mutta se on sitten eri asia.