löysimme ihanan kämpän, vuokra kalliimpi ja kesällä olemme aina ihan peeaa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ghdnndh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä itsekin löydän tämän tästä asuntoja, joihin haluaisin muuttaa (1 huone enemmän, astianpesukone, sauna, parveke, vaatehuone, parkettilattiat, rakennettu 2010-luvulla, rauhallinen sijainti), mutta vaikka vuokra olisi "vain" 100-200 €/kk enemmän, niin elämme silti tulojemme mukaan. Tiedetään, että rahatilanne todennäköisesti helpottuu ensi vuoteen mennessä ja jaksetaan odottaa kyllä sinne asti kolmistaan tässä 41 neliön minikaksiossa.

Törkeää olisi maksattaa muilla omia mielihaluja eikä todellista tarvetta.

MIKÄ VITUN LOPUNELÄMÄÄNI??? olenko kuolemassa kesän aikana? ja valmistun n 5 vuoden päästä ja sitä ennen muuta täältä varmasti kun jää vähän pieneksi tämä kämppä siihen mennessä kyllä.

mies jäi työttömäksi kun olin ehtinyt ottaa lapset tarhasta kotiin joten en niitä nyt sinne sitten ennen koulun alkua viitsi heittää enää takaisin..

[QUOTE="...";29902540]MIKÄ VITUN LOPUNELÄMÄÄNI??? olenko kuolemassa kesän aikana? ja valmistun n 5 vuoden päästä ja sitä ennen muuta täältä varmasti kun jää vähän pieneksi tämä kämppä siihen mennessä kyllä.

mies jäi työttömäksi kun olin ehtinyt ottaa lapset tarhasta kotiin joten en niitä nyt sinne sitten ennen koulun alkua viitsi heittää enää takaisin..[/QUOTE]

Niin miksi et mene kesätöihin? Onhan mies kotona lasten kanssa, kun työtön on?
Vai oletko varma että ukko saa duunia muutamassa viikossa? Vai mitä se tekee koko kesän, jos etä sinä voi kesätöitä hankkia?

Eihän tuo kuuntele kun alkaa vain puhua HUUTAMALLA ja suuttuu, kun kerrotaan faktat. Mulle heti kaikki nyt -asenne ei vie kovin pitkälle. Jospa ap. tosissaan nyt hoitaisi koulut loppuun ja yrittäisi päästä kovapalkkaiseen työhön. Sitten voisi napsutella sormia ja muuttaa niihin ihaniin asuntoihin.

[QUOTE="...";29902540]MIKÄ VITUN LOPUNELÄMÄÄNI??? olenko kuolemassa kesän aikana? ja valmistun n 5 vuoden päästä ja sitä ennen muuta täältä varmasti kun jää vähän pieneksi tämä kämppä siihen mennessä kyllä.

mies jäi työttömäksi kun olin ehtinyt ottaa lapset tarhasta kotiin joten en niitä nyt sinne sitten ennen koulun alkua viitsi heittää enää takaisin..[/QUOTE]
Miksi huudat? Tulit kysymään mielipiteitä, etkö pidä niistä?

"kesällä olemme aina ihan peeaa" - tässä nykyisessä asunnossa? Joka kesä? Kannattaako siis muuttaa kalliimpaan - josta siis myös matkakuluja enemmän?

eikä niitä kesätöitä niin vaan saa.. ja miten yhtäkkiä elämme yli varojemme? ei meillä ole mitään varoja vaan me saamme sen mukaan rahaa mitä välttämättömiin elämiskuluihin menee?? 200e sinne tai tänne ei kaada kenenkään teidän veronmaksajien taloutta vaan meidän, keskitytääs nyt oleelliseen. nykyinen kämppämme on kamala mutta halpa JA TILANTEEMME VÄLIAIKAINEN joten mitä ihmettä vouhoatte kuin olisin joku varas? te menette kamaliin kauhukuviin päätöksien perumisesta ja takuuvuokran katoamisesta aina ikuiseen työttömyyteen kun faktat mitä annoin eivät anna mitään viitteitä siitä että kaikki menisi penkin alle, eläisimme makaronille, emme ilman rahaa. ja en usko että takuuvuokraan menee noin kauaa jos se on minun säästötililtä vain paperille laitettuna pankin kautta, ei siis konkreettisesti missään joten tuon lapun purkamiseen tuskin menee kuukautta.. ja se miksi lapsilisät menee miehelle on väärin, koska...?

Miten sä luulet, että rahaliikenne toimii? Jokaisella on pankissa oma lokero, jossa ne rahat ihan konkreettisesti on? Eli eihän se nyt siihen takuiden takaisinmaksun aikoihin vaikuta, ei pankki sitä päätä.

en pidä niistä koska ette kuuntele minua ja oletatte asioita.. Miten matkakulumme nyt niin kasvavat kun busseja ei mene niin hyvin mutta menee kuitenkin? jos jokainen kesä opiskelujeni takia on rankkaa miten se estää muuttamasta ennen valmistumista kun jos tämän kesän pärjäisimme uudessa kämpässä, pärjäisimme sitten tulevatkin? emme edelleenkään eläisi ilman rahaa vain vitun köyhinä, ja vain kesät. syksyllä köyhinä ilman kauniita etuliitteitä. ihmiset tulevat saarnaamaan kuinka minulla ei ole varaa muutta, on minulla mutta muu elämä olisi todella vaikeaa..? tällä palstalla pakotetaan aina luopumaan unelmista koska tekin teette niin ja lannistetaan alas ilman syyä? voinhan minä ruveta kiikuttamaan sossulle juurihoidoistani kalliita laskuja jolloin tuo 200 tulee kesän aikana aika nopeasti täyteen... teette ongelman sinne missä niitä minulle ei ole.

en pidä niistä koska ette kuuntele minua ja oletatte asioita.. Miten matkakulumme nyt niin kasvavat kun busseja ei mene niin hyvin mutta menee kuitenkin? jos jokainen kesä opiskelujeni takia on rankkaa miten se estää muuttamasta ennen valmistumista kun jos tämän kesän pärjäisimme uudessa kämpässä, pärjäisimme sitten tulevatkin? emme edelleenkään eläisi ilman rahaa vain vitun köyhinä, ja vain kesät. syksyllä köyhinä ilman kauniita etuliitteitä. ihmiset tulevat saarnaamaan kuinka minulla ei ole varaa muutta, on minulla mutta muu elämä olisi todella vaikeaa..? tällä palstalla pakotetaan aina luopumaan unelmista koska tekin teette niin ja lannistetaan alas ilman syyä? voinhan minä ruveta kiikuttamaan sossulle juurihoidoistani kalliita laskuja jolloin tuo 200 tulee kesän aikana aika nopeasti täyteen... teette ongelman sinne missä niitä minulle ei ole.

Voi luoja kun elämä oliskin noin yksinkertaista. Heittäytyä tuuleen ja odottaa että joku ottaa kiinni ja vielä maksaa kaiken. :)

Vitsit mä todella oon tyhmä kun yritän tulla toimeen omillani...

sitä tarkoitin että meidän yksityinen vuokranantajamme varmaan melko helposti allekirjoittaa pari lappua ja saamme rahat kuin se että olisimme jonkun välitysfirman asunnossa jossa takuuvuora on maksettava konkreettisesti tilille ja jossa muuttaminen tapahtuu hieman monimutkaisemmin ja ruuhakaisemmin...

No minä kyllä opiskeluaikoinani elin suu säkkiä myöden, ei tarvinnut mennä sossusta hakemaan elämiseen rahoja, eikä todellakaan ollut unelmieni asunto. Ja kesät olin kesätöissä, joka ikisen.

elämämme on tähänkin asti ollut helppoa joten en ymmärrä miksi se olisi NIIIIn paljon vaikeampaa 200 lisän takia? miksi sossu ei siinä tulisi vastaan kun tähänkin asti on tullut ja 800e on silti kohtuuhintainen noilla perusteilla. onko siinä nyt jotain kadehdittavaa että elämäni on helppoa ja saan tukia? tulen kyllä valmistuttuani tekemään töitä mutta nyt saan varmaan opiskella ja jopa katsella tuota työtöntä miestä (joka siis voi koska vaan saada töitä siksi minä virallisesti hoidan nyt lapsia) ja elää niillä tuilla mitkä suomi minulle suo. mikä tilanteessani nyt on niin kamalaa?

No tokihan me kuuntelemme, kun huutamaan rupeat.

Tein olettamuksen, että matkakulusi kasvavat, jos kuljet yhden bussin sijasta kahdella. Ehkä tämä oli joukkoliikennettä käyttämättömän ihmisen typerä harhakuvitelma?

Ei kai tällä palstalla kukaan pakota sinua luopumaan mistään. Ehkä kehotetaan vähän harkitsemaan. Itse en ole luopunut unelmistani, mutta niihin ei kuulukaan asuminen yli omien varojeni. Eikä elämäntilanteeseeni liity taloudellista epävarmuutta. Jos se on sinusta lannistamista, että maalaillaan niitä ihan todellisia, realistisia uhkia esiin, niin hyvä on.

Pitää elää siten, mihin on varaa. Näin se vain menee. Kyllä minäkin haaveilen vaikka ja mistä, mutta en elä yli varojeni.

Naulan kantaan! Minäkin haaveilen vaikka ja mistä, mutten oleta, että yhteiskunta toteuttaa mun haaveet! Menkää ihmiset töihin ja ostakaa se kämppä! Miten sä ap edes voit elää noin? Miten sä voit kuvitella, että me veronmaksajat maksetaan sulle kalliimpi kämppä, kun susta on vaan niin fantsua maata isomassa kämpässä?

Voi luoja kun elämä oliskin noin yksinkertaista. Heittäytyä tuuleen ja odottaa että joku ottaa kiinni ja vielä maksaa kaiken. :)

Vitsit mä todella oon tyhmä kun yritän tulla toimeen omillani...

Mä oon saanu Kelasta ja sossusta rahaa enkä silti oo ajatellu kuten ap. Ku ei siihen voi luottaa, että sossusta saa kaiken mitä haluaa. Siellä lasketaan asiat normien mukaan ja kyllä joku 200 euroa enemmän menoja ainaki olis kaatanu mun talouden aiva täysin. Ei sitä voi sokiasti luottaa, että sossu maksaa kaiken.

elämämme on tähänkin asti ollut helppoa joten en ymmärrä miksi se olisi NIIIIn paljon vaikeampaa 200 lisän takia? miksi sossu ei siinä tulisi vastaan kun tähänkin asti on tullut ja 800e on silti kohtuuhintainen noilla perusteilla. onko siinä nyt jotain kadehdittavaa että elämäni on helppoa ja saan tukia? tulen kyllä valmistuttuani tekemään töitä mutta nyt saan varmaan opiskella ja jopa katsella tuota työtöntä miestä (joka siis voi koska vaan saada töitä siksi minä virallisesti hoidan nyt lapsia) ja elää niillä tuilla mitkä suomi minulle suo. mikä tilanteessani nyt on niin kamalaa?

Loisuus

Taisin löytää ap:n haaveileman asunnon. Jos meni arvaus oikein: Sähkölämmitys = todennäköisesti lämmityksen joutuu maksamaan itse vuokran päälle. Eli satanen vielä lisää kustannuksiin.

Ap:lla joka tapauksessa käsittämätön asenne. Me ollaan todennäköisesti ap:ta paljon vanhempia ja minä tällä hetkellä työtön ja asutaan saman ikäisessä "kamalassa" asunnossa kuin ap. Haaveillaan kyllä paremmasta asunnosta, mutta vasta kun itsellä on siihen varaa eikä tarvitse olla anelemassa rahaa joltain muulta. (Ja kiitos tämän koko aikuisiän jatkuneen asenteen, meillä todennäköisesti on siihen varaa piakkoin työttömyydestä huolimatta. Kun on elänyt suu säkkiä myöten ja tiukemminkin, jää säästöjä joilla toteuttaa edes osa toiveistaan anelematta keneltäkään.)

Sä kysyit mielipiteitä. Ja sait mielipiteitä. Ja nyt huudat ja kiroat meille täällä ikään kuin me nyt kieltäisimme sua ottamasta sitä asuntoa. Meille kaikille muille täällä on ihan yhdentekevää, pysyttekö vanhassa vai muutatteko uuteen. Me vaan annoimme mielipiteitä ja ainakin suurin osa varmaan siltä pohjalta, että miten itse toimisi. Joten: ota se uusi kämppä. Sitähän sä haluat.

Oletsä varma, että vuokranantaja pitää sitä kämppää teille tyhjillään ja tuottamattomana heinäkuuhun saakka? Vai maksatteko kesäkuun ajan vuokraa kahdesta asunnosta? Vai vapautuuko se siis vasta myöhemmin?

[QUOTE="Darwin";29902812]V*ttu, missä on luonnonvalinta?[/QUOTE]
Sitä pyritään yhteiskunnassa estämään monin tavoin. Esim. "vääränkokoinen" sulake on fyysisesti vääränkokoinen. Ja junarataakaan ei voi ylittää siellä, missä sähköveturi porhaltaa 220 km/h.

Ja sitten on nämä sosiaalietuudet.

Yhteistyössä