Luin tyttäreni päiväkirjaa, järkytyin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitä ihmettä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja sossu:
Minun lapsen kirjassa luki "teen itsarin kun en kestä tätä elämää..."

Ja minusta se on ihan normaalia 15v tilitystä Ei ole helppoa olla nuori.Me aikuiset vain unohdamme sen ajan.

Voin kertoa, että EI ole normaalia vaan vakava asia. :o Ei todellakaan ole normaalia käytöstä uhata/suunnitella itsemurhaa.

Tästä olen samaa mieltä. Itsarilla uhkaaminen ei ole normaalia, tai ainakin siitä pitäisi vanhemman huolestua!!!

Ja tän ketjun ap taisikin paljastua provoksi (lainattu demistä), vaikka en itse linkkiä saanutkaan auki..

Alkuperäinen kirjoittaja Bubble Bob:
Kyllä musta äidillä on oikeus ja vähän velvollisuuskin lukea salaa teinin päiväkirjaa. Kyllä äitin pitää tietää mitä lapsen elämässä tapahtuu. Mitä jos siellä vaikka luksi jotain itsatijuttuja tai huumejuttuja. Kyllä äiti saa lukea salaa lapsen päiväkirjat jotta pysyy edes vähän kärryillä.

Ihan normaalilta tuo kuulostaa. Kyllä nuo pahatkin ihastumiset menee aikanaa ohi.

Ei saa. Kasvatusammattilaistenkin mielestä väärin rikkoa toisen luottamus noin perusteellisesti, törkeästi ja räikeästi. Mä en ymmärrä miten joku tollasta itselleen perustelee.

Mä en edelleenkään ole antanut äidille anteeksi, että luki mun päiväkirjaa ollessani 15- vuotias. Sen jälkeen en kyennyt enää päiväkirjaa kirjoittamaan tai muutenkaan säilömään huoneessani vähänkään salaisempaa juttua.
Syyksi äiti kertoi sen, etten kerro hänelle mitään ja että hänellä on oikeus tietää mitä teen, kenen kanssa ja miksi ja milloin. Olisi vaan kysynyt, en kyllä tiedä olisinki kertonut, mutta kuitenkin.

Ap, on ihan normaalia tuon tasoinen palvominen. Itse diggasin teininä Dingoa ja suutuin, jos joku sanoi pahasti Neumannista. Et anna päiväkirjan lukemisella hyvää esimerkkiä tyttärellesi. Miten perustelet, jos tyttäresi saa tietää, että olet lukenut hänen kirjoituksiaan salaa? Kyllä asiat pitää pystyä keskustelemaan kasvotusten, eikä salapoliisityötä tehden. :)

Olen teini, ja kyllä, kirjoitan itse kirjakielellä. Tuo on aivan normaalia meidän ikäisiltämme, mutta ei sitä toisten päiväkirjoja saisi mennä lukemaan! Jos tyttösi saa sen selville, menee välit niin piloille ettet kuule uskokaan, kirjesalaisuuden rikkominen on huono juttu. Eihän tyttökään tuskin sinun sähköpostejasi (jne.) lue! :o

Mun äiti luki mun päiväkirjaa kun olin jotain 15v. Sieltä paljastui että olin ottanut kielikorun salaa, jotain kossupullon hankkimisista, seksin harrastamisesta ja tupakoinnista.. En tiedä oliko oikein vain väärin. Silloin se oli maailmanloppu ja poltin koko päiväkirjan kun en voinut enää katsoakaan sitä ja lukea koska äitikin oli sen lukenut. Mut ei se nyt tunnu pahalta enää.

Kyllä musta äidillä on oikeus ja vähän velvollisuuskin lukea salaa teinin päiväkirjaa. Kyllä äitin pitää tietää mitä lapsen elämässä tapahtuu. Mitä jos siellä vaikka luksi jotain itsatijuttuja tai huumejuttuja. Kyllä äiti saa lukea salaa lapsen päiväkirjat jotta pysyy edes vähän kärryillä.

Ihan normaalilta tuo kuulostaa. Kyllä nuo pahatkin ihastumiset menee aikanaa ohi.

No ei kyllä ole kenelläkään lupaa saati sitten velvollisuutta lukea toisen päiväkirjaa! :O Kamalaa jos oma äiti on niin utelias ja epäluotettava että lukee lapsiensa päiväkirjat ja kirjeet yms yms....

No ei todellakaan ole!
Oletko tietoinen Suomen perustuslaista?

10 §
Yksityiselämän suoja

Jokaisen yksityiselämä, kunnia ja kotirauha on turvattu. Henkilötietojen suojasta säädetään tarkemmin lailla.

Kirjeen, puhelun ja muun luottamuksellisen viestin salaisuus on loukkaamaton.

Tämä laki koskee myös teinien äitejä.

No ei todellakaan ole!
Oletko tietoinen Suomen perustuslaista?

10 §
Yksityiselämän suoja

Jokaisen yksityiselämä, kunnia ja kotirauha on turvattu. Henkilötietojen suojasta säädetään tarkemmin lailla.

Kirjeen, puhelun ja muun luottamuksellisen viestin salaisuus on loukkaamaton.

Tämä laki koskee myös teinien äitejä.

Päiväkirja ei ole luottamuksellinen viesti lain silmissä.

Yhteistyössä