Lukiolainenko muka fiksu , siis tää mene jo YLI hilseen =DDDD

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rollolainen

Vieras
Juttu alkoi jo eilen.
X: onko sulla antaa mulle bussirahaa että pääsen aamulla kouluun
Y: Ei ole, mulla ei ole käteistä, kaikki rahani ovat tilillä
X: No miten mä sit meen huomenna kouluun, kun ei mun bussikortissa ole "saldoa" enkä pysty sitä lataamaan kun ei oo rahaa, Mun rahat on myös tilillä
X: mee lähikaupalta hakemaan sitä rahaa, siellä on automaatti, eihän sinne oo kun kilsa matkaa
Nin, mutta kun on yö ja pimeetä, en uskalla ( kello oli noin 18 illalla)
Niin ja mitä varten ostaisin bussikortin kun ei oo kun reilu viikko enää koulua, en mä kuitenkaan joululomalla tee muuta kuin oon kotona 7/24, kun en KOSKAAN käy missään.
Y: Niin mutta laskepas, jos sulla on koulupäiviä nyt ennen joulua vielä 9 ja tällä bussikortilla on kuukausi käytöaikaa, niin sulla jää niitä matkoja vieä sitten loppiasienkin jälkeen käytetäväksi. Sehän on tosi kallista kulkea joka päivä kouluun kun päivässä menee jo 6,20. busikortin ostaessasi sulla jä vielä 10e säädtöön, sillä voit sitten vaikka osta sen paidan.
X: Mitä järkee..

Tyttö meni sitten nukumaan ja aamulla taas samaa asiaa

X:Niin, miten mä nyt meen sinne kouluun. Jos Pikkuveli ottais mut pyörän kyytiin ja sit ottaisin automaatilta rahaa tai mä lainaisin äitin pyörää.
Y: voit sä kävelläki, edellenkin voisit kävellä tuonne lähikaupalle, lähdet vain puoli tuntia aiemmin kouluun.
X: En tosiaankaan lähde jo seitsemältä.
Y: No se on sunasiasi miten teet, mutta pikkuveli ei voi viedä', kulkee iskän pyörällä ja siinä on kori perässä, et sä sihen korii mahdu istumaan. Äiti mene kouluun omalla pyörällä.
Kyllä sulle nyt opetajatkin nauraa kun ei voi OLENKAAN mennä kouluun kun ei oo vanhemmilla antaa sule rahaa bussiin ja itte et vitti hakeea automaatilta oamlta tililtä. Nii ja pikkuveljiltä et lainaa kun et oo edellisiäkän velkoja maksanut takaisin.
ulkona on muuten paljon pakkasta, pue hyvin vaatetta päälle
X: miä välii, en mee kouluun.

Tyttö jäi kotiin. ku sitten wilmaan tulee viestiä että tytär on pois ollut ,laitan että on luvaton poissaolo, ei vaan huvittanut kouluun lähteä. omapa on ongelmansa. JA tyttärell on rahaa tilillä'n melkein 700e, josta kyllä pysytyy ostamaan sen buysssikortin ja joka kuukausi tulee hänelel opintotukikin.
Ja tuo pimeys ei varmasti ollut suy ettei olsi uskaltanut, koska treeneihin kylllä uskaltaa mennä pimeälläkin ja tulla poiskian ja kello on silloin usein jo 21 22 kun treeneistä kotiutuu.
<hänen mielestä vaan meidfän olis ollut nyt vaan paklko makssa hänen kulkeminen, rahaa löytyy kyllä hienoihin sapikksiaiin mitkä maksaa 50, ( enemmän kuin bussikortti joten kyse ioli van omasta saamattomuudesta.

Tai sitten on käynyt nin että tyttö on hävittänyt visda electroninsa ( todenenäköisesti tuossa sekaisesa hinóneessa jossain) mutta ei haluia sitä meille kertoa.

JA perjantaina jo annetttin hänelle bussirahaa, viikonloppuna olis ollut aika asitä rahaa hakea

NYTMEEN OPIEKELEMAAN; että olemn visaampi kuin LUKIOLAINEN, olenhan mä' eritäin TYHMÄ kun oon VAAN AMMTTIKOULUN KÄYNYT, tätä jaksaa tyttö aa hokea,. hän on viisas kun käy lukiota, mä en oo mitän kunoon van käynyt AMMATTIKOULUN =DDDD

Meillä sen koulumatkatukikortin lisäksi on lukiolaisella (tai koko perheen käytössä itseasiassa, kuka milloinkin tarvii) sellainen kortti, jolle ladataan matkoja 40 kpl kerrallaan, se on pitkään voimassa. Näin ei tarvi ostaa sitä matkatukikorttia juuri lomien ajaksi, kun meilläkään ei poika paljon kulje missään vapaalla. Olisiko teillä sellainen kortit hyvä tai mahdollinen, josta saisi käytettyä matkan silloin toisen tällöin paikkaamaan niitä kuukausikorttien välejä?

Sinulla on hyvä asenne.
...:)

Samaa mieltä, kyllä 16 vuotiaan pitää jo itekkin alkaa jollekin eikä aina olla vinkumassa vanhemmille. Kuitenkin aapee antoi hyvät neuvot jonka mukaan olis voinut toimia.

Mulla olis varmaan mennyt käämit jos antamiani (helppoja) ohjeita ei olisi sopinut noudattaa.

Miksi ap ei eilen lähtenyt tytön mukaan nstamaan rahaa jos matkaa oli vain vähän ja tytöllä se oli pelottamisesta kiinni?
Ja ap on kovasti puhunut,että painoa koittaa pudottaa..olisi saanut hyvän lenkin siinä samalla ja unikin olisi maistunut vielä paremmin.

Ymmärrän,että tyttö voi itse opintotuki rahoista kustantaa sen matkakortin latauksen,mutta en ymmärrä miksi häntä pitää joka käänteessä olla mollaamassa.
:(
Jos ap mollaat tyttöäsi,et voi olettaa että hänkään sinua kunnioittaa sen enempää..
Ja jos lähdet samalle linjalle,kuin tyttäresi puhumaan siitä kumpi on viisaampi koulutusten pohjalta jne.."vajoat hänen tasolleen",sunhan pitäis olla aikuinen. :)

Tuollainen asenne on meidänkin teinillä. En ota nokkiini siitä, tiedän, että kuuluu ikään. Sinä olet se aikuinen kuitenkin ja sanelet rajat teinillekin. En olisi antanut jäädä kotiin lusmuamaan tuollaisen takia.

[QUOTE="vieraana";25208328]Sinun geenithän sillä tytölläs on, eli ei voi odottaakaan että on fiksu :headwall:[/QUOTE]

No niinpä ja laiskuuskin näköjään periytynyt.. äiti ei jaksa mennä töihin, lapsi ei jaksa mennä kouluun. Mutta en mä kyllä haukkuisi mun lasta noin, ja varsinkin netissä.... Mahtaa tytölläs olla kivaa kotona.

[QUOTE="vieras";25209436]Näithän noita äitejä tuolla bb-talossakin ja voi kun tekis mieli olla jonkun katossa kärpäsenä.[/QUOTE]

Miks jonkun tekee mieli olla kärpäsenä katossa kyttäämässä toisten perhe-elämää? :D

Yhteistyössä