Lukiolainenko muka fiksu , siis tää mene jo YLI hilseen =DDDD

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
että levitetään netissä toisen ihmisen henk koht asioita, noin juurta jaksain. Vanhempien tehtävä on huolehtia siitä, että lapsella on lipussa virtaa, kun pitää mennä kouluun.

Ja taas Rollo mollaa tytärtään. Teini-ikäistä tytärtä - teinin ei kuulukaan ajatella, olla ja toimia aina kuten aikuisen.

Mulla on sellainen aavistus, että tytär voi olla loppupeleissä oikein fiksukin. Toisin kuten äitinsä. Juu, sanoin sen ääneen.

Ja taas Rollo mollaa tytärtään. Teini-ikäistä tytärtä - teinin ei kuulukaan ajatella, olla ja toimia aina kuten aikuisen.

Mulla on sellainen aavistus, että tytär voi olla loppupeleissä oikein fiksukin. Toisin kuten äitinsä. Juu, sanoin sen ääneen.

Jokaisella on oikeus sanoa mielipiteensä ääneen..
Onhan eräilläkin oikeus kerrasta toiseen mollata netissä lapsiaan..Ja sitten vielä ihmetellään miksi tytär ei kunnioita äitiään...

En minä kokenut tuota Rollolaisen kirjoitusta mitenkään tytärtä mollaavana. Eikö se tyttö ole jo 17-vuotias? Kyllä sen ikäisen voi olettaa itse käyvän ostamassa bussikortin. Vai pitäisikö isojen lasten vanhempien huolehtia ja hoitaa kaikki asiat?

• Tykkää
Reactions: Micosa
Jotkut naiset vihaa naiseutta niin paljon, ettei ne voi sietää nuoria naisia, edes omia tyttäriään. Sen sijaan pojat on aina, ah, niin viksuja ja vilmaattisia ja kaikinpuolin NIIN hyviä poikia.

Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;25211454:
Jotkut naiset vihaa naiseutta niin paljon, ettei ne voi sietää nuoria naisia, edes omia tyttäriään. Sen sijaan pojat on aina, ah, niin viksuja ja vilmaattisia ja kaikinpuolin NIIN hyviä poikia.

Tämä ei varmaan liittynyt aloitukseen, koska kukaan ei voi päätellä toisesta noin muutaman nettikirjoituksen kautta...

[QUOTE="vieras";25211462]Tämä ei varmaan liittynyt aloitukseen, koska kukaan ei voi päätellä toisesta noin muutaman nettikirjoituksen kautta...[/QUOTE]

No ei ole kyse muutamasta kirjoituksesta. On kyse monesta kirjoituksista. En ole mitään analyysiä tekemässä, mutta usein Rollo kehuu poikaansa mutta haukkuu tyttöä.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Musta on kamalaa kuultavaa ettei teini arvosta omia vanhempiaan _yhtään_.
Siis joo, teini-ikään kuuluu kapinointi ja muu, mutta tuo "sä oot niin tyhmä kun oot käynyt vaan amiksen ja mä sentään käyn lukiota" -kuulostaa jopa mun korviini ihan kauhealta.

Ja mulla on omia teinejä kaks, joista toisella on ollut ehkä maailman kauhein teini-ikä. Mutta silti koskaan mitään noin navan alle lyövää ei tyttö ole suustaan päästänyt.

Musta on kamalaa kuultavaa ettei teini arvosta omia vanhempiaan _yhtään_.
Siis joo, teini-ikään kuuluu kapinointi ja muu, mutta tuo "sä oot niin tyhmä kun oot käynyt vaan amiksen ja mä sentään käyn lukiota" -kuulostaa jopa mun korviini ihan kauhealta.

Ja mulla on omia teinejä kaks, joista toisella on ollut ehkä maailman kauhein teini-ikä. Mutta silti koskaan mitään noin navan alle lyövää ei tyttö ole suustaan päästänyt.

Jos tyttö on tietoinen siitä mitä äitinsä netissä hänestä kirjoittelee tai jos äiti puhuu hänelle samaan tyyliin,kun hänestä netissä puhuu,en ihmettele,että kunnioitus äitiä kohtaan puuttuu.
Miksi kukaan arvostaisi ihmistä joka ei arvosta häntä?

En ole oikeasti ikinä nähnyt kaksinaismoralistisempia tekstejä kuin täällä. Ihanko totta te tekopyhät mammat väitätte, että te ette joskus ajattele lapsienne olevan tolloja ihan vain sen takia, että he itse tekevät itsestään tolloja tuolla naurettavalla itsepäisyydellä (tai naurettavalla ja naurettavalla, joskus se oppikin on saatava). Kakaralla on kyllä pokkaa säästää kaikki rahansa mitä saa ja sitten vielä kerjätä sitä lisää johonkin bussikorttiin. Pentu asuu kuitenkin vielä kotona, mistä varmasti saa ruokaa, eikä tarvii maksaa vuokraa asumisesta. Saisikin kyllä hoitaa omat matkakulunsa, kun kerta jonnekkin lukioon lähti opiskelemaan. Toinen vaihtoehto tietysti olisi se, että asunto lähempää lukiota ja saa maksaa kaikki muut kulut itse... Paitsi sen bussikortin voisin siinä tapauksessa ihan piruuttani maksaa. Kyllä mäki nauraisin partaani, jos mulla olis yhtä älykäs lapsi kuin aloittajalla. niin ja mä olen käynyt sekä lukion, että amiksen. Ja asuin omassa asunnossani ja tein töitä ja ansaitsin ITSE omat rahani elämiseen. Ei ollut kivaa ei, mutta kun mulle sanottiin, että sen lauluja laulat, kenen leipää syöt, niin päätin itte hankkia oman leipäni ja lauleskella sitten ihan itse mitä huvittaa.

17- vuotiaan jo voi velvoittaa itse huolehtimaan omasta matkakortistaan, mutta äiti voi ojentaa auttavaa kättä ja lähteä yhdessä teininsä kanssa hakemaan sitä rahaa automaatilta.,

Mutta Rollolle vinkiksi heitä kakara pihalle ja anna huolehtia omasta elämästään jos et jaksa tyttöäsi katsella ja hyysätä.

Alkuperäinen kirjoittaja ähis;25212020:
17- vuotiaan jo voi velvoittaa itse huolehtimaan omasta matkakortistaan, mutta äiti voi ojentaa auttavaa kättä ja lähteä yhdessä teininsä kanssa hakemaan sitä rahaa automaatilta.,

Mutta Rollolle vinkiksi heitä kakara pihalle ja anna huolehtia omasta elämästään jos et jaksa tyttöäsi katsella ja hyysätä.

17 vuotias, eli alaikäinen pihalle? Hyviä neuvoja tulee näköjään ihan satamalla.

• Tykkää
Reactions: Rieputarallaa
Alkuperäinen kirjoittaja Miä;25212283:
Siä varmaan toimit ihan hyvin tuossa tilanteessa mutta ymmärrätkö yhtään mihin sävyyn siä puhut siitä lapsesta? Varmasti on hankalaa tahtojen taistelua mutta tuo pilkallinen asennoituminen ei ehkä auta yhtään..

Tätä komppaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;25212292:
17 vuotias, eli alaikäinen pihalle? Hyviä neuvoja tulee näköjään ihan satamalla.

Meillä muutti 17-vuotias poika omilleen,omasta tahdostaan enkä näe siinä mitään ongelmaa.Sama poika on myös ostanut bussikorttinsa ihan itse,niin tekee meillä myös 16 vuotias tyttö.
Jos Rollolaisen tytölle on perjantaina laitettu tilille rahaa lipunostoa varten,on kyllä omaa tyhmyyttä olla hakematta sitä bussikorttia jo päivällä kun kerran tiesi että se pitää hakea.
Ei niille kaikkea pidä nenän eteen tuoda tarjottimella,kyllä tuon ikäinen voi opetella myös sitä vastuuta.

[QUOTE="akka";25212346]Meillä muutti 17-vuotias poika omilleen,omasta tahdostaan enkä näe siinä mitään ongelmaa.Sama poika on myös ostanut bussikorttinsa ihan itse,niin tekee meillä myös 16 vuotias tyttö.
Jos Rollolaisen tytölle on perjantaina laitettu tilille rahaa lipunostoa varten,on kyllä omaa tyhmyyttä olla hakematta sitä bussikorttia jo päivällä kun kerran tiesi että se pitää hakea.
Ei niille kaikkea pidä nenän eteen tuoda tarjottimella,kyllä tuon ikäinen voi opetella myös sitä vastuuta.[/QUOTE]

Omasta tahdosta lähteminen ja lapsen ulos heittäminen ovat eri asioita. Ymmärrätkö?

Yhteistyössä