Luulen, että mies aikoo ehdottaa avioeroa. Miten siitä selviää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vaimo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vaimo"

Vieras
Mies on aina ollut huono puhumaan asioistaan. Vaikka kuinka nätisti yrittäisin saada häntä keskustelemaan asioista, hän on torjunut minut ja tehnyt myös selväksi ettei aio puhua kanssani mieltään painavista asioista. Olen käsittänyt, ettei koe voivansa puhua myöskään kavereilleen. Joka tapauksessa hän on ollut taas pitkään vihaisen oloinen. Hoitaa asiat kotona ja lasten kanssa mallikkaasti, ja on myös minulle välillä ihan ystävällinen. Kun kysyn missä on vika, hän vastaa tiukasti että ei missään. Ja tekee selväksi että kysely ärsyttää vielä enemmän. Myös lapset huomaavat tuon synkkyyden. Jossain vaiheessa aina helpottaa ja onkin taas oma entinen itsensä. Nyt kun aloin sitkeästi kysellä mikä on, hän vastasi että kai meidän pitäisi jutella meidän suhteesta. Oli lähdössä harrastukseensa, eikä halunnut siinä sanoa enempää. Tuijotti vain surullisesti silmiin.
Elämä on välillä ollut tuon hänen puhumattomuutensa ja murjotuksensa takia aika hankalaa. Mutta sitten on taas tullut aikoja, jolloin on helpottanut ja elämä on ollut mukavaa. Kuitenkaan en eroa haluaisi missään nimessä. Meillä on kolme lasta, joille ero olisi todella iso asia. Ja myöskin ajattelen, että meistä ei kumpikaan ole mahdoton ihminen. En usko että vaihtamalla elämä helpottuu. Kaikenmaaliman uusperhekuviot vain tekevät kaikesta entistä hankalampaa. Lisäksi pelkään taloudeliista puolta. Itse on matalapalkka-alalla ja mies on koko liiton ajan tehnyt tuottoisaa uraa. En edes tiedä miten pärjäisin kolmen lapsen kanssa yksin.
Nyt myös tuntuu, että en kestäisi eroa. Romahtaisin. Miten siitä selviää, kun nyt jo tuntuu että vatsassa kiertää ja kädet ovat aivan kylmät ja olen kauhusta kankeana?

Oma mieheni sanoi puhumattomuuteensa syyksi sen, ettei vain voi puhua kun suutun kaikesta jne. Olisko sinunkin miehelläsi jotain tällaista? Minun mieheni on todennut, että parempi olla puhumatta ja sitten minä taas ihmettelen, että miksei keskustele asioista

Naiset :D

Oma mieheni sanoi puhumattomuuteensa syyksi sen, ettei vain voi puhua kun suutun kaikesta jne. Olisko sinunkin miehelläsi jotain tällaista? Minun mieheni on todennut, että parempi olla puhumatta ja sitten minä taas ihmettelen, että miksei keskustele asioista

Naiset :D

Heh, meillä taitaa just nyt olla toisin päin.. Haluan olla itekseni enkä alkaa vängätä asioista. On niitä, jotka painavat mieltä, mutta just nyt ei ole energiaa käydä läpi, ja tiedän, että mies suuttuisi..

Niin että "vaimo" hyvä, en tiedä, mitä sanoa muuta kuin että kurjaahan tuo on, tosi kurjaa.

Milloin miehesi sanoi, että haluaa suhteestanne puhua? Ei se tietenkään ole reilua, että jättää toisen yksin kysymyksineen. Voisitko kysyä, että mistä hän halusi puhua? Alkaa purkaa vyyhtiä?

Luulen kyllä, että tällä kertaa kyse on jostain vakavasta. On vuosien varrella huomannut, että saa olla rauhassa kyselyiltä, kun sanoo että työssä on hankalaa. Se, että sanoo haluavansa puhua meidän suhteesta, on enemmän kuin koskaan on sanonut minulle. Kerran suutuspäissään vuoisa sitten sanoi, että haluaa erota, koska hänen mielestään on niin hankalaa. Ja tunnen mieheni niin, että tiedän, että silloin kyse on vakavasta asiasta ja myös että on yksikseen jo märehtinyt asian loppuun. Eli jos on päättänyt erota, hänen päätään ei käännetä millään.

Yhteistyössä