LUVATON ILMIANTO!AUTTAKAA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ONNETON
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ONNETON

Vieras
Mulla on mieheni kanssa 1,5v lapsi. Tässä yksi kerta kun mieheni olli baarissa sain kuulla että yks läski ja lihava akka yritti iskee sitä. Soitin naiselle ja sanoin sanottavani.

Tästäkö nainen suuttui ja oli soittanut häytyskeskukseen että mun lapsi on muka yksin kotona ja mä olen muka juomassa prkl.

Mä olin kotona mieheni tyttären kanssa ja ihan selvinpäin. Häytyskeskus ei reagoinut soittajaan koska oli ollut humalassa ja ei ollut antanu itsestään mitään tietoja.

Kuinka ollakkaan soskusta tuli kire että ne haluaa tavata ja kysyä asioita multa!!! arvaa olinko hysteerinen ja raivossani, miten joku akka voi noin tehdä!!! Mä en ole koskaan lähtenyt ja jättänyt lastani yksin.

Mulla on hoitopaikat ja kaikki kunnossa! Nyt soskun akat tulee tänne ja mä olen niin pettynyt ja itkuinen ja kostonhaluinen sille naiselle kun voin.

Sosku sanoi että heidän on pakko tarkistaa tilanne.. eihän ne vie lastani pois kun en ole oikeasti tehnyt mitään??? mua pelottaa

Jos jollain on samanlaista kokemusta tai jotain tietoa auttakaa!!! haluan selvittää asian. Olisi ollut paljon helpompaa jos poliisit olisivat tulleet tänne tarksitamaan ei olisi huolta ei murhetta.

Ei ole omaa kokemusta, mutta itse toimisin vastaavassa tilanteessa siten, että olisin iloinen siitä, että joku muukin välittää lapsistani ja haluaa, että heillä on asiat hyvin. Ole vain oma itsesi, eikä mitään pelättävää ole, kun asiat ovat kunnossa :)

Tuota noin. Jos olet selvä, ja kaikki ok, voit tehdä kunnianloukkauksesta rikosilmoituksen. Jos olet humalassa, asia eri. Ja miehelle myös vastuuta asiassa! Ei lepertele vieraille.

Sos.opiskelija

No tuskin sulla on mitään huolta, jos on kaikki ok. Kyllä ne ihmiset näkee sen, että ei ole huolta. Se vaan on heidän pakko tarkistaa tilanne, jos tulle ilmoitus. Valitettavasti :(

Luvaton ilmianto?
Tämä menee ohi aiheen, mutta miksi ihmeessä soitit naiselle? Mulle on ainakin aivan sama, vaikka miestäni olisi iskemässä jono naisia. Miehelläni on omat aivot, joilla hän päättää välittääkö iskuyrityksistä. Jos mieheni päättäisi lähteä jonkun mukaan, koska tämä iskemään häntä, niin eipä olisi mun arvoiseni mies.

Ja mitä on nämä ainaiset "soskun akat"? :o Siis miksi ihmeessä on tuollaiset ennakkoluulot sosiaalityöntekijöitä kohtaan, jos kerran oman perheen asiat on ihan kunnossa. Jos teillä eletään ihan normaalia perhe-elämää, niin toivota työntekijät tervetulleeksi. Juttelette hetken ja he toteavat kaiken olevan kunnossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Yks:
No tuskin sulla on mitään huolta, jos on kaikki ok. Kyllä ne ihmiset näkee sen, että ei ole huolta. Se vaan on heidän pakko tarkistaa tilanne, jos tulle ilmoitus. Valitettavasti :(

Näin. Ja rikosilmoituksen voi tehdä, jos epäilee ilkivaltaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mab:
Luvaton ilmianto?
Tämä menee ohi aiheen, mutta miksi ihmeessä soitit naiselle? Mulle on ainakin aivan sama, vaikka miestäni olisi iskemässä jono naisia. Miehelläni on omat aivot, joilla hän päättää välittääkö iskuyrityksistä. Jos mieheni päättäisi lähteä jonkun mukaan, koska tämä iskemään häntä, niin eipä olisi mun arvoiseni mies.

Ja mitä on nämä ainaiset "soskun akat"? :o Siis miksi ihmeessä on tuollaiset ennakkoluulot sosiaalityöntekijöitä kohtaan, jos kerran oman perheen asiat on ihan kunnossa. Jos teillä eletään ihan normaalia perhe-elämää, niin toivota työntekijät tervetulleeksi. Juttelette hetken ja he toteavat kaiken olevan kunnossa.

Tätä on hyvä peesailla :flower:

Luvaton ilmianto?

Mutta eikö tuo "läski nainen tms." tehnyt ilmoituksen kostomielessä, eli olisi tuomittavissa kunnianloukkauksesta, ts. väärästä ilmiannosta? Ei ollut lapsen etu mielessä, vaan kosto ukon akalle.

No ei tietenkään ne ota lasta pois. Mutta se on niiden velvollisuus tulla tarkistamaan. On mustakin kerran tehty ilmoitus, että kännissä työntelin lastenvaunuja. Join siis cocista tölkistä ja työnsin lastenvaunuja.. :/ Ja niin kuin olen sanonutkin, en juonut silloin enkä juo nytkään alkoholia. Mutta sosiaalitoimiston täteihin kannattaa kyllä ottaa hiukan avoimempi ja ystävällisempi asenne. :)

joo mä kirjoitin aika kiirees äsken ja tarkoitus oli kirjoittaa siitä akasta ruma ja läski:)) joo mutta sillä naisella ei ole puhtaat jauhot pussissa! se on soittanut vaikka kelle, mutta kun ei sitä voi syyttää kun on soitettu nimettömänä.
Sitä tarkoitinkin että olisi ollut paljon parempi että poliisit olisi tulleet tarkistamaan. Ei olisi epäilyjä.
mutta kauheeta että joku katkera vihanen nainen voi noin tehdä! uskomatonta.

Ei saanut miestäni onneks! se nainen on kuulemma täysin selkään puukottaja ja selkäs kun käännät paksaa tulee niskaan

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Luvaton ilmianto?

Mutta eikö tuo "läski nainen tms." tehnyt ilmoituksen kostomielessä, eli olisi tuomittavissa kunnianloukkauksesta, ts. väärästä ilmiannosta? Ei ollut lapsen etu mielessä, vaan kosto ukon akalle.

Ei sinulla ole mitään hätää. Jos aihetta huoleen olisi, ne poliisit olisi lähetetty saman tien paikalle. Eikä varmasti mistään löydy todisteita, että olisit ollut baarissa ja lapsi yksin kotona. Juuri tällaisten tilanteiden takia sivistysmaan oikeuskäytäntö lähtee siitä, että epäilty on syytön kunnes toisin pystytään todistamaan.

Ja kyllä, sossulla on velvollisuus tarkistaa tilanne, eivät voi asiaa kuitata anteeksipyydellen että "ei siellä varmaan mikään ole hätänä". Tee normaali viikkosiivous ja varaa kaffepullat ja kutsu tätöset teille vähän juttelemaan. Älä lähde hyökkäyslinjalle, se voidaan tulkita väärin. Sentään tiedät mistä on kyse ja rauhallisesti vaan selität tilanteen.

Tiedän todellakin, että aiheeton tuollainen epäilys nostattaa vihan ja raivon ja katkeruuden tunteet pintaan. Niistä ei kuitenkaan ole mitään hyötyä joten yritä unohtaa ne.

Jos haluat rikosilmoituksen nostaa, niin se on kyllä mahdollista. Hätäkeskuksessa ne näkevät numeron mistä on soitettu ja muutenkin puhelu on nauhalla.

Ihanaa äitienpäivää sinulle ja aurinkoista keväänjatkoa! :flower:

se on vaan jännä juttu että humalaista ihmistä uskotaan mieluummin kuin selvinpäin olevaa.kun nukut rauhassa lapsesi kanssa kotona,kuka tahansa voi soittaa ja väittää sinun olevan kotonasi humalassa hoitamasa lasta!missä on kunnollisten äitien oikeusturva kun huonot ja alkoholistiäidit voivat pilata heidän elämänsä näillä aiheettomilla ns."ilmiannoilla"?????!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja onneton:
joo mä kirjoitin aika kiirees äsken ja tarkoitus oli kirjoittaa siitä akasta ruma ja läski:)) joo mutta sillä naisella ei ole puhtaat jauhot pussissa! se on soittanut vaikka kelle, mutta kun ei sitä voi syyttää kun on soitettu nimettömänä.
Sitä tarkoitinkin että olisi ollut paljon parempi että poliisit olisi tulleet tarkistamaan. Ei olisi epäilyjä.
mutta kauheeta että joku katkera vihanen nainen voi noin tehdä! uskomatonta.

Ei saanut miestäni onneks! se nainen on kuulemma täysin selkään puukottaja ja selkäs kun käännät paksaa tulee niskaan

Sinuna olisin keskustellut asiasta miehen enkä tämän naisen kanssa. Tämä on taas niitä tapauksia, joissa ihmettelee täysi-ikäisten ihmisten käytöstä.

Elävätkö tosiaan lapsia saaneet äidit ja isät tällaista teini-elämä?

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Mitä sä sitä naista syytät siitä, jos sun mies ei osaa käyttäytyä? Vai osasiko se - tarinahan ei kerro, onnistuiko tämä nainen iskuyrityksessään.

Aiivan. Ihan ku miehet olisivat täysin syyttömiä. Jos tämä emäntä on yrittäny iskeä enemmän kuin 15 sekuntia miestä, niin miehessäkin alkaa olemaan jo vikaa. Minä kun itse oon ehtiny jo häippästä iskuyrityksestä, ennen ku toinen on ehtiny suutansa aukasta =D

Ja ei sulta lasta voi viedä, kun et kerta lastasi ole koskaan yksin jättänyt? Eli ei ongelmaa. Voithan sanoa, että tämä naikkonen yritti iskeä miestäsi, jolloin vähän kommentoit hänelle. Ja tästä hän päätti tehdä näin.

Tiesikö tämä nainen, että mies on varattu? Koska jos olisin ite sinkku ja jonku kans juttelisin ym (kumpi tässä iskee, miten voit sanoa?! et mitenkään, varsinkaan kuulopuheella)..ja jos mulle sit seuraavan apäivänä joku ämmä soittais ja haukkuis lyttyyn sen tähden, et oon baarissa jutellu jonku kivan miehen kans..niin totta helvetissä itekki saatasin ruveta vaikeeksi. En tosin mitään tollasta keksis, mut voi sinne peiliin ihan vaan katsoa, jos on noin käyttäytynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
se on vaan jännä juttu että humalaista ihmistä uskotaan mieluummin kuin selvinpäin olevaa.kun nukut rauhassa lapsesi kanssa kotona,kuka tahansa voi soittaa ja väittää sinun olevan kotonasi humalassa hoitamasa lasta!missä on kunnollisten äitien oikeusturva kun huonot ja alkoholistiäidit voivat pilata heidän elämänsä näillä aiheettomilla ns."ilmiannoilla"?????!!!!

Miksi tässä nyt vertaat "huonoihin ja alkoholistiäiteihin"? Onko tämä tarinan naikkonen alkoholisti? Ei käy ilmi mitenkään, Suomessa normiporukasta (johon ei lestoja lasketa) varmaan 99% on vetäny kerran elämässään ainakin perseet ja nauttii alkoholia silloin tällöin. Tästä et voi siis päätellä mitään. Mistä tiedät, että tämä miestä iskenyt on äiti? Et mistään.

Tässä on toinenkin näkökantti, et milloin tahansa joku absolutisti voi höyryissään pilata jonku toisen maineen, joka juo vaikkapa kerran kuussa 2 lasia viiniä "koska on alkoholisti". Eli kyllä tää menee ihan toisin päinkin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja onneton:

Ilmeisesti kuitenkin huolestuit, että ois miehes saanut? Mun mielestä tämä ongelma on nyt siinä, ettei sulla oo miehes kans kaikki ok.

Minkälaisen puhelun soitit? Miten puhuit jne? Koska hänkin voi periaatteessa alkaa nostelemaan kunnianloukkaussyytteitä. Kannattaa nyt vähän miettiä, mitä suustansa päästelee.

Miten sun miehes tämän tilanteen kertoi? Ilmeisesti HÄNEN versionsa olet vain kuullut. Totuus voi olla ihan jotain muuta..