Luvattu vakityö-peruttu erikoisin syin.Syrjintää?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja T-Bird
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

T-Bird

Jäsen
21.01.2008
510
0
16
Auttakaas kanssasisaret I´m in big trouble :ashamed:
Kävin haastattelussa pitkä aika sitten. Pääsin jatkoon jossa tj.haastatteli minut. Kyse oli vakityöstä.
Kerroin suomen lain puitteissa, että olen raskaana. Mies sanoi, että ohhoh, tämä tuli äkkiä, hän haluaa miettiä.
Pari päivää myöhemmin hän soitti, sanoi, että mieltyi olemukseeni ja luonteeseen, ja haluaisi palkata minut! Olin onneni kukkuloilla. Välissä oli myös henkilöstövuokrausfirma, jonka kanssa sitten alettiin selvittää äp rahoja ja sen sellasia liiton kanssa, ja toimitusjohtaja vielä hoputti henkilöä ottamaan selvää rahoista, että saisin aloittaa työt pian.
Yllättäen, tämä mies hävisikin maan alle, eikä sen koomin enää puhelimeen vastannut minulle, eikä tälle henkilöstöfirman ihmisellekkään. :/
Soitin, viestitin ainakin 2vko putkeen, että jos nyt perut sanasi, niin kerro ihmeessä, että tiedän missä mennään! Mitään ei kuulunut.
Tänään soitin liittoon, ja liitosta soittivat miehelle. Osasi jopa puhelimeen vastata. Tj kertoi liiton miehelle, ettei ole EHTINYT ilmoittaa minulle, ettei tarvitsekkaan työntekijää takatalven ynnä muun takia (kausiluontoinen työ )!!!
Nyt olen sitten raskaana 31+3 ja vailla työtä. Kelaan piti ilmoittaa äp rahoista, jotka siis jäävät minimiin :ashamed:
Jos olisin työn saanut, niinkuin piti, olisin saanut äp rahaa n.1000e/kk, tämän 500e/kk sijaan. Työmatka olisi lyhentynyt n.80km (teen osa-aikatöitä muualla, en sitäkään enää voi tehdä ja puhe oli siirtyä tähän toiseen firmaan).
Henkilöstöfirman ihminen sanoi tukevansa minua, sillä suullinen sopimuskin on pätevä, ja ajattelin riitauttaa asian. Mitä te tekisitte minun tilassani?
Kyseessä oli isot rahat ja pitkä tulevaisuus. Nyt jäimmekin vailla työtä sillä oletin tietenkin koko ajan saavani tämän paikan, eikä backuppia ollut.
Olen siis puilla paljailla tämän shown takia, jäämässä minimiäippärahalle työttömänä.
Olisi 3vko sitten voinut ilmoittaa, ettei "tarvitsekkaan" minua tämän takatalven takia :'(

Juu, kyllä se vaan niin on, että suullisen sopimuksen ehdot täyttyy, joten korvauksia vaan hakemaan. Siinä on vielä tuo vuokrausfirmankin tyyppi antamassa mielipiteensä sunkin plsta, joten tilanne ei tule olemaan sun sanas vastaan tämä tj... tsemppii!

Kiitos. Raivostuttaa niin paljon, että en voi edes sanoin kuvailla tätä tunnetta. Kyse on kuitenkin ainakin 9kk:n tuloista, perheen elättämisestä ja kaikesta!! Enkä sitten toista työtä kerennyt edes kysyä!
Se on aivan ihanaa, että tämä hlöfirman ihminen tukee, jos olisin yksin, mitä mulla ois todisteita, ei mitään. Mutta kun tähän on sotkettu liiton mieskin, ja sitten tämä toinen.
Sanoivat eräästä firmastakin, että sietäisi antaa äijälle pusu poskelle tästä hyvästä kun leikkii toisen kustannuksella.
Liitosta sanoivat muuten, että yleensä aina, raskaana oleva voittaa, mutta tällaista ei vielä ole ollut, missä uutta ei ole minun tilalle valittu, että tilanne on kaksipiippuinen. Tai en ole varma, onko uutta valittu.
Mun tekis mieli niin kovasti vaikka huutaa kurkku suorana sille äijälle, jos saisin sen näköpiiriini |O
*tähyilee edelleen missä se takatalvi sijaitsee*?

Kyllä tuo on syrjintää, mutta en itkisi rahojen perään. Minimi rahoissa ole mitään vikaa kun monet vuosia niillä hengissä . olet tottunut hyvään elintasoon varmaan sitten.

Mä olin kerinnyt olla määräaikaisessa työsuhteessa 3 vuotta kun jäin äippä lomalle. Ja se määräaikainen soppari loppu samana päivänä kuin oli viiminen äippälomapäivä. vaikka mun tilallekkin oli íhminen palkattu!

Alkuperäinen kirjoittaja niko06:
hiukan eri asia mutta kiukuttaa silti... raskaana ollessa sain kenkää kahdesta työpaikasta kun huomasivat raskauden...

raskaana olevaa ihmistä ei saa sanoa irti mistään muusta kuin PAINAVASTA syystä joka jollain tapaa liittyy siihen että tämä ko henkilö on laiminlyönyt yritystä tai toiminut sen sääntöjen vastaisesti, toistuvasti) miksi sinut on irtisanottu?

Alkuperäinen kirjoittaja hempee:
Kyllä tuo on syrjintää, mutta en itkisi rahojen perään. Minimi rahoissa ole mitään vikaa kun monet vuosia niillä hengissä . olet tottunut hyvään elintasoon varmaan sitten.

No en omasta mielestäni mitenkään korkeaan elintasoon ole tottunut. Tai no tietty, kun olen nyt 2 vuotta saanut töitä tehdä, ja nyt on sitten asuntolaina,autolaina ja opintolainat maksamatta, niin kyllä se huoli iskee, että mitä voin tehdä enää 500e/kk, kun menot ovat jo yli 600e/kk :ashamed:
Mies on osa-aikatöissä ja yrittää opiskella samalla itselleen hyvää ammattia, joten taloudellinen tilanne on todellakin paha..

Ja muistatkin tapella oikeuksista, kaikkien raskaana olevien naisten puolesta!!! Raskaana oleva nainen voittaa lähes AINA kiistat ja saat hyvät korvaukset.

Mulla oli valmiudet alkaa taistelemaan nykyisen työnantajani kanssa, sillä hän selvästi kokeili pystyisikö jollain verukkeella purkamaan työsuhteen. Soitin valmiiksi liittoon, mutta työnantaja tuli järkiinsä, huomasi kai että näen hänen pelleilynsä läpi.

Kaverille määräsi oikeus just lähes 13 000?:n korvaukset laittomasta työsuhteen purkamisesta. Ei auttanut vaikka työnantaja keksi vaikka mitä valheita ja tosiaan oikeuteen asti mentiin.

Sä olet siis vahvoilla, huolehdi oikeuksistasi. Sama pätee ihan kaikkia naisia kohtaan!!! Meillä on piru vie oikeus lisääntyä ja työnantajalla ei ole siihen nokkaa koputtamista. Pitäkää hemmetti vieköön kiinni oikeuksistanne!!!!

Sori, kiehahdan aina näistä :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja T-Bird:
Alkuperäinen kirjoittaja hempee:

No en omasta mielestäni mitenkään korkeaan elintasoon ole tottunut. Tai no tietty, kun olen nyt 2 vuotta saanut töitä tehdä, ja nyt on sitten asuntolaina,autolaina ja opintolainat maksamatta, niin kyllä se huoli iskee, että mitä voin tehdä enää 500e/kk, kun menot ovat jo yli 600e/kk :ashamed:
Mies on osa-aikatöissä ja yrittää opiskella samalla itselleen hyvää ammattia, joten taloudellinen tilanne on todellakin paha..

Oot siis töissä ollutkin. Silloinhan saat ansiosidonnaista äippärahaa.??

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Niin ja lisään vielä että kaverillakin oli suullinen sopimus pelkästään ja silti voitti. Eli suullinen sopimus ON yhtä vahva kuin kirjallinen.

Kiitos. :hug:
Hyvä huomata, että joku muukin ottaa mittareita asiasta näin paljon. Mä olin eilen ihan varma, että synnytys kohta alkaa ku vedin niin pahat kilarit tästä asiasta :whistle:

Niin, olen tosiaan töissä ollut, mutta olen vaihtanut paikkakuntaa joulukuussa. Siitä lähtien olen ollut vain osa-aikatöissä. Ja yllättäen, kela katsoo joko ne viimeset 6kk:n tulot, tai 2006 vuoden verotulot, jotka ovat samaa luokkaa mitä nyt, eli erittäin vähän.
Tarkoituksena olikin, että olisin tämän viimeisimmän paikan sopimuksen vienyt, jossa palkka olisi siis ollut n.1600e/kk.

Kauanko on "pitkä aika"? Onko järkevää riitauttaa vanhaa asiaa? Jos siitä on oikeasti pitkä aika, mikset ole hakenut muuta työtä? Eikö kaksi ja kolmeviikkoa ilman yhteyden ottoa kerro jo vastauksen?
Yritätkö nyt vain saada helppoa rahaa? Ota huomioon, että sun minimiäitiysrahat ei riitä laskuihin, jos häviät?

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Kauanko on "pitkä aika"? Onko järkevää riitauttaa vanhaa asiaa? Jos siitä on oikeasti pitkä aika, mikset ole hakenut muuta työtä? Eikö kaksi ja kolmeviikkoa ilman yhteyden ottoa kerro jo vastauksen?
Yritätkö nyt vain saada helppoa rahaa? Ota huomioon, että sun minimiäitiysrahat ei riitä laskuihin, jos häviät?

Ei häviä ja totta hemmetissä riitauttaa. Sulla on ongelma jos olet valmis hyväksymään tuollaista käytöstä työnantajalta.

Ei häviä ja totta hemmetissä riitauttaa. Sulla on ongelma jos olet valmis hyväksymään tuollaista käytöstä työnantajalta.

No älä sä nyt hermostu! Sulla on ongelma, jos pitää noin hyökätä toisen kimppuun, kai sitä nyt kysyä saa.

Kohta valmistuu vuoden 2007 verotus. Eikö sitä voi käyttää äitispäivärahan määräämiseen?
Suullinen sopimus yhtä vahva kuin kirjallinen jos pystyy todistamaan mitä on sovittu.

Alkuperäinen kirjoittaja T-Bird:
Niin ja lisään vielä että kaverillakin oli suullinen sopimus pelkästään ja silti voitti. Eli suullinen sopimus ON yhtä vahva kuin kirjallinen.

Kiitos. :hug:
Hyvä huomata, että joku muukin ottaa mittareita asiasta näin paljon. Mä olin eilen ihan varma, että synnytys kohta alkaa ku vedin niin pahat kilarit tästä asiasta :whistle:

Niin, olen tosiaan töissä ollut, mutta olen vaihtanut paikkakuntaa joulukuussa. Siitä lähtien olen ollut vain osa-aikatöissä. Ja yllättäen, kela katsoo joko ne viimeset 6kk:n tulot, tai 2006 vuoden verotulot, jotka ovat samaa luokkaa mitä nyt, eli erittäin vähän.
Tarkoituksena olikin, että olisin tämän viimeisimmän paikan sopimuksen vienyt, jossa palkka olisi siis ollut n.1600e/kk.

Jos liitto alkaa asiaa ajamaan niin eikös heiltä sillon saa taloudellisen tuen oikeuteen? Samoin jos ap:n kotivakuutuksessa on oikeuskuluosa mukana niin sillon omavastuu on suht pieni.

Uskoisin et ap on todella vahvoilla kun kerran tj on käskeny selvittämään tän hlöfirman ihmisen äitiyspäivärahojen asioita yms eli tavallaan on antanut jo ulkopuolisen tietää et ap on palkatuks valittu.

Kannatan kans ton asian eteenpäin vientiä. Oo liittoon vaan aktiivisesti yhteydessä

Turhia lupauksia :kieh: Mitä hittoo se tj. lupaa sulle töitä, jos siitä on epävarmuus. Tuo syy "takatalvi" kuullostaa keksityltä. Ehkä se on palkannu jonkun toisen työntekijän mutte ei sen rekryfirman kautta?
Minun työsopimus loppui, kun kerroin raskaudesta. Eli siis olin koeajalla.. Sopimusta jatkettiin kuukausi kerrallaan ja rv.24 aikoihin loppu kokonaan työt. En jaksanu lähteä riitelemään koska kyseessä oli mätä-pomo ja erittäin pieni palkkainen ja fyysisesti raskas työ. Takasin sinne en menis mistään hinnasta.

Etkö voisi käydä juttelemassa tämän henkilön tj:n kanssa? Eka laitat kaikki faktat paperille ja sanot että lähdet vaikka oikeuteen asian kanssa. Saattaa olla työnantajallekkin helpompaa vaan palkata sut kun maksaa korvauksia "tyhjästä".

Alkuperäinen kirjoittaja annikee:
Etkö voisi käydä juttelemassa tämän henkilön tj:n kanssa? Eka laitat kaikki faktat paperille ja sanot että lähdet vaikka oikeuteen asian kanssa. Saattaa olla työnantajallekkin helpompaa vaan palkata sut kun maksaa korvauksia "tyhjästä".
Sepä siinä, kun tämä henkilö asuu eri paikkakunnalla, eikä vastaa puheluihin eikä mihinkään. Pysyttelee visusti pois silmistä (tällä hetkellä parempi niin)

Ttttt Yritin 2007 veroehdotusta, eivät hyväksy. Siinä ois pikkusen isommat vuositulot ko 2006 :|
mii ei ole pitkäaika, töiden piti alkaa siis nyt 1.4.2008. Asia ollut vireillä koko ajan ja elänyt.
McGarmiwa En muute tajunnu ees tuota kotivakuutuksen oikeusturvaa, on meillä se!! Ja sain maanantaiksi ajan oikeusaputoimistoon, soittelin jo sinne ja kun olen niin vähätuloinen ja sitä rataa, niin saan sieltä ilmaisen oikeusavun.
Ja tosiaan, tämä hlövuokrausfirman ihminenkin sanoi, että tarkoitus oli, että aloitan mahd.pian, eli suullinen sopimus on syntynyt jo kauan sitten. Jäimme odottamaan tätä äijää ilmestyväksi, että saataisiin vielä kirjallinenkin tehtyä, jota ei siis koskaan ole tapahtunut. :/

hei kertookas nyt mulle kun en tiedä...
yritetään vauvaa. saako työnantaja kysyä työhaastattelussa että oletko raskaana? ja jos kysyy niin pitääkö siihen vastata? entä jos valehteelee, onko se rikos? entäs jos saa määräaikaisen/vakituisen työsuhteen ja tulee heti raskaaksi? voiko siitä tulla itelle jotain hallaa?

Yhteistyössä