Mä alan saada tarpeeni tästä "kaverista".. *hirmupurku*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heavyfreak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Heavyfreak

Aktiivinen jäsen
17.07.2005
15 106
2
36
Hohhoi.. en mä vaan enää jaksa sen piikittelyjä.. En nyt tässä jaksa alkaa selostaa jokaista yksityiskohtaa mutta kerron näin pääpiirteittäin että saatte jonkinlaista kuvaa..

Eli tää mun kaveri on vähän päälle 40 vee, sinkkunainen jolla ei oo lapsia. Ja aika kovasti on katkeroitunut, siitä että on sinkku ja siitä ettei oo lapsia. Mutta ku ei oo niitä omien sanojensa mukaan ihan kenen kans vaan ollu valmis tekemään..

Eilen sitten juttelin hänen kanssaan. Ja mietiskelin että miten saan hoidettua nuo neljä ekaa työpäivää kun menee päällekäin tytön osastojakson kanssa (menee siis tutkimuksiin päiväosastolle aspergerpiirteiden takia). Ja kaverin kommentti oli että "nii-i, eipä siinä paljoo auta, itteppä oot lusikkas tollaseen soppaan tökänny.." Eli siis kun olen lapsen tehnyt niin... Ja mä olin ihan että :o Joo-o, kyllä, eihän mulla ois tällasta tilannetta jos ei ois lasta.. tai jos ois ihan "normi" lapsi.. mutta kun ei se pointti nyt ollu ihan siinä.. tää oli tällanen tyypillinen piikki kaverilta..

Ja sitten mä sain taas kuunnella että kuinka nyt hänen kummityttönsä on niin edellä kaikesta kehityksestä, kun juttelee niin kauheesti ja hänen täytyy ihan aina siis muistella että minkä ikänen tää tyttö on kun on niin kehityksestään edellä. Ei siinä mitään, mä ihan tykkään jutella tollasista mutta se sävy.. Ja tilanne missä se monesti näistä puhuu niin ne on niin selviä piikkejä. Kun se osaa näistä asioista ns. normistikin jutella.. (niin mun tytöllä siis puheenkehitys viivästynyttä..)

Äsken hänelle soitin ihan vaan ilmoittaakseni että on täällä tyttö sairastunut, että tietää sitten jos ittelleen jotai oireita tulee kun eilen tääl kävi. Just sain asiani sanottua ja vastaus oli kertakaikkisen hyytävä. Totesin vaan sitten että jätänpä sut sitten rauhaan..

Mä tiiän että nää pääosiltaan johtuu just siitä sen katkeruudesta. Ja siitä ettei se oo omaa lasta hankkinu. Mutta ei se hemmetti mun syy ole! Mä en vaan jaksa noita sen iänikuisia ja jatkuvia piikkejä, tässä on muutenki kaikkee meneillään..

Hohhoi.. johan tuli tekstiä.. eikä siinä varmaa mitää järkee ees ollu.. ittekkää oo enää kartalla koko jutusta.. :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja No voi:
On varmaan todella katkera. Yksin ei ole kiva olla..

No ei oo kiva olla ei. Sinkku se oon minäki nyt.. Mutta se ei oo mun vika jos hän ei oo miestä löytänyt. Tai lasta saanut. Ei sitä tarvii mun niskaan kipata. Ja jos mentaliteetti tällä on se että ei ees miehet kiinnosta "ku ne on kaikki niitä samoja paskoja juoppoja.."

Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
:/ enpä ihmettele että alat saada tarpeeksesi. ja miksi se suhun sen katkeruuden purkaa :headwall:

Sitä mäki oon ihmetelly!

Mä jotenki viel ymmärtäisin jos oisin joku kaiken helpolla saanut tyyppi jolla on täydellinen perhe ja iso omakotitalo jnejne.. Mutta ku tää viel tietää sen että mun elämä on ollu kaikkee muut ku helppoo, monenlaisesta oon selvinny ja mitää oo saanu helpolla.. Damn sentää..

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
:/ enpä ihmettele että alat saada tarpeeksesi. ja miksi se suhun sen katkeruuden purkaa :headwall:

Sitä mäki oon ihmetelly!

Mä jotenki viel ymmärtäisin jos oisin joku kaiken helpolla saanut tyyppi jolla on täydellinen perhe ja iso omakotitalo jnejne.. Mutta ku tää viel tietää sen että mun elämä on ollu kaikkee muut ku helppoo, monenlaisesta oon selvinny ja mitää oo saanu helpolla.. Damn sentää..

:hug: jotkut vaan tykkää kaataa paskansa toisten niskaan, en tiedä helpottaako se edes sen kaatajan oloa yhtään. tai ehkä ei tajua sitä että kiukuttelee sulle jostain joka ei sun syytäsi ole.

vie vaan kauheasti omia voimia kun lähellä on energiasyöppö, jolta tuo kuulostaa.

no oikeassahan se on, että toi on sun ongelma. Eikä ole sun asia diagnosoida jotain katkeruutta, voihan se olla ihan tyytyväinenkin ettei ole samanlaisia ongelmia kuin sinulla.

:hug: jotkut vaan tykkää kaataa paskansa toisten niskaan, en tiedä helpottaako se edes sen kaatajan oloa yhtään. tai ehkä ei tajua sitä että kiukuttelee sulle jostain joka ei sun syytäsi ole.

vie vaan kauheasti omia voimia kun lähellä on energiasyöppö, jolta tuo kuulostaa.

Joo, kyllä tää aika ikävältä tuntuu.. Tuo on silleen ollu ihan kiva kaveri, me ollaan molemmat tällasia "kroonisia raatoja" ja silleen on oltu toistemme tukena paljon. Mutta tää homma nyt alkaa menee ihan liian pitkälle..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no oikeassahan se on, että toi on sun ongelma. Eikä ole sun asia diagnosoida jotain katkeruutta, voihan se olla ihan tyytyväinenkin ettei ole samanlaisia ongelmia kuin sinulla.

Niin, asioita voi esittää monella tavalla.. ootko huomannu? Olisin kyllä täysin ymmärtänyt jos se olisi normisti asian esittäny. Ihan niinkuin ittekki totesin että se ON mun ongelma.

Niin, ja kyllä se on mulle itkeny sitä että ku hällä ei ketään ole, mulla on tyttö. Mä tiedän että se oikeesti ois lapsen halunnu.. Sillon ku mulla oli rankkaa tytön valvomisten takia ja siitä puhuttiin niin hän totes että mulla on kuitenkin hänet. Ja ymmärsin täysin hänen kantansa asiaan.

Mutta, ei se edelleenkään oikeuta tollasta käytöstä mua kohtaan. Se ei oo mun syy ettei hänellä ole lasta tai miestä. Eikä mun tarvii siitä ottaa minkäänlaista vittuilua vastaan.

Muoks. Ja kyllä mä olen aina ottanu tän sen lapsenkaipuun huomioon omissa puheissani. En mä sille hehkuttele kuinka meillä on tytön kans niin ihanaa ja kuinka mä tykkään kun se illalla tulee mun viereen halittelemaan ja muuta tällasta. Luulis sen ymmärryksen tulevan sit myös sieltä toisesta suunnasta.

no miulla on lapsia enkä kadehdi sun elämää, meillä kaikki on normaaleja. En myöskään usko ystäväsi olevan katkera vaan sinun vain keskittyvän omaan eämääsi ja unohtavan että muillakin on omansa. Vaikka itkisikin lapsenkaipuuta niin ei silti kadehdi sun vaikeaa lasta. Anna olla ja elä omaa elämääsi.

no miulla on lapsia enkä kadehdi sun elämää, meillä kaikki on normaaleja. En myöskään usko ystäväsi olevan katkera vaan sinun vain keskittyvän omaan eämääsi ja unohtavan että muillakin on omansa. Vaikka itkisikin lapsenkaipuuta niin ei silti kadehdi sun vaikeaa lasta. Anna olla ja elä omaa elämääsi.

et sitten yhtään veemäisemmin olisi voinut asiaasi sanoa?
"ei se silti kadehdi sun vaikeaa lastas" tsiisus
mä en kyllä kadehdi yhtään sun lapsiasi kun niillä on tollanen äiti

Minusta on tosi paskamaista sanoa kelle tahansa tuo "itepähän oot soppasi keittänyt"- juttu. Varsinkaan hyvän kaverin suusta on ikävää kuunneltavaa. Mitä jos sanoisit sille että ei purkais katkeruuttaan sinuun ?

no voi helvetti, ei kaikki halua vammaista tai vaikeaa lasta ja sillä siisti. Hoida itse pentus ja jätä muiden elämä rauhaan, sillä siisti. Eikö saa edes sanoa jos rehellisesti ei näe mitään kadehdittavaa?

no voi helvetti, ei kaikki halua vammaista tai vaikeaa lasta ja sillä siisti. Hoida itse pentus ja jätä muiden elämä rauhaan, sillä siisti. Eikö saa edes sanoa jos rehellisesti ei näe mitään kadehdittavaa?

onhan sekin vaihtoehto olemassa että pitää päänsä kiinni, mutta kun se on vaan niin kivaa olla v-ttupää ettei voi

No eipä tuota kaveriksi oikeen voi sanoa :/

Minkäs ikäinen tyttö sulla onkaan ? Ja millaista viivästymää puheessa ? Kun itsekin miettinyt onko kuopuksen puheessa jotakin häikkää ... Liikaa tulee verrattua toisten lasten puheeseen :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja zanna74:
No eipä tuota kaveriksi oikeen voi sanoa :/

Minkäs ikäinen tyttö sulla onkaan ? Ja millaista viivästymää puheessa ? Kun itsekin miettinyt onko kuopuksen puheessa jotakin häikkää ... Liikaa tulee verrattua toisten lasten puheeseen :ashamed:

Mul on 4,5 v tyttö. Ja ihan siis silleen selkeesti puhuu ja puhuu paljon, se puhe ei vaan oo ihan yhtä monipuolista ku mitä normisti tuon ikäisillä. Kerran on käyny puheterapeutilla ja jatkoja kattellaan si tku on saatu tuo Lastenlinnan hoitojakso ohitte ja tiedetään tarkemmin että mikä sen terapian tarve on. Jos sulla on epäilyksiä niin voithan sä neuvolassakysästä :)

Alkuperäinen kirjoittaja *%#&¤:

et sitten yhtään veemäisemmin olisi voinut asiaasi sanoa?
"ei se silti kadehdi sun vaikeaa lastas" tsiisus
mä en kyllä kadehdi yhtään sun lapsiasi kun niillä on tollanen äiti

Joo no mä ootin tätä kyllä jo :D Kyllä sitä pari kusipäätä aina joka ketjuun mahtuu.. :laugh:

Yhteistyössä