mä en enää jaksa! nyt mä sen teen ja lähden

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja emma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja masis:
Alkuperäinen kirjoittaja emma:
Alkuperäinen kirjoittaja emma:
Alkuperäinen kirjoittaja koko:
provo? Ei kai kukaan äiti jätä lasta yksin sänkyyn ja lähde kiitämään?

Voin kyllä kuvitella että loppuun ajettu äiti sen voi tehdä. En näe siinä mitään outoa. Äiti tai ei, ihminen hänkin kuitenkin. Kun voimat loppuu, tekee mieli luovuttaa, lyödä hanskat tiskiin. Inhimillinen tunne.

Emma, onko sinulla minkänlaista muuta tukiverkostoa kuin miehesi? Joku joka voisi tulla avuksi arkeen? Onko sinulla mahdollisuutta palata takaisin työelämään? Tuntuisiko se ajatus paremmalta? Meitä kaikkia ei ole luotu pullantuoksuisiksi kotirouviksi, itsekin ahdistun täällä kotona. Se ei johdu lapsista, lapsia jaksan suurimman osan aikaa. Toki omia hetkiäkin kaipaa. Mutta se oheinen nujertaa. Siivoaminen, pyykkääminen, kokkaus...kaikki se, toistuu päivästä toiseen, viikosta kuukauteen. Päivät sekoittuu, pyhä on arkea...kaikki on vaan latteaa. En tiedä tunnetko jotain samanlaista... Ehkä kuitenkin olisi hyvä koittaa saada apua. Tuollainen ratkaisu voi tuntua ahdistuneesta taivaalta - mutta tulevaisuudessa saatat ajatella toisin.

minulla on vain lapseni ja mieheni.

Sä voisit saada kunnallistakin apua, pahimman uupumuksen yli. Lapsesi on vielä niin pieni ja synnytyksestäkään ei niin kauaa. Olet taatusti väsynyt, sitä ei kannata hävetä. Me kaikki äidit ei vaan jakseta vauva-arkea niin kuin toiset. Eikä se tee meistä silti huonompia äitejä. Apua saa ja pitääkin pyytää. Oletko pystynyt puhumaan miehesi kanssa asiasta? Siitä kuinka pettynyt olet hänen lupauksiinsa?

olen puhunut hänen kanssaan vähän, mutta hän on koko ajan töissä. kotona käy vain syömässä, nukkumassa ja tekemässä ruokaa. olin masentunut jo ennen raskaaksi tuloa. olen aivan liian alipainoinen, koska en jaksa syödä ja vauvan sylissä pieteleminenkin on jo hieman vaikeaa. pyörryttää ja itkettää.

Oletko uskaltanut puhua neuvolassa pahasta olostasi?

en ole :(

Alkuperäinen kirjoittaja ooo:
Ei kukaa tee lasta sillä ehdoin, että toinen sitte hoitaa. Niinku se ois joku kultakala! Pah, huono provo!

Just yks päivä täällä oli kysely, että onko kukaan tehny lasta tuolla ehdolla, että toinen (joka sen lapsen haluaa) hoitaa lapsen ja kyllä niitä tuntu olevan useampikin

Puhu ihmeessä neuvolassa tunteestasi, he varmasti ottavat sinut tosissasi (toisin kun täällä palstalla osa). Itse masennuin kuopuksen odotusaikana ja synnytyksen jälkeen helvetti pääsi irti. Olin niin väsynyt että en jaksanut kuin pakolliset lapsille. En tiennyt enää viikonpäiviä, päivärytmi katosi kun en osannut nukkua enää lainkaan. Laihduin kun ruoka ei enää kertakaikkiaan maittanut tai sit se tuli vaan oksennuksena ulos.

Mä sain apua kunnalta, viikottain kävi perhetyöntekijä meillä auttamassa. Hoiti lapsia (2kpl) ja mä surutta otin puolikkaan nukahtamislääkeen ja nukuin. Mies taas auttoi niin että hoiti yövalvomiset viikonloppuisin. Myös keskusteluapu ammattilaisten kanssa auttoi eteenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ooo:
Ei kukaa tee lasta sillä ehdoin, että toinen sitte hoitaa. Niinku se ois joku kultakala! Pah, huono provo!

Just yks päivä täällä oli kysely, että onko kukaan tehny lasta tuolla ehdolla, että toinen (joka sen lapsen haluaa) hoitaa lapsen ja kyllä niitä tuntu olevan useampikin

Niin, aika useestihan täällä käydään niitäkin keskusteluja kun yritetään maanitella miestä lapsentekopuuhiin. Jos jonkin moisilla verukkeilla/lupauksilla. Mutta se on kai ihan sallittua jos nainen saa miehen suostuteltua lapsen tekoon...toisten päin tunnutuu olevan tuomittava teko.

Alkuperäinen kirjoittaja KullanMurutx4:
mä en oikee usko et nainen synnyttää lapsen niin et mies hoitaa sen alusta loppuun saakka eikä halua ite ottaa siihe mitään kantaa ja yleensäkään tekee lasta ellei halua :/

onhan niitäkin äitejä jotka hylkää lapsensa ja jättää isän huoleksi.

Alkuperäinen kirjoittaja anni:
Alkuperäinen kirjoittaja KullanMurutx4:
mä en oikee usko et nainen synnyttää lapsen niin et mies hoitaa sen alusta loppuun saakka eikä halua ite ottaa siihe mitään kantaa ja yleensäkään tekee lasta ellei halua :/

onhan niitäkin äitejä jotka hylkää lapsensa ja jättää isän huoleksi.
Nimen omaan huoleksi.

Rauhoitus nyt ja soitappa neuvolaan et sulla masis ja tarviit apua! Katso vasta sitten sen jälkeen mitä haluat elämältäsi.... Ja älä jätä sitä vauvaa yksin!

Tiedän miltä susta tuntuu, koska olen itsekin ollut masentunut 2 synnytyksen jälkeen . Punhunut lopulta neuvolassa ja saanut lääkkeet yms. Auttaa jo sekin harkintakykyyn ja helpottaa oloa. Voimia sulle!