mä en enää jaksa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja se siitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

se siitä

Vieras
koti täysi kaatopaikka, mies ei osaa mitään laittaa tärkeys järjestykseen.
Mä en pysty tekemään kaikkea.

en enää jaksa.

Tuli jo olo, että haluan kuolla. Nukkua pois. Ei tarvi enää koskaan herätä tässä paskassa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ei enää vaan löydy sitä valoa. Viha lasta kohtaan, lähinnä väsymyksen takia tulee.
Ei enää pysty.

Suosittelen lämpimästi varaamaan mahd. pian aikaan lääkärinvastaanotolle avun saamiseksi. Kun kerta tunnistat itsesi jo perin uupuneeksi ja tämän lisäksi vihantunteita lasta kohtaan, niin HAE apua ettet vaan tee itsellesi tai lapsellesi mitään peruuttamatonta!

Alkuperäinen kirjoittaja sh:
ei enää vaan löydy sitä valoa. Viha lasta kohtaan, lähinnä väsymyksen takia tulee.
Ei enää pysty.

Suosittelen lämpimästi varaamaan mahd. pian aikaan lääkärinvastaanotolle avun saamiseksi. Kun kerta tunnistat itsesi jo perin uupuneeksi ja tämän lisäksi vihantunteita lasta kohtaan, niin HAE apua ettet vaan tee itsellesi tai lapsellesi mitään peruuttamatonta!

Juu, mä kävin psykologilla ja sitten sanoi, että katsotaan puolen vuoden päästä miten pärjäilet.
Yritä saada asiat rullaamaan. Ei mun voimat enää riitä taistelemaan avun hakuun.

Alkuperäinen kirjoittaja sh:
Ei enää pysty.

Juu, mä kävin psykologilla ja sitten sanoi, että katsotaan puolen vuoden päästä miten pärjäilet.
Yritä saada asiat rullaamaan. Ei mun voimat enää riitä taistelemaan avun hakuun.

No psykologi ei ole lääkäri eikä kait ajan saamiseksi terveyskeskuslääkärille sen ihmeemmin tarvitse taistelua! Vaikka sä olisit kuinka uupunut, niin lapsen takia on PAKKO jaksaa. Sun lapsella kun ei sattumoisin ole kuin yksi äiti ja se olet sinä! Nyt otat luurin käteen ja häivyt tän koneen ääreltä päivystysaikaa lääkärille tilamaan.
Koti haiskoon vaikka miltä, sillä ei ole mitään väliä, kunhan saat itsesi parempaan jamaan!

ei päivystyslääkäri tähän mitään sano.

Sä et oikeasti taida halutakaan apua? Haluat rypeä itsesäälissä? Kuka tahansa hoitoalan ihminen voi sinua auttaa, jos vain apua haluat hakea ja ottaa vastaan. Oon ollut itekin päivystyspolilla töissä, joten tiedän kyllä. Ja jos diagnoosina on masennus, niin eipä siitä päivässä kahdessa parannutakaan....

Koti haiseekin jo kun niin paskasta.
En mä pysty täällä elämään. Ei enää jaksa.

Alahan siivota kunnolla ja osta kukkakimppu palkaksi, pääsiäisen kunniaksi keltaista. Kummasti piristää.
Itse laittelin pääsiäistä jo ajoissa niin kummasti piristy olo.
Joutava päivä nyt siivoilla.

Mä varasin ajan ensin lääkäriin helmikuussa, hän ohjasi psykologille ja nyt ollaan samassa jamassa taas.

Ja kiitos tuosta itsesäälissä rypemisestä, sitähän mä haluankin tehdä.
Kiva kun valaisit.

Mulla on tällä hetkellä vahva hormoni hoito syövän takia. Ja olen sanonut, että tarvitsen apua monessakin paikkaa. Mutta se että yritän itseni kuitenkin laittaa inhimillisen näköiseksi on ilmeisesti monen päätelmä siitä, että meillä menee hyvin.
"sähän näytätkin niin hyvältä" niin meikillä saa ja mopolla pääsee.

Mutta joo, mä poistun rypemään itsesäälissä. Todellinen sairaanhoitajan kommentti.

Mä varasin ajan ensin lääkäriin helmikuussa, hän ohjasi psykologille ja nyt ollaan samassa jamassa taas.

Kiva kun valaisit.

Mulla on tällä hetkellä vahva hormoni hoito syövän takia. Ja olen sanonut, että tarvitsen apua monessakin paikkaa. Mutta se että yritän itseni kuitenkin laittaa inhimillisen näköiseksi on ilmeisesti monen päätelmä siitä, että meillä menee hyvin.

Mutta joo, mä poistun rypemään itsesäälissä. Todellinen sairaanhoitajan kommentti.

Anteeksi, mutta ei todellakaan ollut tarkoitus loukata! Ja ne olivat kysymyksiä eikä komennetteja! Et edes kertonut alkuunkaan sairastavan syöpää, vaan kerroit tilanteeksi miehen , joka ei auta sinua ja siivottoman kodin!
Etkä myöskään valaissut jo käyneesi lääkärillä myöskään! Yritin vain auttaa enkä todellakaan tuomita. Mutta jos alkuunkaan ei kerrota tarpeeksi ja oleellista, niin arvailemaanhan sitä vaan joutuu. Joten ihan turha hyökätä nyt minun kimppuun ja syytellä sydämettömäksi!

mulla on elämä sekaisin, ei omaa kotia ollut kahteen vuoteen, velkaa enemmän kuin laki sallii (eikä ole edes oma syy), yksi lapsi, mies joka ei ole koskaan kotona, diagnoosina lievä tai keskivaikea masennus, molemmat vanhemmat vakavasti sairaita... Lista on loputon. Oon ollut sairaslomalla ja käyn terapiassa sekä syön lääkkeitä masennukseen. Olen vaan niin loppu tähän elämään.. Lapseni saa kamalia kiukku- tai raivokohtauksia, enkä osaa siinä tilanteessa tehdä mitään, vaan suutun ja olen jo lyönyt häntä. En pahasti luojan kiitos, mutta sielua riipii, kun ajattelen mitä olen hänelle tehnyt. Tuntuu aivan kamalalta, kun tunnen vihaavani omaa lastani!!

Kiva kun valaisit.

Nonniin, vedäpäs syvään henkeä..
Sulla on syöpä ja olet sokissa siitä, sulla on hormonihoito ja olet suurinpiirtein verrattavissa raskaana olevaan naiseen. Osa sun masennuksesta voi johtua hormoneista, osa syövästä, osa siitä että olet väsynyt.

Jos teillä on varaa, kutsu kotio työttömien yhdistyksestä siivoaja. Ei maksa paljoa, ja auttaa.
Jos on varaa, pistä elämä risaseksi ja kutsu siivoja pari kertaa kuussa teille.

Lapsi tuossa yhdistelmässä on se, joka on itsekäs ja vaatii. Ei ne ajattele omaa napaansa pidemmälle ja lapset osaa olla niin kuluttavia ja itsekeskeisiä et harva pystyy samaan.
Jos pystyt, lapsi hoitoon päiväkotiin. Käytä reippaasti hyväksesi tukiverkosto, jos sellaista ei ole, lapsi miehen hoitoon ja kaverille.
Soita kavereillesi, juttele. Mene pihalle käveleen ja juttele (nakkaa roskat samalla).
Sano ja kerro ihmisille että voit huonosti.
Moni luulee nyt että olet kone ja jaksat eivätkä tarjoa apuaan.

Minä tarjoaisin jos asut samalla paikkakunnalla.
Ota oma harrastus, henkireikä itsellesi.
Tee jotain, ei se tarvi kuin kävellä kaupungilla ja juoda teetä.

Kotona ei tarvitse aina olla.
Suuret halaukset sulle, olet ajatuksissani.

Yhteistyössä