Mä en halua allekirjoittaa avioero papereita.Venyykö ero paljonkin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ja syy koska en halua erota enkä pysty nimeäni paperiin laittamaan.En vaan pysty. ;( Rakastan mun miestäni ihan kamalan paljon,mies ei enää mua...tuntuu että on elämä loppu. ;(

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
miksi haluaisit väkisin pitää ihmisen joka ei sinua halua?

Tuntuu vaan etten pysty enää elämään sen jälkeen... ;( Rakastan niin paljon.Toisaalta,tiedän etten miestäni takaisin saa mutta se on niin vaikeaa..

Toi on varmasti sulle rankkaa, kun et pysty päästämään irti. Ymmärrän, että haluat pitää kiinni viimeiseen asti enkä siitä sinua mitenkään voi moittia. Mutta oletko miettinyt mitä hyötyä on roikkua toisessa viimeiseen asti kiinni, kun se teidän yhteinen elämä näyttää olevan lopussa?

Vai koetko asian jotenkin niin, että jos allekirjoitat niin olet antanut periksi...

No teet niin tai näin, niin voimia jotta jaksat läpi eron...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tuntuu vaan etten pysty enää elämään sen jälkeen... ;( Rakastan niin paljon.Toisaalta,tiedän etten miestäni takaisin saa mutta se on niin vaikeaa..

Oletko varma, että erotat toisistaan riippuvuuden ja rakkauden?

Alkuperäinen kirjoittaja jenni:
Toi on varmasti sulle rankkaa, kun et pysty päästämään irti. Ymmärrän, että haluat pitää kiinni viimeiseen asti enkä siitä sinua mitenkään voi moittia. Mutta oletko miettinyt mitä hyötyä on roikkua toisessa viimeiseen asti kiinni, kun se teidän yhteinen elämä näyttää olevan lopussa?

Vai koetko asian jotenkin niin, että jos allekirjoitat niin olet antanut periksi...

No teet niin tai näin, niin voimia jotta jaksat läpi eron...

Joo,jotenkin en pysty päästämään irti ja tuntuu että en voi luovuttaa,että viimeiseen asti haluan yrittää saada pidettyä rakkaan mieheni mutta tuntuu että pilaan vaan sen elämän roikkumalla...mutta kun ei millään haluais luovuttaa eikä tuhota lopullisesti sitä maailmaa mikä on vuosikaudet ollu ja jonka ympärille olen rakentanut kaiken. ;( En haluais luopua siitä,se on mun elämäni tarkoitus ja ilo ollut.Silti tiedän että sen menetän tai oon jo menettänyt..en vaan pysty hyväksymään sitä...mieli on ku vuoristorata.=(

Puolisot voivat hakea avioeroa joko yhdessä tai yksin. Avioerohakemusta ei tavitse nykyisin perustella millään tavalla. Riittää, että toinen puolisoista haluaa avioeron. Jos ainoastaan toinen puolisoista hakee avioeroa, käräjäoikeus lähettää hakemuksen toiselle puolisolle tiedoksi ja pyytää häntä tarvittaessa määräajassa ilmoittamaan kantansa perusteluineen toisen puolison hakemuksen johdosta. Toisaalta avioero tuomitaan, vaikka toinen puoliso sitä vastustaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Oletko varma, että erotat toisistaan riippuvuuden ja rakkauden?

Olen,mies+lapset = mun perhe ja sen ympärille oon rakentanu koko maailmani.Ja nyt se on särkynyt...=(

Nimi paperiin vaan.. muuten miehesi vihaa sua lopunelämänsä. Ja aika nöyryyttävää saattaa myös olla, jos haastemiehen täytyy etsiä sut käsiinsä ja ottaa väkisin se nimikirjoitus. Et sä tolleen enää mitään voita. Vaikka sattuukin.

Alkuperäinen kirjoittaja hassu:
Ehkä hänen on vaikeaa luopua mitä rakastaa! Luopuisitko sinä helposti asiasta, jota rakastat?
Näin. Tosin en näe mitään syytä, miksi haluaisi pitkittää omaa kärsimystään. Ja sitähän se on, jos ei laita nimeään paperiin. Luopuminen kun on useimmiten kärsimyksen lyhentämistä. Loputulos on kuitenkin sama eli se ero.

Kuten joku jo sanoikin, ei eropaperiin tarvita kuin toisen nimi. Jos olette määräajan asuneet erillään ja / tai harkinta-aika on täynnä, voi miehesi hakea ero ihan yksinkin ja silloin saat kirjattuna kirjeenä päätöksen, jossa on jokin valitusaika, mikäli valitukseen on perusteita. Eli kyllä päädyt eroon, vaikka et kirjottaisikaan nimeäsi.

Yhteistyössä