mä en jaksa noita mun ipanoita =( =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono-tyhmä äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huono-tyhmä äiti

Vieras
siis onhan ne ihania ja rakkaita
mutta kun tänäänkin en tehnyt kun ruokaa keittiössä ja siinä samassa sitten tiskasin,laitoin pyykkejä kuivumaan ja järjestelin paikkoja eli n. 30min-45min
niin siinä ajassa meidän ipanat on saanu molemmat huoneensa kirjaimellisesti sekotettua autokoppa,leegokoppa,kirjat hyllystä alas,pehmolelut levitetty,muumitavarat levitetty,junaradat sekotettu ja kun muuta ei oo keksitty niin vaatteet ja petivaatteet tuiskittu sinne tänne,patjat levitetty ja huippuna pohjalle jättikaappi joka sisältää mm vieraitten paitot tyynyt (2 jätesäkissä) lasten paitot tyynyt ( pienet/isot) 2 pussillista kenkiä uimaleluja,kesävaatetta ym sälää kaikki heitelty. eikä niillä oo leikitty vaan heitetty pois.
siivouksesta kun puhuin niin ei mitään reagtioo eli äiti taas kiltisti siivoo huomenna kaikki ja vanhasta tottumuksesta tiedän että siinä menee n. 2-3 tuntia =( itkettää niin paljon =(
kun koko ajan pitäisi noiden perässä hiihtää jos haluaa että täällä on siistiä eli siis ei mitään omaa. eli leipomiset ym saan heti kättelyssä unohtaa. mutta ruoka nyt olis pakko tehdä ja tiskitkin pakko tiskata ( enkä yöllä halua lotrailla veden kanssa)
leluja ei voi viedä varastoon kun se on niin täynnä. oven kun aukasee sängynpääty tupsahtaa aina ensimmäisenä.ja tänne ei kaappeihin mahdu.
roskiin kai pitäs kaikki kiikuttaa =(

Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Älä siivoa niiden puolesta korkeintaan yhdessä.

vanhin kyllä auttaa jonkin verran mutta nuo nuorimmat pojat ei millään. on uhkailtu ja kiristelty lahjottu ja maariteltu mutta ei.

Alkuperäinen kirjoittaja RV 36+2:
Jos niitä leluja nostais ylähyllylle jemmaan kunnes opitaan itse siivoamaan omat leikit. Ja uutta leikkiä ei saa aloittaa ennenkuin entinen siivottu pois.

muumitavarat + palapelit oli korkeen hyllykön ylimmäisenä kirjat toisiks ylimmäisenä mut kipuamalla saaneet =(
ku ei jaksas aina siivota ja sit mua itteeni ahdistaa kun on sekasta vaikka en nyt varsinainen siivousfriikki olekkaan ( imurointikin hädin tuskin kerran viikossa)

Alkuperäinen kirjoittaja Armiliina:
Minä oon huomannu, että ei kannata tehdä omia hommia ihan putkeen. Sillain 5 minuutin välein kannattaa käydä katsomassa puuhia ja komentaa tarvittaessa.. :)

tämä munkin pitäs jo ymmärtää on tätä sen verran useesti tapahtunut.
edellisessä varastossa oli tilaa eli vein sinne ja kyllä siivouskin maitto kun lelut viikonkin pois parhaimmassa/pahimmassa tapauksessa kaikki =)
mutta kun ajattelee et jos tää tästä viä äkkiä..tai erehdyn puhelimessa olemaan niin jo alkaa mein täystuhot sekotus hommiin

Alkuperäinen kirjoittaja RV 36+2:
Minkä ikäisiä?

6v 4v ja 2v(tältä en toisin kamalaa siivousta edellytä mutta on kova auttamaan paremmin kun 2 vanhinta)
nyt molemmat lastenhuoneet niin että edes mattoja ei näy tai koko lattiaa saa kahlata läpi. mutta en siivoo. senkus yöllä menevät pissalle ja rämpivät romu kasan läpi

Meidän lapsilta ei mee siihen kuin sen verran aikaa mitä olen vessassa :kieh:
Ja mitä kaikkea tuo 2v saa 15minuutissa aikaan :o
Ja on laitettu ainakin puolet leluista kirppikselle ja lopuille on omat laatikot jotka on kiva kipata nurin.
tytön vaatekaapin siirsin meidän huoneeseen kun tyttö veti sen aina lattialle valitessaan vaatteet. nyt saa valita yhdet vaatteet aamulla mitä laittaa päälle mut omalle vaatekaapille ei yksin ole asiaa :o
nyt kun toi meidän vauva on alkanut liikkumaan niin iso osa päivästä menee kontatessa ettei lattialta löydy mitään pieniä osia.

tosiaan tuo 2v on ehkä pahin tai toiseksi pahin sekottaja naureskelee päälle kun äiti on punainen kun paloauto.
mutta kyllä nuo isotkin osaa. ei 2v osaa tiputtaa leluja ylähyllyltä =)

juu, kuulostaapas tutulta. Meillä ihan sama homma, nytkin on lastenhuoneen lattia tavaraa täynnä. Niin ja meillä vajaa vuosikas koira kolmantena tuhojaan tekemässä.

Vanhemman pojan kanssa oli suht helppoa, kun en ostanut mitään hillitöntä lelumäärää, ja kerran kun oli pikkutraktori jäänyt lattialle niin että satutin jalkani, kävin laittamassa talvikengät jalkaan ja hypin lelun tuusannuuskaksi.
Muisti jonkin aikaa korjata jälkensä...

Onko tuo normaaliakin?
Meillä ei ole koskaan noin tehneet ja väsynyt työn määrään olen silti. Jos noin tekisivät, huutaisin viikon naama punaisena. Nytkin urputan jos ei kaikkea heti kerätä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko tuo normaaliakin?
Meillä ei ole koskaan noin tehneet ja väsynyt työn määrään olen silti. Jos noin tekisivät, huutaisin viikon naama punaisena. Nytkin urputan jos ei kaikkea heti kerätä.

Siis onko tuo normaalia noin isoilta? 1v piti kyllä koko ajan vahtia ja kulkea perässä, mutta kyllä olen 2v :lta jo odottanut uskomista, että ei ota.

Niinpä niin... saat myötätuntoni, meillä kun on ihan samanlaista! Tänään menin laittamaan ekana 4 v nukkumaan (lasten sängyt samassa huoneessa) niin patjoja lukuunottamatta kaikkien kaikki petivaatteet sekä matot oli raahattu 6-vuotiaan sänkyyn... en edes kysynyt kuka ja miksi, ilmoitin vain että minuutti aikaa hakea omansa ja petata sänky, jollei siis halua pelkällä patjalla nukkua.

Meillä kans katoaa kontrolli joka sorkalla, jos en ehi vahtimaan. Ne saa aikaan järjettömän tuhon aikaan lyhyessä ajassa. Tuosta petikamppeiden purkamisesta saan jättiraivarin. |O Se menee yli mun järjen ja ymmärryksen. :|

Semmonen "me ollaan retkellä" -siivo oli niitä hirveimpiä. Kun sielä oli telttaki, jossa ne helkutin petivaatteet ja ruokaa, siis ruokaa... Ja muksut loikki uikkareissa ja räpylät jaloissa sängyiltä "uimaan" Lego-mereen, jossa yks heilu haina purren loikkijoita. Lattioilla oli tietenki pyyhkeet ja kullakin mehukupit pilleineen ja itse askarreltuine koristeineen sikin sokin kaatuneina. Askartelurojukasakin löytyi sitten teltasta...

Mehua, keksejä, muroja... KAIKKEA. Ja kolme sateenvarjoa aurinkovarjoina. Niistä yks jäi ehjäksi jopa. :whistle:

Ja mää olin vain puhelimessa... :xmas: Kuulin kyllä, että jotaki sielä touhutaan, mutta en vaan jaksanu välittää. :o

meillä on kans noita majaleikkejä mihin tarvii 10 peittoo ja muutenkin.
siivoomaan en saanut eilen ja voi noita huoneita. laitoin 2 vanhinta ilman iltapalaa nukkumaan =( mutta nyt jo syönyt tuhdin puuro annokset.
kai se tänään pitää koittaa että jos yhdessä saatas siivottua.

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Meillä kans katoaa kontrolli joka sorkalla, jos en ehi vahtimaan. Ne saa aikaan järjettömän tuhon aikaan lyhyessä ajassa. Tuosta petikamppeiden purkamisesta saan jättiraivarin. |O Se menee yli mun järjen ja ymmärryksen. :|

Semmonen "me ollaan retkellä" -siivo oli niitä hirveimpiä. Kun sielä oli telttaki, jossa ne helkutin petivaatteet ja ruokaa, siis ruokaa... Ja muksut loikki uikkareissa ja räpylät jaloissa sängyiltä "uimaan" Lego-mereen, jossa yks heilu haina purren loikkijoita. Lattioilla oli tietenki pyyhkeet ja kullakin mehukupit pilleineen ja itse askarreltuine koristeineen sikin sokin kaatuneina. Askartelurojukasakin löytyi sitten teltasta...

Mehua, keksejä, muroja... KAIKKEA. Ja kolme sateenvarjoa aurinkovarjoina. Niistä yks jäi ehjäksi jopa. :whistle:

Ja mää olin vain puhelimessa... :xmas: Kuulin kyllä, että jotaki sielä touhutaan, mutta en vaan jaksanu välittää. :o

Eikös ole ihanaa kun lapsilla mielikuvitusta löytyy. =) Meillä olivat tässä taannoin purkaneet meijän sängyn ja leikkivät jäniksiä. Leluja oli roudattu sängyn alle ruuaksi ja sit olivat vielä vailla oikeita porkkanoita syömiseksi.

Yhteistyössä