mä en jaksa tuota 4vuotiasta! ei vittu!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dddddddddddddddddd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

dddddddddddddddddd

Vieras
pakko purkaa johonki. mä en jaksa sitten oerkele yhtään.. ei kahen muun akns oo ollu tämmöstä, vittu tuo ei usko yhtään mitään koko ajan saa pää punasena huutaa ja ei vittu mikään ei mee jakeluun.. tekis kohta mieli...!!!!! sekoan kohta ihan täysin vittu koko ajan märisee ja juoksee ja tekee semmosta mitä ei sais tehä..ei nuo naapuritkaan kohta jaksa!" ku tuo penikka huutaa ja rääkyy ja pomppii....

- vaihdatko kuusivuotiaaseen?

Taitaa olla meidän muksulla kehitysviivettä kun on nyt samanmoinen kuin teidän 4v.

Ollapa lapsenvahti käytettävissä niin lähtisin kahden viikon lomalle.

Mutta onneksi huomenna alkaa ihana arki, sitä tässä onkin kaivattu.. kaksi viikkoa ensin kuumeessa ja sitten koko perhe kauheesa oksennustaudissa.. alkaa nuppi oleen jo liian täysi lapsia:D heh. Ihanaa saa huomenna olla töissä ihan rauhassa tuntia:) jeee

oon kyllä koiraa miettiny:D no tää varmaan ku ei uloskaan oo viihtiny mennä kun niin kauhee pakkanen.. ja sitte kaksi viikkoa muuten seinien sisällä.. hulluksi tuun kohta:D ja mies vielä lisää pökkyä pesään että minä todella oon hullu kun raivoan ja huudan koko ajan...huhhuh..

Meilläkin välillä tuon 4-vuotiaan kanssa sellaisia hetkiä, että ei jumal.....!!!! Mutta onneksi ne ovat useimmiten vain hetkiä, vaikkakin uskomatonta, kuinka raivon partaalle oma lapsi voi joskus saada! Jurputusta, urputusta, vankäämista, marinaa, narinaa, kitinää, parkumista, huutamista, kitinää...

joo enkö olekin ,aivan mahtava paras äiti!!!! todellakin... eikö sitä vittu saa edes kirjottamalla purkaa kiukkua.. sinä se varmaan oikein jeesustelija äiti ootkin:) onnea..

ihan kuin mun näppikseltä.
meillä ero se että olen kotona vauvan kanssa ja tuo 4v:kin on kotona. aamusta iltaan yhtä hiton huutoa ja tappelua. mikään ei ole hyvin ja mikään ei kelpaa. sais joskus edes parin tunnin tauon niin ei oisi pinna niin piukeella itellä.

Mä ilmoitin tänään miehelle että en jaksa enään,meillä kans ollu yks vitunmoinen huuto ja röyhä päivä tänään... koko perheellä elukoita myöten.. lähdin vähän pitemmälle kauppa reissulle YKSIN:D kaksi tuntia siellä meni ja hermot sai lepoa. ostin verenpaine mittarin kun ajattelin että mulla ei kohta pää kestä ja verenpaine on korkea,mut normaali se on:D

Meilläkin välillä tuon 4-vuotiaan kanssa sellaisia hetkiä, että ei jumal.....!!!! Mutta onneksi ne ovat useimmiten vain hetkiä, vaikkakin uskomatonta, kuinka raivon partaalle oma lapsi voi joskus saada! Jurputusta, urputusta, vankäämista, marinaa, narinaa, kitinää, parkumista, huutamista, kitinää...
Tämä on muuten sellainen asia mistä pitäisi puhua perhevalmennuksessa ja neuvolassa: miten raivon partaalle voi oma lapsi vanhempansa saada, ja miten helkutin vihainen sitä voikaan joskus olla sille jota eniten rakastaa!

Äidin kielletyt tunteet on teos joka kannattaisi jokaisen äidin tai sellaiseksi haluavan lukea. Säästyisi ehkä turhalta itseinholtakin jos tiedostaisi alusta asti että on ihan ok joskus toivoa että ufo tulisi ja sieppaisi lapset edes perkele hetkeksi.

Mulle on ihan ok jos joku haluaa elää ja hengittää lastensa tahtiin, ja olla näiden kanssa joka ikinen sekunti. Kunhan mun ei vaan tarvitse.

Palstalaiset joskus neuvoivat (kun samaa valitin ) että hanki joku harrastus tai pidä kotona "oma hetki". Ei ole ihan onnistunut ja tänäkin aamuna, kun ei olisi ollut pakko nousta, nuorimmainen nousi 5 min jälkeeni. Se siitä rauhallisesta aamukahvihetkestä.

On muuten hankalin ikä tähän mennessä. Toisaalta tyttö osaa olla niin hassu.
Minulla vain yksi lapsi ja olen yh niin käytän lapsenvahtina ja hermolepona lasten elokuvia ja sarjoja. Kirjastosta pino dvd levyjä. Minä laitan korvatulpat ja annan huutaa jos siltä tuntuu. Käyn suihkussa, imuroin tms että ei oma raivo pääse kasvamaan.

oon kyllä koiraa miettiny:D no tää varmaan ku ei uloskaan oo viihtiny mennä kun niin kauhee pakkanen.. ja sitte kaksi viikkoa muuten seinien sisällä.. hulluksi tuun kohta:D ja mies vielä lisää pökkyä pesään että minä todella oon hullu kun raivoan ja huudan koko ajan...huhhuh..

Tuossahan se tuli...sinä raivoat ja huudat koko ajan???
Kukahan tuossa teillä on se 4-vuotias?

Katso peiliin!! Siellä se on syyllinen.

Just oon täällä harmitellut kanssa aivan todella typerää päiväämme. Ja tää 4v ei ees riehu, mutta heittäytyy tarvittaessa ihan kuuromykäksi, tekee kylmän rauhallisesti mitä lystää, eikä kuuntele käskyjä. Ja sopivina päivinä, niinkuin tää, niin lopputulos on se, että MÄ riehun kuin hullu. Joinakin aamuina tekee mieli ruveta itkemään jo siin vaiheessa, kun päästää suustaan sen ekan "Voisitsä nyt OIKEEEESTI laittaa ne housut jalkaan?!" ja tietää että joutuu kuuntelemaan omaa pyytämistään, käskyttämistään, uhkailuaan, nalkuttamistaan ja lopulta huutamistaan koko hemmetin päivän.

Ja ennen kyökkipsykologien massahyökkäystä, ei, meidän lapsemme ei ole autisti, tai tarvitse minkäänlaisia 'korjausoimenpiteitä'. Tässä perheessä on vaan saman huushollin sisällä pari täysin vastakkaista temperamenttia.

:hug: tuttuatuttua..meillä on viikon ajan ollu pakkaset 25-35´c joten ulos ei oo päästy ja tunneskaala on sen mukainen :headwall: Huomenna tosiaan arki ni tuo vanhempi pääsee purkamaan energiaansa kouluun!

mäkin monena yönä miettiny että huomenna en lapsille huuda ja kestän kaiken :) no se alkaa kuitenkin jo heti melkein ku herätään... ekaksi siitä kun ei suostu pukemaan ja toiseksi siitä kun 3vuotiaalla on vielä yö vaippa ja pyydön sen pois ottamaan ettei mene sohcvalle kusivaipalla.. ei suostu... huhuhuh... no sitten on se että ei halua mennä päiväkotiin ja joudun sen sinne raahaan märyn ja ainakin kauheen huudon kans..

[QUOTE="kati";25604468]Tuossahan se tuli...sinä raivoat ja huudat koko ajan???
Kukahan tuossa teillä on se 4-vuotias?

Katso peiliin!! Siellä se on syyllinen.[/QUOTE]

Haist sinä vittu!!! Mun mielestä ihan sairaan tekopyhää väittää että ei koskaan kukaan mentä hermoja lapselle.

Ootko ajatellu, että vaistoo ehkä sun raivon?? Meillä ainakin 2v tytär raivoo ja huutaa, tekee pahojaan yms. jos mulla on huono päivä. Tehkää yhessä jotain kivaa 4v:n kanssa, leikkikää, piirtäkää, askarrelkaa jne. Saa sillon niitä höyryjä päästellä siihen positiiviseen tekemiseen. Meillä on ollu monta, monta loistavaa päivää nyt tuon 2v:n kanssa. Aina kun tekee pahojaan, kiljuu jne. itellään alkaa kiristellä ja sitten, rupeen vaan laulaa, niin tytär rupee tuijottaa silmät pyöreenä. Leikkilauluja mennään sillon, pakko myöntää että, eipä mee sillon itellään hermot :D. Toiminu meillä jo muutaman viikon ajan tää konsti. Toki välillä menee överiks, tottakai, sillon meen toiseen huoneeseen hetkeks, puhallan pahimman kiukun poies ja tuun rauhallisena takasin.

En ole mäkään kestäny tota 4-vuotiasta tänään!!! Ihan järkyttävä meno, melkein ääni jo äidiltä menny. Mikään ei mee jakeluun! Mä nakkasin muksut puoleks tunniks pihalle ja käytii saunassa jonka jälkee pienempi nukahti mutta isompi märisi yliväsyneenä vaan eikä nukkunu. Luojan kiitos pääsen töihin huomenna!

Täällä samanlainen 4v, osaa kyllä olla todella hankala tapaus välillä ja toisinaan mietin, että voiko olla normaalia käytöstä, mutta ilmeisesti sitten on... Meillä tilanteen tekee joskus sietämättömäksi se, että tämän yhden meuhuajan lisäksi meillä on vielä 2v uhmis ja 5kk ikäinen vauvakin talossa. Välillä on niitä oikeita "tähtihetkiä" kun kaikki 3 huutavat yhtä aikaa...

huh huh.. mä taidan sittekki peruuttaa tän 7viikkoa kestäneen tilauksen.. :D tai jos lohduttas itteään sillä, millä kaikki vanhemmat kautta aikojen takuulla on huijannut itseään, eli "ei mun lapsesta tuu tollasta"..

Yhteistyössä