Siis minä en enää jaksa tuota vauvaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pieni Lasienkeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en tiedä kunnon valvomisista mitään, mutta viime yön valvominen (puolet yöstä) on mulle ihan liikaa. Kuopus kuumeessa ja herätti 2 aikaan ja ite en sit saanut enää unta..ja kuudelta noustiin sit ylös. Päiväunista turha haaveilla..

Jaksamisia teille, jotka joudutte öitänne valvomaan. :hug:

Ensiapuna veisin vauvan jollekin hoitoon muutamaksi tunniksi että saisin nukkua. Univelka on niin katala ja uuvuttava juttu, että normaalista ihmisestä saattaa univelan alla tulla lähes psykoottinen. Voisko esim mummo tai kummi hyökätä apuun? Vaikka mieli tekee lyödä niin älä lyö vauvaa, ei se tee oikeasti sitä kiusallaan vaikka siltä tuntuiskin. Lyö vaikka sohvatyynyjä niin paljon kuin jaksat vähän aikaa jos se helpottais.

Mä niin muistan ton.. Sen neuvolatädin ohjeet muuten kuulostaa järkeenkäyvältä. Ainakin muutaman tunnin sais nukuttua.
Mutta kummit ja lapsenvahdit käyttöön nyt!

vie ihmeessä se vauva hoitoon! jos tekee mieli lyödä!!
meillä komas lapsi valvotti pienenä 5kk, eikä paljon paremmin nuku vieläkään. mutta kertaakaan ei tehny mieli lyödä!

ja sullahan on mies? mies vauvan kanssa nukkumaan, sulle tulpat korviin yöksi ja eri huoneeseen! pelasta nyt tuo tilanne ennekuin lähtee lapasesta! vaikka mies tekis töitä, niin kyllä sen yhden yön voi valvoa viikossa. ja sulle se yksi yö tekee ihmeitä.

Kummit asuu kaukana, samaten omat vanhempani. Anoppi ei kovin mielellään ota lasta hoitoon ja kovinkaan ihmeellisiä ystävyyssuhteita ei ole täällä ehtinyt vielä muodostua. Miehelle en uskalla antaa hoitoon, sillä hällä lyhyempi pinna kuin minulla ja hänkin on väsynyt. Paska tilanne joo tiedän.

Alkuperäinen kirjoittaja annahalinen:
..... yritän aloittaa sulle jotain viisasta neuvoa tai vastausta mut en taida osata :( Toivon vaan etä helpottaa pian. Univaje on kamalaa, yritä pysyä kasassa. :hug:

Yritetään. Onneksi oma unentarpeeni on suht pieni. Vaikka kyllä se verottaa voimia, kun ei saa yöllä lainkaan nukuttua.

Alkuperäinen kirjoittaja Pieni Lasienkeli:
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
ootko sää mistä päin?

Etelä-Pohjanmaalta.

hiukan liian kaukaa, muuten oisin voinukki tulla viihdyttää vauvaa, mulla on hiukan tylsää ja koitan pakoilla siivoomista :ashamed:
Meillä myös kokemusta valvomisesta, esikko oli yli 2v ku alko nukkumaan yönsä, junnu sentään nykysin jo nukkuu liki kaikki yöt heräämättä, täyttää joulukuussa 3v.. :kieh:

Pieni Lasienkeli: Kun esikoiseni oli 8kk, hän heräsi 8krt/yö ja oli silti "ylivireä" päivällä. Havahduimme siihen, kun kaikilla kolmella oli mustat silmänaluset ja järjetön väsymys koko ajan. Tuolloin noudatettiin sellaista "pehmeää unikoulua". Sekin oli rankkaa, mutta neljännen yön jälkeen nukkui putkeen öisin. Nyt murkkunakin on tytöllä välillä vaikea unta eli oisko jokin taipumuskin vähän uniongelmiin. Oletko katsonut noita Jo Frostin ohjeita tai Taaperotiimiä tms., missä aika hyvin neuvotaan pikkulasten uniongelmiin. Jaksamista koko perheelle!

ois kyllä hyvä, onhan se jo sen ikänen et pitäs nukkua yönsä.. Harmi et asut siellä, mäkin oisin voinu ojentaa auttavan käteni. Lapsi toiseen huoneeseen turvallisesti ja nukkumaan siitä!

meillä on 1v6kk nuorin.. päivällä jos haluan torkahtaa on koululaiset tai isi meidän 3vn kaverina ja minä laitan kuopuksen sänkyynsä ja itse "kellahdan" omalle sängylle.. siitä sitten kaikkiin "äiti, yykkyyn" kyselyihin vaan vastaan*missä titu? missä peitto?* ole vaan piilossa pötköllään.. ja toistaiseksi jokaisella kerralla on kaiffari nukahtanut.. välillä illalla sama homma.. erikoinen tapaus sinällään kun nukkuu yönsä läpeensä vaikka nuhananen. Eipä tänä tuntia pidempään päivällä nukukkaan. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Oikein "mukava" otsikko luettavaksi heti ekana aamulla:( Vaikka kuinka ottaa pattiin niin yrittäkää edes hiukkasen hillitä pahimpien kirosanojen käyttöä.

Ihme jeesustelua. Miksi aina pitää hyssytellä? Kyllä pitää saada sanoa, jos lapset vituttaa. Jos väsymyksestä lapseen/lapsiin uskallettais puhua enemmän, ei varmaan niitä lasten pahoinpitelyjä olis niin paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Oikein "mukava" otsikko luettavaksi heti ekana aamulla:( Vaikka kuinka ottaa pattiin niin yrittäkää edes hiukkasen hillitä pahimpien kirosanojen käyttöä.

Ihme jeesustelua. Miksi aina pitää hyssytellä? Kyllä pitää saada sanoa, jos lapset vituttaa. Jos väsymyksestä lapseen/lapsiin uskallettais puhua enemmän, ei varmaan niitä lasten pahoinpitelyjä olis niin paljon.

Just näin. Kyllä itse saatan manata lapseni hornantuuttiin, mutta tarkoittaako se sitä, että toteutan? Noup.

voih, tiedän tunteesi! meillä herättiin n.1v 10kk joka ikinen yö 3-10kertaa! yleensä n.6kertaa/yö. kipeenä jatkuvasti! ja sitten ku hän nukkui ekan yönsä, minä en osannut enään itse nukkua,koko ajan oli päällä selllanen kohta se herää kohta se herää.. ei se voi nukkua. nyt olen sitten puolentoista vuoden ajan saanut nukkua ja toinen olis tulossa(la ihan kohta ja nyt on palautunut kaikki mieleen kirkkaana, tuntuu että virhe tuli tehtyä, millä ihmeellä sitä muka jaksaa taas olla melkein pari vuotta nukkumatta kunnolla?). voimia sulle ap!!! ja jos sulla ei ole miestä tms apuja niin marssi sosiaalitoimeen ja sano että tarvitset tukiperheen lapselle jotta saat edes joskus nukkua!! mulla se helpotti niin paljon aikoinaan!!

No niin, nyt on parin tunnin päikkärit nukuttu. Ei kyllä oo yhtään levännyt olo. Pää kipeä ja silmät tahtois vaan painua kiinni.

Kotipalveluunhan vois tietty ottaa yhteyttä, mutta en haluu. Kuitenkin kritisoivat meidän kämppää, sen siivoustasoa tai minua eivätkä tykkää siitä, että nukun. Been there, seen that.

Meillä oli noin, syynä oli se, ettei d-vitamiini sopinut, en ollut tajunnut tätä ja annoin vain d-vitamiinia. Kyllä yleensä noin pahaan valvomiseen on syynsä. Toinen vatsakipuja aiheuttava on maitoallergia tai kotimaiset viljat.

oon sjoelta. voin auttaa jos tarviit hoitajaa jossain välissä :)

Mun pojilla on molemmilla ruoka-allergioita ja astmaa, joten tuttua tuo valvominen. ja kyllä se ottaa päähän kun ei saa nukkua :hug: