Mä en USKALLA mennä HAMMASLÄÄKÄRIIN!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AUTTAKAA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

AUTTAKAA

Vieras
Katoin eilen sen tosipaikka dokumentin. Mun on pakko mennä koska mulla on kolme ISOA reikää hampaissa ienrajalla mutta mulla järjetön pelko hammaslääkäriä kohtaan. Varsinkin tätä kunnallista pelkään kun sitä ei kiinnosta veetäkään jos sattuu... Huutaa vaan että avaa se suu nyt että saan tehtyy työni. Onko turun seudulla mitään sellasta hammaslääkäriä mikä on jotenkin erikoistunu tämmösöisten fobiapotilaiden hoitoon? Ja mulla on toinenkin fobia ja se on piikkikammo en mä anna pistää suuhun mitään piikkiä! :ashamed: Pelkään että mun hampaat menee ihan ketuiks jos en nyt mene sinne. Itkettää pelkkä ajatuskin sinne menosta enkä tiedä uskallanko mennä ees sisälle koko hoitolaan :(

Olenko yksin pelkoni kanssa vai onko täällä muitakin??

Onko sinun mahdollista mennä yksityiselle? Soittele joltakin sellaiselta aika ja sano jo varatessa, että sinua pelottaa ja pistäminen erityisesti. Saat esilääkitystä. Kannattaa koittaa tosiaan voittaa pelkonsa, hyvä lääkäri kyllä ymmärtää ja osaa ottaa pelkosi huomioon. :)

Alkuperäinen kirjoittaja AUTTAKAA:
Katoin eilen sen tosipaikka dokumentin. Mun on pakko mennä koska mulla on kolme ISOA reikää hampaissa ienrajalla mutta mulla järjetön pelko hammaslääkäriä kohtaan. Varsinkin tätä kunnallista pelkään kun sitä ei kiinnosta veetäkään jos sattuu... Huutaa vaan että avaa se suu nyt että saan tehtyy työni. Onko turun seudulla mitään sellasta hammaslääkäriä mikä on jotenkin erikoistunu tämmösöisten fobiapotilaiden hoitoon? Ja mulla on toinenkin fobia ja se on piikkikammo en mä anna pistää suuhun mitään piikkiä! :ashamed: Pelkään että mun hampaat menee ihan ketuiks jos en nyt mene sinne. Itkettää pelkkä ajatuskin sinne menosta enkä tiedä uskallanko mennä ees sisälle koko hoitolaan :(

yksityisellä suosittelen juuliassa olevaa hammaslääkäriä, itselläni ei poranneet ollenkaan vaan käyttivät laseria ja se vei pelkoni hammaslääkäriin.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Onko sinun mahdollista mennä yksityiselle? Soittele joltakin sellaiselta aika ja sano jo varatessa, että sinua pelottaa ja pistäminen erityisesti. Saat esilääkitystä. Kannattaa koittaa tosiaan voittaa pelkonsa, hyvä lääkäri kyllä ymmärtää ja osaa ottaa pelkosi huomioon. :)

No mitä olen ymmärtänyt niin on kamalan kallista paikata hampaat yksityisellä ja mulla on aika paljon korjattavaa :ashamed: Korvaako sitä mikään ettei olis niin kamalan kallista?

Mä olen juuri ton pelkoni takia koittanu pitää hampaista hyvää huolta mutta silti hampaat on kamalassa kunnossa :(

Ja täällä on kunnallisessa kamalat jonot muistaakseni alkukesästä kaveri sano että n600 henkee jonossa :(

No mä en oikein näe sulla olevan mitään vaihtoehtoja, joko menet hammaslääkäriin tai sitten odotat vähän aikaa että tulee vielä suurempi remontti ja kärsit enemmän. Hammasvaivat kun ei parane itsestään, ne vaan pahenee hoitamattomina.

Alkuperäinen kirjoittaja :

yksityisellä suosittelen juuliassa olevaa hammaslääkäriä, itselläni ei poranneet ollenkaan vaan käyttivät laseria ja se vei pelkoni hammaslääkäriin.

Sattuuko se laaseri? Oliko kallista??

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
No mitä olen ymmärtänyt niin on kamalan kallista paikata hampaat yksityisellä ja mulla on aika paljon korjattavaa :ashamed: Korvaako sitä mikään ettei olis niin kamalan kallista?

Mä olen juuri ton pelkoni takia koittanu pitää hampaista hyvää huolta mutta silti hampaat on kamalassa kunnossa :(

Ja täällä on kunnallisessa kamalat jonot muistaakseni alkukesästä kaveri sano että n600 henkee jonossa :(

Kyllähän se maksaa enemmän, kuin kuntapuolella, mutta osan saa KELA-korvauksena takaisin ja tosiaan, mitä pitempään siirrät, sitä isompi remontti on ikävä kyllä edessä. Luulisin, että voi maksaa kyllä erissä, jos tulee kerralla ylivoimaisen iso lasku. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Laaseri ei satu, ihme maku tuli suuhun, no yhden reijän paikkaamiseen mikä oli paha reikä meni 80 euroo itselle maksettavaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Laaseri ei satu, ihme maku tuli suuhun, no yhden reijän paikkaamiseen mikä oli paha reikä meni 80 euroo itselle maksettavaksi.

eli vois aatella että jos mulla on vielä jotain ei silmällä nähtäviä reikiä ni melkee 400-500euroa tulee laskuks :o Voi kamala eihän mulla oo ees varaa sellaseen... Onko sulla sen hammaslääkärin numeroa tai nettios??

ei toi yksityinen kelan korvauksen jälkeen paljon kalliimmaksi tuu ja ainakin on miellyttävämpi kun hoidetaan ja ymmärretään pelko hammaslääkärikäynteihin ja laaser on kivuton kun paikataan hampaita.

http://keltaisetsivut.eniro.fi/yritykset/hammaslaser+julia/g57605053

tuolt löytyy yhetystiedot jos osasin linkittää oikein

Kiitos otin numeron ylös vielä ku uskaltais soittaa seki jo ahdistaa mä en ymmärrä tätä pelkoa mikä mulla on! :ashamed:

pelkosi kuulostaa olevan ihan todellista! nyt ihan ensiksi ajattelet järkevästi, että mitä nopeammin asian hoidat sitä "helpommalla! pääset. :) elikkäs soitat vaikka ekana omaan hammashoitolaan ja kerrot, että pelkäät TOSI paljon. etkä luovuta heti vaan vaadit päästä vaikka nukutukseen, että hampaasi saataisiin kuntoon. oletko miettinyt auttaisko esilääkitys? jos se auttais, niin et tarvis nukutusta ollenkaan. (nukutuksessa on aina riskinsä).

todella monet pelkäävät hammaslääkäriä, mutta hyvin usein käykin niin, että kun potilas astuu hoitohuoneen sisään, niin jo osa pelosta hälvenee ja itse toimenpiteet ei ole yleensä koskaan niin "pahoja", kun sitä on omassa päässään kuvitellu niiden olevan. voit ajatella, että sinulla on edessäsi nyt haaste, jonka toteuttamisen jälkeen voit palkita itsesi jollakin mukavalla asialla. koitahan jaksaa! ymmärrän pelkosi! siitä selviää! :):)

Yhteistyössä