mä en vaan pääse yli siitä, että mieheni tartutti muhun herpeksen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdinko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
jep. mun mielestä on kuitenkin valehtelua ja riskinottoa jos sanoo olevansa puhdas, vaikka tietää mitä on tehnyt...

Kyllähän se on riskinottoa aina jos ilman kondomia harrastaa seksiä. Ja sinäkin sen varmasti nyt myönnät?

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
jep. mun mielestä on kuitenkin valehtelua ja riskinottoa jos sanoo olevansa puhdas, vaikka tietää mitä on tehnyt...

Kyllähän se on riskinottoa aina jos ilman kondomia harrastaa seksiä. Ja sinäkin sen varmasti nyt myönnät?

näin on. mutta mä en kyllä ole valehtelullani aiheuttanut kenellekään terveysriskiä...

näin on. mutta mä en kyllä ole valehtelullani aiheuttanut kenellekään terveysriskiä...

Tuota valehetelua en vain jotenkin ymmärrä. Siis selitä miten ihminen voi valehdella asiasta jota ei itsekään tiedä? Jos miehesi olisi valehdellut käyneensä testeissä niin olisi eri asia. Mutta hänhän puhui vain oman olettamuksensa mukaisesti eikä tieten tahtoen valehdellut asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja ahdinko:
en vain pääse!!! olkoonkin, että juttu on vanha. niin silti. se on ottanut sellasen riskin, että voi tartuttaa muhun mitä tahansa. antanut mun ymmärtää olevansa puhdas. ja jotenkin... ei nyt arvomaailmat oikein kohtaa, kun toinen vetelee paljaalla tosta vaan ja sitten vielä ottaa riskin, että joku muukin sen saa (minun lisäkseni yksi toinen). ei helvetti. millaisen ihmisen kanssa sitä elää??

Joo, sain nykyisen puolisoni tavatessani huuliherpeksen, ja nyt se on näemmä levinnyt sitten kikkeliinkin.
On vähän sellainen fiilis että pitäiskö heittää akka mäkeen ja elää loppu elämäänsä selibaatissa. Kai sitä kehittävämpääkin tekemistä on kun seurata sitä että koska voi harrastaa seksiä tai pussailla.

...ja on sitten meinaan uskomaton juttu, että tähänkään tautiin sitten ei ole mitään lopullista hoitoa, muuta kun nirri pois.
Kai lääketehtaat tekee hyvät rahat kun saa myydä zoviraxejansa tasaiseen tahtiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:

Tuota valehetelua en vain jotenkin ymmärrä. Siis selitä miten ihminen voi valehdella asiasta jota ei itsekään tiedä? Jos miehesi olisi valehdellut käyneensä testeissä niin olisi eri asia. Mutta hänhän puhui vain oman olettamuksensa mukaisesti eikä tieten tahtoen valehdellut asiasta.

On aivan totta, että tässä nyt on kumpikin yhtälailla syyllisiä. Helppo vierittää vastuu omasta taudistaan toisen kontolle. Itse olit paljaana myös. Kanna nyt vastuusi. Kaikkien aikuisten pitäisi tietää, että seksi ilman kondomia altistaa sukupuolitaudeille ja seksi ilman ehkäisyä voi tietää raskautumista.

Ei tässä nyt auta muu kuin sopeutua tilanteeseen. Tauti ei kuitenkaan ole sen enempää miehen kuin sinunkaan syysi. Olette tässä molemmat...

Vaikka keskustelu on vanha, haluan ottaa tähän kantaa. Itse sain muka oireettomalta mieheltä, jonka kanssa seurustelen herpeksen. En tiedä miten pääsen asian yli vai lopetanko suhteen. Pahinta asiassa on se, että mies haukkuu minua, että syytän häntä eikä häntä harmita yhtään vaikka hän on tartuttanut minut. Hän sanoo, että hän ei ole sitä keneltäkään entiseltä naiselta saada. Hän on kertonut minulle lukuisista suhteistaan ja yhdenillan panoistaan ja minä olen kertonut hänelle että minulla ei ole aikaisemmin ollut suojaamattomia suhteita kuin yksi, joka kesti yli 15 vuotta. Eikä minulla ole ikinä ollut herpestä, mutta sain sen kahden viikon päästä tältä mieheltä. Mitenköhän alkuperäisen kirjoittajan suhteelle kävi?

Vaikka keskustelu on vanha, haluan ottaa tähän kantaa. Itse sain muka oireettomalta mieheltä, jonka kanssa seurustelen herpeksen. En tiedä miten pääsen asian yli vai lopetanko suhteen. Pahinta asiassa on se, että mies haukkuu minua, että syytän häntä eikä häntä harmita yhtään vaikka hän on tartuttanut minut. Hän sanoo, että hän ei ole sitä keneltäkään entiseltä naiselta saada. Hän on kertonut minulle lukuisista suhteistaan ja yhdenillan panoistaan ja minä olen kertonut hänelle että minulla ei ole aikaisemmin ollut suojaamattomia suhteita kuin yksi, joka kesti yli 15 vuotta. Eikä minulla ole ikinä ollut herpestä, mutta sain sen kahden viikon päästä tältä mieheltä. Mitenköhän alkuperäisen kirjoittajan suhteelle kävi?

Onneksi mä oon kattellu vastuutunnotonta isää nuoruuteni ja kuullu myös näistä sukupuolitaudeista mitä on saanut!

Minä vaadin siis miestä menemään sukupuolitautitesteihin... ennen mitään pusua intiimimpää..eipä tullut yllätyksiä!

Kysyjältä puuttuu selvästi tietoa. Parisuhteessa herpesvirus tarttuu lähes sataprosenttisella varmuudella. Jos alkaa seurustella herpestä kantavan kanssa, saa mielessään jo valmistautua olevansa kantaja kohta itsekin. Se on vain niin tarttuva, oireeton tai ei. Onneksi sen kanssa voi elää.

[QUOTE="lilli";28442246]Onneksi mä oon kattellu vastuutunnotonta isää nuoruuteni ja kuullu myös näistä sukupuolitaudeista mitä on saanut!

Minä vaadin siis miestä menemään sukupuolitautitesteihin... ennen mitään pusua intiimimpää..eipä tullut yllätyksiä![/QUOTE]

Herpes ei näy testeissä. Ellei onnistuta nappaamaan rakkulavaiheessa, jolloin voidaan todeta viruksen esiintyminen suoraan rakkuloista. Lähes kaikilla ihmisillä on nimittäin herpesviruksen vasta-aineita, vaikkei tautia sairastaisikaan.

Yhteistyössä