Mä halua olla kännissä edes joskus jouluna

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minäkin haluan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minäkin haluan

Vieras
Tähän mennessä mä ole ollu se kuka on jouluna ollu selvin päin ja hoitanut lapset (siis jo 16 v) muiden ryypätessä ja loppuillasta kaupunkiin lähdössä. Nyt sanoin miehelle, et on mun vuoro, et se saa olla lasten kanssa kotona selvin päin. Mies oli sitä mieltä, et en voi ku pienimmän eka joulu ja eihän äiti voi olla sillo poissa. Olenhan mä sillo ku syödään ja joulupukki käy ja lahjat avataan. Lähden sit vasta ku pienin on nukkumassatai menossa nukkumaan. Onko kukaan muu lähdössä jouluaattona baanalle?
 
Perheellinen ihminen jouluaattona baanalla? En ole vielä sellaiseen törmännyt. Sinkuista olen kyllä kuullut ja Tapanin tansseista. Meillä ei tod. kumpikaan mene, eikä edes halua mennä, jouluaattona tai joulupäivänä baanalle. Tapanina on joskus ollut toinen/molemmat, ei aina.
 
Ihana kun se joulu on tollanen lämminhenkinen perhejuhla. Mä en ymmärrä että kenenkään vanhemman tarvii joulunakin ryypätä. Nuorena ja lapsettomana ok mutta perheellisenä lähinnä säälittävää.
Mitä jos oisitte kumpikin ihan selvinpäin? Vois jäädä lapsillekin kivammat joulumuistot, he todennäköisesti kovin iloisina odottavat joulua kun vanhemmat tappelee jo 2kk etukäteen kumpi saa ryypätä.
 
ei. mun mielestä viina ei kuulu jouluun.
en itsekkään kuppiin sylje, mutta eikö sitä baanalle menoa voisi siirtää johonkin toiseen päivään?

kyllä joulu on mielestäni sellainen aika, että ollaan yhdessä koko päivä,ilta j yö, eikä lähdetä kekkuloimaan mihinkään baareihin..
 
Olen vain niin kyllästynyt tähän kaikkeen ja hetkeksi irti tästä pitää päästä. Ja mikä paras näpäytys onmihelle ku joulu olla ilta pois kotoa.olen sille viel puhunu vähän siihen tapaa, et olisi joku hoito kiikarissa. Eihänmulla mitä ole mut antaa miehen olla siin käsityksessä.
 
Kyllä lapsiperheen joulu minun mielestäni on yhdessäoloa lasten ehdoilla eikä baarissa ja/tai kännissä heilumista. Itse sinkkuaikoina tuli usein lähdettyä baariin aattona mutta nyt perheellisenä ei kyllä tulisi pieneen mieleenkään. Olisin myös huolestunut jos mun mies olis lähdössä jouluaattona mielummin baariin kun viettäisi sitä oman perheensä kanssa. Alkoholia voi nauttia kohtuudella kotonakin kun ottaa ruoan kanssa viiniä ja illan mittaan muutamat glögit. Näin voi nauttia hyvän maun rajoissa alkohoolia eikä tarvitse pilata lasten joulua kännissä olemisella. Onhan vuodessa vaikka kuinka monta muuta viikonloppua jolloin isän tai äidin on hyvä lähteä tuulettumaan baariin.
 

Yhteistyössä