mä haluaisin muuttaa pois täältä perähikiältä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja badass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

badass

Aktiivinen jäsen
05.01.2008
7 324
0
36
oon niin kateellinen kaikille jotka asuu kaupungissa -tai edes lähellä kaupunkia.
maalaiselämässä on omat hyvät puolensa, mut mä tuun hulluks täällä. olen asunu opiskeluajat kaupungeissa ja sit aloin seurustelee exän kanssa ja syntyi poika. sen jälkeen oon jämähtäny tänne kotipaikkakunnalleni persreikälään enkä pojan takia pois pääsekään ja musta tuntuu et vanne kiristää päätä niin et aivot pulpahtaa päästä pois.
rakennetaan omaa taloa ja musta tuntuu et sekin on yks prkeleen virhe koko homma ja siis mä en ymmärrä itteeni :ashamed:

oli niin hyvä päivä tähän asti, mut taas aloin ajattelee muuttoa espooseen tai helsinkiin, tampereelle tai hämeenlinnaan... :ashamed:

ja oikeesti mulla on asiat tosi hyvin ja osaan niistä olla kiitollinen, tän paikkakunnan sijainti vaan on niin suolesta et ei mitää rajaa. :ashamed:

Voin kuvitella. Minäkin olen asunut monella pienellä paikkakunnalla, mutta en ole pikkukaupunkityyppiä todellakaan itse. Ei tilanteessasi taida muu auttaa kuin tosiaan se muutto lähemmäksi isompaa paikkakuntaa tai muutto kaupunkiin? Yritä ylipuhua se miehesi?

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Voin kuvitella. Minäkin olen asunut monella pienellä paikkakunnalla, mutta en ole pikkukaupunkityyppiä todellakaan itse. Ei tilanteessasi taida muu auttaa kuin tosiaan se muutto lähemmäksi isompaa paikkakuntaa tai muutto kaupunkiin? Yritä ylipuhua se miehesi?

en mä voi kun talo on rakenteilla tänne ja poikani vuoksi ollaan tänne kytköksissä. täällä on pojan isä, mummulat ja muut sukulaiset, tutut hoitopaikat ja koulut jne.. :snotty:

Mä tein viime elokuussa taas sen virheen että muutin maalle... ( ei se oo oikeesti ollu virhe)Isoon kaupunkiin matkaa 100km. Enkä kadu.
Mutta AP.lle voimia. Auttaako sua se jos pääset säännöllisesti käymään kaupungissa?

Nuo asiathan eivät estä muuttamasta. Muuttaa ne muutkin.
Vaikeuttaa kyllä, sen tiedän. Sun pitää nyt miettiä, että haluatko itsellesi onnea. Lapsesi kyllä sopeutuu muutokseen. Missä on lähin iso kaupunki, mihin voisit muuttaa? Jos matka ei ole pitkä, niin silloinhan poikasi voi tavata usein sukulaisiaan jne.

ei oikein auta, kun pääsen kaupunkiin (helvetin harvoin) niin meinaa itku tulla kun pois pitäis lähtee :ashamed:

ja toi mun mies ei muuttais kaupunkiin vaikka sais miljoona euroo :|

Alkuperäinen kirjoittaja badass:
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:

en mä voi kun talo on rakenteilla tänne ja poikani vuoksi ollaan tänne kytköksissä. täällä on pojan isä, mummulat ja muut sukulaiset, tutut hoitopaikat ja koulut jne.. :snotty:

Vanhempiani ei nuo mainitsemasi syyt pidätelleet millään paikkakunnalla. Muuttelin sujuvasti läänistä toiseen n. 20 kertaa 15-vuotiaaksi vanhempieni mukana. Sukulaiset, hoitopaikat, kodit ja koulut vaihtuivat monta kertaa. Lapsi on aika sopeutuvainen, eniten epäilisin sen sinun miehesi muuttohaluja.

Me ollaan miehen kanssa haaveiltu, että opintojen jälkeen palataan takaisin kotikaupunkiin. Tai mies oikestaan on sinne enemmänkin ollut palaamassa takaisin, mutta nyt kun sitten pari päivää käytiin siellä olemassa niin totesi mieskin ettei tuonne enää taideta muuttaa. Ei tämä nykyinenkään kaupunki iso ole, mutta tuplasti enemmän ihmisiä kuitenkin kuin kotipuolessa.

Ikävä vain on mummolaa ja sukulaisia ja vanhoja kavereita, mutta se paikka muuten on kyllä kuollut, joten jos sinne muuttaisi niin pian kaipaisi kuitenkin pois. Näin luulen.

Me ollaan muuttamassa pienelle (tosi pienelle) paikkakunnalle.. ennen ku lapset lähtee kouluun.. Kyseessä on siis miehen kotipaikkakunta, ja appivanhemmat asuu siellä. Mies on innoissaan muutosta, mutta mua kauhistuttaa ajatus aina välillä. En tiiä sopeudunko sinne koskaan...

Melkein kaupungissa mutta haluisin Hesaan, vuokrat vaan hirvittää kun kAUPUNKIIN HALUAISIN

Melkein kaupungissa mutta haluisin Hesaan takas, keskustaan, on vain vuokrat niin kauheat ettei toivoakaan.

Mä rakastan maaseutua - päivän tai kaksi kerrallaan.
Nykyinen asuinpaikka on mitä loistavin. 4 kilsaa Turun keskustaan, noin kilometri isoihin kauppoihin, alle kilsan päästä löytyy apteekit ja lähikaupat sun muut. Busseja menee 6 kertaa tunnissa, uimaranta on lähellä, päiväkodit ja koulut samoin, palvelut pelaa ja lääkärit yms on lähellä. Ja rauhallista, vihreää, luonnonläheisyyttä on silti: tässä parhaillaan tuijotan olkkarin ikkunasta avautuvaa peltonäkymää, taustalla näkyy lato tms ja metsää.

Minua taas ei sais kaupunkiin asumaan... Pääseehän niissä käymään sillon ku haluaa, vaan perhe kuuluu meillä maaseudun rauhaan. Parempi olis ku ei olis naapureita lainkaan.

Yhteistyössä