Mä haluisin seurata mun miestä - luulen että se pettää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Joo mä tiedän että tää on ihan sairasta mutta mua vituttaa kun se ei kerro mulle mitään! Meillä mennyt huonosti jo pari kuukautta ja tilanne on nyt kärjistyny siihen että se ei sano et minne se on menossa. Tiedän että se on töissä, ja sen jälkeen menee johki - sellaset kuteet oli päällä. Miten ihmeessä mä voin seurata sitä kun mulla on lapsi 1v?

Miten mä saan selville et mitä oikeen on meneillään. Mä oon niin ahdistunu ja tuntuu että en vaan jaksa. Sit toisaalta taas haluan yrittää tän ihmisen kanssa, koska rakastan.

Keskity ennemmin siihen, miksi ja miten teillä menee huonosti?

Panosta mieheen ja suhteeseen, laita jonain iltana oikein hyvää ruokaa ja laittaudu nätiksi, kysy kuulumisia, harrastakaa paljon seksiä...

Laitat miehen niin onnesta sekaisin, että unohdat moiset epäilyt. Eihän mitään ole edes tiettävästi tapahtunut =)

Panosta mieheen ja suhteeseen, laita jonain iltana oikein hyvää ruokaa ja laittaudu nätiksi, kysy kuulumisia, harrastakaa paljon seksiä...

Laitat miehen niin onnesta sekaisin, että unohdat moiset epäilyt. Eihän mitään ole edes tiettävästi tapahtunut =)

No ei helvetissä pettävän miehen paapomista! Joku järki!

Samaa mieltä Lexin kanssa.
Mies voi hyvinkin vain karttaa kotona oloa,jos riitelette paljon.Ei nyt välttämättä pettämässä ole!

Kysy suoraan? Jos yhtään antaa ymmärtää että jotai on menossa,tiedät miten toimia...

Miten tollasta voi tehdä, jos toinen on koko ajan muualla tai poissaoleva? Eikö toi ole juuri se ongelma?

Mä varmaan menisin kytikselle miehen duunin ulkopuolelle ja kattosin minne se äijä menee, ja tämä siis jos muut keinot on jo käytetty.

kaikki on yritetty, mä tosissani olen yrittänyt mutta mies ei vaan näytä välittävän. Tää on todella tyhmästi nyt sanottu mutta toivoisin että se jättäis mut ettei mun tarvis jättää sitä, se ois helpompaa...

[QUOTE="vieras";26543250]Miten tollasta voi tehdä, jos toinen on koko ajan muualla tai poissaoleva? Eikö toi ole juuri se ongelma?

Mä varmaan menisin kytikselle miehen duunin ulkopuolelle ja kattosin minne se äijä menee, ja tämä siis jos muut keinot on jo käytetty.[/QUOTE]

Joo noin just mä haluisin tehdä, mutta mulla ei ole autoa ja vähän vaikea julkisilla hiippailla perässä, kun on vielä lastenvaunut ja kaikki...

[QUOTE="aloittaja";26543276]Joo noin just mä haluisin tehdä, mutta mulla ei ole autoa ja vähän vaikea julkisilla hiippailla perässä, kun on vielä lastenvaunut ja kaikki...[/QUOTE]

Lapsi hoitoon ja auto lainaan. Tai sitten palkkaat jonkun tekemään likasen työn. Jos se ei onnistu niin sitten kannattaa unohtaa haaveet seuraamisesta ja vaatia äijältä ne vastaukset.

[QUOTE="mei";26543249]Samaa mieltä Lexin kanssa.
Mies voi hyvinkin vain karttaa kotona oloa,jos riitelette paljon.Ei nyt välttämättä pettämässä ole!

Kysy suoraan? Jos yhtään antaa ymmärtää että jotai on menossa,tiedät miten toimia...[/QUOTE]

Mä kysyin viimeeks tänään että onko sillä joku toinen nainen ja se suuttui, huusi vihaisena että ei todellakaan ole, että oonko mä tyhmä? Sit kysyin et minne se on menossa töistä niin sano että kaupunkiin - yksin. Vähä vaikee kuvitella että tyyppi menee 8 illalla kaupunkiin vaan yksin. Kurkkasin sen laukkuun ennenku se lähti ja salikamat sillä oli mukana, eli ehkä se menee salille, mut miks vitus se ei voi sit sitä sanoa??

[QUOTE="aloittaja";26543268]kaikki on yritetty, mä tosissani olen yrittänyt mutta mies ei vaan näytä välittävän. Tää on todella tyhmästi nyt sanottu mutta toivoisin että se jättäis mut ettei mun tarvis jättää sitä, se ois helpompaa...[/QUOTE]

No petä sä sitä (tai väitä että petät) tai nalkuta ja huuda, kyttää ym.

Toinen vaihtoehto olis sanoa että "Nyt istutaan alas ja keskustellaan" ja kysyä suoraan mikö mättää.

Tota jälkimmäistä meillä käytetään, mut ensimmäinen taitaa olla aika yleinen.

[QUOTE="aloittaja";26543276]Joo noin just mä haluisin tehdä, mutta mulla ei ole autoa ja vähän vaikea julkisilla hiippailla perässä, kun on vielä lastenvaunut ja kaikki...[/QUOTE]

Palkkaa yksityisetsivä.

No petä sä sitä (tai väitä että petät) tai nalkuta ja huuda, kyttää ym.

Toinen vaihtoehto olis sanoa että "Nyt istutaan alas ja keskustellaan" ja kysyä suoraan mikö mättää.

Tota jälkimmäistä meillä käytetään, mut ensimmäinen taitaa olla aika yleinen.

mä olen yrittänyt tuota jälkimmäistä, viimeeksi toissapäivänä ja tuntui kuin oltais saatu asiat edes jotenkin selvitettyä, mutta sitten mies taaaaas meni ja mokas, oli töissä eka 12h ja sen jälkeen ilmotti lähtevänsä ulos. Arvatkaa että menikö maku, varsinkin kun oltiin just juteltu ja sovittu uudet pelisäännöt...

[QUOTE="aloittaja";26543318]Mä kysyin viimeeks tänään että onko sillä joku toinen nainen ja se suuttui, huusi vihaisena että ei todellakaan ole, että oonko mä tyhmä? Sit kysyin et minne se on menossa töistä niin sano että kaupunkiin - yksin. Vähä vaikee kuvitella että tyyppi menee 8 illalla kaupunkiin vaan yksin. Kurkkasin sen laukkuun ennenku se lähti ja salikamat sillä oli mukana, eli ehkä se menee salille, mut miks vitus se ei voi sit sitä sanoa??[/QUOTE]
Mitä olisi tapahtunut, jos olisi sanonut? Olisiko sanominen - miehen näkökulmasta - muuttanut tilannetta miksikään?

Mä elin joskus nuorena avoliitossa, jossa mua alkoi töistä kotiin palatessani jo porraskäytävässä ahdistaa niin paljon, että teki mieli kääntyä takaisin (ja joskus käännyinkin ja painelin kavereille tai ihan minne vaan, kunhan ei tarvinnut mennä kotiin). Kaikki se hyvä tuuli, ilo ja kivat asiat, mitä päivän mittaan olin töissä ja työkavereiden kanssa kokenut, hävisi taivaan tuuliin, kun avasin kotioven. Loppupäivä ja ilta olikin sitten hampaiden kiristelyä, tietoista riidan välttelyä ja toisen kulloisenkin tunnetilan arvailua sekä yritystä olla taas jälleen kerran väärällä ilmeellä tai sanalla ärsyttämästä toista. Onneksi meillä ei ollut lapsia eikä suhde tuon vaiheen alettua kauaa enää kestänytkään.

Sinuna siis koittaisin saada selville, miksi mies ei viihdy kotona. Syynä voi tietysti olla toinen nainenkin, mutta ei välttämättä.

• Tykkää
Reactions: astrolabe ja Lex
[QUOTE="aloittaja";26543394]mä olen yrittänyt tuota jälkimmäistä, viimeeksi toissapäivänä ja tuntui kuin oltais saatu asiat edes jotenkin selvitettyä, mutta sitten mies taaaaas meni ja mokas, oli töissä eka 12h ja sen jälkeen ilmotti lähtevänsä ulos. Arvatkaa että menikö maku, varsinkin kun oltiin just juteltu ja sovittu uudet pelisäännöt...[/QUOTE]

Pelisäännöt? Mikä moka se on, jos miehellä on rankka työpäivä ja sitten hieman rentoutuu sen jälkeen? Millaisiin pelisääntöihin se ei sitten sovi?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26543436:
Mitä olisi tapahtunut, jos olisi sanonut? Olisiko sanominen - miehen näkökulmasta - muuttanut tilannetta miksikään?

Mä elin joskus nuorena avoliitossa, jossa mua alkoi töistä kotiin palatessani jo porraskäytävässä ahdistaa niin paljon, että teki mieli kääntyä takaisin (ja joskus käännyinkin ja painelin kavereille tai ihan minne vaan, kunhan ei tarvinnut mennä kotiin). Kaikki se hyvä tuuli, ilo ja kivat asiat, mitä päivän mittaan olin töissä ja työkavereiden kanssa kokenut, hävisi taivaan tuuliin, kun avasin kotioven. Loppupäivä ja ilta olikin sitten hampaiden kiristelyä, tietoista riidan välttelyä ja toisen kulloisenkin tunnetilan arvailua sekä yritystä olla taas jälleen kerran väärällä ilmeellä tai sanalla ärsyttämästä toista. Onneksi meillä ei ollut lapsia eikä suhde tuon vaiheen alettua kauaa enää kestänytkään.

Sinuna siis koittaisin saada selville, miksi mies ei viihdy kotona. Syynä voi tietysti olla toinen nainenkin, mutta ei välttämättä.

Mä olen miettinyt ihan samaa, että ei se varmaan kotona viihdykkään, mutta musta tuntuu että se ei anna meille edes mahdollisuutta onnistua - eihän yksin voi olla pelastamassa avioliittoa. Mä haluisin olla ihana ja onnellinen ja tehdä siitä onnellisen. VIimeeksi eilen se tuli kotiin ja olin tehnyt ruokaa ja pyysin että istu alas, katotaan jotain yhdessä (oli ollu töissä 12h) niin se istu alas ja ilmotti menevänsä ulos kavereittensa kanssa. Mitä muuta mä voin kun valittaa ja olla surullinen tästä tilanteesta? Tuntuu etten saa mitään irti koko suhteesta enkä miehestä

[QUOTE="tiiu";26543242]No ei helvetissä pettävän miehen paapomista! Joku järki![/QUOTE]

Eihän tässä tapauksessa ole mitään viitteitä pettämisestä.

Edellisen neuvoni lisäksi ap:n pitää tietysti tehdä miehelle selväksi, että mystisiä luuhausreissuja ei suvaita, vaan miehen pitää kertoa missä roikkuu ja millä asialla.

Jos tällaista yksinkertaistakaan keskusteluyhteyttä ei saada aikaan, kannattaa miehelle suoraan sanoa että mikäli ei aio suhteen eteen pistää tikkua ristiin, niin sillä saa kohta pyyhkiä takapuolensa.

Viimeksi muokattu:
Pelisäännöt? Mikä moka se on, jos miehellä on rankka työpäivä ja sitten hieman rentoutuu sen jälkeen? Millaisiin pelisääntöihin se ei sitten sovi?

Ai jos me ollaan sovittu että vietetään enemmän aikaa yhdessä. Sekö on nyt sitten jotenkin väärin? Kohtuutonta se että pyydän miestä viettämään parit hassut vapaat valveillaolotunnit mun kanssani? edes pari kertaa viikossa? Ja mäkö en tarvitse rentoutusta sen jälkeen että olen ollut lapsen kanssa kahdestaan 12h? Ja ei vaan yhtä päivää vaan viimeset 12kk.

[QUOTE="aloittaja";26543493]Mä olen miettinyt ihan samaa, että ei se varmaan kotona viihdykkään, mutta musta tuntuu että se ei anna meille edes mahdollisuutta onnistua - eihän yksin voi olla pelastamassa avioliittoa. Mä haluisin olla ihana ja onnellinen ja tehdä siitä onnellisen. VIimeeksi eilen se tuli kotiin ja olin tehnyt ruokaa ja pyysin että istu alas, katotaan jotain yhdessä (oli ollu töissä 12h) niin se istu alas ja ilmotti menevänsä ulos kavereittensa kanssa. Mitä muuta mä voin kun valittaa ja olla surullinen tästä tilanteesta? Tuntuu etten saa mitään irti koko suhteesta enkä miehestä[/QUOTE]
Kun tilanne pitkittyy, se myös mutkistuu. En mäkään aikoinaan enää siinä vaiheessa, kun kotiin meneminen oli veemäistä, oikeastaan edes halunnut tehdä sille suhteelle enää yhtään mitään muuta kuin päästä eroon koko suhteesta. Avomies oli tuolloin työtön ja minä töissä, joten raha-asiat oli mun vastuulla ja sekin osittain varmaan vaikutti siihen, että avomiestäni otti päähän. Mulla oli myös työn vuoksi kodin ulkopuolista elämää ja sekin taisi häntä ärsyttää. Ja alkoihan hän sitäkin epäillä - kun kerran erehdyin töistä tullessani hymyilemään - että mulla on meneillään jokin työpaikkaromanssi.

Sanot, että et saa mitään irti koko suhteesta etkä miehestä. Mitä mies saa irti teidän suhteestanne ja sinusta? On ihan ymmärrettävää, että katsot asioita lähinnä omasta näkökulmastasi ja haluaisit saada aikaiseksi sinulle mieleistä muutosta, mutta onko toiveesi muutoksesta samanlaiset kuin miehelläsi? Jotenkin sun pitäisi saada miehestä irti se, mitä hän teidän suhteeltanne haluaisi. Ja sen jälkeen kerrot omat toiveesi ja yhdessä miettisitte sellaiset kompromissit, jotka kummallekin kelpaa. Mutta on hirveän vaikeaa edes aloittaa mitään kompromissien miettimistä, jos fiilis jo kotiin tullessa on se, että tästä kireästä ilmapiiristä on päästävä mahdollisimman pian pois. Jos puhuminen ei onnistu, voisitko laittaa miehellesi sähköpostin ja siinä kysyä, minkä hän haluaisi muuttuvan, jotta viihtyisi taas paremmin kotona?

[QUOTE="aloittaja";26543512]Ai jos me ollaan sovittu että vietetään enemmän aikaa yhdessä. Sekö on nyt sitten jotenkin väärin? Kohtuutonta se että pyydän miestä viettämään parit hassut vapaat valveillaolotunnit mun kanssani? edes pari kertaa viikossa? Ja mäkö en tarvitse rentoutusta sen jälkeen että olen ollut lapsen kanssa kahdestaan 12h? Ja ei vaan yhtä päivää vaan viimeset 12kk.[/QUOTE]
Te olette sopineet vai sinä sopinut ja mies myöntynyt, jotta pääsisi ikävästä tilanteesta nopeammin eroon? Tällä on nimittäin melkoisen suuri merkitys yhdessäolon onnistumiseen. Minäkin olen monta kertaa elämässäni sanonut "joo joo, okei sitten" ihan vaan siksi, että en ole jaksanut kuunnella enempää. Mutta jos sydän ei ole siinä "sopimuksessa" mukana, niin se sopimuskin helposti unohtuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26543608:
Kun tilanne pitkittyy, se myös mutkistuu. En mäkään aikoinaan enää siinä vaiheessa, kun kotiin meneminen oli veemäistä, oikeastaan edes halunnut tehdä sille suhteelle enää yhtään mitään muuta kuin päästä eroon koko suhteesta. Avomies oli tuolloin työtön ja minä töissä, joten raha-asiat oli mun vastuulla ja sekin osittain varmaan vaikutti siihen, että avomiestäni otti päähän. Mulla oli myös työn vuoksi kodin ulkopuolista elämää ja sekin taisi häntä ärsyttää. Ja alkoihan hän sitäkin epäillä - kun kerran erehdyin töistä tullessani hymyilemään - että mulla on meneillään jokin työpaikkaromanssi.

Sanot, että et saa mitään irti koko suhteesta etkä miehestä. Mitä mies saa irti teidän suhteestanne ja sinusta? On ihan ymmärrettävää, että katsot asioita lähinnä omasta näkökulmastasi ja haluaisit saada aikaiseksi sinulle mieleistä muutosta, mutta onko toiveesi muutoksesta samanlaiset kuin miehelläsi? Jotenkin sun pitäisi saada miehestä irti se, mitä hän teidän suhteeltanne haluaisi. Ja sen jälkeen kerrot omat toiveesi ja yhdessä miettisitte sellaiset kompromissit, jotka kummallekin kelpaa. Mutta on hirveän vaikeaa edes aloittaa mitään kompromissien miettimistä, jos fiilis jo kotiin tullessa on se, että tästä kireästä ilmapiiristä on päästävä mahdollisimman pian pois. Jos puhuminen ei onnistu, voisitko laittaa miehellesi sähköpostin ja siinä kysyä, minkä hän haluaisi muuttuvan, jotta viihtyisi taas paremmin kotona?

Hei ja Kiitos näistä neuvoista. Toissailtana kun me juteltiin - ja kun luulin että selvitimme välejä yritin hänelle sanoa että hän saa sanoa mitä hän suhtelta tarvitsee, mitä haluaa suhteelta ja mitä näkee että on tärkeää. Hän ei sanonut mitään.

Mun mies on sellanen että hän tarvitsee aikaa miettiä näitä asioita ja ajattelin että lähtisin kotikaupunkiini kunnes hän tajuaa mistä tässä oikeen on kyse. Sanoin hänelle lähtiessään että tarvitsen enemmän tältä suhteelta ja tarvitsen sitä nyt.

Yhteistyössä