mä INHOAN tätä rahattomuutta :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rahaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rahaton

Vieras
mun työt loppui toukokuussa enkä saanut kesän ajalta liitosta rahaa, koska sain kesälomat silloin rahana. no, kaikkihan on mennyt jo kesäkuussa. aloitin työt elokuussa ja vielä pitäisi yli viikko kituutta ilman omaa rahaa. onhan mies töissä ja niin sanotusti sen rahat on mun rahat, mutta ärsyttää jatkuvasti pyytää siltä rahaa.. hävettää kun heinäkuusta asti sanonut kaikille kaikkeen et en pääse kun ei oo rahaa, en voi kun ei oo rahaa, ei pysty kun ei oo rahaa.. tänäänkin olis yhdet tosi kivat illanistujaiset missä on paljon sellasia kaveriperheitä jotka vartavasten hankkineet lapsilleen hoitajat tälle illalle, mutta mulla ei oo rahaa.. kyllä mä sinne menen alkuillaksi katseleen muiden juomista ja jutteleen mukavia, mut ne lähtee sit baariin ja MULLA EI OO RAHAA. ja baaria varten en kyllä ala lainaamaankaan. harmittaa ja itkettää, hävettää ja surettaa. sit kun tulee tili, niin kaikki menee samantien laskuihin joiden eräpäiviä olen siirrellyt kun ei ole ollut rahaa ja sit taas eletään kuukausi persaukisena. tää on ihan hirveetä.

Siis kai sä nyt voit mennä puolison rahoilla baariin. Eikai yhteisen perheen perustaneet voi elää niin että toinen p.a ja toisella rahaa.Kai sinäkin rahojasi yhteiseen ja miehen asioihin käytät kun ne saat.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos mieskin töissä ja koko ajan vain laskuja tulee niin taidat vain elää yli varojen.

ei mies kaikkia mun laskuja pysty maksamaan.. on jo maksanut puhelinlaskun, nettilaskun, sähkölaskun ja omat laskunsa sekä käy kaupassa ja tankkaa autot jne.

Alkuperäinen kirjoittaja KYLLÄ :
tuolta töitä löytyy ku viittii vaan tehdä! Siivoomaaan vaan ja kaikkiin hanttihommiin, niin löytyy rahaa kohta useampaan baariinkin.

mä olen töissä.

ja kyse ei nyt ole siitä ettenkö sais mieheltä rahaa baariin, en vaan tässä rahatilanteessa koe kovin järkevänä käyttää ainoita tuloja baariin?!

Rahattomuus tai pienituloisuus on suuri ongelma ja siitä kyllä kärsii. Sitä ei sellaiset ymmärrä jotka eivät joudu kärsimään. Ja on rahattomilla ja pienituloisillakin oikeus elämään ja hauskanpitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja rahaton:
Jos mieskin töissä ja koko ajan vain laskuja tulee niin taidat vain elää yli varojen.

ei mies kaikkia mun laskuja pysty maksamaan.. on jo maksanut puhelinlaskun, nettilaskun, sähkölaskun ja omat laskunsa sekä käy kaupassa ja tankkaa autot jne.

Mikä sUN sähkölasku, sun netti ? Erilläänkö te asutte?

Alkuperäinen kirjoittaja mami:
Rahattomuus tai pienituloisuus on suuri ongelma ja siitä kyllä kärsii. Sitä ei sellaiset ymmärrä jotka eivät joudu kärsimään. Ja on rahattomilla ja pienituloisillakin oikeus elämään ja hauskanpitoon.

Peesi

miksi te olette niin ilkeitä? ;(
anteeksi tämä aloitus, halusin vaan purkaa tätä pahaa oloa.

Mä ainakin haluun vaan ymmärtää, miten parisuhteessa elävillä voi toinen olla rahaton ja toisella sitä rahaa on? Yhteinen perhe, yhteiset rahat -periaate meillä.

Älä välitä noitten elintaso ellien vittuilusta, itsellänikin joskus rahapula mutta muista kyllä se aurinko paistaa vielä risu kasaanki =)

Mä ainakin haluun vaan ymmärtää, miten parisuhteessa elävillä voi toinen olla rahaton ja toisella sitä rahaa on? Yhteinen perhe, yhteiset rahat -periaate meillä.

Etkö tiedä, että on erilaisia perheitä olemassa joilla erilaiset toimintatavat kuin teillä? Aivan älyttömän kapeakatseista.

Alkuperäinen kirjoittaja kyynel:

Peesi

Enemmän taitaa olla kyse siitä, että kynsin hampain pidetään kiinni minun ja sinun rahoista... ja ap on ollut muutaman kuukauden rahattomana ( ja tämä rahattomuus ei ole aiheuttanut nälkää tai muuta todella ikävää, kun perhe ei ole OIKEASTI ollut rahaton ) , joten enpä osaa kovin häntä sääliä.

Onks sulla sitte niin huono palkka? Joo, ymmärrän paha olo liian vähä rahaa, liikaa velkaa... Osta kotiin pari olutta, niin kyllä se siitä kohta. Musta ei oo ilkeetä sanoo, että kuluta hiukan järkevämmin, eli sääästä viikko-kaks, niin saat jotain kivaakin välillä. Nää on tämmösii ehdotuksia.

mä olen aina ollut työelämässä ja mulla on aina ollut ns.omaa rahaa, käytetään yhteisesti "omia rahojamme", mutta kummallakin on omat tilit. se tunne kun sitä rahaa ei olekaan siellä omalla tilillä, et voikaan poiketa työmatkalla kauppaan etkä tehdä muutakaan ilman et pyydät sitä rahaa. ja mies sitä mulle antaa niin paljon kun tarviin, mutta aina se on oma juttunsa et mies menee automaatille, hakee mulle rahaa ja mä meen sit kauppaan tms kun samalla vaivalla mies tekee sen. en osaa selittää. tää on mulle uus tilanne ja ärsyttää suunnattomasti olla pyytelemässä rahaa.

Etkö tiedä, että on erilaisia perheitä olemassa joilla erilaiset toimintatavat kuin teillä? Aivan älyttömän kapeakatseista.

No eipä tunnu kovin toimivalta tavalta :D Kapeakatseista on minusta se, että toinen kituuttaa rahattomana, jos puolisolla sitä on. Aika itsekästä jopa.

Alkuperäinen kirjoittaja **:
Onks sulla sitte niin huono palkka? Joo, ymmärrän paha olo liian vähä rahaa, liikaa velkaa... Osta kotiin pari olutta, niin kyllä se siitä kohta. Musta ei oo ilkeetä sanoo, että kuluta hiukan järkevämmin, eli sääästä viikko-kaks, niin saat jotain kivaakin välillä. Nää on tämmösii ehdotuksia.

mulla on ihan hyvä palkka, mutta selitin tän rahattomuuteni syyn jo tossa alotuksessa.

On varmaan tosi outoa olla pyytelemässä puolisolta rahaa.Ymmärrän kyllä ettei huvita..
Oletteko ikinä harkinneet kokeilla että yhdistätte rahavirrat yhdelle tilille ettekä mieti mikä penni on kenenkin ansaitsemaa vaan pidätte kaiken ihan yhteisenä. Ihan kuten lapset, kotityöt jne.

mä olen aina ollut työelämässä ja mulla on aina ollut ns.omaa rahaa, käytetään yhteisesti "omia rahojamme", mutta kummallakin on omat tilit. se tunne kun sitä rahaa ei olekaan siellä omalla tilillä, et voikaan poiketa työmatkalla kauppaan etkä tehdä muutakaan ilman et pyydät sitä rahaa. ja mies sitä mulle antaa niin paljon kun tarviin, mutta aina se on oma juttunsa et mies menee automaatille, hakee mulle rahaa ja mä meen sit kauppaan tms kun samalla vaivalla mies tekee sen. en osaa selittää. tää on mulle uus tilanne ja ärsyttää suunnattomasti olla pyytelemässä rahaa.

No miksi just sun pitäs siellä kaupassa käydä, jos mieski voi sen tehdä? Onhan teillä netti, mites verkkopankki, pyydä siirtään rahaa sitä kautta, ni ei tarvi ajella automaatille. Ei, mä en ymmärrä, miks pitää tehdä elämästä itsella ja muulle perheelle niin vaikeeta...

Yhteistyössä