Mä niin kiehun! mies+nukkumajärjestykset..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MarieHos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tällä hetkellähän meillä ei nimenomaan ole sitä ramppaamista. Lapsi nukahtaa omaan sänkyyn, nukkuu ensimmäiset 4h siellä ja siirtyy meidän huoneessa olevaan omaan sänkyyn nukkumaan. Tässä nukkuu aamuun asti.
Tuo on mun mittapuussa ramppaamista. Lapsi nukahtaa omaan huoneeseen, ja joka yö siirtyy sieltä teidän makkariin. Lisäksi pari kertaa viikossa isompi siirtyy teidän huoneeseen. Eli joka yö ramppaa yksi lapsi, toisina öinä kaksi.

Miksi ette laita pienempää nukkumaan teidän makkariin heti alkuillasta? Nyt hän on oppinut siihen, että yöllä pitää herätä ja siirtyä toisaalle nukkumaan.

• Tykkää
Reactions: Jaska-
No meillä on 3vuotias tyttö, joka tulee myös puolen yön aikaan viereen, tosin ihan joka yö. Nukahtaa omaan sänkyynsä illalla kuitenkin hyvin. kaksivuotiaaksi asti nukkui ihan pelkästään vieressä. Meillä mies alkuun marisi tuosta, että tyttö häiritsee unta, mutta siihen auttoi se, että mies sai tytön neuvolakäynnillä jutella asiasta ilman minua, ja se, että tyttö nukkuu reunassa mun vieressä(sängyssä turvalaita), eikä keskellä. Neuvolantäti sai vakuuttuneeksi miehen, ettei ole syytä huoleen, ja että lapsi kyllä jossain vaiheessa nukkuu sitten omassa sängyssään koko yön.

Tuo on mun mittapuussa ramppaamista. Lapsi nukahtaa omaan huoneeseen, ja joka yö siirtyy sieltä teidän makkariin. Lisäksi pari kertaa viikossa isompi siirtyy teidän huoneeseen. Eli joka yö ramppaa yksi lapsi, toisina öinä kaksi.

Miksi ette laita pienempää nukkumaan teidän makkariin heti alkuillasta? Nyt hän on oppinut siihen, että yöllä pitää herätä ja siirtyä toisaalle nukkumaan.

No tästä kulkemisesta ei ole ollut ongelmaa. Ainoana ongelmana miehelle on juuri tuo, että lapsi nukkuu meidän huoneessamme eikä lasten huoneessa.

Onko teillä lapset periaatteessa kokonaan omissa huoneissaan? Vai lapset samassa huoneessa? Meillä kuopus siirtyi reilu 2-vuotiaana keskimmäisen kanssa samaan huoneeseen nukkumaan, siihen asti oli nukkunut meidän kanssamme samassa huoneessa (omassa sängyssä). Näin itse asiassa on tehty kaikkien kolmen lapsemme kanssa, eli reilu parivuotiaiksi asti ovat nukkuneet vanhempien kanssa samassa huoneessa. Eivät he ainakaan öisin ole heräilleet mihinkään, vaikka samassa huoneessa olemme nukkuneetkin. Meillä mies pelkäsi alkuun lähinnä sitä, että heräävät vaakamamboilun ääniin, mutta ei meille kyllä koskaan niin ole käynyt (lapset 12v, 9v ja 5v).

En osaa sanoa miehen suhteen mitään, mut Anatoliaa peesaan. Jos ei omassa huoneessa nukkuminen onnistu niin kannattas alkaa nukuttamaan nuorin sitten sinne teidän huoneen sänkyyn. Vaikka ravaaminen ei sua haittais niin lapselle on haittaa siitä jos tottuu että joka ikinen yö pitää herätä noustakseen toiseen huoneeseen. Kuka aikuinenkaan sitä jaksais?

Mussa on pahasti varmaan jotain vialla kun ymmärrän ap:n miestä, en minäkään tykkäis siitä et joka jumalan yö muksu kömpis samaan huoneeseen, "pahimmillaan" samaan sänkyyn, jotan olis kiva säilyttää omana sen vanhemmaksi tulon jälkeen..

Minä olen myös samoilla linjoilla Anatolian kanssa. Siirrä lapsi kokonaan nukkumaan teidän makkariinne. Tuntuu tyhmältä nukuttaa lapsi omaan huoneeseen ja sitten muutaman tunnin päästä siirtää toiseen huoneeseen nukkumaan. Tämä yöheäräily kuulostaa aivan opitulta maneerilta. Lapselle takuulla rasittavaa.
Kokeilkaa omassa huoneessa nukkumista sitten kun tuo puolen yön herääminen jää pois.

Mussa on pahasti varmaan jotain vialla kun ymmärrän ap:n miestä, en minäkään tykkäis siitä et joka jumalan yö muksu kömpis samaan huoneeseen, "pahimmillaan" samaan sänkyyn, jotan olis kiva säilyttää omana sen vanhemmaksi tulon jälkeen..
mä oon kyllä samaa mieltä. meillä lapset saattaa tulla pois sängyistään yöllä, mutta vien heidät takaisin ja olen vieressä sen aikaa, että uni tulee uudestaan. erikseen sovitaan sitten ne kerrat, että nukutaan koko yö vierekkäin.

Meillä mies kans vetää pulttia siitä että lapset tulee yöllä viereen. Sanoin sille viimeeksi että ne on vielä pieniä ja että jos SINUA häiritsee niin häivy sitten vierashuoneesseen. Musta ihan ihme juttu ettei pieni lapsi saisi tulla yöllä viereen...

Minä vedän pulttia,jos 5-vuotias tulee viereen pyörimään, koska mun käyrä nousee ja valvon aamuun asti. Kaikilla on oikeus nukkua, onneksi meillä tämä yövaeltaminen on harvinaista. Jos se olisi jatkuvaa, niin minä nukkuisin toisessa huoneessa. Mies kestää lapsen pyörimiset paremmin.

AP: Sano miehelle, että nukkuu toisessa huoneessa kunnes yöt alkaa rauhottua. Kaikki saa nukkua, varsinkin jos sinua ei lasten vaeltaminen haittaa.

Eli armoa meille huonounisille!

Minusta pääasia on, että pystyitte keskustelemaan miehesi kanssa asiasta järkevästi! Ja hieno juttu kuulla, että teillä kumminkin mies osallistuu kodin asioihin, kun on kotona. Varmasti saatte asian hoidettua, kun teette niinkuin olitte sopineet.
Mukavaa Joulun odotusta teille :)

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen;25176857:
mä oon kyllä samaa mieltä. meillä lapset saattaa tulla pois sängyistään yöllä, mutta vien heidät takaisin ja olen vieressä sen aikaa, että uni tulee uudestaan. erikseen sovitaan sitten ne kerrat, että nukutaan koko yö vierekkäin.

Täällä sama juttu. Meillä lapset tulee välillä yöllä viereen ja saa siinä hetken olla siliteltävänä/kainalossa jotta "paha uni" kaikkoaa. Sitten viedään omaan sänkyyn saate sanoilla että meillä jokaisella on oma sänky. Nukahtaa itsekseen uudestaan omassa huoneessa - eipä ole ollut kertaa jolloin olisi itkua perästä kuulunut. Olen joskus samalla reissulla käynnyt itse vessassa ja kurkannut sen jälkeen lasten huoneeseen - ja siellä nukutaan.

joskus viikonloppuisin olis lupa nukkua vieressä koko yö, mutta muksut yleensä 10-15 minuutin jälkeen toteaa: Äiti tai isi, veisitkö mut omaan sänkyyn.

En mä tiedä sitten onko meillä jotenkin oudot lapset. Ei ton kanssa ole koskaan tarvnnut tapella tai vuodattaa kyyneleitä. Ja me vanhemmat saamme pitää "pyhättömme". Kaippa lapset sitten kokee koko kotimme turvalliseksi tai ovat vaan kummajaisia =)

Ap - tekeekö miehesi reissussa ollessaan pitkiä päiviä, ylitöitä ja vapaata on vähän? Itselläni kokemusta reissutyöstä ja oikeasti vaikka saakin nukkua "rauhassa" jos työkuorma on kova sitä vaan väsyy. Itse ainakin olen jokaisen reissun jälkeen niin poikki että voisin nukkua vaikka läpi viikon putkeen.

Voisikohan miehelläsi olla kyse väsymyksestä? Perhe-elämä on kuitenkin hektistä ja hän haluaa toki olla siinä mukana kun näkee teitä muutenkin vähän. Mutta ne rauhallisemmat "lapsi vapaat" hetket kuluttaisi mieluummin lapsi vapaina, ihan levon vuoksi.

Nyt kun olen kolmen äiti, enkä enää reissaa, voin silti rehellisesti sanoa että lapsien kanssa oleminen on paljon kevyempää työtä kuin se että olet töissä 6-7pvä/vko ja teet pitkiä ja vaihtelevia päiviä. Olkoonkin että saa nukkua rauhassa. Kotona kun voi ottaa sen leppoisemman päivä, mennä sieltä mistä aita on matalampi jos väsyttää. Urakka luotoisessa reissutyössä se ei vaan luonnistu.

Ihan oikeasti nyt alatte nukuttaa sitä nuorimmaista suoraan teidän makkariin siihen omaan sänkyynsä. Kohta sille jää toi ihan päälle, että ekasta heräämisestä on noustava ja lähdettävä....Siitä voi jäädä tosi paha vaiva jatkossa. Antakaa sen nukkua teidän makkarissa kauan.

[QUOTE="minttu";25177023]Täällä sama juttu. Meillä lapset tulee välillä yöllä viereen ja saa siinä hetken olla siliteltävänä/kainalossa jotta "paha uni" kaikkoaa. Sitten viedään omaan sänkyyn saate sanoilla että meillä jokaisella on oma sänky. Nukahtaa itsekseen uudestaan omassa huoneessa - eipä ole ollut kertaa jolloin olisi itkua perästä kuulunut. Olen joskus samalla reissulla käynnyt itse vessassa ja kurkannut sen jälkeen lasten huoneeseen - ja siellä nukutaan.

joskus viikonloppuisin olis lupa nukkua vieressä koko yö, mutta muksut yleensä 10-15 minuutin jälkeen toteaa: Äiti tai isi, veisitkö mut omaan sänkyyn.

En mä tiedä sitten onko meillä jotenkin oudot lapset. Ei ton kanssa ole koskaan tarvnnut tapella tai vuodattaa kyyneleitä. Ja me vanhemmat saamme pitää "pyhättömme". Kaippa lapset sitten kokee koko kotimme turvalliseksi tai ovat vaan kummajaisia =)[/QUOTE]
jotakuinkin juuri näin, sillä erotuksella, että lapset kyl mielellään vieressä nukkuvat kun saavat, mutta eipä nuo omissa sängyissäänkään itke. uni tulee yleensä samantien kun vien takaisin omaan sänkyyn.

En ihan kaikkea jaksanut lukea, mutta jos on ylipäätään noin vähän kotona, niin kohtuuttomia vaatimuksia koskien omia lapsiaan. Itselle tulee tästä se kuva, ettei lapset ole hänelle kovin tärkeitä.

Meillä mies oli juuri viikon työreissulla ja sen jälkeen lapset halus nukkua ISIN kanssa, joten sitten järkättiin yhdeksi yöksi sängyt kaikille meidän makkariin ja kaikki oli tyytyväisiä. Ikävähän niillä oli isiä ja isillä niitä. Ja sen jälkeen normaalisti kaikki omiin sänkyihin nukkumaan seuraavat yöt. Tosin meilläkin juniori aika usein kömpii vielä meidän väliin, mutta ei kumpikaan jaksa viedä yöllä omaan sänkyyn takaisin, niin on otettu siihen. Esikoinenkin tulee joskus mutta äärimmäisen harvoin.

Meillä on vähän sama ongelma, mutta toisin päin. Eli se olen minä itse, joka häiriintyy noista lapsista sängyssä. Koen kuitenkin helpommaksi itse siirtyä toiseen sänkyyn, kuin lähteä viemään lasta omaan sänkyyn.

Tottakai. Itsekkin kaipaan sitä samaa huomiota mieheltä, kun on ollut poissa paljon. Tehdään iltaisin vuorontellen vähän sitä, mitä toinen haluaa. Ja vietetään paljon aikaa yhdessä kun siihen on mahdollisuus. Parisuhteemme onkin muutoin kunnossa, eikä ole riitelyjä muista aiheista ollut kun tästä.

Mies osallistuu paljon lastenhoitoon ja kotitöihin kotona ollessaan ja on hyvä isä ja puoliso. Ei hänessä ole moittimista sen saralta :)[/QUOTE

Meillä mies haluaa yksinkertaisesti p*llua sängyssä eikä siksi tykkää nukkua perhepedissä, lähtee halut ja mielenkiinto kun saa koko ajan pelätä koska muksut ryntää makkariin!:D

Minusta on ihan sama kuka missäkin meillä nukkuu yönsä, kunhan KAIKKI saavat nukkua yönsä rauhassa:)
Eli tosiaan meillä nyt tällähetkellä 10+6v. nukkuvat samassa huoneessa, 2v. mun vieressä ja mies nukkuu takkahuoneessa. Tomii loistavasti ja on aina toiminut:) Seuraava etappi on se kun muutamme niin koitetaan muuttaa järjestystä, josko tuo 2v. olis valmis nukkumaan 6v. kanssa samassa huoneessa ja 10v. saisi oman huoneen. Sitten mä ottaisin miehen takasin viereen:D Mutta voi olla, ettei se kauaa siinä nuku, kun kuorsaa kuin mikä:D:/

Tollanen kiukuttelu johtuu aikuisillakin usein samasta kuin lapsilla. Väsymyksestä. Ja ymmärrän myös että voi kiukuttaa jos ei saa oman puolison kainalossa nukkua...

[QUOTE="minttu";25177023]Täällä sama juttu. Meillä lapset tulee välillä yöllä viereen ja saa siinä hetken olla siliteltävänä/kainalossa jotta "paha uni" kaikkoaa. Sitten viedään omaan sänkyyn saate sanoilla että meillä jokaisella on oma sänky. Nukahtaa itsekseen uudestaan omassa huoneessa - eipä ole ollut kertaa jolloin olisi itkua perästä kuulunut. Olen joskus samalla reissulla käynnyt itse vessassa ja kurkannut sen jälkeen lasten huoneeseen - ja siellä nukutaan.

En mä tiedä sitten onko meillä jotenkin oudot lapset. Ei ton kanssa ole koskaan tarvnnut tapella tai vuodattaa kyyneleitä. Ja me vanhemmat saamme pitää "pyhättömme". Kaippa lapset sitten kokee koko kotimme turvalliseksi tai ovat vaan kummajaisia =)[/QUOTE]

Just, mulla tuomonen säätö keskellä yötä ei vaan onnistu, koska menee unet ja valvon aamuun. Ihmiset ovat erilaisia.

Meillä sama mut ymmärrän miestäni. Poikamme on kova potkimaan ja aamulla ainakin minä herään naama kipeänä kun olen saanut polvesta poskeen yms. pientä. Kai se mies haluaa edes yönsä nukkua rauhassa ilman heräilyä. Mikset vie vaan lapsia suoraan omaan sänkyyn kun tulevat?

En mäkään oikein tykkää lapsesta meidän sängyssä. Mulla on mies jonka kainalossa mieluusti nukun ei tulis kuuna kuun valkeana mieleen ettei saatais nukkua yhteisessä sängyssä vaan että toinen ajettaisiin evakoon.

Lapset on rakkaita ja heitä pidetään liki. Kipeänä vieressä saa olla ja pahat unet karkoitetaan. Mutta ei alvariinsa meidän sängyssä. Se on mun ja mieheni sänky. Ei tenavien.